Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 22. jun 2017, 12:00

ShuruQ skrev:Om det er ment som en joke eller om der faktisk er nogen der har markedsført dette lys under det navn er det fandeme upassende i høj grad :ad!:.

FB_IMG_1498129335060.jpg

Hvis man dømmer ud fra andet indhold på siden, så vil jeg gætte på af det er en joke, men da de fleste af billederne er på Polsk er de ikke særligt sjove (muligvis fordi jeg ikke forstår polsk) men denne her er da i det mindste på engelsk

Billede
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 57
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 3202

Indlægaf Ondemand » 22. jun 2017, 17:01

Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:Om det er ment som en joke eller om der faktisk er nogen der har markedsført dette lys under det navn er det fandeme upassende i høj grad :ad!:.

FB_IMG_1498129335060.jpg

Hvis man dømmer ud fra andet indhold på siden, så vil jeg gætte på af det er en joke, men da de fleste af billederne er på Polsk er de ikke særligt sjove (muligvis fordi jeg ikke forstår polsk) men denne her er da i det mindste på engelsk

Billede

Nok bare mig der har en syg humor, men jeg synes fandme den er sjov :-D
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist

Indlægaf Aspargsen » 23. jun 2017, 07:22

ShuruQ skrev:Uanset hvad man måtte mene er det både trist og upassende at som her Bilka ikke kan lave sådan en konkurrence uden der skal blandes politik ind i det :boo:.

FB_IMG_1498200058749.jpg

hvad politisk er der i af lave en konkurene basseret på kunde grundlaget ?
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1673
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30056

Indlægaf LadyFox » 23. jun 2017, 07:28

Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:Uanset hvad man måtte mene er det både trist og upassende at som her Bilka ikke kan lave sådan en konkurrence uden der skal blandes politik ind i det :boo:.

FB_IMG_1498200058749.jpg

Det er vel mere det med ar måtte slette konkurrencen fordi at folk skriver grove kommentarer på opslaget.
4
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist

Indlægaf Aspargsen » 23. jun 2017, 07:42

ShuruQ skrev:
LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:

FB_IMG_1498200058749.jpg

Det er vel mere det med ar måtte slette konkurrencen fordi at folk skriver grove kommentarer på opslaget.

Netop. De kommentarer der var, var udtryk for manges politiske syn og det synes jeg er upassende når der er tale om en harmløs konkurrence.

Da jeg meget sjældent kommer i Bilka Ishøj har jeg ikke læst kommentarene, men da Muslimerne er den befolkningsgruppe der laver flest problemer, er det ikke så underligt af nogle bare er en lille smule trætte af det, og bæret nogle gange flyder over

Ville du heller have af
1) Bilka ikke havde lavet konkurrencen ?
2) ikke havde omtale de havde slettet konkurrencen ?
3) havde ladet konkurrencen blive på deres side ?
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 23. jun 2017, 08:15

Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:
LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:

FB_IMG_1498200058749.jpg

Netop. De kommentarer der var, var udtryk for manges politiske syn og det synes jeg er upassende når der er tale om en harmløs konkurrence.

Da jeg meget sjældent kommer i Bilka Ishøj har jeg ikke læst kommentarene, men da Muslimerne er den befolkningsgruppe der laver flest problemer, er det ikke så underligt af nogle bare er en lille smule trætte af det, og bæret nogle gange flyder over

Ville du heller have af

Den befolkningsgruppe er vel nærmere mænd, hvis vi endelig skal ned af den sti, men det synes jeg egentlig ikke vi burde.
9
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 57
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 3202

Indlægaf Ondemand » 23. jun 2017, 10:00

Ellin skrev:
Ondemand skrev:
Aspargsen skrev:

FB_IMG_1498129335060.jpg

Nok bare mig der har en syg humor, men jeg synes fandme den er sjov :-D

Hvilken del af det er sjovt?

Egentligt et besynderligt spørgsmål .. skal man abonnere på en bestemt statsautoriseret form for humor for at være med her?
4
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 700
Likede indlæg: 14515

Indlægaf Animi » 23. jun 2017, 17:01

Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:
LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:

FB_IMG_1498200058749.jpg

Ville du heller have af

Jeg ville da bare gerne have at folk kunne opføre sig ordentligt, så man kunne lave sådan en konkurrence uden problemer.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist

Indlægaf Aspargsen » 23. jun 2017, 18:06

Animi skrev:
Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:
LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:

Ville du heller have af

Jeg ville da bare gerne have at folk kunne opføre sig ordentligt, så man kunne lave sådan en konkurrence uden problemer.

