DetSorteCirkus skrev:Sophaya skrev:Jeg synes korrelationen mellem racisme og en udtalt lav IQ er upassende høj.
Jeg får det simpelthen så skidt, når jeg ser sådan nogle opslag. Tænk at være så uintelligent og så afstumpet.
Jeg bange for, at sammenhængen går videre end det.
At det også er et symptom på, at DK i endnu højere grad end før er blevet et samfund, hvor det er svært at klare sig som lavtbegavet, og hvor frustrationen over dette får nogen til at sparke nedad på dem, som man oplever have endnu lavere status end en selv.
Lav begavelse går ikke i sig selv hånd i hånd med en usympatisk personlighed og dårlig opførsel.
Jeg tror desværre du har ret. Det er nok ikke nemt at være lavtbegavet i dette konkurrencesamfund. Jeg synes bare det er træls, at det kommer til udtryk i en afhægtning af medmenneskelighed, for omsorgsfuldhed, venlighed og varme ville netop være de ting jeg fremhævede som positive ved en person, mere end intelligens egentlig ville være det. Desværre er min erfaring at de her mennesker, der skriver sådanne ting på facebook etc, ikke rigtig er til at debattere med.