Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2063

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 3. jun 2017, 16:08

ShuruQ skrev:
cola skrev:
ShuruQ skrev:Den anden dag fik jeg ved en fejl overført en 50'er forkert, en veninde skulle låne og fik skrevet 40 i stedet for 50 som sidste tal i telefonnummeret.

Skrev med det samme en pæn sms og forklarede min upser. Jeg blev ignoreret fuldstændigt. Det er min fejl jo og heldigvis kun en 50'er men det er mere princippet.

Nu har jeg så snoopet lidt på Facebook, i håb om det var en teen eller et eller andet, men ak en voksen gift kvinde med to små børn der ser ret velfungerende ud. Folk er forskellige, men jeg ville godt nok ikke selv bare beholde penge jeg havde fået ved en fejl og slet ikke hvis jeg blev kontaktet pænt omkring det i det samme det skete :boo:.

Hvis det var mobilpay så kan banken tilbage føre uden om kunden der har modtaget pengene.

Nej, det kan de ikke. Da MP er som at give penge hånd til hånd. Det var det første jeg gjorde da hun ikke reagerede, at kontakte banken

I har da helt ret, jeg har bare forstået det sådan at den bedste måde at undgå snyd på er at bruge mobilpay... nu er jeg så forvirret.
0
fisken80
Kort karma: 616
Likede indlæg: 22752

Indlægaf fisken80 » 3. jun 2017, 16:22

Hvis man overfører penge til private så er det ligegyldigt om der er tale om bankoverførsel eller mobilpay, pengene kan ikke føres tilbage i tilfælde af, at man ikke får det man f.eks. har købt.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 325
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8155

Indlægaf decibell » 3. jun 2017, 16:30

ShuruQ skrev:Den anden dag fik jeg ved en fejl overført en 50'er forkert, en veninde skulle låne og fik skrevet 40 i stedet for 50 som sidste tal i telefonnummeret.

Skrev med det samme en pæn sms og forklarede min upser. Jeg blev ignoreret fuldstændigt. Det er min fejl jo og heldigvis kun en 50'er men det er mere princippet.

Nu har jeg så snoopet lidt på Facebook, i håb om det var en teen eller et eller andet, men ak en voksen gift kvinde med to små børn der ser ret velfungerende ud. Folk er forskellige, men jeg ville godt nok ikke selv bare beholde penge jeg havde fået ved en fejl og slet ikke hvis jeg blev kontaktet pænt omkring det i det samme det skete :boo:.

Lav en betalingsanmodning. Så er du da helt sikker på, at hun får set det.

Edit: Og jeg kan se længere nede i tråden, at du har fået pengene tilbage, men måske svaret er relevant for andre, så jeg lader det stå. :P
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 9021

Indlægaf Bøtte » 3. jun 2017, 17:43

HappyHippo skrev:At jeg får en tid til et indgreb, hvor jeg skal møde fastende op kl 10. Indgrebet er ret akut, men åbenbart ikke akut nok til jeg bliver sendt hjem kl 18, stadig fastende, fordi de altså ikke havde tid til mig den dag, og den sidste læge, der kunne lave mit indgreb, havde fået fri...

:ae:
Min veninde prøvede det samme. Hun kom til kl 14 på dag to :tie:
0
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2063

Indlægaf cola » 3. jun 2017, 17:51

Bøtte skrev:
HappyHippo skrev:At jeg får en tid til et indgreb, hvor jeg skal møde fastende op kl 10. Indgrebet er ret akut, men åbenbart ikke akut nok til jeg bliver sendt hjem kl 18, stadig fastende, fordi de altså ikke havde tid til mig den dag, og den sidste læge, der kunne lave mit indgreb, havde fået fri...

Min mor prøvede det med en kompliceret brækket ankel, så hun fastede i næsten en uge, afbrudt af dage hvor hun fik lidt at spise, men... en brækket ankel, det er alligevel længe.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8365

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jun 2017, 19:29

Modesty Blame skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Modesty Blame skrev:Kan I huske for 30 minutter siden, hvor jeg beklagede mig over larmen?

Nå, men det eskalerede hurtigt, og pludselig var der en larm, hvor jeg troede, at der var slåskamp. Så var der en hund, der begyndte at gø og blev ved og ved, og katten blev skrækslagen. Og jeg var ret irriteret. Så kom der fem politibiler og et salatfad...

:8: blev de så anholdt?

Jeps, hele lejligheden er tømt. Her er så stille nu...

Altså bortset fra politiet, som er fremmødt i stort antal til omfattende ransagninger.

Var det en del af det her?
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-06-03-mystisk-aktion-i-aarhus-politiet-slaar-til-mod-flere-adresser
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1588
Likede indlæg: 28792

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jun 2017, 20:24

Åh det tænkte jeg også over da jeg læste det - og fik sådan en "HAH old news!" følelse :lol:
1
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
HappyHippo
Kort karma: 99
Likede indlæg: 2076

Indlægaf HappyHippo » 3. jun 2017, 23:06

Bøtte skrev:

Har fået en ny tid i morgen tidlig, og håber på det lykkes. Men hvis den ene kirurg der kan foretage indgrebet, får fri før, ved jeg ikke hvad jeg gør, da det ikke kan udsættes længere...
0
Modesty Blame
Kort karma: 337
Likede indlæg: 5117

Indlægaf Modesty Blame » 4. jun 2017, 02:04

Guilded_Lily skrev:
Modesty Blame skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Modesty Blame skrev:Kan I huske for 30 minutter siden, hvor jeg beklagede mig over larmen?

