Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 30. aug 2016, 14:16

Hundeejere, der lader hunden skide på fortovet og lader det ligge, er møghamrende upassende og generelt nogle idioter. Men hundeejere, der samler lorten op i posten, binder en knude og derefter smider posen på fortovet, burde simpelthen have tømt indholdet af en gylletanken foran deres hjem. Hvor dum kan man være.
14
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. aug 2016, 14:21

Ado skrev:Hundeejere, der lader hunden skide på fortovet og lader det ligge, er møghamrende upassende og generelt nogle idioter. Men hundeejere, der samler lorten op i posten, binder en knude og derefter smider posen på fortovet, burde simpelthen have tømt indholdet af en gylletanken foran deres hjem. Hvor dum kan man være.

Ja tak. Jeg var seriøst ved at glide i en lort i en pose på gågaden i Ballerup for år tilbage. Jeg lavede lige den der altid elegante elefant hvor foden skrider, man får et knæk i lænden men bliver stående. Jeg må indrømme jeg tænkte det nok var noget af det mest uintelligente jeg havde oplevet også fordi Ballerup gågade er temmelig kort men der er alligevel op til flere skraldespande. Så hvorfor fanden :stoned:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 166
Likede indlæg: 890

Indlægaf Æble » 30. aug 2016, 17:20

Ado skrev:Hundeejere, der lader hunden skide på fortovet og lader det ligge, er møghamrende upassende og generelt nogle idioter. Men hundeejere, der samler lorten op i posten, binder en knude og derefter smider posen på fortovet, burde simpelthen have tømt indholdet af en gylletanken foran deres hjem. Hvor dum kan man være.

Toppet af vores faste hundelufter der smider posen ind i vores have så vores træ er fint dekoreret med hundelorteposer :badr: :sur:
1
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 30. aug 2016, 19:05

Studsgaard skrev:
Anne Droid skrev:Nu er der -igen- en hundelufter der åbenbart synes det er okay at smide lort i andres skraldespande. Havde jeg ikke set lorteposen på bunden af min spand, så have det sagt splat da jeg smed mit eget affald i. Det er fandme ikke i orden. Hundelufteren kommer med garanti ikke og vasker min skraldespand hvis der går hul på posen.

Jeg må indrømme at jeg til enhver tid heller vil have folk samler op og benytter min skraldespand end lader lorten ligge.

Hundelufteren er gået ind i min have for at bruge min spand. Det synes jeg faktisk er ret grænseoverskridende. Og hvis skraldespandene er for ulækre, og det er de vist der er splattet lort ud i spanden, så må renovationsarbejderne godt lade spanden stå. Så må jeg selv sørge for at komme af med mit affald og rengøre spanden.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9219

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2016, 19:20

Anne Droid skrev:
Studsgaard skrev:
Anne Droid skrev:Nu er der -igen- en hundelufter der åbenbart synes det er okay at smide lort i andres skraldespande. Havde jeg ikke set lorteposen på bunden af min spand, så have det sagt splat da jeg smed mit eget affald i. Det er fandme ikke i orden. Hundelufteren kommer med garanti ikke og vasker min skraldespand hvis der går hul på posen.

Jeg må indrømme at jeg til enhver tid heller vil have folk samler op og benytter min skraldespand end lader lorten ligge.

Hundelufteren er gået ind i min have for at bruge min spand. Det synes jeg faktisk er ret grænseoverskridende. Og hvis skraldespandene er for ulækre, og det er de vist der er splattet lort ud i spanden, så må renovationsarbejderne godt lade spanden stå. Så må jeg selv sørge for at komme af med mit affald og rengøre spanden.

Jeg var også blevet godt sur.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 309
Likede indlæg: 5732

Indlægaf Animi » 30. aug 2016, 20:35

Jeg har en sjovt "frygt" for universet - altså at se billeder hvor man ser Jorden langt fra omringet af mørke. Bare det at bruge Google Earth bliver jeg bange for.
De sidste par nætter har jeg så netop drømt om at Jorden går under og jeg bliver slynget ud i intetheden. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg drømmer dette, da jeg intet univers relateret har set. Men det er sgu upassende af min underbevidsthed, at jeg skal drømme om det! ½
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5998

Indlægaf LadyFox » 30. aug 2016, 20:54

Studsgaard skrev:

Men det er vel ikke enten eller? Hundeejer kan vel tage lorteposen i hånden, indtil der kommer en offentlig eller egen skraldespand.

Jeg kan ikke forstå hvorfor private husejere dog skulle dække udgiften for at komme af med min og andres hundes efterladenskaber. På nogle strækninger kommer der immervæk mange hundeejere, så det kan jo faktisk godt gå hen og blive mange lorte hvis man bor der.
5
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2307

Indlægaf Studsgaard » 30. aug 2016, 21:02

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:

Men det er vel ikke enten eller? Hundeejer kan vel tage lorteposen i hånden, indtil der kommer en offentlig eller egen skraldespand.

