Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1679
Likede indlæg: 30388

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. feb 2017, 16:07

Joe skrev:De to snotdumme 13-14 årige drenge, der kedede sig mens de ventede på s-toget og derfor besluttede sig for at lege den utroligt gennemtænkte leg, hvor man skubber hinanden ned på sporet og generelt render rundt dernede indtil lige inden toget kommer.
Altså hvis man gerne vil lege idiotiske lege, kan man så ikke gøre det et sted, hvor det ikke påvirker andre, hvis det går galt?

Måske var du bare tilskuer til kampen om dette års Darwin Awards :)

darwin.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6367

Indlægaf Kattefjæs » 13. feb 2017, 17:27

Jeg sad for nylig fast i et tog ca. 2 minutter fra mit hjem fordi en person gik på sporene. Vi sad fast dér i tre timer. Jeg var først hjemme kl. 21.30 den dag og fik ikke noget at spise mellem kl. 13 og 22. Hvis jeg var vidne til sådan noget, så havde jeg tilkaldt politiet lige med det samme. Det er satans farligt. Omend jeg i al hemmelighed ønskede mig at det dumme svin dog for fanden bare kunne få kappet hovedet af så jeg kunne komme hjem...
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1297
Likede indlæg: 17292

Indlægaf Moxy-lady » 18. feb 2017, 16:55

Min moster.

Hun fik for halvandet år siden konstateret kræft i lungerne, og min mor var der så meget for hende. Altid klar til at tale med hende og støttede hende generelt meget. Min moster blev opereret og fik stråling og er umiddelbart rask.

Min mor har nu haft lungebetændelse i tre uger uden at penicillin virke . Lægen mener at hun har KOL. Da min mor snakker med min moster i dag fortæller hun dette og min moster begynder så at fortælle om alle dem hun kender der er døde af det, eller som totalt har fået smadret deres liv efter de er blevet syge. Og så blev hun i øvrigt nødt til at smutte, for hun så Ice Age.

Min mor takkede sarkastisk for støtten, men det fes vist ikke helt ind.

Det er ikke første gang, at min moster er sådan, og jeg er så frustreret over at min mor ikke siger rigtigt fra, men det gør hun bare ikke.

Dumme kælling. Ej, men hvad fanden er det for en måde at opføre sig på?
0
Zoe 12-10-18
limitededition
Kort karma: 114
Likede indlæg: 1152

Indlægaf limitededition » 18. feb 2017, 17:48

Moxy-lady skrev:Min moster.

Hun fik for halvandet år siden konstateret kræft i lungerne, og min mor var der så meget for hende. Altid klar til at tale med hende og støttede hende generelt meget. Min moster blev opereret og fik stråling og er umiddelbart rask.

Min mor har nu haft lungebetændelse i tre uger uden at penicillin virke . Lægen mener at hun har KOL. Da min mor snakker med min moster i dag fortæller hun dette og min moster begynder så at fortælle om alle dem hun kender der er døde af det, eller som totalt har fået smadret deres liv efter de er blevet syge. Og så blev hun i øvrigt nødt til at smutte, for hun så Ice Age.

Det er ikke første gang, at min moster er sådan, og jeg er så frustreret over at min mor ikke siger rigtigt fra, men det gør hun bare ikke.

Nå men så vil jeg komme med et positivt indspark: min far har KOL og har med den rette træning, medicin og rygestop fået det meget bedre end han har haft længe.
Han fik konstateret KOL for 5 år siden tror jeg. Man kan godt leve fint med det :)
4
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18250

Indlægaf Persnikedy » 18. feb 2017, 19:04

Lemonella skrev:
limitededition skrev:

Nå men så vil jeg komme med et positivt indspark: min far har KOL og har med den rette træning, medicin og rygestop fået det meget bedre end han har haft længe.
Han fik konstateret KOL for 5 år siden tror jeg. Man kan godt leve fint med det :)

Jeg kan så supplere med endnu et positivt indspark. Jeg har en gammel veninde, som for 8 år siden fik konstateret KOL. Hun har aldrig røget specielt meget, men åbenbart nok til, at tricke en gang KOL.
Hun stoppede rygningen. Fik medicin og kom i behandling med noget træning.
Hun kunne fortsætte sit arbejde som skolelærer og har arbejdet næsten fuld tid til sidst år, hvor hun gik på efterløn.
Hun har det fint og har ikke mange gener.

