LadyFox skrev:Jeg føler mig lidt upassende.
Min venindes lillebror er død, og familien sørger og er meget langt nede. Og de har logisk nok ikke det store overskud, slet ikke alle mulige andre mennesker. Derfor har de fortalt det til dem de ligesom synes det er vigtigt ved det lige nu, og ellers valgt ikke at fortælle om det vidt og bredt.
Min ekskæreste var dog virkelig gode venner med ham som teenager - jeg har ikke snakket med min eks i en del år, alligevel føler jeg han burde vide det, og jeg har lyst til bare at fortælle ham det som det er, selvom det ikke er det familien magter lige nu.
Tror du det er eks-kærestes behov for at vide det nu, eller dit behov for at fortælle ham det?
Nu ved jeg ikke hvor tæt din eks og din afdøde ven har været gennem de seneste år. Men med nogle af de tætte venner jeg havde som teenager, som jeg ikke længere ser, ville jeg da være virkelig trist og mindes, hvis de døde. Men jeg ville ikke have de store problemer med først at høre det efter et par måneder, qua at vi ikke længere ses. - I hvert fald, hvis der ikke var en begravelse, jeg kunne deltage i.
Han bliver jo ikke mere død i løbet af de næste måneder.
Jeg ville til gengæld godt kunne forstå, hvis du havde brug for at sige det til nogen, der kendte ham, og snakke om det. Jeg tror bare du skal være ærlig for dig selv om hvorfor du synes det er så vigtigt.