Nå, men det eskalerede hurtigt, og pludselig var der en larm, hvor jeg troede, at der var slåskamp. Så var der en hund, der begyndte at gø og blev ved og ved, og katten blev skrækslagen. Og jeg var ret irriteret. Så kom der fem politibiler og et salatfad...

:8: blev de så anholdt?

Jeps, hele lejligheden er tømt. Her er så stille nu...

Altså bortset fra politiet, som er fremmødt i stort antal til omfattende ransagninger.

Var det en del af det her?
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-06-03-mystisk-aktion-i-aarhus-politiet-slaar-til-mod-flere-adresser

Jeps. Og jeg kan afsløre, at I er det eneste medie, der får min historie ;)
4
Brugeravatar
Seraphina
Kort karma: 39
Likede indlæg: 513

Indlægaf Seraphina » 4. jun 2017, 02:08

Den velklædte unge kvinde der forleden brugte tandtråd i S-toget :puke:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3649
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37333

Indlægaf kidkomb » 4. jun 2017, 02:13

Jer der er kede af at vente på operationer :
Jeg forstår godt hvor kamp nederen det er, men der kommer bare ofte akuttilfælde ind og lægerne skal jo have fri på et tidspunkt.
Hvis der kommer en med åbent brud, så kommer det før en brækket ankel.
Men det er helt sikkert ikke ok at skulle vente så længe og der burde virkelig opgraderes i resurser, men det er desværre vilkårene.
Om så lægen arbejdede over hver eneste dag, ville der ikke være ingen ventetid :(
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Maria86
Kort karma: 6
Likede indlæg: 77

Indlægaf Maria86 » 5. jun 2017, 10:34

World Animal Protection Danmark Den kommer op på min fb side hver dag og nogle gange flere gange :rulle: :tie: :( :wacko: Jeg ved altså godt at det ikke er alle dyr som har det lige godt men men jeg tænker også hvis ikke vedkommende havde dyret. havde den familie måske ikke nogle penge til at leve for :gruble: altså de vil ha jeg gør opmærksom på når jeg ser et dyr som ikke har det godt når jeg skal på sommerferie og jeg vil altså ikke bruge min ferie på sådan noget og der altså og andre som må gøre det :lol2: de steder jeg holder ferie er altså nemme at komme til og der kommer mange der ned så de skal nok få den information så nej jeg gør det altså ikke :genert: og hvis det gør jeg det er nede så er der et dyr som skal ha hjælp nu og her :wave:
0
jeanett88
Kort karma: 43
Likede indlæg: 453

Indlægaf jeanett88 » 5. jun 2017, 10:58

:gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 80
Likede indlæg: 2059

Indlægaf PerXX » 8. jun 2017, 18:40

Tamara skrev:Upassende, at Trustpilot giver butikker mulighed for at fjerne en dårlig anmeldelse, der er skrevet sobert og ordentligt (mod betaling, mon?!).
Så skal jeg bruge tid på at fremsende dokumentation for købet før anmeldelsen kan optræde på siden?
Guess not om min tid skal bruges på det. Jeg undlader da bare at handle i den pågældende butik, men troede naivt, at det var TPs intention at dele kundeoplevelser. Wrong again.

Det er vist lang tid siden at Trustpilot har haft nogen form for troværdighed.
Kontant på DR har også været efter dem: http://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/ ... r-brugerne
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 8. jun 2017, 18:55

Smiling_Goat skrev:
ShuruQ skrev:

Dette var i søndags mener jeg. Og jeg var ved at opgive, men efter dette indlæg prøvede jeg endnu engang med en sms, der gik lidt tid, en god time vil jeg tro og jeg har fået mine penge retur :).

Måske var hun bange for, om du var en scammer? Man kan måske godt blive lidt overforsigtig med alle de forskellige scamming-metoder, der hele tiden udvikles.

Mit eget bidrag til tråden:

i min bekendtskabsgruppe en kvinde, der er sådan en typisk "glasset er halvt fyldt"-type. Hun brokker sig dagligt over et eller andet, og har i det hele taget virkelig nemt ved at se det dårlige ved enhver situation. Alligevel imponerede hun mig, da hun formåede at vende en kompliment, om at hun så godt ud, til en fornærmelse - for det gjorde hun vel altid :8:

Ejmen så tag da komplimenten. Jeg fik helt ondt af den stakkels person, der formastede sig til at sige noget pænt, for pludselig stod hun og skulle forklare/undskylde sine (ellers pæne) ord :stoned:

Den der med af sende en for stor og for falsk check og så bede persone om af sende pengene de overskuende penge tilbage er jo en gammel fidus, det her kunne godt være en opdaterede udgave
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"