Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Kort karma: 492
Likede indlæg: 7321

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 1. jun 2017, 19:41

Allmost_Famous skrev:I dag skulle jeg sende 11 breve med forskellig vægt. Medarbejderen hos PostNord tog mod bunken med et "Er der i det mindste det samme i dem?". Det var der ikke, kunne jeg oplyse, og de skulle derfor vejes enkeltvis. Med himmelvendte øjne tog han stakken med over til vægten, og fnyste højt hver gang han med kuglepen måtte lave en lille krusedulle på hver kuvert. Fem minutters tid og 306 kroner fattigere fik jeg også lige et "Så vil du sikkert også have en bon på det?" med på vejen.

Åh jeg håber du fortalte ham, at der var forskelligt antal hjemmesyede menstruationsbind i hver - bare for at se hans ansigt. :fløjt:
21
Allmost_Famous
Kort karma: 573
Likede indlæg: 12550

Indlægaf Allmost_Famous » 1. jun 2017, 21:55

Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:I dag skulle jeg sende 11 breve med forskellig vægt. Medarbejderen hos PostNord tog mod bunken med et "Er der i det mindste det samme i dem?". Det var der ikke, kunne jeg oplyse, og de skulle derfor vejes enkeltvis. Med himmelvendte øjne tog han stakken med over til vægten, og fnyste højt hver gang han med kuglepen måtte lave en lille krusedulle på hver kuvert. Fem minutters tid og 306 kroner fattigere fik jeg også lige et "Så vil du sikkert også have en bon på det?" med på vejen.

Åh jeg håber du fortalte ham, at der var forskelligt antal hjemmesyede menstruationsbind i hver - bare for at se hans ansigt. :fløjt:

Det gjorde jeg desværre ikke. Men det havde været ret sjovt :devil:
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8960

Indlægaf ManicNinja » 1. jun 2017, 23:47

fisken80 skrev:
Hæ, den har jeg fundet efter en tids søgen. Men hvor er det dog dybt latterligt og pinligt, at de sletter fakta. Og oven i købet blokerer mig helt. Altså det er jo lige meget, men alligevel har jeg fanme lyst til at fortælle alle og enhver det, fordi det er så skørt. Og for at sige at man skal holde sig fra dem.
Det skulle på Ekstra Bladet skulle det... eller :lol:

Årh eller få en hel masse til at skrive at man må ha 10 bøger offline hos Mofibo. Bare bombardere deres væg for vildt. Jeg kan mærke jeg har lyst til at irritere dem nu...

Den slags napper Facebooks egne filtre normalt. En masse enslydende kommentarer på kort tid på samme side kategoriseres som spam af serverne og slettes automatisk.
Det kan i øvrigt snildt være det samme, som er sket med Anne Droids replikker, hvis hun har skrevet det samme flere gange rundt omkring på siden.

Mange firmaer sletter så også selv manuelt, hvis ikke filteret har klaret det. Femten stort set enslydende kommentarer fra en eller anden mopset bruger er der ingen grund til at spille tiden på. Folk skal selvfølgelig have svar. Men de skal ikke have det hurtigere, bare fordi de tér sig og råber og skriger. Og de skal ikke have det femten gange ...

Jeg gætter på, at de nu bare smider ordet 'Mofibo' på deres liste over spam-ord. Så er den klaret.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1662
Likede indlæg: 7076

Indlægaf Spjaerten » 2. jun 2017, 10:42

Undskyld jeg lige har været upassende og hostet på folk ude i det offentlige rum.

Ikke med vilje men måtte altså hente forsyninger i supermarkedet, efter 48 timer spærret inde.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1588
Likede indlæg: 28793

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jun 2017, 13:29

Youtube var så pisse upassende forleden. Jeg havde lavet en playliste og befandt mig i en situation hvor jeg kunne tænde den, men ikke havde en fri hånd til hele tiden at skippe reklamer for eksempel. Men så længe det bare er måske 1 minut her og der - no problemo.

