Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 599
Likede indlæg: 8899

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Smiling_Goat » 6. nov 2016, 20:53

Moxy-lady skrev:On topic:

Jeg synes at min veninde er ret upassende da hun i en debat omkring hele blikkenslagersagen bringer sin (og min) uddannelse ind i det. Jeg kan godt se hendes pointe (at folk (bla. hende selv) der ikke er nøgenmodeller (fordi hun følte det insinueret af modparten at MM opførte sig som hun gjorde fordi hun ikke var så klog) ville have reageret endnu værre end MM gjorde) (kan I følge med i mine parenteser? :D ) Altså at hun - som universitetsstuderende - ville have kontaktet mandens chef OG medierne selvom hun, qua sin uddannelse, er intelligent. Jeg synes at det var ubehageligt og klodset, især fordi hun også skrev at jeg også læste og derfor var traditionelt intelligent. Hendes modpart i debatten greb så fat i dette, for han følte at det var et forsøg på at insinuere at hun havde ret fordi hun var klog(ere end ham.) Til hans svar skriver hun så noget med at "han nu tydeligvis havde mistet evnen til at skrive rigtige sætninger." Herefter brød jeg ind og bad dem om at tale ordentligt til hinanden, og præciserede senere at jeg gav (modstander) ret i at hun gik efter manden og ikke bolden.

Hun skriver herefter dette på sin FB: "Jeg har gjort det til en sport at bringe min uddannelse op i online diskussioner bare for at se hvor hurtigt jeg kan blive beskyldt for at tro at jeg er bedre end alle andre. Det slår aldrig fejl. (hvilket er morsomt, for jeg er fucking humaniora, I mean, c'mon)"

Så nu sidder vi og diskuterer det offentligt, selvom den egentlig burde have været taget privat. Og jeg tror at hun er lidt fornærmet på mig. Men uanset hvem man er, så skal man altså tale ordentligt til mine venner når man er på "min" side. Jeg synes at det er nedladende, og jeg synes at det er ødelæggende for en debat at smide om sig med "jeg læser på uni" kortet, for jeg finder det 1. ofte irrelevant (hvilket jeg mener at det var her), 2. uanset om det var hensigten, så synes jeg egentlig at det er sådan lidt falske fjer at pryde sig med og mene at det fortæller noget som helst om intelligens. Især fordi jeg mener at den konkrete sag er mere om social intelligens end nogen som helst boglig læriing. 3. så forstår jeg godt at nogle mennesker reagerer på dette. IMO *lyder* det som et "jeg er klogere end dig"-argument. Nu synes hun at jeg er mega tarvelig.

Og helt ærligt, hvem har ikke gået på universitetet i dag?
3
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1515

Indlægaf Mangoness » 6. nov 2016, 21:05

Smiling_Goat skrev:Og helt ærligt, hvem har ikke gået på universitetet i dag?

Mig :genert:
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Billede
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 378
Likede indlæg: 6082

Indlægaf Rosa Espinosa » 6. nov 2016, 21:06

zembra1986 skrev:Det rritere mig grænseløst (som I at mit blodtryk virkelig stiger) når folk forbinder curvy med overvægt, hør nu på ordet.....CURVY!.....Kurvet, det har da intet at gøre med hvad man vejer?! men betyder sådan set bare at man ikke går lige op og ned, men har kurver, dvs. markant talje, hofter og barm

De første 2 kvinder er afgjort Curvy, hvor imod de sidste 2 piger er deciderede tykke/fede, ja, det må man åbenbart ikke sige, men det er de altså, vil vædde med at deres BMi ligger godt over normalen. Det er ikke lig med at de er grimme eller uttraktive, tvært mod synes jeg stadig de er smukke på deres måde, men jeg kan godt lide at kalde en spade for en spade.....og tykkke.....det ER de altså!

Hvorfor må man ikke sige de er overvægtige? Det er de jo. Det er ikke pointen. Pointen er at gennemsnitlige mennesker bliver placeret i en kategori som noget man skal falde på hale over, for se nu har modebranchen også plads til dem, hvor er vi bare nået langt.

