Lemonella skrev:Purple Haze skrev:Tror som regel man kun hører om de der "tabere" kontanthjælp.
Kender til helt almindelige mennesker der i perioder har været på KH helt uden at ryge, leve af junk, have husdyr, have børn og som rent faktisk har søgt alt hvad der er at søge af jobs.
Jeg har også været på KH i en kort periode. Havde både hund og kat og jeg røg, men jeg kunne sagtens få pengene til, at slå til og jeg søgte masser af jobs og fik også arbejde.
Kender flere andre der har stået i den situation uden, at have problemer. Så måske det bare er mere "populært", at fokusere på dem der ikke kan finde fodfæste i systemet.
Men der er også stor forskel på at være flad i nogle måneder og så at være det i flere år, man når et punkt hvor det bare ikke kan udsættes længere at man må anskaffe sig noget nyt, tøjet bliver slidt, køleskabet står af, elkedler går i stykker..
Jeg har fået kontanthjælp en måned fra jeg bestod en uddannelse til jeg fik penge fra den næste jeg skulle videre på, det var der ingen ben i.
men jeg har også været 4 år på delvise sygedagpenge og det var noget helt andet, jeg blev på et tidspunkt nødt til at låne for at få ting som nyt tøj, det der sved fra en syg krop det stinker og mine T-shirt holdt ikke ret længe, jeg kan huske jeg købte en i august jeg måtte kassere som maler T-shirt i februar fordi den lugtede så grimt selv når den var helt nyvasket..
Derudover kommer man til et punkt hvor alle de ting man ellers har fyldt op med eller skifter løbende som i plaster, brasso, tape, gavebånd, hæfteklammer, batterier, støvsugerposer og en million andre ting de løber op og ens medicinår vender også på et tidspunkt.
Alt muligt man ikke regner som udgifter af betydning men som løber op når man har udsat det fordi man hele tiden har fået at vide at en afklaring er liige på trapperne.