Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 598
Likede indlæg: 14968

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 20. dec 2016, 13:50

^ Enig i at dyr ikke har noget at gøre på en arbejdsplads. Jeg havde en kollega på en tidligere arbejdsplads som i en periode næsten dagligt slæbte sin hund med på arbejde fordi hunden ikke kunne lide at være alene hjemme. Og hvad så med os andre der ikke synes det er fedt at have en savlende, fældende hund tumlende rundt om fødderne på os mens vi arbejder? Få din hund passet hvis den ikke kan være alene. Den skal ikke med på arbejde!
7
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5507

Indlægaf Novella » 20. dec 2016, 14:49

Det er sgu lidt upassende af min præmenstruelle chef at i sidste uge bede afslutte alle opgaver op til jul og i denne uge surt og irriteret begynde at piske os for at påbegynde nye opgaver. Jeg kan da godt påbegynde dem, men kunderne er også ved at lukke ned for julen. Var det nu ikke bedre at tage dem op den 3. januar?
1
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 20. dec 2016, 17:28

Jeg har gennem tiden forhandlet:
Benzinkort
Kortere arbejdstid
Hunds første sygedag
Fri fra d. 19 dec hvert år

og de er alle blevet til noget, undtagen benzinkort, den ville de ikke give, begrundelsen var faktisk de andre medarbejdere.

btw: er kvinde :-)
4
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 325
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8132

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 06:03

Jeg har haft flere arbejdspladser, hvor jeg måtte tage min hund med, men hvor jeg valgte at lade være. Ejerne havde selv deres hunde med, og det var/er meget almindeligt i de kredse (ejerne er jægere). Jeg ville også have fået fri på deres regning uden tøven, hvis min hund blev syg, for sådan er det bare. Uden at det dog er skrevet i kontrakten.

Jeg fik gudskelov aldrig brug for det dengang. Jeg har til gengæld savnet muligheden i år, hvor jeg virkelig kunne have brugt det flere gange, men nu er jeg "desværre" på en arbejdsplads, hvor det ikke er muligt. Her har jeg brugt først feriedage og sidenhen egenbetalte fridage, hvilket er surt oveni dyrlægeregninger. Det kan godt være, at det ikke er børn, men min hund er et familiemedlem på samme linje, og det kan være umuligt at forlade et dyr, der har dårlig mave eller kaster op. Og ekstra svært hvis de har vejrtrækningsproblemer, som min havde. Det er så svært at sidde en hel arbejdsdag og frygte, at hunden er død, når man kommer hjem - eller "bare" har overskidt huset. Men sådan er det at have kæledyr, og jeg kendte vilkårene inden, jeg fik hende. Jeg forventer absolut heller ikke, at jeg får fri på virksomhedens regning, men jeg indrømmer, at jeg forventer lov til at tage akutte fridage samt forståelse for, at hunden er et familiemedlem.

Så hvis nogen i dag kan forhandle kæledyrssygedage, ser jeg intet upassende ved det. Nogen ønsker fri bil, ekstra ferie eller flere penge. Andre vil have mere brug for at kunne holde akut fri til dyrlægebesøg. What makes you tick...
18
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 895
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 21897

Indlægaf icelady » 21. dec 2016, 22:45

Jeg synes det er pisse upassende, at en dame i et opslag om spøgelsesbilisten, der afgik ved døden, lige smider en dansende smiley ind :cuss: :rulle:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 582
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10409

Indlægaf Purple Haze » 21. dec 2016, 23:25

Vil da lige være så upassende at smide ind at jeg altså kender til virksomheder hvor dyrs 1. sygedag er en ting.
Dog er det vist begrænset hvilke slags dyr, fisk gælder fx ikke. Kender dog ikke de nærmere regler.