Jeg kan ikke forstå hvorfor private husejere dog skulle dække udgiften for at komme af med min og andres hundes efterladenskaber. På nogle strækninger kommer der immervæk mange hundeejere, så det kan jo faktisk godt gå hen og blive mange lorte hvis man bor der.

Jeg ser det ikke som enten eller.
Jeg er selv hundeejer og bor på en hjørnegrund på en grusvej hvor virkelig mange lufter hund. Og der oplever jeg både folk der samler op og ikke samler op. Og jeg har intet imod de benytter min skraldespand (den står så også lige ude ved vejen, skulle de ind i en have er det en anden snak) jeg betaler ikke skrald efter vægt, og gjorde jeg det tænker jeg at det nok ikke er de par lorte der kommer der i der koster det vilde.
Jeg benytter også andres skraldespande,dog kun folk jeg ved ikke har noget imod det.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5998

Indlægaf LadyFox » 30. aug 2016, 21:10

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:

Jeg ser det ikke som enten eller.
Jeg er selv hundeejer og bor på en hjørnegrund på en grusvej hvor virkelig mange lufter hund. Og der oplever jeg både folk der samler op og ikke samler op. Og jeg har intet imod de benytter min skraldespand (den står så også lige ude ved vejen, skulle de ind i en have er det en anden snak) jeg betaler ikke skrald efter vægt, og gjorde jeg det tænker jeg at det nok ikke er de par lorte der kommer der i der koster det vilde.
Jeg benytter også andres skraldespande,dog kun folk jeg ved ikke har noget imod det.

Men rigtig mange har noget imod at andre benytter deres skraldespand (det ved jeg fordi debatten har været oppe og vende en milliard gange på andre debatter) så jeg kan slet ikke se hvordan det overhovedet kan være til diskussion, skraldespanden er privat ejendom, så hvis man ikke har fået lov - skal man ikke bruge dem.

Jeg kan som hundeejer slet ikke forstå hvordan det kan være så besværligt at tage sin hundelort med til et passende sted at smide den ud - eller at samle lorten op i det hele taget.
4
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1977

Indlægaf lillebjoern » 30. aug 2016, 21:33

Ah, endnu en debatklassiker :-D
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11708

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. aug 2016, 23:50

lillebjoern skrev:Ah, endnu en debatklassiker :-D

Bring in the horses! :slem:
4
The more I eat the butter I feel
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 31. aug 2016, 00:04

Animi skrev:Jeg har en sjovt "frygt" for universet - altså at se billeder hvor man ser Jorden langt fra omringet af mørke. Bare det at bruge Google Earth bliver jeg bange for.
De sidste par nætter har jeg så netop drømt om at Jorden går under og jeg bliver slynget ud i intetheden. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg drømmer dette, da jeg intet univers relateret har set. Men det er sgu upassende af min underbevidsthed, at jeg skal drømme om det! ½

Jeg har samme frygt! Er også bange for dybet og hader film, hvor de dykker/ er i ubåd osv :genert:
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 31. aug 2016, 00:08

Da jeg var barn var jeg alt for tynd, og folk omkring mig var meget obs på, jeg spiste min mad, så når jeg ikke havde spist min madpakke, måtte jeg smide den ud i smug. Min nabos skraldespand var lige ved siden af vores, så jeg smed madpakken i hendes.
Det resulterede i hun samlede madpakken op og lagde den oven på vores skraldespand :lol:

Så det er ikke kun hundelorte der er uvelkomne
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11708

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. aug 2016, 00:26

HappyHippo skrev:
Animi skrev:Jeg har en sjovt "frygt" for universet - altså at se billeder hvor man ser Jorden langt fra omringet af mørke. Bare det at bruge Google Earth bliver jeg bange for.

Jeg har samme frygt! Er også bange for dybet og hader film, hvor de dykker/ er i ubåd osv :genert:

Ja, det er direkte klamt at en ubåd befinder sig på så dybt vand :gisp: det er SÅ ulækkert.
Jeg kan så heller ikke overhovedet rumme tanken om underjordiske kæmpestore huller under veje og huse :panik: eller endnu værre:

Billede

:8: :gisp: :panik: :panik: :panik: Jeg tror jeg lider af dybdeskræk!
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9219

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 06:51

Jeg vil ikke have andre folks affald i min affaldssæk. Hverken lort eller andet. Jeg betaler for at have den, den er beregnet til MIT skrald, og der er sgu ikke andre der skal bruge den - om den så stod lige ved skellet til min cykelsti.
Jeg gider ikke betale for ekstra sække, fordi nogen synes, de gerne må benytte min private ejendom uden videre. De må heller ikke bruge andre af mine ting, uden at have fået lov.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"