Helt klart
World Peace, og alt sådan noget

peace.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 24. jun 2017, 08:55

Ellin skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg vil lige indskyde, at klassen, så vidt jeg forstår, hele tiden har haft bestilt en vogn, der var egnet til kørestole, netop så Isabella kunne komme med. Hun har bare mistet lysten nu.

Samtidig vil jeg sige, at der er tale om ret unge mennesker. De var lige blevet studenter, de var begejstrede og oppe at ringe, fordi de skulle have deres eksamensbeviser. Jeg synes det er ærgerligt at Isabella har haft en dårlig oplevelse, jeg synes bare ikke, man kan klandre klassekammeraterne. Det må immervæk være institutionens ansvar.

I virkeligheden synes jeg nok egentligt den her begyndende shitstorm mod en flok gymnasieelever er lidt upassende. Ret forargelsen mod dem, der har fungeret som autoriteter i de sidste tre år af elevernes tilknytning til skolen, og som placerede Isabella, hvor de gjorde (og det er ikke som sådan møntet på ovenstående to indlæg. Jeg har bare lige været på Facebook, hvor folk shitstormer af sted over det)

Ikke enig. Begejstret eller ej og uanset om det i første omgang er institutionens ansvar, så har man altså også en ansvar som kammerat og menneske, til ikke bare at se på, når andre behandles uretfærdigt, så den der "spillen dum" fra kammeraternes side giver jeg ikke meget for.
De kunne have valgt at støtte deres klassekammerat og de valgte så at det gad de ikke.

Mht kørsel står der at køretøjet ikke er egnet til hende, i det jeg har læst, men at hun kan køre bagefter de andre i en handicapbus. Som jeg husker min studenterkørsel, var tiden vi kørte også en stor del af det sociale, så jeg forstår godt hun ikke vil sidde alene i egen bus og fratages det sociale, som vel er hovedformålet med dagens fejring.

"Selv om Isabellas klasse giver udtryk for, at der er brugt ekstra penge på en vogn, som vil kunne have Isabella med, så har hun nu ikke lyst til at deltage.

- Ikke alle har en fest mere. Jeg synes, tonen i debatten har skabt skår i glæden. Så jeg har besluttet mig for at blive hjemme, siger Isabella Romanow til Ekstra Bladet."

Moren forslog at klassekammeraterne bare kunne bære Isabella op på podiet på dagen. Hvorfor tog moren så ikke selv initiativ til at få hende der op? Med en hel klasse + ansatte på skolen + familie til eleverne har jeg meget svært ved at tro på at samtlige tiæ arrangementet havde nægtet at hjælpe hvis de var blevet spurgt af moren.

Jeg havde nok ikke tilbudt at løfte en person i kørestol, men jeg havde hjulpet hvis jeg var blevet spurgt af personen i kørestol, eller personens familie.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2403

Indlægaf Pølsemix » 24. jun 2017, 08:56

Ellin skrev:Ikke enig. Begejstret eller ej og uanset om det i første omgang er institutionens ansvar, så har man altså også en ansvar som kammerat og menneske, til ikke bare at se på, når andre behandles uretfærdigt, så den der "spillen dum" fra kammeraternes side giver jeg ikke meget for.
De kunne have valgt at støtte deres klassekammerat og de valgte så at det gad de ikke.

Mht kørsel står der at køretøjet ikke er egnet til hende, i det jeg har læst, men at hun kan køre bagefter de andre i en handicapbus. Som jeg husker min studenterkørsel, var tiden vi kørte også en stor del af det sociale, så jeg forstår godt hun ikke vil sidde alene i egen bus og fratages det sociale, som vel er hovedformålet med dagens fejring.

Nej, der står at de har valgt et køretøj, så hun også kan deltage.
Handicapbussen var et tilbud fra skolen bare for at være sikker på hun kunne komme med.

Jeg fatter ikke at folk lægger hovedet på hylden ved de her shitstorms, de vil bare være forarget. Som nævnt i artiklen kunne hun havde kørt hen foran scenen, der er ingen grund til at piske en stemning op. Pigen har nogle udfordringer, at hende og hendes mor ikke får det bedste ud af det, fatter jeg virkeligt ikke, klassekammeraterne kan ikke fjerne handicappet.

