Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1003
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 18051

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. dec 2016, 23:29

I det offentlige kan man slet ikke forhandle den slags aftaler, der er det hele jo overenskomstbestemt. Om topcheferne kan ved jeg ikke, men jeg tvivler. Men på de fleste offentlige arbejdspladser tror jeg da, at man vil kunne få en fridag, ferie, afspadsering eller tjenestefri med eller uden løn, hvis der dukker noget akut op, om det så er hunden, kæresten eller ens gamle mor
2
14 11 14
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1152
Likede indlæg: 9924

Indlægaf Bøtte » 21. dec 2016, 23:36

At fyre fyrværkeri af nu.
Vi er faktisk nogle, der prøver at sove.
2
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 710
Likede indlæg: 13172

Indlægaf Æble » 22. dec 2016, 04:20

Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 493
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 15218

Indlægaf Hunkat » 22. dec 2016, 07:36

Det er mega upassende at håndværkerne som har arbejdet på vores varmesystem er gået hjem i går uden at der er varme på. Der er 17 grader i min stue lige nu og de har endda pillet sedlen med navn og nummer (og forventet afslutning) ned.

Det er fucking 20-22 december, det er 5 grader udenfor og folk har altså små børn her i bygningen også. Det er fuldstændig uacceptabelt.
1
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5623

Indlægaf Charly » 22. dec 2016, 08:22

Purple Haze skrev:Vil da lige være så upassende at smide ind at jeg altså kender til virksomheder hvor dyrs 1. sygedag er en ting.
Dog er det vist begrænset hvilke slags dyr, fisk gælder fx ikke. Kender dog ikke de nærmere regler.

Det er fint nok i min verden.
Folk der vælger at få børn får først et år fri fra arbejde, og efterfølgende et hav af ekstra fridage - hvor vi andre passer vores arbejde.
Hvis de så oven i det får ondt i røven over at andre også får en fridag hist og her?
Så skal de sådan set bare lukke røven og være taknemmelige over selv at få i hoved og røv.

Et hav af fridage ligefrem? Hvad er det for fridage?
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1878
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 33520

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2016, 09:09

Æble skrev:Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.

Men skal virksomhedens focus være på hvad der er godt for samfundet når der deles bonusser ud? Hvad hvis det er godt for virksomheden at give en medarbejder et par fridage til at passe sin hamster?
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 22. dec 2016, 09:13

Hvis en virksomhed vil give folk fri til at passe deres kæledyr, så fint med mig :) Jeg orker simpelthen ikke at forarges over hvorfor folk holder fri på virksomhedens regning. I sidste ende går det hele nok op i en større sammenhæng.
5
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 710
Likede indlæg: 13172

Indlægaf Æble » 22. dec 2016, 09:27

LadyFox skrev:
Æble skrev:Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.

Men skal virksomhedens focus være på hvad der er godt for samfundet når der deles bonusser ud? Hvad hvis det er godt for virksomheden at give en medarbejder et par fridage til at passe sin hamster?

Jo det gør de da bare. Min kommentar var mere ift dem der tuder lidt "æv bæv alle den med børn har bare så meget fri, min guldfisk er også syg ind i mellem@ Nej man har generelt set ikke ret til kældyrs sygedag fordi kæledyr ikke gør hverken til eller fra i samfundet generelt set. Men hvis virksomheder vælger at have det som gode er det da fint, det er bare ikke noget man bør regne med eller anse værende på lige fod med barn syg.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 980
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 26236

Indlægaf icelady » 22. dec 2016, 09:38

icelady skrev:Jeg synes det er pisse upassende, at en dame i et opslag om spøgelsesbilisten, der afgik ved døden, lige smider en dansende smiley ind :cuss: :rulle:

Selvsamme person toppede så lige sin dansende smiley (som damen efterfølgende slettede) med kommentaren: "Ja, der kan man se at airbags ikke hjælper noget alligevel."

Hold. Nu. Bare. Kæft!
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7786
Kontakt:

Indlægaf Annione » 22. dec 2016, 10:15

Charly skrev:
Purple Haze skrev:Vil da lige være så upassende at smide ind at jeg altså kender til virksomheder hvor dyrs 1. sygedag er en ting.
Dog er det vist begrænset hvilke slags dyr, fisk gælder fx ikke. Kender dog ikke de nærmere regler.

