Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Kort karma: 733
Likede indlæg: 19040

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2017, 16:19

Dikus skrev:
Pølsemix skrev:
Dikus skrev:
Pølsemix skrev:Dem der er "normale" og havner på kontanthjælp i et par måneder er vel uninteressante ift. problematikken. Det handler om den (store?) gruppe som forbliver på ydelsen i årevis og ikke rykker sig, og hvorfor det sker.
I den henseende er det ligegyldigt at nogle debattører og deres bekendte har fået kontanthjælp i et par måneder.

Et par måneder? Jeg var på kontanthjælp i tre år.

Nu tager debatten ikke kun udgangspunkt i dig :D

Næh. I alle kontanthjælpsmodtagere - og dermed OGSÅ mig :cool:

Jeg måtte dog indrømme, jeg havde kat :cool:

Ja, ødsle vores skattepenge væk på en kat, det kan du finde ud af :cuss:
0
Grissebassen
Kort karma: 133
Likede indlæg: 2416

Indlægaf Grissebassen » 25. apr 2017, 16:26

Jeg har forsøgt to gange at kontakte en tidligere ven, som jeg havde et ret nært forhold til. Hun har sendt mig en anmodning på fb, men ikke besvaret nogle af mine kontaktforsøg. Shit, jeg synes det er upassende at ghoste folk, man rent faktisk har (haft) en nær relation til.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 590
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10690

Indlægaf Purple Haze » 25. apr 2017, 19:48

Det særeste er dem der finder en på sociale medier, skriver og spørger til hvordan det går, og så ikke vender tilbage hvis man svarer dem...

Hvad går det lige ud på?

Har et par ex kærester der har lavet det stunt.
Og så min fars "ukendte" døtre, de kontaktede mig for at hører om det er mig der er deres halvsøster.
Jeg svarede tilbage, og har ikke hørt fra dem siden - og det er altså voksende mennesker vi taler om.
Sært! Kunne forstå det hvis der var tale om børn.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 970
Likede indlæg: 17182

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2017, 20:28

Purple Haze skrev:Det særeste er dem der finder en på sociale medier, skriver og spørger til hvordan det går, og så ikke vender tilbage hvis man svarer dem...

Hvad går det lige ud på?

Har et par ex kærester der har lavet det stunt.
Og så min fars "ukendte" døtre, de kontaktede mig for at hører om det er mig der er deres halvsøster.
Jeg svarede tilbage, og har ikke hørt fra dem siden - og det er altså voksende mennesker vi taler om.
Sært! Kunne forstå det hvis der var tale om børn.

Jeg havde ne tidliger meget god veninde som skrev og spruget om hvordan det gik. Jeg svarede først næste dag da jeg så det der og fik så beskeden tilbage at hun ikke lige havde tid til at snakke. Jeg har intet hørt siden.

Socialemedier gør folk sære
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 381
Likede indlæg: 8249

Indlægaf hotlips » 26. apr 2017, 01:03

Lemonella skrev:
Purple Haze skrev:Tror som regel man kun hører om de der "tabere" kontanthjælp.
Kender til helt almindelige mennesker der i perioder har været på KH helt uden at ryge, leve af junk, have husdyr, have børn og som rent faktisk har søgt alt hvad der er at søge af jobs.

Jeg har også været på KH i en kort periode. Havde både hund og kat og jeg røg, men jeg kunne sagtens få pengene til, at slå til og jeg søgte masser af jobs og fik også arbejde.
Kender flere andre der har stået i den situation uden, at have problemer. Så måske det bare er mere "populært", at fokusere på dem der ikke kan finde fodfæste i systemet.

Men der er også stor forskel på at være flad i nogle måneder og så at være det i flere år, man når et punkt hvor det bare ikke kan udsættes længere at man må anskaffe sig noget nyt, tøjet bliver slidt, køleskabet står af, elkedler går i stykker..

Jeg har fået kontanthjælp en måned fra jeg bestod en uddannelse til jeg fik penge fra den næste jeg skulle videre på, det var der ingen ben i.

men jeg har også været 4 år på delvise sygedagpenge og det var noget helt andet, jeg blev på et tidspunkt nødt til at låne for at få ting som nyt tøj, det der sved fra en syg krop det stinker og mine T-shirt holdt ikke ret længe, jeg kan huske jeg købte en i august jeg måtte kassere som maler T-shirt i februar fordi den lugtede så grimt selv når den var helt nyvasket..
Derudover kommer man til et punkt hvor alle de ting man ellers har fyldt op med eller skifter løbende som i plaster, brasso, tape, gavebånd, hæfteklammer, batterier, støvsugerposer og en million andre ting de løber op og ens medicinår vender også på et tidspunkt.

