Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
bluetof1
Kort karma: 1112
Likede indlæg: 6630

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 30. jan 2017, 16:10

Moxy-lady skrev:Jeg bliver vildt nysgerrig efter at vide hvem denne ejendomsmægler er, han lyder som en ret stor douche. Sagde han virkelig til dig at du var hysterisk?

Nej, men han sagde "de har jo afleveret nøglerne, så tag og slap af".

Efter en længere og overvejende ubehagelig snak med en utrolig fræk søn af sælger får jeg mine spande med træbeskyttelse tilbage.
Han mente at jeg skulle have sagt det hvis de ikke måtte tage det :forvirret:
Undskyld mig at jeg ikke havde den ringeste anelse om at I kunne finde på at gå ind i MIT hus, og derfor ikke havde gjort jer opmærksom på at I ikke måtte stjæle det træbeskyttelse jeg havde sat i det, jeg, åbenbart fejlagtigt, troede var MIT skur.

Ej, men gå da væk din spade :rulle:
21
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 14478

Indlægaf Moxy-lady » 30. jan 2017, 16:13

bluetof1 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg bliver vildt nysgerrig efter at vide hvem denne ejendomsmægler er, han lyder som en ret stor douche. Sagde han virkelig til dig at du var hysterisk?

Efter en længere og overvejende ubehagelig snak med en utrolig fræk søn af sælger får jeg mine spande med træbeskyttelse tilbage.
Undskyld mig at jeg ikke havde den ringeste anelse om at I kunne finde på at gå ind i MIT hus, og derfor ikke havde gjort jer opmærksom på at I ikke måtte stjæle det træbeskyttelse jeg havde sat i det, jeg, åbenbart fejlagtigt, troede var MIT skur.

Jeg var tændt HELT af, både på mægler og sælger(s søn). Hvad er det dog for en måde at opføre sig på? Og som sælger, tror han virkelig at det der giver kunder i butikken? Har du tænkt dig at vurdere sælger på Trustpilot mm?
4
Minksagen er som glitter, alle steder på debatten, røvtræls og ikke til at slippe af med. Diskutér venligt sagen/håndteringen/de andre er meget værre her: viewtopic.php?f=32&t=18607

Tak!

Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 445
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14007

Indlægaf Hunkat » 30. jan 2017, 16:20

Det der, det er så mega sært at jeg slet ikke ved hvad jeg skal sige. Hvem tænker sådan?
4
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 30. jan 2017, 16:20

Moxy-lady skrev:
bluetof1 skrev:

Jeg var tændt HELT af, både på mægler og sælger(s søn). Hvad er det dog for en måde at opføre sig på? Og som sælger, tror han virkelig at det der giver kunder i butikken? Har du tænkt dig at vurdere sælger på Trustpilot mm?

Jeg kender en del mennesker i området, der vil være relevante at give en melding i forhold til hvilken mægler de ikke skal bruge eller anbefale. Det er mere effektivt.
Sælgers søn er håndværksmester. Dem jeg har en del af i min umiddelbare familie og jeg kender den opførsel med "går den så går den og går den ikke så går det nok", så jeg tog ham oppefra og ned og han var markant mere afdæmpet da samtalen sluttede end da jeg ringede ham op.
Inden da havde han så også beskyldt mig for at lyve om at det træbeskyttelse nogensinde havde været der og for at forsøge at tilbageholde købesummen uretmæssigt. Jeg bliver træt af den slags mennesker.
7
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3728
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 38074

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2017, 16:57

Aspargsen skrev:
kidkomb skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Købte billetter idag til Lego-world og det gør man åbenbart gennem noget der hedder Billetto.
Når man bestiller får man 2 muligheder at klikke på:
Få billetter på SMS 10kr
Få billetter med posten 35kr

Når man så har betalt, så får man billetterne BÅDE på mail og på SMS.
Jeg kan se at andre har opdaget det også og svaret fra Billetto inde på Trustpilot og deres facebook-side er "Beklager at du misforstod. Det er noget vi udbyder som en tilvalgs-service."
Nej. Vi misforstod ikke. Vi blev ikke præsenteret for den mulighed, I rådne, latterlige røvhuller!
Det står med småt, halvvejs nede i "handelsbetingelser" som man kun kan tilgå fra forsiden. Og der står ikke at man så skal vælge IKKE at klikke i nogen af mulighederne for at få sine billetter.
Det er altså flere retssager, med andre firmaer, hvor kunder har fået medhold i at der ikke var informeret tydeligt nok om gebyrer, så de kører på kanten af lovgivningen.
Det er ikke de 10kr. Det er følelsen af at blive taget i røven.
For man kan ikke vælge at købe billetterne uden om Billetto.
Gad vide om jeg burde gøre Lego-world opmærksomme på at de bruger et firma, der er nogle svin?