Det er ikke klassekammeraternes ansvar, længere er den ikke. De har gjort alt hvad de kunne.
4
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 700
Likede indlæg: 14515

Indlægaf Animi » 24. jun 2017, 09:17

Plus man skal også huske at det ikke er sikkert at der til selve dimissionen har været ballade, så de andre i klassen vidste at der var noget galt. Jeg kan forestille mig at Isabella ikke har givet udtryk for at hun blev ked af det til selve dimissionen, men at det bagefter naturligvis har ramt hende. Og jeg kan sagtens forstå hende. Men hvis hun ikke har givet udtryk for noget til dimissionen, kan andre jo ikke vide at den er helt gal.
Derudover, ligesom at så mange siger "klassekammeraterne kunne have gjort det, det og det" så kunne Isabella jo fx også have kørt foran scene, og nægte at blive sat bag en blomst.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist

Indlægaf Aspargsen » 24. jun 2017, 16:39

Hvis studenterkørslen stadig er noget hvor man tager rundt og besøger alle de medstuderende så forstår jeg godt af hun ikke vil deltage

Ikke af jeg vil udelukke af samtlige forældre bor i rullestole venlige boliger med niveau fri adgang, så tvivler jeg på det, hvis jeg kigger på mine venner og famle kan jeg slet ikke se hvordan de skal få en rulle stol med person der nemt vejer 200 kg fra vejen og ind i stuen

og hvis de bunder et par øl mens de kører fra sted til :O
0
Allmost_Famous
Kort karma: 561
Likede indlæg: 12351

Indlægaf Allmost_Famous » 25. jun 2017, 22:07

Jeg er nyuddannet, og skal til min dimission i den kommende uge. Jeg må invitere tre gæster med mig, og har valgt at invitere tre familiemedlemmer. Til dette indlægs formål vælger jeg at kalde dem A, B, og C. Alle tre har sagt ja til at deltage. I dag meddeler B mig, at C muligvis er træt efter nattevagt, og at B, C, og D har besluttet, at D tager med i stedet for C. De tre har allerede aftalt det, og D har taget fri for at komme med.

Jeg har svært ved at udtrykke præcist HVOR upassende, jeg finder det, at mine gæster opfører sig sådan. Desværre manifesterede dén følelse sig som gevaldig handlingslammelse, men i mit hoved havde jeg lyst til at bede både B, C, og D om at blive væk, og så i stedet invitere nogle andre.

Jeg har ikke noget imod D, eller vedkommendes tilstedeværelse. Havde jeg haft mulighed for at invitere flere, var D nok næste valg alligevel. Men hvem fuck i helvede (ja, jeg skruer lige op for den fine retorik her - man er vel nyuddannet) finder på at lave sådan et stunt!? :evil:
21
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 895
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 21884

Indlægaf icelady » 25. jun 2017, 22:13

Allmost_Famous skrev:Jeg er nyuddannet, og skal til min dimission i den kommende uge. Jeg må invitere tre gæster med mig, og har valgt at invitere tre familiemedlemmer. Til dette indlægs formål vælger jeg at kalde dem A, B, og C. Alle tre har sagt ja til at deltage. I dag meddeler B mig, at C muligvis er træt efter nattevagt, og at B, C, og D har besluttet, at D tager med i stedet for C. De tre har allerede aftalt det, og D har taget fri for at komme med.

Jeg har svært ved at udtrykke præcist HVOR upassende, jeg finder det, at mine gæster opfører sig sådan. Desværre manifesterede dén følelse sig som gevaldig handlingslammelse, men i mit hoved havde jeg lyst til at bede både B, C, og D om at blive væk, og så i stedet invitere nogle andre.

Jeg har ikke noget imod D, eller vedkommendes tilstedeværelse. Havde jeg haft mulighed for at invitere flere, var D nok næste valg alligevel. Men hvem fuck i helvede (ja, jeg skruer lige op for den fine retorik her - man er vel nyuddannet) finder på at lave sådan et stunt!? :evil:

Det er edderdylme ikke kun upassende..det er direkte uforskammet og flabet.

De kunne sgu da lige have hørt dig, før de bare besluttede det hen over hovedet på dig.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"