Det er fint nok i min verden.
Folk der vælger at få børn får først et år fri fra arbejde, og efterfølgende et hav af ekstra fridage - hvor vi andre passer vores arbejde.
Hvis de så oven i det får ondt i røven over at andre også får en fridag hist og her?
Så skal de sådan set bare lukke røven og være taknemmelige over selv at få i hoved og røv.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 900
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15504

Indlægaf Delfin » 21. dec 2016, 23:29

I det offentlige kan man slet ikke forhandle den slags aftaler, der er det hele jo overenskomstbestemt. Om topcheferne kan ved jeg ikke, men jeg tvivler. Men på de fleste offentlige arbejdspladser tror jeg da, at man vil kunne få en fridag, ferie, afspadsering eller tjenestefri med eller uden løn, hvis der dukker noget akut op, om det så er hunden, kæresten eller ens gamle mor
2
14 11 14
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1085
Likede indlæg: 8863

Indlægaf Bøtte » 21. dec 2016, 23:36

At fyre fyrværkeri af nu.
Vi er faktisk nogle, der prøver at sove.
2
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 608
Likede indlæg: 9873

Indlægaf Æble » 22. dec 2016, 04:20

Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 433
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13535

Indlægaf Hunkat » 22. dec 2016, 07:36

Det er mega upassende at håndværkerne som har arbejdet på vores varmesystem er gået hjem i går uden at der er varme på. Der er 17 grader i min stue lige nu og de har endda pillet sedlen med navn og nummer (og forventet afslutning) ned.

Det er fucking 20-22 december, det er 5 grader udenfor og folk har altså små børn her i bygningen også. Det er fuldstændig uacceptabelt.
1
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 257
Likede indlæg: 4737

Indlægaf Charly » 22. dec 2016, 08:22

Purple Haze skrev:Vil da lige være så upassende at smide ind at jeg altså kender til virksomheder hvor dyrs 1. sygedag er en ting.
Dog er det vist begrænset hvilke slags dyr, fisk gælder fx ikke. Kender dog ikke de nærmere regler.

Det er fint nok i min verden.
Folk der vælger at få børn får først et år fri fra arbejde, og efterfølgende et hav af ekstra fridage - hvor vi andre passer vores arbejde.
Hvis de så oven i det får ondt i røven over at andre også får en fridag hist og her?
Så skal de sådan set bare lukke røven og være taknemmelige over selv at få i hoved og røv.

Et hav af fridage ligefrem? Hvad er det for fridage?
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1673
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30057

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2016, 09:09

Æble skrev:Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.

Men skal virksomhedens focus være på hvad der er godt for samfundet når der deles bonusser ud? Hvad hvis det er godt for virksomheden at give en medarbejder et par fridage til at passe sin hamster?
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 257
Likede indlæg: 4737

Indlægaf Charly » 22. dec 2016, 09:13

Hvis en virksomhed vil give folk fri til at passe deres kæledyr, så fint med mig :) Jeg orker simpelthen ikke at forarges over hvorfor folk holder fri på virksomhedens regning. I sidste ende går det hele nok op i en større sammenhæng.
5
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 608
Likede indlæg: 9873

Indlægaf Æble » 22. dec 2016, 09:27

LadyFox skrev:
Æble skrev:Mht barn syg vs kæledyr syg så er det godt for samfundet at folk for børn, men kæledyr har næppe samme effekt og er ikke fremtidige skatteydere.

Men skal virksomhedens focus være på hvad der er godt for samfundet når der deles bonusser ud? Hvad hvis det er godt for virksomheden at give en medarbejder et par fridage til at passe sin hamster?

Jo det gør de da bare. Min kommentar var mere ift dem der tuder lidt "æv bæv alle den med børn har bare så meget fri, min guldfisk er også syg ind i mellem@ Nej man har generelt set ikke ret til kældyrs sygedag fordi kæledyr ikke gør hverken til eller fra i samfundet generelt set. Men hvis virksomheder vælger at have det som gode er det da fint, det er bare ikke noget man bør regne med eller anse værende på lige fod med barn syg.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 895
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 21897

Indlægaf icelady » 22. dec 2016, 09:38

icelady skrev:Jeg synes det er pisse upassende, at en dame i et opslag om spøgelsesbilisten, der afgik ved døden, lige smider en dansende smiley ind :cuss: :rulle:

Selvsamme person toppede så lige sin dansende smiley (som damen efterfølgende slettede) med kommentaren: "Ja, der kan man se at airbags ikke hjælper noget alligevel."

Hold. Nu. Bare. Kæft!
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"