Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 45727

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2017, 19:12

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!

Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:

Sådan. :gogo: Du får jo de 400kr retur, hvis du får medhold i sagen. :)

Er du sikker?
Jeg troede ikke det fungerede ligesom retssager.
Det er en god nyhed! Tak :banan:

Det er i hvert fald sådan jeg læser det og mener også, at kunne huske, jeg har fået mine penge retur, de to gange jeg har fået hjælp af Forbrugerklagenævnet. :)
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... agenaevnet

Tak, Lemonella, du er en knag :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 781
Likede indlæg: 15127

Indlægaf HappyPaww » 29. sep 2017, 19:18

Mistermor skrev:
Lisma skrev:
Studsgaard skrev:
Lisma skrev:Jeg synes at jeg selv er mega upassende og pinlig. I dag var det 4. gang jeg havde en tid hos en frisør i en anden by. Jeg har endnu ikke været derhenne. Første gang glemte jeg tiden og havde derfor dobbeltbooket dagen, 2. gang var min datter feberramt og måtte blive hjemme, 3. gang sov jeg over mig og i dag - da der ENDELIG ikke var noget til hinder for det, var bussen åbenbart omlagt, så den ikke kørte fra 3 timer før jeg skulle afsted, til nogle timer efter... Følte ikke lige for 40 minutter i taxa. Stakkels dem, at de har brugt så meget spildtid på mig. Nu tør jeg ikke ringe til dem mere. :genert:

Jeg håber du havde ringet og aflyst så en anden kunne få tiden.

Selvfølgelig har jeg haft kontakt med dem alle 4 gange. :)

Jeg kan godt forstå, du har det skidt med det. På den anden side kunne de gardere sig.

Hos min frisør ville det nemlig koste. Hvis man ikke melder afbud 12 timer før tid, skal man betale 50% af behandlingens pris. Hvis man kommer 15 minutter for sent, bliver tiden aflyst, og det ses som udeblivelse.
Heldigvis har de online booking, så man kan bestille tid samme dag, hvis man (som jeg) har svært ved at kunne forudsige, om man kan møde op.

Til gengæld klipper de godt og er ikke for dyre. :)

Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9724

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 20:18

HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?

Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 781
Likede indlæg: 15127

Indlægaf HappyPaww » 29. sep 2017, 20:28

Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?

Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.

Men så ville de fleste vel bare undlade at komme der igen en anden gang...?
Tror også det reelt er tomme trusler. Nogle fx restauranter kræver jo kreditkortinfo på forhånd - men det har jeg ikke oplevet fx firsører gøre (endnu)...
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 20:38

HappyPaww skrev:
Danseprinsesse skrev:

Tror også det reelt er tomme trusler. Nogle fx restauranter kræver jo kreditkortinfo på forhånd - men det har jeg ikke oplevet fx firsører gøre (endnu)...

Ja, og det er præcis hensigten. De der kunder, der er ligeglade med klinikkernes tid/ufatteligt glemsomme/helt utroligt uheldige er oftest også dem, der nægter at betale ved udeblivelse, og så slipper man da for dem fremadrettet.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 684
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 11103

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2017, 20:41

Hvor jeg bor betaler du et 10 punds depositum for bookede tider og hvis du så aflyser 24 timer inden, så er det bare ærgerligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 21:36

Lisma skrev:
Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:
Danseprinsesse skrev:

Ja, og det er præcis hensigten. De der kunder, der er ligeglade med klinikkernes tid/ufatteligt glemsomme/helt utroligt uheldige er oftest også dem, der nægter at betale ved udeblivelse, og så slipper man da for dem fremadrettet.

Tak for den. :)

Ej, undskyld. Jeg kan godt se, det kunne opfattes som en stikpille, det var nu ikke ment sådan. Jeg havde en bestemt type kunder og deres attitude i tankerne, ikke dig. :)
3
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 856
Likede indlæg: 17788

Indlægaf sigge » 2. okt 2017, 06:44

Kiggekø er mega upassende. :cuss: :sur: :evil:

I skylder mig 15 minutter, idioter.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14769

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 07:07

sigge skrev:Kiggekø er mega upassende. :cuss: :sur: :evil:

Hvad er en "kiggekø"?

Jeg forestiller mig nogen der står i kø for at prøve en kikkert :-D (... men jeg har heller ikke sovet så meget)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 525
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8144

Indlægaf Studsgaard » 2. okt 2017, 07:10

Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Jeg forestiller mig nogen der står i kø for at prøve en kikkert :-D (... men jeg har heller ikke sovet så meget)

Når der sker et uheld på eksempelvis motorvejen, så opstår der oftest kikkekø i retningen modsat uheldet, fordi folk tager farten af for at kikke hvad der er sket.

Vildt upassende og meget farligt.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 776
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 15058

Indlægaf Purple Haze » 2. okt 2017, 07:23

Troede at jeg mega upassende og pjækker fra arbejde, fordi jeg egentlig ikke er syg som jeg troede.

Nu har jeg kikket på min tlf i ca 7 min. Og erbegyndt at gå hovedpine. Erfaktisk lidt lettet, for det retfærdiggøre at jeg er blevet hjemme.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14769

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 07:27

Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Når der sker et uheld på eksempelvis motorvejen, så opstår der oftest kikkekø i retningen modsat uheldet, fordi folk tager farten af for at kikke hvad der er sket.

Ah, selvfølgelig :blush:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 129
Likede indlæg: 4100

Indlægaf Nicolait » 2. okt 2017, 09:14

Purple Haze skrev:Troede at jeg mega upassende og pjækker fra arbejde, fordi jeg egentlig ikke er syg som jeg troede.

Nu har jeg kikket på min tlf i ca 7 min. Og erbegyndt at gå hovedpine. Erfaktisk lidt lettet, for det retfærdiggøre at jeg er blevet hjemme.

God bedring.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9201

Indlægaf hotlips » 2. okt 2017, 09:45

Min drengs far og hans søster planlægger at rejse i en uge til maj, fordi det er billigt udenfor de normale ferietider. Han har luftet det før og der gjorde jeg det klart at jeg ikke var positivt indstillet men at jeg ville overveje det.
I lørdags ringer han så og siger at nu vil de til at bestille, jeg siger at jeg ikke har besluttet mig endnu, og så siger han at han har sagt det til Benjamin så han glæder sig.

Flot. Jeg siger så at det kunne han jo bare have ladet være med når jeg ikke har sagt ja, og så siger han at så vil han sige til ham at han ikke kommer med.

Fuldstændig latterligt og skamløst at forsøge den form for afpresning.

Jeg giver nok lov, men kun for denne ene gang, jeg synes det er noget underligt noget at beslutte at pris og længde er det vigtigste og så er det bare ærgerligt hvis Benjamin ikke må få fri udenfor skoleferien for mig,og så skal jeg være skurken.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1611

Indlægaf Bimmerdyret » 2. okt 2017, 09:49

Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Helt korrekt, bortset fra at mange gange så er afspærringer i begge sider og der opsættes hastighedsbegrænsninger i modsat retning (tit fordi redsningskøretøj skal have mulighed for at krydse kørselsretning, så der skabes en såkaldt "kiggekø".
0

Tilbage til "Generelt"