Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 31. aug 2016, 10:56

Juki skrev:Generelt er det meget svært for nogen det der med at smide affald ud. Her hvor jeg bor er der ca. 8 store skraldecontainere/-spande, men der er åbenbart nogle af dem der mere foretrukne end andre, for tit er der et par stykker der er så fyldte at låget ikke lukker til. Får det folk til at smide deres affald i en anden container? Nej da, hvorfor skulle man dog det? :rulle:

Det er det samme her, hvor jeg bor. Jeg forstår det virkelig heller ikke. :forvirret: Lige som jeg ikke forstår den person, der jævnligt efterlader sin skraldepose på jorden lige ved siden af en af (de ikke overfyldte) skraldecontainerne i stedet for at smide den op i.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 14:10

lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Anne Droid skrev:
lillebjoern skrev:Ja, selvfølgelig er det et problem, hvis ejer synes det. Jeg har bare aldrig oplevet problemer med det, og undrer mig derfor over at der er så "stærke" (i mangel af bedre) holdninger omkring det. Jeg troede slet ikke det var et problem. Og som jeg også nævnte, så mener jeg selvfølgelig også det er et problem hvis der bliver smidt pizzabakker m.m., i - det er jo trods alt stort affald. Det var mere holdningen om at "ingen må nogensinde smide noget i min skraldespand uanset hvad det er, for det er MIN", som jeg undrede mig over.

Det er da vist noget af en overfortolkning. Hvis mine naboer eller en tilfældig forbipasserende spørger om de må bruge min skraldespand, så siger jeg da ja.

Jeg henviste til Sunshines indlæg:

"Jeg vil ikke have andre folks affald i min affaldssæk. Hverken lort eller andet. Jeg betaler for at have den, den er beregnet til MIT skrald, og der er sgu ikke andre der skal bruge den - om den så stod lige ved skellet til min cykelsti."

Jo, jeg vil godt medgive at 'nogensinde' måske var far-fetched, men ellers synes jeg da det er det, hun siger?

Og så overså og udelod du fuldstændig og meget belejligt afsnittet, hvor der står:"uden at have fået lov".

Har hele humlen omkring det her ikke været at fremmede (der ikke har fået lov) ikke må bruge ens skraldespand? Jeg går ud fra det er sund fornuft at ens familie og venner gerne må bruge den samt mennesker, der har fået lov.

Jo, og hvis du nu læser, hvad jeg skrev, så står der altså, at det er folk, der ikke har fået lov, der ikke skal bruge mine ting inklusive min affaldssæk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1985

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 14:14

Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Anne Droid skrev:
lillebjoern skrev:Ja, selvfølgelig er det et problem, hvis ejer synes det. Jeg har bare aldrig oplevet problemer med det, og undrer mig derfor over at der er så "stærke" (i mangel af bedre) holdninger omkring det. Jeg troede slet ikke det var et problem. Og som jeg også nævnte, så mener jeg selvfølgelig også det er et problem hvis der bliver smidt pizzabakker m.m., i - det er jo trods alt stort affald. Det var mere holdningen om at "ingen må nogensinde smide noget i min skraldespand uanset hvad det er, for det er MIN", som jeg undrede mig over.

Det er da vist noget af en overfortolkning. Hvis mine naboer eller en tilfældig forbipasserende spørger om de må bruge min skraldespand, så siger jeg da ja.

"Jeg vil ikke have andre folks affald i min affaldssæk. Hverken lort eller andet. Jeg betaler for at have den, den er beregnet til MIT skrald, og der er sgu ikke andre der skal bruge den - om den så stod lige ved skellet til min cykelsti."

Jo, jeg vil godt medgive at 'nogensinde' måske var far-fetched, men ellers synes jeg da det er det, hun siger?

Og så overså og udelod du fuldstændig og meget belejligt afsnittet, hvor der står:"uden at have fået lov".

Har hele humlen omkring det her ikke været at fremmede (der ikke har fået lov) ikke må bruge ens skraldespand? Jeg går ud fra det er sund fornuft at ens familie og venner gerne må bruge den samt mennesker, der har fået lov.

Jo, og hvis du nu læser, hvad jeg skrev, så står der altså, at det er folk, der ikke har fået lov, der ikke skal bruge mine ting inklusive min affaldssæk.

Jamen så taler vi jo også om det samme. At du ikke mener at fremmede må bruge din skraldespand (medmindre de har fået lov), fordi det er din.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 15:02

lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Anne Droid skrev:

Jamen så taler vi jo også om det samme. At du ikke mener at fremmede må bruge din skraldespand (medmindre de har fået lov), fordi det er din.

Okay.
De må heller ikke bruge mit wc, min bil eller min vaskemaskine uden at have fået lov.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1985

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2016, 15:12

Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Anne Droid skrev:

Okay.
De må heller ikke bruge mit wc, min bil eller min vaskemaskine uden at have fået lov.