Så skete der desværre det upassende at Youtube satte en fucking never ending reklame igang, jeg tror seriøst den varede i 15 minutter og så med ham den sygt irriterende fynske kok Claus Holm! :shock: til sidst måtte jeg bare stoppe mit projekt og kaste mig over playlisten for at stoppe det mareridt! Så muligvis har reklamen varet meget mere end 15 minutter i sin fulde længde. Måske en hel time? En hel dag? Med Claus Holm aner man det jo ikke!
1
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Modesty Blame
Kort karma: 337
Likede indlæg: 5117

Indlægaf Modesty Blame » 3. jun 2017, 13:41

Mine skod-overboer.

Hele ugen har de holdt "nu må vi endelig spise, for klokken er sent" hver aften fra klokken 22 til 2-4 stykker om natten. Torsdag blev der ringet på min dør kl 1, fordi overboen tilsyneladende ikke reagerede hurtigt nok. Og jeg har været så irriteret, men vurderet, at det bedste ville være at tale direkte med naboen på et tidspunkt, hvor jeg ikke var hidsig. I går kørte jeg andetsteds hen for at sove. Da jeg kom hjem rendte jeg ind i naboen, og bad ham om liiiiige at tænke over det. Og det lovede han også.

De flytter så åbenbart her om kort tid (er sikkert blevet smidt ud hrmppppfff). Og det viser sig, at det faktisk kun er hans venner, der holder ramadan (jeg må indrømme, at jeg heller ikke var helt overbevist om, at det var noget, han gik op i). Så de holder altså spisefest hos ham.

Nå, men jeg syntes ligesom, at jeg havde sagt mit - og har det fint med det. Men nu - og nej, det kan man så ikke brokke sig over - larmer de fanme i dagtimerne.

Hvad fanden er der galt med en blok, der minder om et plejehjem ift lydniveauet? Hva?
0
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 3. jun 2017, 14:13

Kan I huske for 30 minutter siden, hvor jeg beklagede mig over larmen?

Nå, men det eskalerede hurtigt, og pludselig var der en larm, hvor jeg troede, at der var slåskamp. Så var der en hund, der begyndte at gø og blev ved og ved, og katten blev skrækslagen. Og jeg var ret irriteret. Så kom der fem politibiler og et salatfad...
7
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1588
Likede indlæg: 28793

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jun 2017, 14:20

Modesty Blame skrev:Kan I huske for 30 minutter siden, hvor jeg beklagede mig over larmen?

Nå, men det eskalerede hurtigt, og pludselig var der en larm, hvor jeg troede, at der var slåskamp. Så var der en hund, der begyndte at gø og blev ved og ved, og katten blev skrækslagen. Og jeg var ret irriteret. Så kom der fem politibiler og et salatfad...

:8: blev de så anholdt?
0
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
fisken80
Kort karma: 622
Likede indlæg: 22940

Indlægaf fisken80 » 3. jun 2017, 14:24

ManicNinja skrev:
fisken80 skrev:
Hæ, den har jeg fundet efter en tids søgen. Men hvor er det dog dybt latterligt og pinligt, at de sletter fakta. Og oven i købet blokerer mig helt. Altså det er jo lige meget, men alligevel har jeg fanme lyst til at fortælle alle og enhver det, fordi det er så skørt. Og for at sige at man skal holde sig fra dem.
Det skulle på Ekstra Bladet skulle det... eller :lol:

Årh eller få en hel masse til at skrive at man må ha 10 bøger offline hos Mofibo. Bare bombardere deres væg for vildt. Jeg kan mærke jeg har lyst til at irritere dem nu...

Den slags napper Facebooks egne filtre normalt. En masse enslydende kommentarer på kort tid på samme side kategoriseres som spam af serverne og slettes automatisk.
Det kan i øvrigt snildt være det samme, som er sket med Anne Droids replikker, hvis hun har skrevet det samme flere gange rundt omkring på siden.

Mange firmaer sletter så også selv manuelt, hvis ikke filteret har klaret det. Femten stort set enslydende kommentarer fra en eller anden mopset bruger er der ingen grund til at spille tiden på. Folk skal selvfølgelig have svar. Men de skal ikke have det hurtigere, bare fordi de tér sig og råber og skriger. Og de skal ikke have det femten gange ...

