Orchidea skrev:Damen i Netto.... eller mig?
Jeg står i køen i Netto. Der er kun 1 kasse åben, foran mig står en mand der er klar til at skulle lægge sine varer på rullebåndet. Køen vokser og en eller anden i køen beder om at få åbnet endnu en kasse. Den bliver åbnet med det samme, manden foran mig går hen til den anden kasse og jeg følger efter ham - altså jeg hverken tøver eller løber, jeg følger bare efter ham.
Så kommer en dame og begynder, bogstavelig talt, at mase sig ind foran mig. Jeg beder hende om at holde køen og lader hende ikke komme forbi. Det bliver hun knotten over og siger at jeg da bare selv kunne have bedt om at få åbnet endnu en kasse, og at det da er tilladt at gøre noget selv. Jeg svarer at det også er tilladt at opføre sig ordentligt, lægger mine varer på båndet og vender ryggen til hende. Hun fortsætter med at brokke sig, men den lander der.
Jeg ved ikke hvor hun stod i køen - udover at hun stod bag ved mig og jeg ved ikke om det var hende der bad om at få åbnet endnu en kasse, men jeg tænker at det da er ligemeget. Holder man ikke køen eller hvad? Hvis nu køen havde været mega lang og den allerbagerste i køen bad om at få åbnet endnu en kasse, ville han så have "ret til" at komme forrest ved den nye kasse?
Jeg synes jo selv at man burde holde køen, men bliver faktisk lidt i tvivl.
Det er jo ikke noget, der betyder noget, men jeg synes at hun var upassende.
Det er mere end almindeligt passende at du ikke lader folk som hende få deres vilje.
Først i kø, først i kasse. Sådan bør det være alle steder synes jeg.