Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1766

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lulu-p » 20. mar 2017, 09:58

Hewlett skrev:Folk der snyder næse og spytter i svømmehalsvandet er så sindssygt klamme, at de burde få en bortvisning.

AAARGH..det er er vel ingen som gør :panik: ..mangler bræksmily
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 408
Likede indlæg: 7384

Indlægaf Mangoness » 20. mar 2017, 10:01

kidkomb skrev:
Hewlett skrev:Folk der snyder næse og spytter i svømmehalsvandet er så sindssygt klamme, at de burde få en bortvisning.

Øh, ja? Var der personale der så det og ikke gjorde noget?
I så fald vil jeg gerne vide hvilken svømmehal der er tale om :shock:

Angående svømmehaller - så hørte jeg om det her studie i radioen :fløjt:

http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2017-03-02-nyt-studie-afsloerer-saa-meget-tis-er-der-i-en-swimmingpool skrev:
Men hvor meget urin er der egentlig i en swimmingpool? En gruppe canadiske forskere har foretaget 250 prøver fra 31 pools og boblebade i to canadiske byer.

Med en ny type test har de påvist, at et bassin med 830.000 liter vand indeholdte 75 liter urin. Det skriver Reuters.

Urin i sig selv er sterilt, men tilstedeværelsen af det i swimmingpools er en bekymring for den offentlige sundhed, ifølge det canadiske studie.

Hvis urin bliver blandet med de kemikalier, som tilsættes swimmingpools, kan det skade helbredet for svømmere i et bassin.

Danske eksperter har længe påpeget, at når urin blandes med klor, skaber det en kemisk reaktion, der kan skabe en slimhindegene. Altså ens øjne begynder at klø og blive røde og svie.

[...]

Bestyrelsesformand for Dansk Svømmeteknisk Forening, Carsten Larsen, forholder sig meget roligt til de nye forskningsresultater fra Canada.

- Vi måler ikke urinniveauet i danske svømmehaller. Vi har ikke noget indtryk af, at det er et problem i Danmark. Sker der et uheld med afføring, så bliver svømmehallen lukket i næsten et døgn og bassinet renset, siger Carsten Larsen til TV 2.

[...]

Han påpeger dog, at der ikke er noget farligt ved de affaldsstoffer, som er i urin, når de bliver afgivet i bassinerne.

- Lige så snart bakterier kommer ud i vandet, så bliver de angrebet af klor. Det er den eneste grund til, at man har klor i bassinerne. Det er måske en ulækker tanke, men det har ingen betydning smittemæssigt,
siger Per Mortensen.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3592
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36916

Indlægaf kidkomb » 20. mar 2017, 10:16

Mangoness skrev:
kidkomb skrev:

Angående svømmehaller - så hørte jeg om det her studie i radioen :fløjt:

http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2017-03-02-nyt-studie-afsloerer-saa-meget-tis-er-der-i-en-swimmingpool skrev:
Men hvor meget urin er der egentlig i en swimmingpool? En gruppe canadiske forskere har foretaget 250 prøver fra 31 pools og boblebade i to canadiske byer.

Med en ny type test har de påvist, at et bassin med 830.000 liter vand indeholdte 75 liter urin. Det skriver Reuters.

Urin i sig selv er sterilt, men tilstedeværelsen af det i swimmingpools er en bekymring for den offentlige sundhed, ifølge det canadiske studie.

Hvis urin bliver blandet med de kemikalier, som tilsættes swimmingpools, kan det skade helbredet for svømmere i et bassin.

Danske eksperter har længe påpeget, at når urin blandes med klor, skaber det en kemisk reaktion, der kan skabe en slimhindegene. Altså ens øjne begynder at klø og blive røde og svie.

[...]

Bestyrelsesformand for Dansk Svømmeteknisk Forening, Carsten Larsen, forholder sig meget roligt til de nye forskningsresultater fra Canada.

- Vi måler ikke urinniveauet i danske svømmehaller. Vi har ikke noget indtryk af, at det er et problem i Danmark. Sker der et uheld med afføring, så bliver svømmehallen lukket i næsten et døgn og bassinet renset, siger Carsten Larsen til TV 2.

[...]

Han påpeger dog, at der ikke er noget farligt ved de affaldsstoffer, som er i urin, når de bliver afgivet i bassinerne.

- Lige så snart bakterier kommer ud i vandet, så bliver de angrebet af klor. Det er den eneste grund til, at man har klor i bassinerne. Det er måske en ulækker tanke, men det har ingen betydning smittemæssigt,
siger Per Mortensen.

