Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 322
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 5714

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 2. jul 2017, 12:24

Aah altsaa... Jeg kan godt lide boern jeg kender, men jeg har det ret stramt med random boern (og skal heller ikke have nogen) som kraever opmaerksomhed af mig. Ikke fordi jeg ikke kan lide dem, men det er bare sjaeldent at jeg gaar ud med tanke paa at nu skal jeg rigtig nok snakke med fremmede menneskers boern. Det er vel egentlig et meget normal udgangspunkt for folk som ikke oensker sig boern...

Naa men vi har et naturareal i naerheden af hvor vi bor. Det er et fredet omraade hvor man om sommeren, hvis man er rigtig heldig, kan se sommerfugle som er staerkt udrydningstruede. Det tiltraekker entusiaster fra hele landet som rejser hertil for at sidde der hele dagen med kikkerter og notesboeger. Super hyggeligt.

I dag er en exceptionelt solrig og laekker dag, saa selvfoelgelig var der folk fra sommerfugleforeningen dernede. Jeg var ogsaa lige forbi for at nyde roen og stilheden og det paene vejr, og forhaabentlig en sommerfugl eller to. Men selvfoelgelig skulle der komme en stor flok bestaaende af vistnok flere familier med virkelig mange boern forbi som saa, i stedet for at foelge skilteanvisningerne om enten at klappe i eller gaa andetsteds hen fordi dette er et fredet naturomraade, skulle gaa helt hen til os og stille sig rigtig taet paa og begynde at raabe. Og boernene skulle selvfoelgelig raabe og hvine og forsoege at tiltraekke sig opmaerksomhed ved at loebe rundt om vores ben.

I get it. Boern elsker opmaerksomhed, isaer fra fremmede mennesker. Men man kunne godt forvente at de voksne lige vejrede stemninger, eller som minimum fulgte henstillingerne om lige at skrue ned for lyden eller maaske gaa hen til den fint anlagte legeplads som ligger smaa 200 meter laengere nede. Sjovt nok ligger den der fordi kommunen besluttede sig for at der skulle vaere noget for alle i lokalomraadet, saa for at tage presset fra det truede naturareal, som var ved at blive lige lovlig overrendt af boernefamilier som yndede at taende engangsgrille og efterlade affald overalt, byggede man en fin legeplads til familierne saa de forhaabentlig ikke ville skabe kaos i det rolige omraade.

Paene henstillinger virker bare ikke - en af de meget soede aeldre herrer sad med sin kikkert og proevede at fokusere da et barn stak naesen ind foran og raabte "WHAT ARE YOU DOING" lige ind i hovedet paa ham, hvorefter han at gode grunde spurgte foraeldrene - paa helt almindelig hoeflig vis - om ikke de hellere ville paa legepladsen med boerne... Han fik en svada om plads til alle og at de i HVERT fald ogsaa har ret til at vaere der og bla bla bla.

Well, der er bare ikke plads til alle hvis boern faar lov til at dominere det hele. Saa er der kun plads til boernene. Men det er selvfoelgelig ogsaa det eneste som saadan nogle foraeldre interesserer sig for. For slet ikke at naevne at de reelt ikke har ret til at vaere der da der skal vaere ro og man ikke maa faerdes med boern og dyr hvis ikke de er rolige og stille og ikke udgoer et problem for naturen.

Traelse mennesker som ser saadan en rolig og hyggelig scene og saa beslutter sig for at det skal vi da rigtig nok lige hen og oedelaegge...
13
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 504
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7621

Indlægaf Studsgaard » 5. jul 2017, 19:37

Fyr i speedos i manspreading position lige i øjenhøjde for alle os der bader og er lige tæt ved poolkanten :nerve: :nej: :naughty:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8251

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2017, 19:52

Altså - jeg er ikke helt uskyldig i situationen selv, men...

