Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 323
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 5758

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 5. jan 2017, 21:05

Apologists!

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-38525549

But the grandmother of one of the young women charged in relation to the attack said her granddaughter is "a good person" who has had her "ups and downs".

Nej, det er hun jo så tydeligvis ikke, og hvis du stadig tror det, så er du eddermaneme langt ude.

Priscilla Covington said the video does not reflect the young woman she said she had raised since she was a baby.

Jo, det gør den jo så. Så stå dog ved det.
1
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14790

Indlægaf Juki » 9. jan 2017, 20:16

Jeg synes det er upassende at en bekendt har lagt sin søns indkaldelse til en operation for forhudsforsnævring på FB.

Ikke fordi det er noget at være flov eller at skamme sig over. Jeg tænker bare det måske ikke er det fedeste i verden for ham at resten af verden ved det :gruble:
21
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 532
Likede indlæg: 7257

Indlægaf lillebjoern » 9. jan 2017, 21:43

Juki skrev:Jeg synes det er upassende at en bekendt har lagt sin søns indkaldelse til en operation for forhudsforsnævring på FB.

Ikke fordi det er noget at være flov eller at skamme sig over. Jeg tænker bare det måske ikke er det fedeste i verden for ham at resten af verden ved det :gruble:

Wtf :forvirret: hvorfor?
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14790

Indlægaf Juki » 9. jan 2017, 22:34

lillebjoern skrev:
Juki skrev:Jeg synes det er upassende at en bekendt har lagt sin søns indkaldelse til en operation for forhudsforsnævring på FB.

Wtf :forvirret: hvorfor?

Vedkommende er vel glad for at det bliver fikset, tror jeg.. Jeg ved det ikke.

Der har tidligere været et lignende opslag fra vedkommende, hvor folk i kommentarene begyndte at fortælle om deres erfaringer fra deres børn (håber jeg et eller andet sted....) Det var bare så malplaceret :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1779

Indlægaf Torn » 10. jan 2017, 13:13

Ville det være upassende at vække en sovende mand i toget, fordi han snorker irriterende højlydt?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 712
Likede indlæg: 13749

Indlægaf HappyPaww » 10. jan 2017, 13:45

Torn skrev:Ville det være upassende at vække en sovende mand i toget, fordi han snorker irriterende højlydt?

Stød ind i ham helt "casual" :D
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1736
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16779

Indlægaf Fru Sunshine » 10. jan 2017, 17:05

Jeg har en veninde, der gjorde det samme.
I øvrigt gør hun døv, hver gang nogen af hendes nære fejler noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 733
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 11282

Indlægaf Mi55y » 16. jan 2017, 08:26

Upassende at stå og snave med en anden end kæresten - og så til en fest med alle de fælles venner. Så blev vi da lige alle sammen taget som gidsler i den situation!
6
S - 09.10.18 :love2:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 9021

Indlægaf Bøtte » 24. jan 2017, 21:06

De to unge kvinder, der stillede sig til st ryge klods op af min barnevogn med baby i. Som i øvrigt var placeret foran et kæmpe 'rygning forbudt'-skilt :sur:

De var heldige med at det var min mand der opdagede det, ellers havde jeg sgu skældt dem ud.
2
fisken80
Kort karma: 616
Likede indlæg: 22752

Indlægaf fisken80 » 27. jan 2017, 16:26

MaybeBaby skrev:Vi har i forbindelse med min farfars begravelse i morgen bestilt alle blomster samme sted fra, for ca. 3000 kr i alt.

Så i dag er der en der gerne vil have en lille bårebuket med til 100 kr, den ringer min mor så for at ville bestille, samme sted. Det kan ikke lade sig gøre, fordi hun ikke kører bårebuketter ud til under 150 kr. Eller jo, hvis vi gav 70 kr ekstra for udbringningen af den

Jeg synes edderbankeme det er dårlig service udover det sædvanlige. Jeg kunne fint forstå hun sagde at hun kun kunne kører bårebuketten ud hvis den kostede mindst 150 kr, hvis det var det eneste vi havde bestilt hos hende. Men hun skal i forvejen ud med alle de andre blomster der som sagt ligger på de ca. 3000 kr, om hun så oveni skal have en med til "kun" 100 kr, kan jeg virkelig ikke se, hun skal nægte at tage den med.

