Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
gro71
Kort karma: 16
Likede indlæg: 230

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 27. sep 2016, 07:51

Allmost_Famous skrev:Et familiemedlem ringede lørdag aften og spurgte om hun måtte komme og bo hos mig et par dage (søn-tirs), da hun skulle på noget kursus i min by. Selvfølgelig måtte hun da det. Og så gik det ligesom ned ad bakke derfra. Mens hun har været her, har hun konstant siddet på sin flade, og bedt om at alt kom til hende. Det eneste, hun har lavet, er at smørre sin egen madpakke - og det var kun fordi jeg sagde nej, da hun bad mig gøre det.
I går aftes inviterede hun min bror, sønnike og mig på middag som tak for gæstfrihed. Da vi skulle betale, sagde hun, at vi hver især kunne overføre for det, vi havde spist for. Jamen tak for invitationen, så.
Efter kurset tager hun hjem i dag, så hun pakkede sine ting i morges. Jeg sagde, at hun lige skulle huske at rydde op efter sig, men da hun var smuttet, og jeg gik ned i stuen med en kop te, blev jeg mødt at et værre rod. Sofahynderne var smidt over i den anden side af hjørnesofaen, og dyne, pude, lagen, og to tæpper lå moslet sammen der, hvor hun havde sovet. Det var bare dråben. Jeg sidder nærmest og dirrer lige nu. Hvad fanden ligner det at opføre sig sådan? :tie:

Send hende en besked og bed hende overføre et eller andet beløb for kost og logi i de tre dage.
28
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 27. sep 2016, 08:06

Foranlediget af en debat i lokale FB-gruppe, synes jeg det er upassende at amme-mødre råber så skidehøjt op om, at der skal være plads til alle.... men dem, der ikke vil se mødre amme, er der absolut ikke plads til.

Dobbeltmorallængeleve
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1103

Indlægaf girl_beat » 27. sep 2016, 08:36

Allmost_Famous skrev:Et familiemedlem ringede lørdag aften og spurgte om hun måtte komme og bo hos mig et par dage (søn-tirs), da hun skulle på noget kursus i min by. Selvfølgelig måtte hun da det. Og så gik det ligesom ned ad bakke derfra. Mens hun har været her, har hun konstant siddet på sin flade, og bedt om at alt kom til hende. Det eneste, hun har lavet, er at smørre sin egen madpakke - og det var kun fordi jeg sagde nej, da hun bad mig gøre det.
I går aftes inviterede hun min bror, sønnike og mig på middag som tak for gæstfrihed. Da vi skulle betale, sagde hun, at vi hver især kunne overføre for det, vi havde spist for. Jamen tak for invitationen, så.
Efter kurset tager hun hjem i dag, så hun pakkede sine ting i morges. Jeg sagde, at hun lige skulle huske at rydde op efter sig, men da hun var smuttet, og jeg gik ned i stuen med en kop te, blev jeg mødt at et værre rod. Sofahynderne var smidt over i den anden side af hjørnesofaen, og dyne, pude, lagen, og to tæpper lå moslet sammen der, hvor hun havde sovet. Det var bare dråben. Jeg sidder nærmest og dirrer lige nu. Hvad fanden ligner det at opføre sig sådan? :tie:

Det er fand'me dårlig stil at tage sådan en gæstfrihed for givet og så ikke engang betale for en omgang aftensmad :boo:
10
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 11:21

gro71 skrev:Send hende en besked og bed hende overføre et eller andet beløb for kost og logi i de tre dage.

Min veninde foreslog, at jeg skrev til hende og spurgte hvornår hun havde tænkt sig at komme og rydde op efter sig :lol:

girl_beat skrev:Det er fand'me dårlig stil at tage sådan en gæstfrihed for givet og så ikke engang betale for en omgang aftensmad :boo:

I hvert fald når man inviterer, ja.
2
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5755

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 12:51

Jeg synes at "jokes" omkring PMS - både herinde og i virkeligheden er ret upassende.
Ja ja, nu får jeg sikkert at vide at det jo bare er for sjovt, jeg skal ikke tage det seriøst eller være nærtagende osv.
Men jeg synes bare ikke det er sjovt. Og jeg synes folk skal stoppe med de jokes/kommentarer. For det holder bare fast i en forestilling om at kvinder og deres reaktioner/følelser ikke skal tage rigtig seriøst fordi "det er PMS".
Senest rettet af Animi 29. sep 2016, 20:13, rettet i alt 1 gang.
19
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3333

Indlægaf Hunkat » 27. sep 2016, 12:58

Jeg synes mit arbejdes IT-afdeling er upassende. Jeg har haft en åben sag siden 16. august, rykket flere gange, hver gang lover de at der kommer svar snart og de kan SLET ikke forstå at der ikke sker noget i sagen.