For lige at komme med endnu endnu et:
Jeg har en veninde som arbejder som kor leder for et hold kun med KOL patienter. De styrker både fællesskab og sundhed sammen. Og lyder pisse godt samtidig må jeg indrømme.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7970

Indlægaf Studsgaard » 18. feb 2017, 19:18

Persnikedy skrev:
Lemonella skrev:
limitededition skrev:

Jeg kan så supplere med endnu et positivt indspark. Jeg har en gammel veninde, som for 8 år siden fik konstateret KOL. Hun har aldrig røget specielt meget, men åbenbart nok til, at tricke en gang KOL.
Hun stoppede rygningen. Fik medicin og kom i behandling med noget træning.
Hun kunne fortsætte sit arbejde som skolelærer og har arbejdet næsten fuld tid til sidst år, hvor hun gik på efterløn.
Hun har det fint og har ikke mange gener.

For lige at komme med endnu endnu et:
Jeg har en veninde som arbejder som kor leder for et hold kun med KOL patienter. De styrker både fællesskab og sundhed sammen. Og lyder pisse godt samtidig må jeg indrømme.

Jeg kan så komme med en lille smule perspektiv i forhold til KOL
Både min mor og svigermor har det.

Min mor ryger fortsat :stoned: og gør virkelig ikke noget aktivt, andet end at tage det medicin og inhalatorer. Og hun kan ikke noget som helst. Hendes lunger har det virkelig skidt.

Min svigermor tager det meget alvorligt og har faktisk klaret sig i mange år uden medicin bare via træning og at være aktiv. Nu må hun supplere med medicin men pga hun træner på et KOL hold og hun arbejder næsten fuld tid så har hun et godt aktivt liv og hun kan alt (dog bliver hun let forpustet) desværre boede de et års tid i en lejlighed der havde skjult skimmelsvamp hvilket tog meget hårdt på hendes lunger.

Det jeg vil sige er at man i mange tilfælde selv kan påvirke det meget, så sygdommen ikke nødvendigvis styrer så meget.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1297
Likede indlæg: 17292

Indlægaf Moxy-lady » 18. feb 2017, 20:04

Hvor er i søde :kys: tak

Min moster er dog stadig upassende :lol:
8
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 773
Likede indlæg: 14876

Indlægaf HappyPaww » 19. feb 2017, 10:02

Denne reklame sammenholdt med artiklen nedenunder...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9199

Indlægaf hotlips » 22. feb 2017, 11:17

Der ligger sådan en stor blok for enden af vores rækkehuskvarter, hvor en eller anden har smidt en pistol ned fra.. Og nedenfor ligger vuggestuen.

Nogen gange burde man overveje at uddele præmier for dumhed.
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 753
Likede indlæg: 15914

Indlægaf Animi » 28. feb 2017, 12:14

Det er upassende at en virksomhed der på Trustpilot har fået en del dårlige anmeldelser for at snyde, eller ikke lever op til deres aftaler, pludselig får en 5-stjernet anmeldelse af en pige. Upassende, fordi hende der har skrevet anmeldelsen selv arbejder for virksomheden
Og så er jeg lidt upassende, fordi jeg har indberettet hendes anmeldelse til Trustpilot :fløjt:
12
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 753
Likede indlæg: 15914

Indlægaf Animi » 1. mar 2017, 14:54

Animi skrev:Det er upassende at en virksomhed der på Trustpilot har fået en del dårlige anmeldelser for at snyde, eller ikke lever op til deres aftaler, pludselig får en 5-stjernet anmeldelse af en pige. Upassende, fordi hende der har skrevet anmeldelsen selv arbejder for virksomheden
Og så er jeg lidt upassende, fordi jeg har indberettet hendes anmeldelse til Trustpilot :fløjt:

Hehe, det bliver sjovere og sjovere. Der var en anden der åbenbart også havde lagt mærke til at anmeldelsen var skrevet af en medarbejder, og personen skrev så selv en anmeldelse hvor hun påpegede dette.
Der er så siden kommet tre ny rosende anmeldelser - og jeg er selvfølgelig så nysgerrig, at jeg lige tjekker om de mon kender medarbejderen der skrev den rosende anmeldelse i går - og sørme så om de ikke gør det.

Ahmen altså - jeg bliver ærligt talt virkelig irriteret over det. Jeg synes virkelig det er at vildlede potentielle kunder.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 603
Likede indlæg: 8674

Indlægaf Joe » 1. mar 2017, 17:02

Når man er i fitnesscenteret og lige pludselig opdager, at man er blevet rodet ind i et eller andet, hvor en eller anden fuldstændig tilfældig mand, der sikkert ikke har de vilde kvalifikationer inde for emnet, beslutter sig for at være ens personlige træner og komme med fif til, hvordan man skal ændre f.eks.vægten på maskinen, og selvfølgelig selv vise hvordan han gør.

