Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 852
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 13475

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 30. nov 2016, 14:44

Mi55y skrev:Det bud som netop har leveret vores Gris og Ko-kødkasse er upassende. Min kæreste har lige ringet, at han blev overfuset, da han kom hjem, fordi vi ikke var hjemme til at tage imod kassen og det skulle vi være og bla bla bla.

Eftersom der står i leveringsbetingelserne, at det ikke er nødvendigt at være hjemme og postbuddet så bare vil stille kassen foran døren, så har jeg fluks sendt en klage afsted. Det er meget muligt, at vi bor i en aflåst opgang, men det har fungeret i omkring to år, og der står som skrevet heller intet om, at man skal indlevere en opgangsnøgle, som man f.eks. skal til aarstiderne. Desuden leverer de mellem 8 og 16, og lur mig om ikke de ville miste en del kunder i aflåste etageejendomme, hvis de skulle holde sig hjemme i det tidsrum.

Så blev det tid til den næste abonnementskasse. Bliver ringet op af Gris og Ko, som fortæller at postbuddet står hjemme hos mig og ikke kan komme ind med kassen, fordi ingen af naboerne er hjemme til at lukke ham ind. Jeg spørger til, hvordan det kan være et problem nu, når det ikke har været det i to år - og at vi i øvrigt da også får leveret breve i postkasser, som er inde i opgangen. Svaret er, at postbuddet slet ikke har nøgler til opgange, men altid bare bliver lukket ind af beboerne. Arh vel? Så min post er altså betinget af, om mine naboer er hjemme? Mon ikke det nærmere har noget at gøre med, at pakkeposten måske ikke har nøgler. Selvom jeg stadig ikke forstår, at det pludselig efter to år er et problem.

Anyways, aftalen bliver, at posten stiller kassen foran opgangsdøren, og vi så krydser fingre for, at den er der, når jeg kommer hjem. Jeg kontakter dog lige min lillebror, som er i nærheden og smutter hen og tjekker - ingen kasse, heller ikke inde i opgangen. Jeg ringer tilbage og beklager min nød. Svaret er, at posten nok lige kører en runde og kommer tilbage senere. Ja, det må vi da håbe så...

Jeg er lidt træt af, at det nu igen skal være et problem, når nu jeg ved min sidste kontakt blev forsikret om, at det ikke ville være et problem fremadrettet. Måske de bare skulle bede om en opgangsnøgle så...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9199

Indlægaf hotlips » 1. dec 2016, 04:42

Jeg har fået afsløret en af mine julegaver idag, jeg havde bestilt nogle løg der også var på tilbud i fredags og min mor har åbenbart benyttet sig af at der var tilbud på den haveside og købt nogle redskaber og en bog jeg har ønsket mig og fået dem sendt hertil for det er her hun skal holde jul og det er en lang uhandy kasse det kom i.

De to ordrer har forskellige numre og er betalt på forskellige måder af to forskellige.

Men de har uden at spørge smidt bogen og fakturaen i min kasse.

Så udover jeg nu har set og fået min ene gave har jeg også set hvad det har kostet.
2
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 458
Likede indlæg: 2991

Indlægaf Daphne » 1. dec 2016, 13:45

Den indkaldelse jeg har fået til anti-stress-forløb. Jeg har til et møde frivilligt sagt, at det tilbud ville jeg gerne høre mere om. I indkaldelsen står der et tidspunkt for første møde, og resten af brevet truer sådan set med bål og brand, miste sygedagpenge mv, hvis jeg ikke gør præcist som beskrevet, er forhindret i at møde op osv. Det er virkelig også det en stressramt har brug for.... :rulle: Jeg har skrevet til min konsulent, at jeg takker pænt nej, for det her er jeg ikke klar til. Jeg forstår godt, at de gerne vil have, at man møder op så vidt muligt, hvilket også hele tiden har været min intention. Men det kunne være, at de lige skulle tænke over procedurer og formuleringer mv. når de har med stressramte mennesker at gøre - jeg har i hvert fald kun fået det værre, efter jeg modtog indkaldelsen :(
18
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 461
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 5217