Forskellen er bare at urin ikke flyder rundt i vandet som klumper af slim.....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 20. mar 2017, 13:53

lulu-p skrev:

Den er da lige her :puke:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Hewlett
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Hewlett » 20. mar 2017, 20:18

kidkomb skrev:

Jeg arbejder der selv og jo, jeg går bestemt hen og påtaler det når jeg ser det. Men det er desværre ikke en adfærd der kan give bortvisning. Der skal generelt ret meget til. Men tro mig.... Folk er så utroligt klamme at jeg nogle gange har svært ved at forstå, at man ikke bliver mere syg af at gå i svømmehal. Det er så vildt......

lulu-p skrev:AAARGH..det er er vel ingen som gør :panik: ..mangler bræksmily

Jeg har alene den sidste måned oplevet to snyde næse og én spytte i vandet.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 598
Likede indlæg: 14989

Indlægaf Flora » 20. mar 2017, 20:43

Jeg svømmer 2 gange om ugen. Jeg har ikke lyst til at læse mere i den her tråd :mellow:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3592
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36916

Indlægaf kidkomb » 20. mar 2017, 20:51

Hewlett skrev:
kidkomb skrev:

Jeg arbejder der selv og jo, jeg går bestemt hen og påtaler det når jeg ser det. Men det er desværre ikke en adfærd der kan give bortvisning. Der skal generelt ret meget til. Men tro mig.... Folk er så utroligt klamme at jeg nogle gange har svært ved at forstå, at man ikke bliver mere syg af at gå i svømmehal. Det er så vildt......

lulu-p skrev:AAARGH..det er er vel ingen som gør :panik: ..mangler bræksmily

Jeg har alene den sidste måned oplevet to snyde næse og én spytte i vandet.

Hvor er det bare sørgeligt at man ikke kan smide folk ud for det :(
Men thumbs up for at du påtaler det!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3233

Indlægaf Nicolait » 20. mar 2017, 23:32

Min allergilæges sekretær, synes jeg, var upassende, da jeg ringede og meldte afbud idag fordi jeg er blevet syg med en voldsom gang snot og ondt i halsen. På trods af, at jeg er kommet der i 20 år, kun har misset tider, når jeg har været syg, altid givet besked om aflysninger, så skulle hun lige spørge ind til om aflysningen skyldtes druk fra dagen før.
11
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8959

Indlægaf ManicNinja » 21. mar 2017, 01:22

Aspargsen skrev:
lulu-p skrev:

Den er da lige her :puke:

Hedder den ikke :badr: ?

EDIT: Nåja. Vi har da hele to - havde jeg glemt.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8959

Indlægaf ManicNinja » 21. mar 2017, 01:24

Nicolait skrev:Min allergilæges sekretær, synes jeg, var upassende, da jeg ringede og meldte afbud idag fordi jeg er blevet syg med en voldsom gang snot og ondt i halsen. På trods af, at jeg er kommet der i 20 år, kun har misset tider, når jeg har været syg, altid givet besked om aflysninger, så skulle hun lige spørge ind til om aflysningen skyldtes druk fra dagen før.

Okay, "friskt" nok af hende alligevel ... :rulle: Gad vide, om hun selv kigger dybt i flasken, siden hun tiltror andre det.

Selv hvis det var en joke, var det da MEGA upassende!
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 28713

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. mar 2017, 06:35

ManicNinja skrev:
Nicolait skrev:Min allergilæges sekretær, synes jeg, var upassende, da jeg ringede og meldte afbud idag fordi jeg er blevet syg med en voldsom gang snot og ondt i halsen. På trods af, at jeg er kommet der i 20 år, kun har misset tider, når jeg har været syg, altid givet besked om aflysninger, så skulle hun lige spørge ind til om aflysningen skyldtes druk fra dagen før.

Okay, "friskt" nok af hende alligevel ... :rulle: Gad vide, om hun selv kigger dybt i flasken, siden hun tiltror andre det.

Selv hvis det var en joke, var det da MEGA upassende!

Helt enig, hvor er det dog upassende! Og så synes jeg efterhånden at jeg er stødt på lidt for mange af de lægesekretærer der tér sig som nogle små spydige og selvhøjtidelige konger/dronninger (Okay det er faktisk kun nogen af hunkøn jeg har oplevet), ude ved deres "front desk".