Jeg gætter på, at de nu bare smider ordet 'Mofibo' på deres liste over spam-ord. Så er den klaret.

Jeg skrev én kommentar på deres væg og et svar i et opslag, ikke mere. Jeg har på ingen måde spammet dem med 15 enslydende opslag.
Og de har ikke blokeret ordet Mofibo, der er nemlig endnu en der har kommenteret på det med antallet og det har fået lov at stå, endnu da.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
HappyHippo
Kort karma: 99
Likede indlæg: 2079

Indlægaf HappyHippo » 3. jun 2017, 14:25

At jeg får en tid til et indgreb, hvor jeg skal møde fastende op kl 10. Indgrebet er ret akut, men åbenbart ikke akut nok til jeg bliver sendt hjem kl 18, stadig fastende, fordi de altså ikke havde tid til mig den dag, og den sidste læge, der kunne lave mit indgreb, havde fået fri...
0
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 3. jun 2017, 15:17

Dirtylittledevil skrev:
Modesty Blame skrev:Kan I huske for 30 minutter siden, hvor jeg beklagede mig over larmen?

Jeps, hele lejligheden er tømt. Her er så stille nu...

Altså bortset fra politiet, som er fremmødt i stort antal til omfattende ransagninger.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 504
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7621

Indlægaf Studsgaard » 3. jun 2017, 15:21

Modesty Blame skrev:
Dirtylittledevil skrev:

Altså bortset fra politiet, som er fremmødt i stort antal til omfattende ransagninger.

:nerve:
1
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 3. jun 2017, 15:23

Studsgaard skrev:
Modesty Blame skrev:
Dirtylittledevil skrev:

:nerve:

Jeps, det er også godt 9 måneder siden vi sidst havde kampklædt politi i min blok, så det var ved at blive kedeligt.
0
Lykke
Kort karma: 203
Likede indlæg: 5287

Indlægaf Lykke » 3. jun 2017, 15:52

ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Den anden dag fik jeg ved en fejl overført en 50'er forkert, en veninde skulle låne og fik skrevet 40 i stedet for 50 som sidste tal i telefonnummeret.

Skrev med det samme en pæn sms og forklarede min upser. Jeg blev ignoreret fuldstændigt. Det er min fejl jo og heldigvis kun en 50'er men det er mere princippet.

Nu har jeg så snoopet lidt på Facebook, i håb om det var en teen eller et eller andet, men ak en voksen gift kvinde med to små børn der ser ret velfungerende ud. Folk er forskellige, men jeg ville godt nok ikke selv bare beholde penge jeg havde fået ved en fejl og slet ikke hvis jeg blev kontaktet pænt omkring det i det samme det skete :boo:.

Dette var i søndags mener jeg. Og jeg var ved at opgive, men efter dette indlæg prøvede jeg endnu engang med en sms, der gik lidt tid, en god time vil jeg tro og jeg har fået mine penge retur :).

Virkelig underligt ikke bare at tilbagebetale. Jeg har da også prøvet at modtage penge som ikke var til mig. Tilbage med dem. Det er jo nemt når man bare kan lave en anmodning om det.
0
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2063

Indlægaf cola » 3. jun 2017, 15:53

ShuruQ skrev:Den anden dag fik jeg ved en fejl overført en 50'er forkert, en veninde skulle låne og fik skrevet 40 i stedet for 50 som sidste tal i telefonnummeret.

Skrev med det samme en pæn sms og forklarede min upser. Jeg blev ignoreret fuldstændigt. Det er min fejl jo og heldigvis kun en 50'er men det er mere princippet.

Nu har jeg så snoopet lidt på Facebook, i håb om det var en teen eller et eller andet, men ak en voksen gift kvinde med to små børn der ser ret velfungerende ud. Folk er forskellige, men jeg ville godt nok ikke selv bare beholde penge jeg havde fået ved en fejl og slet ikke hvis jeg blev kontaktet pænt omkring det i det samme det skete :boo:.

Hvis det var mobilpay så kan banken tilbage føre uden om kunden der har modtaget pengene.
0

Tilbage til "Generelt"