Det er ikke første gang det er sket· Alt sammen mænd, der ikke lignede nogen, der havde anden sportsmæssig baggrund end mange års erfaring som bruger af Fitness World. Det har jeg så til gengæld. Og jeg ved hvad jeg gør.

Og så til den kommentar, som måske vil få folk herinde til at stemple mig som den upassende: Jeg tror altså mest det handler om, at jeg er en forholdsvist pæn forholdsvist ung kvinde. Jeg tror ikke de her selvbestaltede personlige trænere render rundt og antaster Gud og hver mand.
Og det gør mig egentlig temmeligt pissed. Lad mig nu træne i fred.
5
Patience
Kort karma: 67
Likede indlæg: 2285

Indlægaf Patience » 1. mar 2017, 17:06

Joe skrev:Når man er i fitnesscenteret og lige pludselig opdager, at man er blevet rodet ind i et eller andet, hvor en eller anden fuldstændig tilfældig mand, der sikkert ikke har de vilde kvalifikationer inde for emnet, beslutter sig for at være ens personlige træner og komme med fif til, hvordan man skal ændre f.eks.vægten på maskinen, og selvfølgelig selv vise hvordan han gør.

Det er ikke første gang det er sket· Alt sammen mænd, der ikke lignede nogen, der havde anden sportsmæssig baggrund end mange års erfaring som bruger af Fitness World. Det har jeg så til gengæld. Og jeg ved hvad jeg gør.

Og så til den kommentar, som måske vil få folk herinde til at stemple mig som den upassende: Jeg tror altså mest det handler om, at jeg er en forholdsvist pæn forholdsvist ung kvinde. Jeg tror ikke de her selvbestaltede personlige trænere render rundt og antaster Gud og hver mand.

Jeg er fuldstændig sikker på du har ret i din antagelse. Mig er der aldrig nogen der antaster på nogen måde, men jeg er heller ikke ung og smuk.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
fisken80
Kort karma: 776
Likede indlæg: 29524

Indlægaf fisken80 » 1. mar 2017, 17:10

Joe skrev:Når man er i fitnesscenteret og lige pludselig opdager, at man er blevet rodet ind i et eller andet, hvor en eller anden fuldstændig tilfældig mand, der sikkert ikke har de vilde kvalifikationer inde for emnet, beslutter sig for at være ens personlige træner og komme med fif til, hvordan man skal ændre f.eks.vægten på maskinen, og selvfølgelig selv vise hvordan han gør.

Jeg ved sgu ikke... jeg var hverken ung eller specielt laber da jeg sidst var medlem af et fitness-center, men jeg blev stadig vejledt uopfordret af mænd. Ikke ofte, men det skete. Men jeg skal ikke kunne sige om det var fordi jeg trænede i et center, hvor rigtig mange medlemmer var dedikerede til træning og nærmest fik det skidt når de så øvelser udført forkert (hvilket jeg givetvis gjorde af og til).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 603
Likede indlæg: 8674

Indlægaf Joe » 1. mar 2017, 17:28

fisken80 skrev:

Jeg ved sgu ikke... jeg var hverken ung eller specielt laber da jeg sidst var medlem af et fitness-center, men jeg blev stadig vejledt uopfordret af mænd. Ikke ofte, men det skete. Men jeg skal ikke kunne sige om det var fordi jeg trænede i et center, hvor rigtig mange medlemmer var dedikerede til træning og nærmest fik det skidt når de så øvelser udført forkert (hvilket jeg givetvis gjorde af og til).

Jeg kunne forstå, hvis det handlede om at jeg havde lavet øvelserne forkert, fordi det jo godt kan blive skadeligt.
Men her drejer det sig jo om mænd, der står og kigger på en, og så lige pludselig kaster sig ud i "prøv at putte mere på/tage mere af" og sådan noget. Det handler ikke om at sørge for øvelser ikke bliver gjort forkert. Det handler om at de får sat sig selv i position som eksperten, der lige skal hjælpe den unge kvinde til at opnå succes.
Hvis jeg gerne ville have fif og vejledning til træning, så ville jeg nok betale for en personlig træner, der samtidig var sat ind i, hvordan jeg er bygget, hvad jeg går efter, og hvor jeg kommer fra sportsligt. For det er jo ikke fordi alle mennesker skal træne på nøjagtigt samme måder. Det tænker jeg at ægte trænere er rimeligt godt klar over. Men det er random creepy fyre, der uopfordret blander sig, ikke.
5

Tilbage til "Generelt"