Jeg synes heller ikke man skal stræbe efter at flere ser ud som Tess, som der bliver nævnt. Det er i mine øjne lige så absurd, som når man stræber efter at være fx Twiggy.
2
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4132

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2016, 21:07

Smiling_Goat skrev:
Moxy-lady skrev:On topic:

Jeg synes at min veninde er ret upassende da hun i en debat omkring hele blikkenslagersagen bringer sin (og min) uddannelse ind i det. Jeg kan godt se hendes pointe (at folk (bla. hende selv) der ikke er nøgenmodeller (fordi hun følte det insinueret af modparten at MM opførte sig som hun gjorde fordi hun ikke var så klog) ville have reageret endnu værre end MM gjorde) (kan I følge med i mine parenteser? :D ) Altså at hun - som universitetsstuderende - ville have kontaktet mandens chef OG medierne selvom hun, qua sin uddannelse, er intelligent. Jeg synes at det var ubehageligt og klodset, især fordi hun også skrev at jeg også læste og derfor var traditionelt intelligent. Hendes modpart i debatten greb så fat i dette, for han følte at det var et forsøg på at insinuere at hun havde ret fordi hun var klog(ere end ham.) Til hans svar skriver hun så noget med at "han nu tydeligvis havde mistet evnen til at skrive rigtige sætninger." Herefter brød jeg ind og bad dem om at tale ordentligt til hinanden, og præciserede senere at jeg gav (modstander) ret i at hun gik efter manden og ikke bolden.

Hun skriver herefter dette på sin FB: "Jeg har gjort det til en sport at bringe min uddannelse op i online diskussioner bare for at se hvor hurtigt jeg kan blive beskyldt for at tro at jeg er bedre end alle andre. Det slår aldrig fejl. (hvilket er morsomt, for jeg er fucking humaniora, I mean, c'mon)"

Så nu sidder vi og diskuterer det offentligt, selvom den egentlig burde have været taget privat. Og jeg tror at hun er lidt fornærmet på mig. Men uanset hvem man er, så skal man altså tale ordentligt til mine venner når man er på "min" side. Jeg synes at det er nedladende, og jeg synes at det er ødelæggende for en debat at smide om sig med "jeg læser på uni" kortet, for jeg finder det 1. ofte irrelevant (hvilket jeg mener at det var her), 2. uanset om det var hensigten, så synes jeg egentlig at det er sådan lidt falske fjer at pryde sig med og mene at det fortæller noget som helst om intelligens. Især fordi jeg mener at den konkrete sag er mere om social intelligens end nogen som helst boglig læriing. 3. så forstår jeg godt at nogle mennesker reagerer på dette. IMO *lyder* det som et "jeg er klogere end dig"-argument. Nu synes hun at jeg er mega tarvelig.

Og helt ærligt, hvem har ikke gået på universitetet i dag?

Ham hun debatterede med, blandt andet.

Hun har til dels ret i at jeg selv er lidt skeptisk ift. dette argument. Jeg undskylder faktisk mere min uddannelse end praler med den, fordi jeg kommer fra et helt andet miljø. Så jeg har nok selv en mindre kæphest i disse tilfælde. Men jeg føler mig sjældent nødsaget til at påtale dette, og faktisk kun til hende, da hun selv færdes i et akademiker-miljø og lidt sætter en særlig lid til dette segment, der er stolte af ikke at kunne lappe en cykel (hvilket jeg heller ikke kan.) Men der *er* altså noget der trigger mig med hende. Hun bruger det virkelig meget, og virkelig bredt. Jeg holder meget af hende, men jeg bliver sgu nogle gange lidt flov, når jeg ser de diskussioner hun roder sig ud i. Husker bla. en om amerikansk politik hvor hun smed kortet "at hun faktisk læste det på uni" i en debat. Det hun gjorde var at have et valgfag om det forestående amerikanske valg, hvor et semester består af undervisning fra 1. september til ca. 15. december, og hun var cirka halvvejs i semestret. Jeg er slet ikke i tvivl om at hun ved en del om det, eller at hun også ved ting fra andre kilder. Jeg synes bare at det er lidt nederen at bruge det på den måde, når man bruger det meste af undervisningstiden på FB. Jeg synes at det er lånte fjer at sige at man så "læser am. politik på uni". Og det er dén attitude der gør at jeg føler at det bliver grimt når hun mener at det er relevant at smide "jeg er intelligent hvilket du kan se fordi jeg læser på uni"-kortet. For hun mener at det betyder meget mere end jeg gør. Hun mener at det er det samme som hvis en elektriker siger at han ved noget om matematik og er snarrådig. Jeg føler ikke rigtig at jeg kn vinde denne diskussion.
2
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4132

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2016, 21:08

Og så er vi i øvrigt ikke engang bachelorer endnu. Vi er bachelorstuderende. Det er sgu ikke så svært at blive. Det er noget sværere at blive færdiguddannet.
1
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Smiling_Goat
Kort karma: 599
Likede indlæg: 8899

Indlægaf Smiling_Goat » 6. nov 2016, 21:17

Moxy-lady skrev:Og så er vi i øvrigt ikke engang bachelorer endnu. Vi er bachelorstuderende. Det er sgu ikke så svært at blive. Det er noget sværere at blive færdiguddannet.