Indlægaf Lurende Peber » 1. dec 2016, 17:11

Daphne skrev:Den indkaldelse jeg har fået til anti-stress-forløb. Jeg har til et møde frivilligt sagt, at det tilbud ville jeg gerne høre mere om. I indkaldelsen står der et tidspunkt for første møde, og resten af brevet truer sådan set med bål og brand, miste sygedagpenge mv, hvis jeg ikke gør præcist som beskrevet, er forhindret i at møde op osv. Det er virkelig også det en stressramt har brug for.... :rulle: Jeg har skrevet til min konsulent, at jeg takker pænt nej, for det her er jeg ikke klar til. Jeg forstår godt, at de gerne vil have, at man møder op så vidt muligt, hvilket også hele tiden har været min intention. Men det kunne være, at de lige skulle tænke over procedurer og formuleringer mv. når de har med stressramte mennesker at gøre - jeg har i hvert fald kun fået det værre, efter jeg modtog indkaldelsen :(
Kæft det er dumt :stoned:
Jeg fik også et brev fra kommunen i samme stil efter min første omgang diskusprolapser.....og første kontakt med det offentlige i ca 20 år. Det var rimelig god afledning for smerter, for jeg slæbte mig op på rådhuset og forlangte at tale med vedkommende, som fremstammede, at det var en standardformulering. At svine folk til og true med bøde og fængsel?? Jeg var stjernetosset, men besøget blev da godkendt som første kontakt :P
Derefter må det indrømmes, at kommunen var ganske samarbejdsvilling :gruble:
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 7. dec 2016, 08:18

Min søster:

Vi har inviteret til nytårsaften. Udgangspunktet var, at vi ville bestille mad udefra, og det og hvorfra lå fast allerede inden vi oprettede FB-begivenheden, som jo så indeholdte pris og link til menuen.

Dagen før den deadline vi har sat for svar, spørger jeg min søster, om hun har fundet ud af, om hun kommer. Tja, tjo, hun havde jo lovet at holde sammen med en kammerat, men de kunne da også bare sidde sammen de to. Jeg kender kammeraten ret godt, så jeg inviterede selvfølgelig også bare ham. Deadline oprinder, og hun og kammeraten har ikke meldt til, så jeg rykker. Tjo tja, der var jo den her veninde, som skulle sidde alene. Suk, men jeg kender hende perifært, så vi inviterer hende også. Så er det lige pludselig maden, der er problemet - hendes kammerat havde fået derfra sidste år, og det havde været dårligt. Nå ja ja, alle kan være uheldige, vi tager chancen. I dag da jeg igen - 3 dage efter deadline - rykker for svar, får jeg den her: "Er du sikker på, at vi ikke selv skal lave maden? Jeg skal nok stå for det, du ikke gider lave?" Nej - det har hele tiden været forudsætningen, så det ligger fast. Svar: "OK, så må vi bare håbe, det ikke er ligeså salt som sidste år - det var åbenbart helt uspiseligt!"

Ej men for fanden, så hold dog din egen nytårsaften!!!!

Svarede bare, at med godt selskab, så overlever vi nok også det... I det mindste har de alle tre meldt sig til nu, så vi kan få bestilt maden...
17
Akehurst2
Kort karma: 897
Likede indlæg: 26052

Indlægaf Akehurst2 » 7. dec 2016, 09:35

Mi55y skrev:Min søster:

Vi har inviteret til nytårsaften. Udgangspunktet var, at vi ville bestille mad udefra, og det og hvorfra lå fast allerede inden vi oprettede FB-begivenheden, som jo så indeholdte pris og link til menuen.

Dagen før den deadline vi har sat for svar, spørger jeg min søster, om hun har fundet ud af, om hun kommer. Tja, tjo, hun havde jo lovet at holde sammen med en kammerat, men de kunne da også bare sidde sammen de to. Jeg kender kammeraten ret godt, så jeg inviterede selvfølgelig også bare ham. Deadline oprinder, og hun og kammeraten har ikke meldt til, så jeg rykker. Tjo tja, der var jo den her veninde, som skulle sidde alene. Suk, men jeg kender hende perifært, så vi inviterer hende også. Så er det lige pludselig maden, der er problemet - hendes kammerat havde fået derfra sidste år, og det havde været dårligt. Nå ja ja, alle kan være uheldige, vi tager chancen. I dag da jeg igen - 3 dage efter deadline - rykker for svar, får jeg den her: "Er du sikker på, at vi ikke selv skal lave maden? Jeg skal nok stå for det, du ikke gider lave?" Nej - det har hele tiden været forudsætningen, så det ligger fast. Svar: "OK, så må vi bare håbe, det ikke er ligeså salt som sidste år - det var åbenbart helt uspiseligt!"

Svarede bare, at med godt selskab, så overlever vi nok også det... I det mindste har de alle tre meldt sig til nu, så vi kan få bestilt maden...