Alt muligt man ikke regner som udgifter af betydning men som løber op når man har udsat det fordi man hele tiden har fået at vide at en afklaring er liige på trapperne.
5
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 719
Likede indlæg: 12577

Indlægaf Lemonella » 26. apr 2017, 09:49

Dikus skrev:
hotlips skrev:
Lemonella skrev:
Kender til helt almindelige mennesker der i perioder har været på KH helt uden at ryge, leve af junk, have husdyr, have børn og som rent faktisk har søgt alt hvad der er at søge af jobs.

Jeg har også været på KH i en kort periode. Havde både hund og kat og jeg røg, men jeg kunne sagtens få pengene til, at slå til og jeg søgte masser af jobs og fik også arbejde.
Kender flere andre der har stået i den situation uden, at have problemer. Så måske det bare er mere "populært", at fokusere på dem der ikke kan finde fodfæste i systemet.

Men der er også stor forskel på at være flad i nogle måneder og så at være det i flere år, man når et punkt hvor det bare ikke kan udsættes længere at man må anskaffe sig noget nyt, tøjet bliver slidt, køleskabet står af, elkedler går i stykker..

Jeg har fået kontanthjælp en måned fra jeg bestod en uddannelse til jeg fik penge fra den næste jeg skulle videre på, det var der ingen ben i.

men jeg har også været 4 år på delvise sygedagpenge og det var noget helt andet, jeg blev på et tidspunkt nødt til at låne for at få ting som nyt tøj, det der sved fra en syg krop det stinker og mine T-shirt holdt ikke ret længe, jeg kan huske jeg købte en i august jeg måtte kassere som maler T-shirt i februar fordi den lugtede så grimt selv når den var helt nyvasket..
Derudover kommer man til et punkt hvor alle de ting man ellers har fyldt op med eller skifter løbende som i plaster, brasso, tape, gavebånd, hæfteklammer, batterier, støvsugerposer og en million andre ting de løber op og ens medicinår vender også på et tidspunkt.

Alt muligt man ikke regner som udgifter af betydning men som løber op når man har udsat det fordi man hele tiden har fået at vide at en afklaring er liige på trapperne.

Og der lyder det til, at det er forventningen om, der snart sker noget andet, der er problemet. Jeg indrettede mig f.eks. Efter min ny økonomi med det samme, selvom jeg håbede, det hurtigt ville se anderledes ud. Det samme med min bror, der også er syg på kontanthjælp og nu har været det en længere årrække. Havde vi ikke gjort det, havde vi da også stået med håret i postkassen et par gange.

Det er præcis det jeg mener. Er man i forvejen resourcesvag, så kan det være rigtig svært, at finde fodfæste når man kastes ud i en sådan situation. Det bliver skruen uden ende og "så kan det sgu også være ligemeget. Jeg bruger det jeg har og lidt til".
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 26. apr 2017, 12:22

Dikus skrev:
hotlips skrev:
Lemonella skrev:

Og der lyder det til, at det er forventningen om, der snart sker noget andet, der er problemet. Jeg indrettede mig f.eks. Efter min ny økonomi med det samme, selvom jeg håbede, det hurtigt ville se anderledes ud. Det samme med min bror, der også er syg på kontanthjælp og nu har været det en længere årrække. Havde vi ikke gjort det, havde vi da også stået med håret i postkassen et par gange.

Det er jo meningsløst for 99% af folk der bliver opereret at begynde at opføre sig som om det er permanent, så skulle de fleste sige deres job op, mange skulle til at flytte til en anden bolig og der skulle sælges biler og alt muligt andet.
At gøre den slags fordi man er syg i nogle måneder er hverken i samfundets eller langt langt størstedelen af patienternes interesse.
0
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 49
Likede indlæg: 903

Indlægaf Afskylia » 27. apr 2017, 07:07

Mine børn går i meget lille børnehave. En af medarbejdernes ægtefælle er lige død.
For lang tid siden er der planglagt en aften med spisning for forældre, børn og medarbejder for at sige farvel til de børn der starter i skole. Medarbejderen hvis ægtefælle er død har nu meldt afbud.
Jeg møder mor til en af de børn der skal i skole og hun er ret forarget over at denne medarbejder ikke kommer og at denne da lige måtte tage sig sammen, denne aften for nu var det jo snart 14 dage siden at ægtefællen var død...

