Allmost_Famous skrev:Jeg er nyuddannet, og skal til min dimission i den kommende uge. Jeg må invitere tre gæster med mig, og har valgt at invitere tre familiemedlemmer. Til dette indlægs formål vælger jeg at kalde dem A, B, og C. Alle tre har sagt ja til at deltage. I dag meddeler B mig, at C muligvis er træt efter nattevagt, og at B, C, og D har besluttet, at D tager med i stedet for C. De tre har allerede aftalt det, og D har taget fri for at komme med.
Jeg har svært ved at udtrykke præcist HVOR upassende, jeg finder det, at mine gæster opfører sig sådan. Desværre manifesterede dén følelse sig som gevaldig handlingslammelse, men i mit hoved havde jeg lyst til at bede både B, C, og D om at blive væk, og så i stedet invitere nogle andre.
Jeg har ikke noget imod D, eller vedkommendes tilstedeværelse. Havde jeg haft mulighed for at invitere flere, var D nok næste valg alligevel. Men hvem fuck i helvede (ja, jeg skruer lige op for den fine retorik her - man er vel nyuddannet) finder på at lave sådan et stunt!?

The plot thickens...
D ringede til mig her til aften. B havde åbenbart ringet til D og sagt, at C ikke kom alligevel grundet træthed efter vagt, og at så kunne D jo få den billet. vi snakkede lidt frem og tilbage, men humlen er altså, at D fandt det lidt sært at blive "inviteret" uden mit samtykke, og ville derfor lige ringe til mig og spørge om det var ok, og at ellers var det altså helt ok, hvis jeg hellere ville invitere en anden med. B og C har altså åbenbart sammen aftalt, at D skulle tage Cs plads, helt uden at spørge mig eller D.
Kæft, det er sært...

D har i øvrigt længe haft planer om at tage fri den dag, så det har ikke noget med min dimission at gøre.
Jeg er glad for at D åbenbart også fandt det sært, og så valgte at reagere på det, og cleare det med mig. B lader til at være lidt forvirret, og C har så ikke givet lyd fra sig, siden vedkommende sagde ja tak til at komme. Det er nok i virkelighede det mest upassende. "Om jeg vil komme med til tamtam? Ja, det kan du tro! Tak for invitationen, så ses vi til tamtam"... og så ikke noget med at give besked om, at man ikke kommer alligevel, men bare lader en anden gæst om at invitere en anden i stedet.