Altså nogen mennesker :tie:

Jeg håber, du har fået dem til at betale ved tilmelding, for ellers lyder de lige som sådan nogen, der senere mener, de ikke skal betale fuld pris, fordi de ikke havde været med til at bestemme/brød sig så meget om desserten/drak portvin/indsæt selv flere dårlige undskyldninger.
20
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 7. dec 2016, 14:26

Mi55y skrev:Min søster:

Hmm... har du bedt om pengene på forskud... for det næste blir da at du også skal hive dem ud af dem, når de knap kan melde sig til.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 7. dec 2016, 14:34

cola skrev:Hmm... har du bedt om pengene på forskud... for det næste blir da at du også skal hive dem ud af dem, når de knap kan melde sig til.

Akehurst2 skrev:
Altså nogen mennesker :tie:

Jeg håber, du har fået dem til at betale ved tilmelding, for ellers lyder de lige som sådan nogen, der senere mener, de ikke skal betale fuld pris, fordi de ikke havde været med til at bestemme/brød sig så meget om desserten/drak portvin/indsæt selv flere dårlige undskyldninger.

Det plejer heldigvis ikke at være et problem at få penge ud af denne flok mennesker. Og jeg er også usikker på, hvorvidt der skal betales med det samme eller ved afhentning af maden, så vil ikke bede om penge, hvis vi først har udgiften d. 31/12.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1115
Likede indlæg: 16536

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. dec 2016, 15:19

0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4171
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 44458

Indlægaf kidkomb » 7. dec 2016, 15:33

Det er også upassende at jeg kom til at grine.
Jeg har en rigtig dårlig vane med at grine ad folk som er åbenlyst latterlige.

Der er faktisk intet underligt i hendes undren. Den ville alle nok have haft. Uagtet om det var en mand i fyrrene eller en teenager.
Det er bare ikke skide sandsynligt at stå det samme sted og snakke i over en time.

Udover det er hun bare ikke specielt indtagende, vel?
Man må gerne være fremmedfjendsk og man må gerne undre sig. Man må alt muligt. Vi er et frit land.
Men man kan altså godt gøre det mindre karrikeret og bedre funderet end det der.
Specielt hvis man skal have spalteplads. -også selvom det er i den korte avis.

Sædvanlig disclaimer: Jeg er IKKE enig med hende i formentlig noget som helst, udover at jeg synes at det er fair at undre sig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 753
Likede indlæg: 15940

Indlægaf Animi » 7. dec 2016, 15:40

Altså, ja jeg ville også synes det var besynderligt hvis en mand - eller dame - stod det samme sted og snakkede i over en time. Men altså, mens han stod og talte i telefon var hun til tandlægen - så hun arbejdede jo heller ikke for sit land i det tidsrum. Sikke dog et ressourcespild! :rulle:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 216
Likede indlæg: 7247

Indlægaf Tibbler » 7. dec 2016, 17:46

Så fordi han står længe og taler i telefon, kan hun simpelthen udlede, at han ikke er i arbejde, og nasser på vores ressourser :gruble:
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 753
Likede indlæg: 15940

Indlægaf Animi » 7. dec 2016, 18:34

Tibbler skrev:

Så fordi han står længe og taler i telefon, kan hun simpelthen udlede, at han ikke er i arbejde, og nasser på vores ressourser :gruble:

Jeg tror måske hun må have glemt en passage, hvor hun lige forklarer at hun forresten er synsk :D
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1876
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 33468

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2016, 18:43

Tibbler skrev:

Ja da! Vidste du ikke at alle arbejder på de samme tider, under samme vilkår? Og det er da klart nas når han har råd til så lange telefonsamtaler. Nogen må gøre noget. Verden nu til daws... Eller noget. :stoned:
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 581
Likede indlæg: 27441

Indlægaf Fyrst Eberhard » 7. dec 2016, 21:04

Det er måske den bedste reklame for tandlæger nogensinde. Hvilken bedøvelse/bevidsthedsudvidelse er mon i spil.

Irina Bjorno lader til at have en fantasi, der ikke gør noget godt for hverken hende selv eller andre for den sags skyld.
Det er ret sigende om "artiklens" tilbageskuende verdenssyn, at der står "Den Danske Bank", som det ikke har heddet siden 2000.
Nigeria er i øvrigt heller ikke Centralafrika. Så Den Korte Avis har i sandhed fat i den lange ende, når de pryder sig med mottoet: 'Klar - Skarp - Seriøs'.

Det miljø er ren gift.
1
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder

Tilbage til "Generelt"