sjovt, jeg har godt nok brugt billetto meget og har aldrig overvejet at jeg skulle tilvælge de ting. Men ved ikke om det gør en forskel hvordan udbyderen sætter det op :gruble:

Det ser sådan her ud. Det er de to muligheder der står. Og så skal man vælge ikke at vælge nogen af dem :stoned:
Billetto.jpg

Der er 3 muligheder for køb af noget ekstra, hvorfor skriver du 2 ?
Og jeg ville da bare klikke på betal da jeg ikke er intereseret i de 3 muligheder

Der er flere end de 3 muligheder på siden for andre ting end forsendelse, så vidt jeg husker. Det er forsendelsen der er interessant. Der er to muligheder for forsendelse. Jeg gider ikke at tage billeder af hele siden :rulle:
Senest rettet af kidkomb 30. jan 2017, 17:06, rettet i alt 3 gange.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 706
Likede indlæg: 14701

Indlægaf Animi » 30. jan 2017, 16:58

Wtf bluetoft? Det er virkelig det mærkeligste jeg længe har hørt :stoned:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 30. jan 2017, 17:42

Animi skrev:Wtf bluetoft? Det er virkelig det mærkeligste jeg længe har hørt :stoned:

Min kæreste, det roligste menneske i verden, var også virkelig gal. Det er jo også helt skævt, altså.
Det værste er næsten at de slet ikke kan se at det er forkert. Jeg er jo så småt begyndt at flytte ind og min sadel hænger uge i gangen. Den er pænt dyr så hvad skulle jeg lige have gjort hvis de havde taget den i stedet for træbeskyttelsen eller glemt at låse så den blev stjålet?
Jeg ved godt at de synes jeg skambød da jeg bød på huset, men der var jo ingen, der tvang til at tage imod og der var heller ingen, der forsøgte at forhandle prisen op, og uanset så er det jo heller ikke en valid årsag til at være vade ind i huset efterfølgende.
Jeg gætter dog også på at det er tankeløshed og da de så blev taget med nallerne i kagedåsen har man vurderet at det bedste forsvar var et angreb.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 30. jan 2017, 17:57

kidkomb skrev:
Aspargsen skrev:
kidkomb skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Købte billetter idag til Lego-world og det gør man åbenbart gennem noget der hedder Billetto.
Når man bestiller får man 2 muligheder at klikke på:
Få billetter på SMS 10kr
Få billetter med posten 35kr

Når man så har betalt, så får man billetterne BÅDE på mail og på SMS.
Jeg kan se at andre har opdaget det også og svaret fra Billetto inde på Trustpilot og deres facebook-side er "Beklager at du misforstod. Det er noget vi udbyder som en tilvalgs-service."
Nej. Vi misforstod ikke. Vi blev ikke præsenteret for den mulighed, I rådne, latterlige røvhuller!
Det står med småt, halvvejs nede i "handelsbetingelser" som man kun kan tilgå fra forsiden. Og der står ikke at man så skal vælge IKKE at klikke i nogen af mulighederne for at få sine billetter.
Det er altså flere retssager, med andre firmaer, hvor kunder har fået medhold i at der ikke var informeret tydeligt nok om gebyrer, så de kører på kanten af lovgivningen.
Det er ikke de 10kr. Det er følelsen af at blive taget i røven.
For man kan ikke vælge at købe billetterne uden om Billetto.
Gad vide om jeg burde gøre Lego-world opmærksomme på at de bruger et firma, der er nogle svin?

sjovt, jeg har godt nok brugt billetto meget og har aldrig overvejet at jeg skulle tilvælge de ting. Men ved ikke om det gør en forskel hvordan udbyderen sætter det op :gruble:

Det ser sådan her ud. Det er de to muligheder der står. Og så skal man vælge ikke at vælge nogen af dem :stoned:
Billetto.jpg

Der er 3 muligheder for køb af noget ekstra, hvorfor skriver du 2 ?
Og jeg ville da bare klikke på betal da jeg ikke er intereseret i de 3 muligheder

Der er flere end de 3 muligheder på siden for andre ting end forsendelse, så vidt jeg husker. Det er forsendelsen der er interessant. Der er to muligheder for forsendelse. Jeg gider ikke at tage billeder af hele siden :rulle:

Det viser bare hvor forskellige man kan se på tingene
Jeg ser 3 valgfri muligheder for ekstra ydelser
Du ser 2 tvungen valg
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3728
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 38074

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2017, 18:06

Aspargsen skrev:
Det viser bare hvor forskellige man kan se på tingene
Jeg ser 3 valgfri muligheder for ekstra ydelser
Du ser 2 tvungen valg

:gogo:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 751
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 11639

Indlægaf Mi55y » 31. jan 2017, 07:59

Øv, jeg er bare så irriteret på mit arbejde lige nu.

