bluetof1 skrev:Delfin skrev:Lismaens skrev:
Det er lidt henad det samme i disse grupper. Det er ren negativitet og selv-ynk, det er yderst sjældent at der er positive opslag. Og det smitter! Alle dem der laver opslag om der ikke var liiige vel meget selvynk, bliver bedt om at melde sig ud.Men jeg ser det ikke kun i diagnosegrupperne. Og jeg tror faktisk på dem, når de skriver om de her oplevelser med systemet.
Haha ja og så får man smidt i nakken på vej ud, at man nok ikke er så syg så. Jeg er nu gået selv, men jeg har set andre blive kylet ud på den måde.![]()
Jeg er også medlem af en gruppe for kvinder i overgangsalder. Du drømmer ikke om, hvad overgangsalderen kan være skyld i af gebrækkeligheder, og hvis man tillader sig at spørge, om de ikke burde få undersøgt, om deres ledsmerter måske i stedet skyldes slidgigt, så skal du se drama![]()
Jeg er fuldtud klar over, at der er nogle, der har problemer med systemet, og at der er enorm forskel fra kommune til kommune. Jeg har selv været der gennem en næsten 3-årig periode for nogle år siden, og det var hæsligt, men jeg må indrømme, at jeg stiller mig lidt tvivlende overfor nogle af de fortællinger, jeg også er stødt på undervejs.
Det gjorde jeg også indtil jeg deltog i et møde hvor sagsbehandleren var tydeligt fuld og i ramme alvor bad borgeren om at begynde at samle flasker.
Efter den oplevelse skal der en del til før jeg anser en given udtalelse eller opførsel for usandsynlig.
Nogle af er nøgleordet