Fuck en ringe service. Jeg tror simpelthen ikke jeg havde kunnet nære mig for at sige noget til hende. Eller afbestilt hele møget og fundet et andet sted, men det er jo bare ikke lige dét man har overskud til i den situation. Men efterfølgende havde jeg sgu nok opsøgt butikken og fortalt, hvad god service vil sige, og ikke mindst hvad dårlig mundt-til-mund-omtale kan betyde for en forretning.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3649
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37333

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2017, 20:31

Købte billetter idag til Lego-world og det gør man åbenbart gennem noget der hedder Billetto.
Når man bestiller får man 2 muligheder at klikke på:
Få billetter på SMS 10kr
Få billetter med posten 35kr

Når man så har betalt, så får man billetterne BÅDE på mail og på SMS.
Jeg kan se at andre har opdaget det også og svaret fra Billetto inde på Trustpilot og deres facebook-side er "Beklager at du misforstod. Det er noget vi udbyder som en tilvalgs-service."
Nej. Vi misforstod ikke. Vi blev ikke præsenteret for den mulighed, I rådne, latterlige røvhuller!
Det står med småt, halvvejs nede i "handelsbetingelser" som man kun kan tilgå fra forsiden. Og der står ikke at man så skal vælge IKKE at klikke i nogen af mulighederne for at få sine billetter.
Det er altså flere retssager, med andre firmaer, hvor kunder har fået medhold i at der ikke var informeret tydeligt nok om gebyrer, så de kører på kanten af lovgivningen.
Det er ikke de 10kr. Det er følelsen af at blive taget i røven.
For man kan ikke vælge at købe billetterne uden om Billetto.
Gad vide om jeg burde gøre Lego-world opmærksomme på at de bruger et firma, der er nogle svin?
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 905
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15739

Indlægaf Delfin » 28. jan 2017, 20:44

MaybeBaby skrev:
fisken80 skrev:
MaybeBaby skrev:Vi har i forbindelse med min farfars begravelse i morgen bestilt alle blomster samme sted fra, for ca. 3000 kr i alt.

Så i dag er der en der gerne vil have en lille bårebuket med til 100 kr, den ringer min mor så for at ville bestille, samme sted. Det kan ikke lade sig gøre, fordi hun ikke kører bårebuketter ud til under 150 kr. Eller jo, hvis vi gav 70 kr ekstra for udbringningen af den

Jeg synes edderbankeme det er dårlig service udover det sædvanlige. Jeg kunne fint forstå hun sagde at hun kun kunne kører bårebuketten ud hvis den kostede mindst 150 kr, hvis det var det eneste vi havde bestilt hos hende. Men hun skal i forvejen ud med alle de andre blomster der som sagt ligger på de ca. 3000 kr, om hun så oveni skal have en med til "kun" 100 kr, kan jeg virkelig ikke se, hun skal nægte at tage den med.

Fuck en ringe service. Jeg tror simpelthen ikke jeg havde kunnet nære mig for at sige noget til hende. Eller afbestilt hele møget og fundet et andet sted, men det er jo bare ikke lige dét man har overskud til i den situation. Men efterfølgende havde jeg sgu nok opsøgt butikken og fortalt, hvad god service vil sige, og ikke mindst hvad dårlig mundt-til-mund-omtale kan betyde for en forretning.

Min mor fik også, uden at gå amok, gjort hende klart at hun syntes det var langt ude. Min lillebror kunne ikke holde sig mund i baggrunden, han blev virkelig gal. Men som min mor sagde, nyttede det jo ikke noget. Hun havde vist lyst til at bede hende stoppe hendes blomster skråt op, men endte med at sige hun ikke skulle bruge den sidste buket. Og til os andre sagde hun efterfølgende, at når begravelsen var overstået skulle hun nok skrive en besked på facebooksiden med hendes uforbeholdne mening om situationen. Og kender jeg hende ret kører hun sikkert også ned til butikken.