Det var også lige præcis det jeg mente med min udtalelse. Jeg synes i virkeligheden ikke det er ret sigende om nogens intelligens, om de har gået på uni eller ej. Det har virkelig mange i dagens Danmark.

Det har jeg også, og hvad så? Mener jeg. Jeg kender da praktisk uddannede der er mindst lige så intelligente (hvis ikke mere) end jeg. I dag bunder uddannelsesniveau vel mere i interesser og "skolebænkslyst" end intelligens, var det jeg forsøgte at sige.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8170

Indlægaf Dikus » 6. nov 2016, 21:34

Smiling_Goat skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:
zembra1986 skrev:Det rritere mig grænseløst (som I at mit blodtryk virkelig stiger) når folk forbinder curvy med overvægt, hør nu på ordet.....CURVY!.....Kurvet, det har da intet at gøre med hvad man vejer?! men betyder sådan set bare at man ikke går lige op og ned, men har kurver, dvs. markant talje, hofter og barm

De første 2 kvinder er afgjort Curvy, hvor imod de sidste 2 piger er deciderede tykke/fede, ja, det må man åbenbart ikke sige, men det er de altså, vil vædde med at deres BMi ligger godt over normalen. Det er ikke lig med at de er grimme eller uttraktive, tvært mod synes jeg stadig de er smukke på deres måde, men jeg kan godt lide at kalde en spade for en spade.....og tykkke.....det ER de altså!

Men hvorfor skal de kaldes det, npr man ikke kalder undervægtige modeller, hvor man kan tælle ribbenene for ribbensmodeller, stregmodeller eller andet faktuelt korrekt og ikke bare model?

Det er da overhovedet ikke det samme?

Tyk eller fed er et helt neutralt term der bare beskriver helt overordnet hvilken form/vægt man har, ligesom tynd og slank er modpolerne af tyk og fed, helt neutrale ord i min verden.

Det er ribbens/streg modeller derimod IKKE, det er decideret øgenavne.....kan slet ikke forstå hvis du ikke kan se forskellen? :gruble:

Curvey er et begreb, der anvendes til normalvægtige. Det vil da være mere passende at undlade at kalde dem det? Og i stedet kalde de undervægtige for undervægtige i så fald? Eller streg-modeller. Streg-model må da være lige så meget et øgenavn som curvey-model.

Men curvy er jo ikke et begreb der beskriver en persons vægt, men derimod deres kropsform? I stedet for streg model vil jeg nok kalde en ikke-kurvet model for noget så simpelt som not-curvy, streg-model signalere for mig noget nedladende, til gengæld synes jeg på ingen måde at curvy er et negativt ord......tvært i mod, det signalere for mig former som er addeles attraktive.

Ja, jeg vil da virkelig også godt undvære at blive kaldt en streg. Curvy ville jeg til gengæld elske at blive kaldt. Jeg er på ingen måde curvy. Jeg er tynd/slank, så kald mig det.. Ikke streg. Jeg bliver faktisk helt provokeret over, at det skulle være acceptabelt at kalde andre mennesker det, kan jeg mærke.

Æv.

Sådan. Præcis sådan har jeg det med curvey.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1582
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14231

Indlægaf kidkomb » 6. nov 2016, 21:40

Ville det ikke være smartere, tænker jeg, at kalde dem vi kalder modeller i dag for small size models, så kunne vi kalde dem med normalt BMI for regular size models og dem med et BMI på over 25 for plus size models?
20
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8170

Indlægaf Dikus » 6. nov 2016, 21:45

kidkomb skrev:Ville det ikke være smartere, tænker jeg, at kalde dem vi kalder modeller i dag for small size models, så kunne vi kalde dem med normalt BMI for regular size models og dem med et BMI på over 25 for plus size models?

Tjeck. Det ville give mening for mig.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Anilara » 6. nov 2016, 21:46

Buffy skrev:
Annione skrev:
Modesty Blame skrev:Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.

