Indlægaf hotlips » 8. jul 2017, 20:16
Jeg var på vej hjem fra indkøb, og pludselig spræller det jeg troede var en død due, den bløder stærkt for jeg kan se det har samlet sig under den, mange fjer sidder løst og hele rækker fjer under vingerne er brækket i forkert retning, det er vingerne også, jeg kan se knoglen i den ene da den løfter den.
Så jeg må have fat i dyreambulamcen, jeg venter i kø i 20 minutter og jeg står med vilje lidt væk for ikke at skræmme den.
Men da jeg så vender mig om står der en familie, med en far der opfordrer et barn på Max 4 år til at ae den, fuglen er vågnet en smule op og ligger og kigger, men den mangler et stykke af næbbet og den bløder stærkt ud fra det. Jeg kan høre forældrene sige om ikke den er sød og den slags.
Så jeg går hen og siger jeg har ringet til ambulancen der er på vej, men de bliver stående,så jeg siger jeg synes de skal lade den være, men de bliver stadig stående og først da de igen prøver at ae den og jeg bliver sur begynder de så småt at rykke sig.
Ambulancen kom heldigvis hurtigt, men jeg har det helt dårligt, jeg kan godt mærke det er meget længe siden jeg har set den slags.
Stakkels kræ, det er slemt nok den var i den forfatning men hvordan fanden finder man på at lege den er kæledyr imens, det var fuldstændig åbenlyst at den var stærkt skadet.
7