Jeg skulle oversætte en bog og fik MEGET kort tid hertil. Jeg arbejdede stort set døgnet rundt og weekenden med for at nå det inden deadline, og måtte have en kollega til at læse korrekturen sideløbende, da jeg ikke havde tid til at lave en ordentlig gennemlæsning. Jeg lod både min chef og direktøren vide, at jeg ikke var tilfreds med mit eget resultat, da jeg pga. tidspresset ikke havde haft tid til at læse det ordentligt igennem og lave en flydende tekst.

Efter aflevering bliver deadlinen så rykket, og min chef lader mig vide, at de vil sende min oversættelse til gennemlæsning hos en tidligere ansat, som har målsproget som modersmål. Fint nok.

Nu har jeg så lige fået denne tidligere ansattes arbejde "til gennemlæsning/korrektur" fra min chef. Og den tidligere ansatte skriver: "Jeg har oversat direkt fra den danske version - har kun kigget lidt på Mi55ys, som ikke er så læsevenligt med jeres kommentarer og rettelser. Jeg kan se, at hun har gjort et godt stykke arbejde og i mange tilfælde har vi brugt de samme vendinger - men jeg håber at du vil finde, at min version er mere flydende."

Så alt mit arbejde med oversættelse er åbenbart spildt eller hvad? Jeg får selvfølgelig flextimer for den tid, jeg har brugt, men WT flying F!? Jeg har bare så lidt lyst til at læse korrektur på det lort nu...

I øvrigt må min chef have sendt den forkerte version af oversættelsen, for den tekst, der var godkendt til tryk, var renset for rettelser og kommentarer...
6
S - 09.10.18 :love2:
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 31. jan 2017, 13:34

Mit arbejde venter til i dag med at lave løn... så nej jeg har ikke fået løn endnu, lad mig sige det sådan her, i morgen får de pænt at vide at de ALDRIG skal vente til samme dag som lønnen skal gå ind på min konto, med at lave løn, jeg VIL have min løn den sidste hverdag i måneden. Nu er der fucked up med banken og budget osv... og sikkert også ekstra gebyr osv pga deres glemsomhed.

Jeg skriver en pæn regning til dem på det ekstra beløb, for det er deres fucked up, så kan de lære at være lidt mere påpasselig med min løn.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2518
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 29635

Indlægaf Daine » 31. jan 2017, 15:41

cola skrev:Mit arbejde venter til i dag med at lave løn... så nej jeg har ikke fået løn endnu, lad mig sige det sådan her, i morgen får de pænt at vide at de ALDRIG skal vente til samme dag som lønnen skal gå ind på min konto, med at lave løn, jeg VIL have min løn den sidste hverdag i måneden. Nu er der fucked up med banken og budget osv... og sikkert også ekstra gebyr osv pga deres glemsomhed.

Jeg skriver en pæn regning til dem på det ekstra beløb, for det er deres fucked up, så kan de lære at være lidt mere påpasselig med min løn.

Det var da også en underlig ting. De arbejdspladser jeg har været på, har lønnen været indberettet senest den 20. i hver måned - på min nuværende er det den 14. Så har de ok tid til at lave lønsedler, opgøre personalekonto/ferie/feriefri mv. så vi kan få lønnen ind den sidste hverdag. Jeg kan godt forstå du er sur.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 325
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 5854

Indlægaf Kattefjæs » 1. feb 2017, 17:41

Lidt upassende at sætte sig ind i et overfyldt tog i myldretiden og hive en enorm bakke fisk frem som man så begynder at spise af... Med lyd på :tie:

Der er en times rejse mellem stationerne og folk har ingen steder at rykke sig hen for at komme væk. Klamme type altså.
11
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2017

Indlægaf Orchidea » 1. feb 2017, 18:22

Kattefjæs skrev:Lidt upassende at sætte sig ind i et overfyldt tog i myldretiden og hive en enorm bakke fisk frem som man så begynder at spise af... Med lyd på :tie:

Der er en times rejse mellem stationerne og folk har ingen steder at rykke sig hen for at komme væk. Klamme type altså.

WTF!
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 928
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16220

Indlægaf Delfin » 5. feb 2017, 17:42

Passer den ikke meget godt i denne tråd?

Billede

https://www.facebook.com/MelindaTankard ... =3&theater
5
14 11 14

Tilbage til "Generelt"