OK. Mit indlæg gik bare på, at jeg ikke kunne hidse mig op over, at folk ville bruge min skraldespand (ikke toiletter, wc eller bil) til småtterier. Og så tror jeg ikke vi kan malke den længere.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 15:31

lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:
lillebjoern skrev:
Anne Droid skrev:

Okay.

OK. Mit indlæg gik bare på, at jeg ikke kunne hidse mig op over, at folk ville bruge min skraldespand (ikke toiletter, wc eller bil) til småtterier. Og så tror jeg ikke vi kan malke den længere.

Det tror jeg heller ikke.
Men det var en sjov debat.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 31. aug 2016, 16:49

Jeg har vundet to billetter til landskamp i aften. Havde allerede givet min far en, og da jeg ikke kunne få de to andre afsat til venner, spurgte jeg min far, om han kendte nogen, der ville med.
Han har så valgt at invitere min ex-chef/svoger med. Manden som han ved jeg foragter. Manden, som skred fra sin kæreste og deres fem måneder gamle søn, fordi han havde fundet en anden at kneppe.

Spaden har skrevet det på Facebook, og takker min far for billetten.

Jeg er lidt ambivalent, for jeg havde jo tilbudt min far dem, og burde være ligeglad, men havde jeg vidst, hvem han ville give den til, så havde han ikke fået den.
Desuden kunne han da have spurgt min kæreste (som ikke render og boller udenom)
4
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6083

Indlægaf LadyFox » 31. aug 2016, 17:03

lillebjoern skrev:
LadyFox skrev:
lillebjoern skrev:
LadyFox skrev:
lillebjoern skrev:Altså, jeg kan forstå at man ikke vil have hundelorte i sin skraldespand eller andre former for væsker, der kan løbe ud og gøre den decideret klam. Men at en forbipasserende bruger den indpakningen på sin is, en tom cigaretpakke eller lignende gør mig egentlig mere glad, end hvis de havde smidt det på jorden. Det er jo ikke fordi man decideret bruger ekstra sække pga. andres affald - så skal det i hvert fald være i ekstremer...

Men mange betaler jo altså for at få tømt deres skraldespand, og nogle familier kan med nød og næppe klemme sit eget affald ned i det antal skraldespande de betaler for at få tømt, og så skal der jo ikke mange folk forbi der skal kassere diverse ting forbi før det kan blive nødvendigt at betale for at få tømt endnu en spand. Når man benytter andre folks skraldespande er man jo ikke nødvendigvis den eneste der gør det.

Nej, det er jeg klar over. Det er bare et ikke-eksisterende problem, synes jeg. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at skulle tømme skraldespand en ekstra gang fordi forbipasserende lige bruger den til deres ispapir eller andet i småtingsafdelingen (med det udgangspunkt at folk ikke smider deres egne affaldsposer, sko eller tøj ned i en andens skraldespand).

Men det kan jo afhænge lidt af hvor man bor. Jeg kender f.eks. en der er nabo til et areal der bliver brugt en hel del af folk der hygger sig i sommerhalvåret, det indebærer en hel del affald når folk har børn med, folk griller, folk holder picnic, folk ryger en masse smøger og drikker også øl og vin. Meget af det ryger i de par private skraldespande der ligger lige op til. Det er bare ikke alle steder at det handler om et lille stykke ispapir i ny og næ.

Noget andet er at hvor min svigermor bor der er de pålagt at sorterer deres affald - forbipasserende smider ikke nødvendigvis deres skrald i den rigtige spand, hvilket er rimelig træls for min svigermor.

Jeg synes det er et problem hvis ejer af skraldespanden synes det er et problem, faktisk uanset om det har konsekvenser for ejer eller ej, det er trods alt ejers private ejendom.

Ja, selvfølgelig er det et problem, hvis ejer synes det. Jeg har bare aldrig oplevet problemer med det, og undrer mig derfor over at der er så "stærke" (i mangel af bedre) holdninger omkring det. Jeg troede slet ikke det var et problem. Og som jeg også nævnte, så mener jeg selvfølgelig også det er et problem hvis der bliver smidt pizzabakker m.m., i - det er jo trods alt stort affald. Det var mere holdningen om at "ingen må nogensinde smide noget i min skraldespand uanset hvad det er, for det er MIN", som jeg undrede mig over.

Men kunne grunden til at man ikke har oplevet problemet er at dem der har et problem med det trods alt ikke vogter over deres skraldespand konstant, og nærmere bare bander over det når de opdager skraldet noget tid efter at skraldet er smidt i spanden - og så er det jo lidt svært at løse det. Mange er måske også som jeg ville være hvis jeg ejede en skralde spand ud til vejen - jeg ville synes det var træls og forkert at folk brugte min skralde spand uden at få lov, men jeg er også typen der prøver at vælge mine kampe, og jeg får sjældent noget godt ud af at lege bussemand, så som udgangspunkt ville jeg nok ende med ikke at gøre andet end at synes at det var træls og bande for mig selv.