I min lille uvidenskabelige undersøgese hænger det sådan sammen, at jo mere cool og nede på jorden lægen er som person, jo mere frygtelig og stramtandet er sekretæren. Selvfølgelig kun når lægen ikke er til stede. :nej:
6
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Hewlett
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Hewlett » 21. mar 2017, 08:19

Flora skrev:Jeg svømmer 2 gange om ugen. Jeg har ikke lyst til at læse mere i den her tråd :mellow:

Jeg skal nok lade være med at komme med flere historier :genert: Men hey, jeg svømmer da også selv så ofte jeg kan komme til det - man skal bare ikke tænke for meget over det. Og hvis den generelle rengøring ellers er i orden i svømmeanlægget, så klarer kloren i vandet det meste :D
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 21. mar 2017, 13:07

Hewlett skrev:
Flora skrev:Jeg svømmer 2 gange om ugen. Jeg har ikke lyst til at læse mere i den her tråd :mellow:

Jeg skal nok lade være med at komme med flere historier :genert: Men hey, jeg svømmer da også selv så ofte jeg kan komme til det - man skal bare ikke tænke for meget over det. Og hvis den generelle rengøring ellers er i orden i svømmeanlægget, så klarer kloren i vandet det meste :D

:tie:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2002

Indlægaf Orchidea » 22. mar 2017, 16:00

Damen i Netto.... eller mig?

Jeg står i køen i Netto. Der er kun 1 kasse åben, foran mig står en mand der er klar til at skulle lægge sine varer på rullebåndet. Køen vokser og en eller anden i køen beder om at få åbnet endnu en kasse. Den bliver åbnet med det samme, manden foran mig går hen til den anden kasse og jeg følger efter ham - altså jeg hverken tøver eller løber, jeg følger bare efter ham.

Så kommer en dame og begynder, bogstavelig talt, at mase sig ind foran mig. Jeg beder hende om at holde køen og lader hende ikke komme forbi. Det bliver hun knotten over og siger at jeg da bare selv kunne have bedt om at få åbnet endnu en kasse, og at det da er tilladt at gøre noget selv. Jeg svarer at det også er tilladt at opføre sig ordentligt, lægger mine varer på båndet og vender ryggen til hende. Hun fortsætter med at brokke sig, men den lander der.

Jeg ved ikke hvor hun stod i køen - udover at hun stod bag ved mig og jeg ved ikke om det var hende der bad om at få åbnet endnu en kasse, men jeg tænker at det da er ligemeget. Holder man ikke køen eller hvad? Hvis nu køen havde været mega lang og den allerbagerste i køen bad om at få åbnet endnu en kasse, ville han så have "ret til" at komme forrest ved den nye kasse?

Jeg synes jo selv at man burde holde køen, men bliver faktisk lidt i tvivl.

Det er jo ikke noget, der betyder noget, men jeg synes at hun var upassende.
3
Brugeravatar
musling
Kort karma: 152
Likede indlæg: 1862

Indlægaf musling » 22. mar 2017, 16:09

Orchidea skrev:Damen i Netto.... eller mig?

Jeg står i køen i Netto. Der er kun 1 kasse åben, foran mig står en mand der er klar til at skulle lægge sine varer på rullebåndet. Køen vokser og en eller anden i køen beder om at få åbnet endnu en kasse. Den bliver åbnet med det samme, manden foran mig går hen til den anden kasse og jeg følger efter ham - altså jeg hverken tøver eller løber, jeg følger bare efter ham.

Så kommer en dame og begynder, bogstavelig talt, at mase sig ind foran mig. Jeg beder hende om at holde køen og lader hende ikke komme forbi. Det bliver hun knotten over og siger at jeg da bare selv kunne have bedt om at få åbnet endnu en kasse, og at det da er tilladt at gøre noget selv. Jeg svarer at det også er tilladt at opføre sig ordentligt, lægger mine varer på båndet og vender ryggen til hende. Hun fortsætter med at brokke sig, men den lander der.

Jeg ved ikke hvor hun stod i køen - udover at hun stod bag ved mig og jeg ved ikke om det var hende der bad om at få åbnet endnu en kasse, men jeg tænker at det da er ligemeget. Holder man ikke køen eller hvad? Hvis nu køen havde været mega lang og den allerbagerste i køen bad om at få åbnet endnu en kasse, ville han så have "ret til" at komme forrest ved den nye kasse?

Jeg synes jo selv at man burde holde køen, men bliver faktisk lidt i tvivl.

Det er jo ikke noget, der betyder noget, men jeg synes at hun var upassende.

Jeg synes ikke du har gjort noget forkert. Dem der har stået i køen længst har vel også lov til at komme først til kassen?

Men nogle mennesker mener desværre, at de har førsteret til alt!
9

Tilbage til "Generelt"