Det er virkelig ringe, at man ikke kan udvide en samlet ordre med en ekstra buket. De bliver jo alligevel ikke bundet før, de skal bruges
0
14 11 14
D.itsen
Kort karma: 410
Geografisk sted: North Carolina, USA
Likede indlæg: 5448

Indlægaf D.itsen » 28. jan 2017, 20:49

kidkomb skrev:Købte billetter idag til Lego-world og det gør man åbenbart gennem noget der hedder Billetto.
Få billetter på SMS 10kr

Jeg kan se at andre har opdaget det også og svaret fra Billetto inde på Trustpilot og deres facebook-side er "Beklager at du misforstod. Det er noget vi udbyder som en tilvalgs-service."
Nej. Vi misforstod ikke. Vi blev ikke præsenteret for den mulighed, I rådne, latterlige røvhuller!
Det står med småt, halvvejs nede i "handelsbetingelser" som man kun kan tilgå fra forsiden. Og der står ikke at man så skal vælge IKKE at klikke i nogen af mulighederne for at få sine billetter.
Det er altså flere retssager, med andre firmaer, hvor kunder har fået medhold i at der ikke var informeret tydeligt nok om gebyrer, så de kører på kanten af lovgivningen.
Gad vide om jeg burde gøre Lego-world opmærksomme på at de bruger et firma, der er nogle svin?

sjovt, jeg har godt nok brugt billetto meget og har aldrig overvejet at jeg skulle tilvælge de ting. Men ved ikke om det gør en forskel hvordan udbyderen sætter det op :gruble:
2
UH UH UH UH KORT :love:

Bor i North Carolina, USA
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 905
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15739

Indlægaf Delfin » 28. jan 2017, 20:53

MaybeBaby skrev:
Delfin skrev:
MaybeBaby skrev:
fisken80 skrev:

Min mor fik også, uden at gå amok, gjort hende klart at hun syntes det var langt ude. Min lillebror kunne ikke holde sig mund i baggrunden, han blev virkelig gal. Men som min mor sagde, nyttede det jo ikke noget. Hun havde vist lyst til at bede hende stoppe hendes blomster skråt op, men endte med at sige hun ikke skulle bruge den sidste buket. Og til os andre sagde hun efterfølgende, at når begravelsen var overstået skulle hun nok skrive en besked på facebooksiden med hendes uforbeholdne mening om situationen. Og kender jeg hende ret kører hun sikkert også ned til butikken.

Det er virkelig ringe, at man ikke kan udvide en samlet ordre med en ekstra buket. De bliver jo alligevel ikke bundet før, de skal bruges

Vi kunne også godt udvide den, men selv i den samlede ordrer kunne hun, af princip, ikke medbringe en buket der kostede under 150 kr med mindre vi ville betale 70 kr for leveringen af den :stoned:.

(resten var gratis levering fordi hun leverer gratis i Aalborg og en vis omegn).

Jo men så er det jo ikke en udvidelse af den ordre, der leveres gratis. Så er det jo bare en ny ordre.

Var det mig, havde jeg købt den et andet sted, om det så skulle være på tanken, og selv medbragt den til kirken. Ikke at sådan en butik skulle tjene mere på mig, end de allerede har gjort
2
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3649
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37333

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2017, 20:58

D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Købte billetter idag til Lego-world og det gør man åbenbart gennem noget der hedder Billetto.
Få billetter på SMS 10kr

sjovt, jeg har godt nok brugt billetto meget og har aldrig overvejet at jeg skulle tilvælge de ting. Men ved ikke om det gør en forskel hvordan udbyderen sætter det op :gruble:

Det ser sådan her ud. Det er de to muligheder der står. Og så skal man vælge ikke at vælge nogen af dem :stoned:
Billetto.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)

Tilbage til "Generelt"