Men man kan ikke komme til at tale med en leder og den specifikke underafdeling har INGEN kontaktoplysninger, ikke engang en mail.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 13:11

Animi skrev:Jeg synes at "jokes" omkring PMS - både herinde og i virkeligheden" er ret upassende.
Ja ja, nu får jeg sikkert at vide at det jo bare er for sjovt, jeg skal ikke tage det seriøst eller være nærtagende osv.
Men jeg synes bare ikke det er sjovt. Og jeg synes folk skal stoppe med de jokes/kommentarer. For det holdet bare fast i en forestilling om at kvinder og deres reaktioner/følelser ikke skal tage rigtig seriøst fordi "det er PMS".

:genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 27. sep 2016, 16:55

Jeg er faktisk lidt en joke, når jeg er PMS-ramt.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6030

Indlægaf LadyFox » 27. sep 2016, 17:52

Jeg er upassende! Jeg havde ikke lige opdaget at der er hul på ballen af mine tights. Man må da håbe jeg i det mindste har gjort træningen lidt mere festligt for nogle andre. :slem: :blush2:
5
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 29. sep 2016, 20:07

Mine søskende er upassende. De opfører sig af og til som om jeg er en eller anden velgørenhedssag, hvis de giver så meget som en dåse sodavand. "Ja, så når du er færdig med din uddannelse og har lidt mere at gøre med, kan du jo være den, der giver". Jeg synes, de skal tage at overveje hvem af os tre, der har/har haft den sundeste økonomi som studerende. Men hey, det er selvfølgelig nemmere med de store armbevægelser for lånte penge, men jeg er egentlig mere stolt over mine små armbevægelser for egne penge.
3

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Mi55y » 30. sep 2016, 11:05

Det bud som netop har leveret vores Gris og Ko-kødkasse er upassende. Min kæreste har lige ringet, at han blev overfuset, da han kom hjem, fordi vi ikke var hjemme til at tage imod kassen og det skulle vi være og bla bla bla.

Eftersom der står i leveringsbetingelserne, at det ikke er nødvendigt at være hjemme og postbuddet så bare vil stille kassen foran døren, så har jeg fluks sendt en klage afsted. Det er meget muligt, at vi bor i en aflåst opgang, men det har fungeret i omkring to år, og der står som skrevet heller intet om, at man skal indlevere en opgangsnøgle, som man f.eks. skal til aarstiderne. Desuden leverer de mellem 8 og 16, og lur mig om ikke de ville miste en del kunder i aflåste etageejendomme, hvis de skulle holde sig hjemme i det tidsrum.
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 30. sep 2016, 20:15

De forældre, der ikke hentede deres barn fra en fødselsdagsfest i dag, var pænt upassende. Vi endte med at måtte ringe for at høre om de var på vej. Det var de ikke. De havde glemt det.

Jeg kan godt undre mig over, at man efter spisetid stadig ikke har opdaget, at ens barn ikke er hjemme.
25

Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 6
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 264

Indlægaf Ondemand » 2. okt 2016, 07:37

Den seneste win10 updatering må være deres mest upassende update ever! Efter en kæmpe opdatering her til morgen måtte jeg rulle skidtet tilbage til den forrige version for overhovedet at kunne bruge computeren igen. :cuss:
1
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf cola » 2. okt 2016, 08:03

Ondemand skrev:Den seneste win10 updatering må være deres mest upassende update ever! Efter en kæmpe opdatering her til morgen måtte jeg rulle skidtet tilbage til den forrige version for overhovedet at kunne bruge computeren igen. :cuss:

Ej hvor upassende, jeg har ikke fået den opdatering. Ud på jagt efter den :-)
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. okt 2016, 09:17

Det her er sgu et lidt morbidt arrangement :tie:.

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland ... id=U206DHP
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"