Jeg har lige været ved stranden med børn og hund, og på hjemvejen gennem skoven lander en fiskehejre lige foran os på stien. Der er ingen trafik, så selvfølgelig bremser vi op og tager nogle billeder af fuglen. Pludselig, nærmest ud af det blå, dukker en bil op bag os, og jeg når knapt nok at sætte bilen i gear for at trække ind til siden, før han fræser med et ondt blik lige forbi, ud i skovkanten og opdager først her hejren foran os. Han når kun lige at bremse op, før fuglen flakser op for at tage flugten. Man må kun køre 30 på strækningen, så jeg fatter simpelthen ikke, hvor han pludselig kom fra. Jeg tjekkede jævnligt bak- og sidespejle...
6
Allmost_Famous
Kort karma: 561
Likede indlæg: 12360

Indlægaf Allmost_Famous » 7. jul 2017, 20:13

For næsten en måned siden, lagde jeg penge ud for fælles aftensmad til nogle medstuderende.

To af dem har endnu ikke betalt tilbage, trods tre rykkere og tags på holdets facebookside. De ser opslagene/rykkerne, men overfører simpelthen ikke de skide penge. Det er ikke mange penge, men det er penge, og det er princippet i det.

:rulle:
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 7. jul 2017, 20:16

Allmost_Famous skrev:For næsten en måned siden, lagde jeg penge ud for fælles aftensmad til nogle medstuderende.

To af dem har endnu ikke betalt tilbage, trods tre rykkere og tags på holdets facebookside. De ser opslagene/rykkerne, men overfører simpelthen ikke de skide penge. Det er ikke mange penge, men det er penge, og det er princippet i det.

:rulle:

Det er så irriterende sådan noget
0
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 7. jul 2017, 20:19

Den mand der gik tæt forbi mig i poolen.
Når man har ret lange hår på hele ryggen :tie: så holder man altså en hvis "sikkerheds afstand" til andre mennesker så ens hår ikke bølger ind i dem :puke:

Og min mand var også røv upassende for han så, det og var ved at dø af grin over det/mig, for han ved jeg ikke kan have det.
3
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 376
Likede indlæg: 8115

Indlægaf hotlips » 8. jul 2017, 20:16

Jeg var på vej hjem fra indkøb, og pludselig spræller det jeg troede var en død due, den bløder stærkt for jeg kan se det har samlet sig under den, mange fjer sidder løst og hele rækker fjer under vingerne er brækket i forkert retning, det er vingerne også, jeg kan se knoglen i den ene da den løfter den.
Så jeg må have fat i dyreambulamcen, jeg venter i kø i 20 minutter og jeg står med vilje lidt væk for ikke at skræmme den.

Men da jeg så vender mig om står der en familie, med en far der opfordrer et barn på Max 4 år til at ae den, fuglen er vågnet en smule op og ligger og kigger, men den mangler et stykke af næbbet og den bløder stærkt ud fra det. Jeg kan høre forældrene sige om ikke den er sød og den slags.
Så jeg går hen og siger jeg har ringet til ambulancen der er på vej, men de bliver stående,så jeg siger jeg synes de skal lade den være, men de bliver stadig stående og først da de igen prøver at ae den og jeg bliver sur begynder de så småt at rykke sig.

Ambulancen kom heldigvis hurtigt, men jeg har det helt dårligt, jeg kan godt mærke det er meget længe siden jeg har set den slags.

Stakkels kræ, det er slemt nok den var i den forfatning men hvordan fanden finder man på at lege den er kæledyr imens, det var fuldstændig åbenlyst at den var stærkt skadet.
8
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14790

Indlægaf Juki » 12. jul 2017, 14:52

Juki skrev:Jeg synes det er upassende at en bekendt har lagt sin søns indkaldelse til en operation for forhudsforsnævring på FB.

Ikke fordi det er noget at være flov eller at skamme sig over. Jeg tænker bare det måske ikke er det fedeste i verden for ham at resten af verden ved det :gruble:

Jeg ved ikke om nogen kan huske ovenstående, men i dagene efter var der vist lidt ømhed, muligvis komplikationer(som selvfølgelig blev nævnt på Fb også) Nu er der imidlertid nyt i sagen. Det viser sig nemlig at "tissetrolden driller igen" så de har været ved læge, men er er ikke noget at gøre ved det p.t.(Noget med helingstid)