Folk der vælger at få børn får først et år fri fra arbejde, og efterfølgende et hav af ekstra fridage - hvor vi andre passer vores arbejde.
Hvis de så oven i det får ondt i røven over at andre også får en fridag hist og her?
Så skal de sådan set bare lukke røven og være taknemmelige over selv at få i hoved og røv.

Det bliver et gæt, men mon ikke det er omsorgsdage og barnets 1. OG 2. sygedag (i det offentlige). Det er så oven i de dage, hvor forældre bliver ringet op fra børnehaven/vuggestuen og skal hente sygt barn...
Jeg ved kun den slags, fordi jeg har siddet på 3 mands kontor med 2 enlige mødre.

Jeg er én af dem, der godt kunne tænke mig en velfortjent fridag, fordi jeg IKKE har børn :-D
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 603
Likede indlæg: 8674

Indlægaf Joe » 22. dec 2016, 10:19

Jeg har to omsorgsdage om året. Og jeg har hverken børn eller kæledyr! De er i år blevet brugt på henholdsvis tømmermænd og fødselsdag.
4
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2901
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 42122
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. dec 2016, 10:29

Kan det ikke være ret ligegyldigt, om nogen har forhandlet sig til kæledyrssygedage? Det skader jo ingen.
8
Trimmenazi.
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 22. dec 2016, 10:45

Annione skrev:
Charly skrev:

Det bliver et gæt, men mon ikke det er omsorgsdage og barnets 1. OG 2. sygedag (i det offentlige). Det er så oven i de dage, hvor forældre bliver ringet op fra børnehaven/vuggestuen og skal hente sygt barn...
Jeg ved kun den slags, fordi jeg har siddet på 3 mands kontor med 2 enlige mødre.

Jeg er én af dem, der godt kunne tænke mig en velfortjent fridag, fordi jeg IKKE har børn :-D

På min arbejdsplads har alle omsorgsdage - og barns første sygedag eksisterer, men det er da godt nok ikke velset - og det er altså ikke fordi der er nogen, der misbruger det her.

Jeg ved godt at du skriver det med en smilende smiley bagefter men barn syg og blive ringet hjem, det er ikke ikke særlig sjovt og da bestemt ikke afslappende som en fridag. Det er faktisk noget af det, der giver en konstant ondt i maven og dårlig samvittighed over ikke at slå til nogle steder.
7
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 773
Likede indlæg: 14884

Indlægaf HappyPaww » 22. dec 2016, 12:04

Jeg er godt nok glad for, at jeg arbejder i det privae, kan jeg høre..!

Hvis nogen skulle stille sig uforstående/negativt over for, at jeg hentede mit syge barn, eller passede ham, når han var syg - også udover første dag, så kunne de lede efter en ny medarbejder :tie:
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7786
Kontakt:

Indlægaf Annione » 22. dec 2016, 12:16

Charly skrev:
Annione skrev:
Charly skrev:

På min arbejdsplads har alle omsorgsdage - og barns første sygedag eksisterer, men det er da godt nok ikke velset - og det er altså ikke fordi der er nogen, der misbruger det her.

Jeg ved godt at du skriver det med en smilende smiley bagefter men barn syg og blive ringet hjem, det er ikke ikke særlig sjovt og da bestemt ikke afslappende som en fridag. Det er faktisk noget af det, der giver en konstant ondt i maven og dårlig samvittighed over ikke at slå til nogle steder.

Men det er jo et valg man selv tager. Man vælger selv, at man vil have børn.

Et eksempel. Jeg havde på 4 år orlov 2 gange, 1x2 måneder og 1x4 måneder. Jeg brugte min orlov på at rejse. Flere kollegaer havde på samme periode 2xbarsel og derfor følgende barnets 1. og 2. sygedag og omsorgsdage. De fik lønforhøjelse - jeg gjorde ikke. Og jeg arbejdede præcist lige så effektivt som dem, hvis ikke mere. smiley.
Jeg føler bare folk med børn bliver positivt forskelsbehandlet. Derfor en ironisk smiley.
0

Tilbage til "Generelt"