Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 776
Likede indlæg: 14970

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 17. dec 2016, 10:11

Jeg synes altså at det er upassende, at TV2 viser de forfærdelige Red Barnet reklamer hele dagen også morgen og eftermiddag - de burde holde dem til om aftenen hvor børn ikke ser med :(

Det hører måske med i "Det må man ikke sige", men Ja generelt burde de slet ikke vises IMO. Jeg behøver ikke konfronteres med udmagrede grædende børn, Aleppo-ofre osv. Vi hat det godt her i vores del af verden, og jeg har bestemt ikke skyklapper på, men jeg kan ikke se formålet med at indgyde til dårlig samvittighed (især her i julen), bare så de kan få folk til at donere penge... Det er så deprimerende :ked:
7
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1913
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 34789

Indlægaf LadyFox » 17. dec 2016, 10:18

HappyPaww skrev:Jeg synes altså at det er upassende, at TV2 viser de forfærdelige Red Barnet reklamer hele dagen også morgen og eftermiddag - de burde holde dem til om aftenen hvor børn ikke ser med :(

Det hører måske med i "Det må man ikke sige", men Ja generelt burde de slet ikke vises IMO. Jeg behøver ikke konfronteres med udmagrede grædende børn, Aleppo-ofre osv. Vi hat det godt her i vores del af verden, og jeg har bestemt ikke skyklapper på, men jeg kan ikke se formålet med at indgyde til dårlig samvittighed (især her i julen), bare så de kan få folk til at donere penge... Det er så deprimerende :ked:

Jeg ville være mere tilbøjelig til at støtte hvis reklamerne fokuserede på de gode resultater der kom ud af donationerne, fremfor at vise alt den dårligdom.

Jeg er bare mere til "hey, se hvor let det er blevet for de her mennesker at få vand fordi de har fået en brænd - vil du være med til at støtte så andre også kan få en brønd?" end "se hvor råddent de her mennesker har det fordi de ikke har en brønd".
Det er da meget mere givende at fortælle de succes historier der er.
14
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2104

Indlægaf Torn » 17. dec 2016, 10:24

Jeg sidder overfor en sandwich-spisende mand i toget. Han smasker så højlydt, at det virker helt karikeret. Så.luk.dog.munden. Det er endda i stillezonen.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 988
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 27006

Indlægaf icelady » 19. dec 2016, 09:49

Såfremt følgende passer, synes jeg faktisk det er upassende.

Et højtstående medlem af SOK har åbenbart fået 3 ugers betalt barsel... fordi de får en hvalp.

:gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Oveditlevsen
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Indlægaf Oveditlevsen » 19. dec 2016, 10:08

icelady skrev:Såfremt følgende passer, synes jeg faktisk det er upassende.

Et højtstående medlem af SOK har åbenbart fået 3 ugers betalt barsel... fordi de får en hvalp.

Jep, to uger må da være rigeligt. :D

Er det et rygte eller en reel historie? (lyder godt nok syret)
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3538

Indlægaf dykkersild » 19. dec 2016, 10:20

icelady skrev:Såfremt følgende passer, synes jeg faktisk det er upassende.

Link eller andet - det kan jeg simpelthen ikke forestille mig, er rigtigt?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 19. dec 2016, 10:23

Kan desværre ikke linke til nogen historie, da det er noget, svigerdatterens mor har fra omtalte persons egen mund.

(Det kan også godt ske, at damen bare har lavet sjov for at få rygterne sat i gang i den lille landsby. :D )

Men hvis det passer er det godt nok vildt.
0
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 19. dec 2016, 10:29

Rikke skrev:
icelady skrev:Kan desværre ikke linke til nogen historie, da det er noget, svigerdatterens mor har fra omtalte persons egen mund.

(Det kan også godt ske, at damen bare har lavet sjov for at få rygterne sat i gang i den lille landsby. :D )

Men hvis det passer er det godt nok vildt.

Og det er ikke en tjenestehund? :gruble:

Nej, det er ganske almindelig hygge nusse hund.
0
....

cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 11:16

Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 524
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8132

Indlægaf Studsgaard » 19. dec 2016, 11:30

cola skrev:Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.

Alle jeg kender bruger ferie dage på sådan noget.
10
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3538

Indlægaf dykkersild » 19. dec 2016, 11:34

cola skrev:Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.

Hvor er du ansat?

Jeg kender ikke en eneste hundejer i Danmark der har hund 1. sygedag - og ej heller hunde-barsel.

Redigeret:

Kan se at du har lavet vikararbejde - 1 dags job i oktober. Noget med nogle nye opgaver og dagshold i november - og du starter nyt job i det nye år.
Vikarjobs - der får man med garanti ikke hund 1. sygedage.
Ved ikke med dit arbejdssted i november - men skifteholdsarbejde tyder ikke på specielt overenskomst med hundens 1. sygedag.

Så mit spørgsmål omformuleres nok til: hvor var du ansat og hvor skal du ansætte hvor der er hunds 1. sygedag? Mit bud er at en hel del hundeejere er meget, meget int. i at høre dit svar.
6
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 14:16

Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1028
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 18556

Indlægaf Delfin » 19. dec 2016, 14:19

cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).

Hvad arbejder du dog med?
0
14 11 14
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 14:22

Delfin skrev:
cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)

Hvad arbejder du dog med?

Jeg arbejder på kontor, bogholderi ... eller starter på det fra det nye år :-) Juhuu jeg fik job :-) (udenfor kontekst, men jeg er stadig glad)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1028
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 18556

Indlægaf Delfin » 19. dec 2016, 14:38

cola skrev:[
Jeg arbejder på kontor, bogholderi ... eller starter på det fra det nye år :-) Juhuu jeg fik job :-) (udenfor kontekst, men jeg er stadig glad)

Det er første gang, jeg har hørt om hundens første sygedag, men sejt nok at du har fået det igennem
Tillykke med jobbet
1
14 11 14

Tilbage til "Generelt"