(Og som en opfodring til dem der gerne vil have at folk bruger deres skraldespande til hundeposer: Så kan man vist få nogle klistermærker der signalerer at andre godt må smide lorten i skraldespanden.)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 1. sep 2016, 11:02

Overklassefruen i køen foran mig på kaffebaren. Hun bestiller en stor cappuccino men da hun får det er hun ved at besvime over hvor stor den er. Ej, så meget kunne hun altså ikke drikke, og så får hun baristaen til at hælde den ud og i stedet lave en lille cappuccino i stedet for. Altså hvad fanden sker der for at hun ikke bare kan drikke det hun kan af den store?
26
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4215

Indlægaf Persnikedy » 1. sep 2016, 11:14

Igår da jeg var på vej ind til midtbyen med bussen sidder der en dame ved siden af mig som tygger tyggegummi hele vejen med åben mund. Jeg havde heldigvis musik i ørene men imellem hver sang kunne jeg tydeligt høre den savle-smaske-gumle-gnaske lyd.

Folk der ikke kan tygge tyggegummi med lukkede mund burde kun gøre det derhjemme.
9
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2016, 11:21

catnip skrev:Overklassefruen i køen foran mig på kaffebaren. Hun bestiller en stor cappuccino men da hun får det er hun ved at besvime over hvor stor den er. Ej, så meget kunne hun altså ikke drikke, og så får hun baristaen til at hælde den ud og i stedet lave en lille cappuccino i stedet for. Altså hvad fanden sker der for at hun ikke bare kan drikke det hun kan af den store?

Hahah.
Signalværdi du ved.
Hun kan jo ikke gå rundt der, ved højlys dag, og ligne en, der har meget brug for kaffe.
Hun er jo overskudsagtig. Frisk. Velmotioneret. Har styr på sit liv!
Store kopper med kaffe hører underklassen til. De har brug for det.
10
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 1. sep 2016, 11:26

Persnikedy skrev:Igår da jeg var på vej ind til midtbyen med bussen sidder der en dame ved siden af mig som tygger tyggegummi hele vejen med åben mund. Jeg havde heldigvis musik i ørene men imellem hver sang kunne jeg tydeligt høre den savle-smaske-gumle-gnaske lyd.

Folk der ikke kan tygge tyggegummi med lukkede mund burde kun gøre det derhjemme.

Jeg er ganske sikker på at det er tilladt at slå dem, hvis de ikke stopper den slags lydforurening. Jeg står af bussen, og tager den næste, hvis der sidder sådan en smaske-idiot - jeg bliver så ederspændt arrig af smaskelyde.

Anyways.

Jeg har fået en 3,5 times spa på D'angleterre i morgengave af min mand - åh, så uendelig skønt.
Damen har så filet alle mine fingernegle skæve - det kunne jeg dog selv rette op. Men hun har også klippet mine tånegle så korte, at jeg nu slet ikke kan have den sorte neglelak på, som jeg skulle have på til bryllup på lørdag. Der er jo nærmest ikke noget negl tilbage. Jeg har fået ordnet negle mange gange - men de har aldrig været klippet SÅ absurd korte.
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 1. sep 2016, 11:48

kidkomb skrev:
catnip skrev:Overklassefruen i køen foran mig på kaffebaren. Hun bestiller en stor cappuccino men da hun får det er hun ved at besvime over hvor stor den er. Ej, så meget kunne hun altså ikke drikke, og så får hun baristaen til at hælde den ud og i stedet lave en lille cappuccino i stedet for. Altså hvad fanden sker der for at hun ikke bare kan drikke det hun kan af den store?

Hahah.
Signalværdi du ved.
Hun kan jo ikke gå rundt der, ved højlys dag, og ligne en, der har meget brug for kaffe.

Jeg har haft lyst til en kæmpe cappuccino, lige siden jeg læste om den :( Åhr... cappuccino... jeg ligger syg og har ikke engang ork til at lave en neskaffe.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 1. sep 2016, 11:55

Novella skrev:
kidkomb skrev:

Hahah.
Signalværdi du ved.

Jeg har haft lyst til en kæmpe cappuccino, lige siden jeg læste om den :( Åhr... cappuccino... jeg ligger syg og har ikke engang ork til at lave en neskaffe.

Hvis du googler "2 girls, one cup" går lysten til alt over. Også lidt at leve. :trist:
7
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 1. sep 2016, 12:00

Persnikedy skrev:Igår da jeg var på vej ind til midtbyen med bussen sidder der en dame ved siden af mig som tygger tyggegummi hele vejen med åben mund. Jeg havde heldigvis musik i ørene men imellem hver sang kunne jeg tydeligt høre den savle-smaske-gumle-gnaske lyd.

Oh yes - og hvis de dog bare vidste, hvor skide dum man ser ud, med den der åbne mund. Jeg troede bare det var mig - dvs. der er ok at sige; undskyld kan du ikke lukke munden?

Hvis man er rigtig heldig - så er der også nogle der ligesom kan små minibobler som knuses med sidetænder - det kan drive mig helt ud over klippen.
2

Tilbage til "Generelt"