Det synes jeg dælme var upassende..
39
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 438
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13669

Indlægaf Hunkat » 27. apr 2017, 07:10

Afskylia skrev:Mine børn går i meget lille børnehave. En af medarbejdernes ægtefælle er lige død.
For lang tid siden er der planglagt en aften med spisning for forældre, børn og medarbejder for at sige farvel til de børn der starter i skole. Medarbejderen hvis ægtefælle er død har nu meldt afbud.
Jeg møder mor til en af de børn der skal i skole og hun er ret forarget over at denne medarbejder ikke kommer og at denne da lige måtte tage sig sammen, denne aften for nu var det jo snart 14 dage siden at ægtefællen var død...

Jeg havde ikke kunne holde min mund :tie: Gud hvor er det ufølsomt!
7
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 49
Likede indlæg: 903

Indlægaf Afskylia » 27. apr 2017, 07:17

Hunkat:
Ja jeg var faktisk også upassende for jeg blev så paf at jeg ikke fik sagt fra overfor damen..
0
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 353
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 2979

Indlægaf HappyQ » 27. apr 2017, 09:26

Afskylia skrev:Mine børn går i meget lille børnehave. En af medarbejdernes ægtefælle er lige død.

Sikke en hjerteløs og tomhovedet madamme :nerve:
2
23-06-16 :love2:
fisken80
Kort karma: 616
Likede indlæg: 22638

Indlægaf fisken80 » 27. apr 2017, 09:45

Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Ikke nær så groft som ovenstående, men også i kategorien upassende:

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!
13
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 904
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15721

Indlægaf Delfin » 27. apr 2017, 15:43

fisken80 skrev:Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!

Pyh det ville jeg også have været ked af med næsten 20 gæster og ingen biler til rådighed, men jeg havde nok løst problemet med nogle taxaer eller en minibus og absolut ikke overfaldet nogen for en ting, de på ingen måde er herre over.
0
14 11 14
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 29. apr 2017, 05:13

Man kan vel godt se at der ikke er noget at gøre ved det og så alligevel blive sur fordi det betyder meget for en.

I betragtning af hvor mange der er betalende medlemmer fra vugge til grav for at bruge den de 2-3-4 dage så kan jeg egentlig godt forstå man bliver rimeligt gnaven.

Det ville ingen da synes var okay i andre foreninger og kirken slår sig da netop op på alt det her med det spirituelle og tilhørsforhold til sognet, at den slags er en dag man vil huske altid osv.

selvom der er meget jeg ikke forstår ved det så er det her med at have et tilhørsforhold til en lokal kirke, selve bygningen og dens historie og dens betydning for lokalsamfundet klart en af de ting jeg godt kan følge.

Selvfølgelig skal man ikke stå og hyle og skrige men jeg har helt sikkert forståelse for at man ikke bare trækker på skulderen og siger nå, det er bare ærgerligt, skidt med det.
0
fisken80
Kort karma: 616
Likede indlæg: 22638

Indlægaf fisken80 » 29. apr 2017, 06:33

hotlips skrev:

Man kan vel godt se at der ikke er noget at gøre ved det og så alligevel blive sur fordi det betyder meget for en.

I betragtning af hvor mange der er betalende medlemmer fra vugge til grav for at bruge den de 2-3-4 dage så kan jeg egentlig godt forstå man bliver rimeligt gnaven.

Det ville ingen da synes var okay i andre foreninger og kirken slår sig da netop op på alt det her med det spirituelle og tilhørsforhold til sognet, at den slags er en dag man vil huske altid osv.

selvom der er meget jeg ikke forstår ved det så er det her med at have et tilhørsforhold til en lokal kirke, selve bygningen og dens historie og dens betydning for lokalsamfundet klart en af de ting jeg godt kan følge.

Selvfølgelig skal man ikke stå og hyle og skrige men jeg har helt sikkert forståelse for at man ikke bare trækker på skulderen og siger nå, det er bare ærgerligt, skidt med det.

Jeg synes det er dybt upassende at flippe ud på mennesker, der intet kan gøre i den sammenhæng. Hvis man har så stort behov for at flippe ud og være vred så må man gå hjem og være det, alt andet udstiller en som latterlig.

I øvrigt er hun tilflytter og hendes barn er ikke døbt i kirken.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Tilbage til "Generelt"