hotlips skrev:Da jeg passede dyr var vi jævnligt ude for mærkelige ting, og min egen familie i København var ikke meget bedre.
Vi havde sådan nogle hytter folk kunne leje, og så kunne de være med til at fodre dyr og den slags, og jeg har hørt alt muligt i tidens løb, at køer ikke gør noget, at vædderen kun stanger andre væddere..
Og ja, køer er som regel meget gemytlige men det hjælper ikke de ikke har ondt i sinde når de kommer væltende 25 stks i fuld fart fra den anden ende af marken og vil have mad først og du står med den eneste spand. Det er ikke tilrådeligt at forsøge at overbevise dem om at holde sig til køen så du kan lade dem komme hen og spise af spanden en af gangen så du kan klappe den lidt imens,sådan nogen vejer 5-800 kg hver,det er ikke fordi jeg er regelret at i fik at vide at det skulle hældes i trugene og at det er vigtigt at i hører efter.
Vi har også haft syge grise, det kostede 6000 i dyrlæge at de pludselig havde diarré allesammen, det viste sig at være fordi der var nogen der havde hørt grise er altædende så de havde givet dem resterne af deres chili con carne.
Nej. Bare nej