Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1918
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 34838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 20. dec 2016, 11:06

Moxy-lady skrev:Nu må I ikke skyde mig, men jeg tror egentlig problemet (som så bliver dækket ind i en slags forargelse/vantro om hundens 1. sygedag) er, at folk simpelthen ikke tror på colas udtalelse. Simple as that. Det lyder jo rigtig fint at sige at man har forhandlet sig frem til noget der for ingen lyder sandsynligt - det tyder på at hans arbejdskraft og forhandlingsevner er eminente. Det er muligvis rigtigt, muligvis ikke. Men jeg forstår måske godt behovet for at stille spørgsmål, selvom cola selvfølgelig slet ikke er forpligtet til at stå til ansvar.

(Det generer mig virkelig at cola er uden stort C, når nu det er et debat (egen)navn, men det er min egen lille kæphest!)

Fru Sunshine skrev direkte at det var upassende af arbejdspladsen hvis de havde givet hundens første sygedag.
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 989
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 27041

Indlægaf icelady » 20. dec 2016, 11:09

For mig ligger forskellen i, om det er en privat eller offentlig arbejdsplads/arbejdsgiver.

Private kan gøre hvad de vil; offentlige synes jeg skal holde sig til at barsel er for dem med børn.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1383
Likede indlæg: 18280

Indlægaf Moxy-lady » 20. dec 2016, 11:09

LadyFox skrev:
Moxy-lady skrev:Nu må I ikke skyde mig, men jeg tror egentlig problemet (som så bliver dækket ind i en slags forargelse/vantro om hundens 1. sygedag) er, at folk simpelthen ikke tror på colas udtalelse. Simple as that. Det lyder jo rigtig fint at sige at man har forhandlet sig frem til noget der for ingen lyder sandsynligt - det tyder på at hans arbejdskraft og forhandlingsevner er eminente. Det er muligvis rigtigt, muligvis ikke. Men jeg forstår måske godt behovet for at stille spørgsmål, selvom cola selvfølgelig slet ikke er forpligtet til at stå til ansvar.

(Det generer mig virkelig at cola er uden stort C, når nu det er et debat (egen)navn, men det er min egen lille kæphest!)

Fru Sunshine skrev direkte at det var upassende af arbejdspladsen hvis de havde givet hundens første sygedag.

Ja? (Ikke provokerende skrevet, jeg forstår bare ikke hvordan det modsiger det jeg skriver?) :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1918
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 34838

Indlægaf LadyFox » 20. dec 2016, 11:18

Moxy-lady skrev:
LadyFox skrev:

Ja? (Ikke provokerende skrevet, jeg forstår bare ikke hvordan det modsiger det jeg skriver?) :)

Det kan være jeg misforstår dig.

Men hvis Fru Sunshine finder den slags aftaler upassende så er det vel uagtet om aftalen findes, eller det er hypotetisk.
I tråden bliver der både nævnt at den slags aftaler er upassende, og lagt tryg på at hunde ikke er børn, så jeg synes ikke det kun handler om mistro til colas troværdihed, men også forargelse over selve emnet.
Så jeg synes ikke kun det virker til at det handler om hvor vidt folk tror på cola, eller ej.
3
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 587
Likede indlæg: 5257

Indlægaf Mulan » 20. dec 2016, 11:58

Hvis det kan pisse folk af, så må de jo selv blive bedre til at forhandle. Desuden, hvorfor skal folk med børn have særaftaler? Man kan jo påstå, at det er unfair overfor de kollegaer, som ikke har børn, der så skal tage en ekstra tørn. Fårk, hvor går i altså i små sko engang imellem.
20
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1736
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16736

Indlægaf Fru Sunshine » 20. dec 2016, 12:16

kidkomb skrev:
Fru Sunshine skrev:
cola skrev:Upassende måske, men jeg har valgt ikke at svare mere på spørgsmål omkring min forhandling til hunds første sygedag. Hvis i vil vide hvor udbredt det er så kan i jo tjekke google.
Min løn ligger omkring 22k, pr måned, så vil jeg også have goder og en af dem er hunds første sygedag. Hvis i ikke kan leve med at jeg får den, så er det nok jer der er pænt upassende.

Jeg tror da ikke ligefrem vi dør af det, men det er altså stadig upassende af arbejdspladsen.

Jeg forstår ikke hvad du mener her, vil du uddybe?

At jeg synes, arbejdspladsen er upassende, når de giver tilladelse til hundens første sygedag.

Det første var bare sådan en tøhø-respons på "Hvis I ikke kan leve med det"-sætningen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 20. dec 2016, 12:20

LadyFox skrev:

Jamen det synes jeg også. Sådan i det små i hvert fald.

Men det er jo ikke mig, der bestemmer, hvordan en arbejdsgiver stiller sig. Heller ikke til at tage kæledyr med på job, som min kollega fik lov til.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 20. dec 2016, 12:25

Mulan skrev:Hvis det kan pisse folk af, så må de jo selv blive bedre til at forhandle. Desuden, hvorfor skal folk med børn have særaftaler? Man kan jo påstå, at det er unfair overfor de kollegaer, som ikke har børn, der så skal tage en ekstra tørn. Fårk, hvor går i altså i små sko engang imellem.

Det er ret begrænset, hvilke forhandlingsmuligheder man har i det offentlige.
Og jeg er forresten selv den, der ikke har små børn eller får kæledyrets første sygedag. Jeg har godt nok foreslået kattens første sygedag eller omsorgsdage til kræene, men det synes min leder ikke er en god idé.
Jeg tror heller ikke, kattene ville være specielt velkomne.

Men ellers passer mine sko ganske fint. Hvis de blev større ville de falde af mine fødder.

