Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 504
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7621

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 25. maj 2017, 21:13

En anden ting plenti er upassende med.
Vi har for kun en månede siden flyttet alle tre børn der over, netop pga man kan net dele op til 50Gb. (Vi streamer virkelig meget i sommerhalvåret når vi er på camping hver weekend og hele ferien) Men næ nej det har de så også lige lavet om, her i forbindelse med indførelsen af udenlandsroaming prisstigningerne. For vi har beholdt abonnenter uden roamingen til den pris de plejer men så er delingen sat ned til 10 GB.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1683
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30076

Indlægaf LadyFox » 31. maj 2017, 14:01

Jeg synes det er upassende at sige til folk at de godt må komme foran en i køen, hvis man ikke er den bagerste i køen. Især når den man lukker ind i køen alligevel har en del varer i sin kurv.
Ja ja, damen havde da langt færre vare end manden der lukkede hende foran, men hun havde langt flere vare en mig, så hun må altså ikke komme foran mig.
9
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 598
Likede indlæg: 14989

Indlægaf Flora » 31. maj 2017, 15:00

LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at sige til folk at de godt må komme foran en i køen, hvis man ikke er den bagerste i køen. Især når den man lukker ind i køen alligevel har en del varer i sin kurv.
Ja ja, damen havde da langt færre vare end manden der lukkede hende foran, men hun havde langt flere vare en mig, så hun må altså ikke komme foran mig.

Det plejer da også at være noget man kun gør med personen der står umiddelbart bag en. Sgu da ikke en der ikke står i køen i forvejen :forvirret:
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3592
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36919

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 15:02

Flora skrev:
LadyFox skrev:Jeg synes det er upassende at sige til folk at de godt må komme foran en i køen, hvis man ikke er den bagerste i køen. Især når den man lukker ind i køen alligevel har en del varer i sin kurv.

Det plejer da også at være noget man kun gør med personen der står umiddelbart bag en. Sgu da ikke en der ikke står i køen i forvejen :forvirret:

Det har jeg også oplevet et par gange.
Så kan de sgu overlade deres plads i køen til vedkommende og så selv gå ned bag i køen.
Det andet noget meget mærkeligt noget.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 14789

Indlægaf 2SHY » 31. maj 2017, 15:26

Hvis vedkommende lige bag mig f.eks. bare skal have en liter mælk og ikke mere kan jeg godt finde på at lade dem komme foran mig
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 598
Likede indlæg: 14989

Indlægaf Flora » 31. maj 2017, 15:36

2SHY skrev:Hvis vedkommende lige bag mig f.eks. bare skal have en liter mælk og ikke mere kan jeg godt finde på at lade dem komme foran mig

Men det er jo også noget helt andet. Det påvirker jo ikke nogen andre i køen. Det upassende er mere hvis man lader nr. 3 i køen komme foran, mens man selv er nr. 1. Så bliver nr. 2 pludselig også sprunget over uden at have sagt god for det.
7
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1683
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30076

Indlægaf LadyFox » 31. maj 2017, 15:43

2SHY skrev:Hvis vedkommende lige bag mig f.eks. bare skal have en liter mælk og ikke mere kan jeg godt finde på at lade dem komme foran mig

I det her tilfælde var vi 4 i køen, jeg var nummer 3, nummer 2 inviterer så en dame der slet ikke er i kø endnu foran sig, på trods af damen havde mere i kurven end både mig og nummer 4 i køen. Hvis nummer et inviterede nummer to foran sig ville det ikke gøre mig det mindste.
7
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 14789

Indlægaf 2SHY » 31. maj 2017, 15:51

Lige præcis det eksempel der er heller ikke i orden hvis man spørger mig :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3592
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36919

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 15:51

Det er til gengæld aldrig upassende.
Hvis det ikke er nogen bag dig, men istedet en der slet ikke står i køen, så er det upassende.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Allmost_Famous
Kort karma: 562
Likede indlæg: 12406

Indlægaf Allmost_Famous » 1. jun 2017, 17:18

I dag skulle jeg sende 11 breve med forskellig vægt. Medarbejderen hos PostNord tog mod bunken med et "Er der i det mindste det samme i dem?". Det var der ikke, kunne jeg oplyse, og de skulle derfor vejes enkeltvis. Med himmelvendte øjne tog han stakken med over til vægten, og fnyste højt hver gang han med kuglepen måtte lave en lille krusedulle på hver kuvert. Fem minutters tid og 306 kroner fattigere fik jeg også lige et "Så vil du sikkert også have en bon på det?" med på vejen.
19
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14790

Indlægaf Juki » 1. jun 2017, 17:46

Allmost_Famous skrev:I dag skulle jeg sende 11 breve med forskellig vægt. Medarbejderen hos PostNord tog mod bunken med et "Er der i det mindste det samme i dem?". Det var der ikke, kunne jeg oplyse, og de skulle derfor vejes enkeltvis. Med himmelvendte øjne tog han stakken med over til vægten, og fnyste højt hver gang han med kuglepen måtte lave en lille krusedulle på hver kuvert. Fem minutters tid og 306 kroner fattigere fik jeg også lige et "Så vil du sikkert også have en bon på det?" med på vejen.

Måtte du så overbelaste ham med det? :deer:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 1. jun 2017, 17:50

Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:I dag skulle jeg sende 11 breve med forskellig vægt. Medarbejderen hos PostNord tog mod bunken med et "Er der i det mindste det samme i dem?". Det var der ikke, kunne jeg oplyse, og de skulle derfor vejes enkeltvis. Med himmelvendte øjne tog han stakken med over til vægten, og fnyste højt hver gang han med kuglepen måtte lave en lille krusedulle på hver kuvert. Fem minutters tid og 306 kroner fattigere fik jeg også lige et "Så vil du sikkert også have en bon på det?" med på vejen.

Ja :whip:
4

Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 1. jun 2017, 17:51

Allmost_Famous skrev:
Juki skrev:

Stakkels ekspedient :ae:
0

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 1. jun 2017, 17:54

Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:
Juki skrev:

Det VAR heller ikke pænt af mig at benytte mig af, og betale for deres ydelse, helt ærligt...
6

Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 1. jun 2017, 18:01

Allmost_Famous skrev:
Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:
Juki skrev:

Det VAR heller ikke pænt af mig at benytte mig af, og betale for deres ydelse, helt ærligt...

Nej, ved du hva'!
0

Tilbage til "Generelt"