Bliver mælk mindre klamt af at blive små-kogt og skam-findelt? :gruble:

JA! Når mælk der kommer direkte fra kørene, bliver kold og har ståret lidt så ligger fløden sig på toppen, gul og tyk :badr: I mit barndomshjem måtte vi ikke købe mælk, fordi min far var mælkebonde, men gud hvor jeg hadede det. Og jeg var sidst i 20'erne, før jeg kunne spise noget der bare smagte af fløde igen.

Sjovt. Jeg elskede det, og har den dag i dag ikke lyst til andet, selvom jeg dog ikke drikker mælk længere.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1867

Indlægaf zembra1986 » 6. nov 2016, 21:46

Smiling_Goat skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:

Men hvorfor skal de kaldes det, npr man ikke kalder undervægtige modeller, hvor man kan tælle ribbenene for ribbensmodeller, stregmodeller eller andet faktuelt korrekt og ikke bare model?

Det er da overhovedet ikke det samme?

Tyk eller fed er et helt neutralt term der bare beskriver helt overordnet hvilken form/vægt man har, ligesom tynd og slank er modpolerne af tyk og fed, helt neutrale ord i min verden.

Det er ribbens/streg modeller derimod IKKE, det er decideret øgenavne.....kan slet ikke forstå hvis du ikke kan se forskellen? :gruble:

Curvey er et begreb, der anvendes til normalvægtige. Det vil da være mere passende at undlade at kalde dem det? Og i stedet kalde de undervægtige for undervægtige i så fald? Eller streg-modeller. Streg-model må da være lige så meget et øgenavn som curvey-model.

Men curvy er jo ikke et begreb der beskriver en persons vægt, men derimod deres kropsform? I stedet for streg model vil jeg nok kalde en ikke-kurvet model for noget så simpelt som not-curvy, streg-model signalere for mig noget nedladende, til gengæld synes jeg på ingen måde at curvy er et negativt ord......tvært i mod, det signalere for mig former som er addeles attraktive.

Ja, jeg vil da virkelig også godt undvære at blive kaldt en streg. Curvy ville jeg til gengæld elske at blive kaldt. Jeg er på ingen måde curvy. Jeg er tynd/slank, så kald mig det.. Ikke streg. Jeg bliver faktisk helt provokeret over, at det skulle være acceptabelt at kalde andre mennesker det, kan jeg mærke.

Æv.

Samme her :love:
0
Buffy
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1145

Indlægaf Buffy » 6. nov 2016, 21:54

Anilara skrev:Sjovt. Jeg elskede det, og har den dag i dag ikke lyst til andet, selvom jeg dog ikke drikker mælk længere.

Men det er så fed i smagen? :tie:
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Anilara » 6. nov 2016, 21:56

Buffy skrev:
Anilara skrev:Sjovt. Jeg elskede det, og har den dag i dag ikke lyst til andet, selvom jeg dog ikke drikker mælk længere.

Men det er så fed i smagen? :tie:

Ja. Og letmælk og derunder er så vandet.
Man har vel forskellige præferencer :)
2
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 66
Likede indlæg: 858

Indlægaf Chachacha » 6. nov 2016, 21:58

Jeg synes mennesker, der lader deres eget mindreværd komme til udtryk gennem nedladenhed er sindssygt upassende. Ofte møder jeg den slags i byen. I sidste weekend var vi nogle veninder ude, hvor følgende scenarie udspillede sig:

Mand: Hva' så, går I i 3.G?
Mig (jeg sad yderst, så jeg var stuck med at tale med ham): Nej, vi arbejder alle.
Mand: Nå. Har I ingen uddannelse?
Mig: Jo.
Ham: Hvad så, hvor har I da læst?!
Mig: På CBS.
Ham: CBS! Jeg er ikke imponeret.
Min veninde: Vi prøver ikke at imponere dig.

CBS er åbenbart en rød klud i face på visse typer, og de skal aaaaaltid gentage det med sådan en "pffffft C-B-S!" vrængen på næsen eller udtale det langt og prætentiøst "Copenhæææægen Business Schooool" Altså WTF? Jeg fortæller kun om min uddannelse, hvis jeg bliver spurgt, og jeg går ikke og fnyser hånligt over deres lærerjob (som ham her åbenbart var) :tie:
5
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 66
Likede indlæg: 858

Indlægaf Chachacha » 6. nov 2016, 22:02

^Generelt er det bare sørgeligt, når folk ikke hviler i sig selv. Jeg vil hellere end gerne snakke med person, der er stolt over sin egen faglighed, og ikke tydeligvis føler sig mindreværdig, så snart han hører, at jeg har en længere uddannelse end ham.
6
Namaste, bitches :kaffe:

Tilbage til "Generelt"