Ej - sådan generelt set, er det altså ikke noget, jeg går vildt op i eller er vildt forarget over, selv om jeg egentlig godt kan se, hvorfor det ser sådan ud på skrift.
1
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 587
Likede indlæg: 5257

Indlægaf Mulan » 20. dec 2016, 13:36

Fru Sunshine skrev:
Mulan skrev:Hvis det kan pisse folk af, så må de jo selv blive bedre til at forhandle. Desuden, hvorfor skal folk med børn have særaftaler? Man kan jo påstå, at det er unfair overfor de kollegaer, som ikke har børn, der så skal tage en ekstra tørn. Fårk, hvor går i altså i små sko engang imellem.

Det er ret begrænset, hvilke forhandlingsmuligheder man har i det offentlige.
Og jeg er forresten selv den, der ikke har små børn eller får kæledyrets første sygedag. Jeg har godt nok foreslået kattens første sygedag eller omsorgsdage til kræene, men det synes min leder ikke er en god idé.
Jeg tror heller ikke, kattene ville være specielt velkomne.

Men ellers passer mine sko ganske fint. Hvis de blev større ville de falde af mine fødder.

Ej - sådan generelt set, er det altså ikke noget, jeg går vildt op i eller er vildt forarget over, selv om jeg egentlig godt kan se, hvorfor det ser sådan ud på skrift.

Jeg er helt enig i, at dyr skal holdes hjemme. Synes det er en mærkelig uskik at slæbe kæledyr med på arbejde. Så vil jeg fandme tage min kæleboa med næste gang.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 641
Likede indlæg: 16596

Indlægaf Flora » 20. dec 2016, 13:50

^ Enig i at dyr ikke har noget at gøre på en arbejdsplads. Jeg havde en kollega på en tidligere arbejdsplads som i en periode næsten dagligt slæbte sin hund med på arbejde fordi hunden ikke kunne lide at være alene hjemme. Og hvad så med os andre der ikke synes det er fedt at have en savlende, fældende hund tumlende rundt om fødderne på os mens vi arbejder? Få din hund passet hvis den ikke kan være alene. Den skal ikke med på arbejde!
7
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5507

Indlægaf Novella » 20. dec 2016, 14:49

Det er sgu lidt upassende af min præmenstruelle chef at i sidste uge bede afslutte alle opgaver op til jul og i denne uge surt og irriteret begynde at piske os for at påbegynde nye opgaver. Jeg kan da godt påbegynde dem, men kunderne er også ved at lukke ned for julen. Var det nu ikke bedre at tage dem op den 3. januar?
1
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 20. dec 2016, 17:28

Jeg har gennem tiden forhandlet:
Benzinkort
Kortere arbejdstid
Hunds første sygedag
Fri fra d. 19 dec hvert år

og de er alle blevet til noget, undtagen benzinkort, den ville de ikke give, begrundelsen var faktisk de andre medarbejdere.

btw: er kvinde :-)
4
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 334
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8493

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 06:03

Jeg har haft flere arbejdspladser, hvor jeg måtte tage min hund med, men hvor jeg valgte at lade være. Ejerne havde selv deres hunde med, og det var/er meget almindeligt i de kredse (ejerne er jægere). Jeg ville også have fået fri på deres regning uden tøven, hvis min hund blev syg, for sådan er det bare. Uden at det dog er skrevet i kontrakten.

Jeg fik gudskelov aldrig brug for det dengang. Jeg har til gengæld savnet muligheden i år, hvor jeg virkelig kunne have brugt det flere gange, men nu er jeg "desværre" på en arbejdsplads, hvor det ikke er muligt. Her har jeg brugt først feriedage og sidenhen egenbetalte fridage, hvilket er surt oveni dyrlægeregninger. Det kan godt være, at det ikke er børn, men min hund er et familiemedlem på samme linje, og det kan være umuligt at forlade et dyr, der har dårlig mave eller kaster op. Og ekstra svært hvis de har vejrtrækningsproblemer, som min havde. Det er så svært at sidde en hel arbejdsdag og frygte, at hunden er død, når man kommer hjem - eller "bare" har overskidt huset. Men sådan er det at have kæledyr, og jeg kendte vilkårene inden, jeg fik hende. Jeg forventer absolut heller ikke, at jeg får fri på virksomhedens regning, men jeg indrømmer, at jeg forventer lov til at tage akutte fridage samt forståelse for, at hunden er et familiemedlem.

Så hvis nogen i dag kan forhandle kæledyrssygedage, ser jeg intet upassende ved det. Nogen ønsker fri bil, ekstra ferie eller flere penge. Andre vil have mere brug for at kunne holde akut fri til dyrlægebesøg. What makes you tick...
18
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 989
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 27041

Indlægaf icelady » 21. dec 2016, 22:45

Jeg synes det er pisse upassende, at en dame i et opslag om spøgelsesbilisten, der afgik ved døden, lige smider en dansende smiley ind :cuss: :rulle:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 757
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 14781

Indlægaf Purple Haze » 21. dec 2016, 23:25

Vil da lige være så upassende at smide ind at jeg altså kender til virksomheder hvor dyrs 1. sygedag er en ting.
Dog er det vist begrænset hvilke slags dyr, fisk gælder fx ikke. Kender dog ikke de nærmere regler.

Det er fint nok i min verden.
Folk der vælger at få børn får først et år fri fra arbejde, og efterfølgende et hav af ekstra fridage - hvor vi andre passer vores arbejde.
Hvis de så oven i det får ondt i røven over at andre også får en fridag hist og her?
Så skal de sådan set bare lukke røven og være taknemmelige over selv at få i hoved og røv.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"