Jeg overvejer virkelig at skrive noget til hende, men vi har ikke snakket sammen i 10 år eller sådan noget, vi følger bare hinandens liv på fb, liker indimellem osv., men vi har været gode venner dengang. Jeg føler dog ikke rigtig det er min opgave at sige det er upassende at skrive sådan noget offentligt. Måske er det også bare mig der er sippet og synes det må være grænseoverskridende for barnet? :gruble:
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 582
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10409

Indlægaf Purple Haze » 12. jul 2017, 15:00

Ville nok ende med at skrive en besked a la:

Tror du ikke Lille Magnus bliver ret trist af at alle kan læse om hans operation.
Især når han bliver lidt ældre og hans "venner" leder efter noget de kan mobbe ham med?
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Kort karma: 717
Likede indlæg: 18577

Indlægaf Akehurst2 » 12. jul 2017, 15:03

Juki skrev:
Juki skrev:Jeg synes det er upassende at en bekendt har lagt sin søns indkaldelse til en operation for forhudsforsnævring på FB.

Ikke fordi det er noget at være flov eller at skamme sig over. Jeg tænker bare det måske ikke er det fedeste i verden for ham at resten af verden ved det :gruble:

Jeg ved ikke om nogen kan huske ovenstående, men i dagene efter var der vist lidt ømhed, muligvis komplikationer(som selvfølgelig blev nævnt på Fb også) Nu er der imidlertid nyt i sagen. Det viser sig nemlig at "tissetrolden driller igen" så de har været ved læge, men er er ikke noget at gøre ved det p.t.(Noget med helingstid)

Jeg overvejer virkelig at skrive noget til hende, men vi har ikke snakket sammen i 10 år eller sådan noget, vi følger bare hinandens liv på fb, liker indimellem osv., men vi har været gode venner dengang. Jeg føler dog ikke rigtig det er min opgave at sige det er upassende at skrive sådan noget offentligt. Måske er det også bare mig der er sippet og synes det må være grænseoverskridende for barnet? :gruble:

Jeg synes bestemt godt, du kan sige fra på barnets vegne.

Jeg kan huske da min venindes søn som 10-årig blev opereret for det samme og hun specifikt bad os om ikke at spørge til ham, da vi skulle besøge hende, fordi han syntes det var så pinligt hvis nogen bare vidste, at han var blevet opereret i tissemanden.

Så en hel Facebook-fortælling med detaljer? Langt over stregen og hun bør få at vide, at hendes fornemmelse for, hvad man deler, er helt off.
8
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 433
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13535

Indlægaf Hunkat » 12. jul 2017, 15:13

Juki skrev:

Det er så mega upassende! Helt vildt. Som tommelfingerregel bør man kun lægge det op man selv ville bryde sig om at andre havde lagt op om en selv uden ens vidende og/eller tilladelse. Det synes jeg nogen burde påpege, men nok ikke i kommentarene. Jeg ville tage den privat.
4
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 12. jul 2017, 15:15

Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger! :)

Jeg sender hende en besked.
4

Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 433
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13535

Indlægaf Hunkat » 12. jul 2017, 15:19

Juki skrev:Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger! :)

Du kan jo altid formulere det på sådan en "er du klar over at alle dine venner og venners venner kan se det her?"
Så er det ligesom mere en generel bekymring frem for en anklage.
5
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 12. jul 2017, 15:56

Hunkat skrev:
Juki skrev:Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger! :)

Du kan jo altid formulere det på sådan en "er du klar over at alle dine venner og venners venner kan se det her?"
Så er det ligesom mere en generel bekymring frem for en anklage.

Ja, jeg tænker det bliver noget i den stil, evt. om hun tænker på at det kan være grænseoverskridende for barnet, at "alle" ved det. Især når han bliver ældre.
0

Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 14. jul 2017, 18:14

Jeg syntes butikkerne her i det danske sommerland er upassende.
Lige her hvor vi handler er det bla en spar og en menu. De tager ca 3-5 kr mere for ca alle varerne end de spar og menu vi normalt handler i.
Det er værst her i sommermånederne. Der er priserne ekstra meget skruet op. I foråret og efteråret er det "kun" 2-3 kr mere for alle tingene.
Jeg forstår det ikke helt for de får jo massere kunder netop pga de er her i sommerlandet. Hvad med alle de lokale? Det er da ikke fair overfor alle der bor her.
0

Tilbage til "Generelt"