Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 570
Likede indlæg: 8165

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 3. aug 2017, 16:03

Ado skrev:
Allmost_Famous skrev:De to fædre, der snød sig foran køen i Legoland. Sønnike ville gerne sidde i forreste vogn i en forlystelse, så vi tjekkede med personalet om han godt måtte det, selvfølgelig forudsat, at han sprang sin tur over, og ventede til næste omgang (hvor han jo så ville være den første). Det måtte han selvfølgelig godt, og det er ret normalt at gøre det, sagde de.

Hele to fædre snød deres børn ind foran ham (altså til første vogn), og selv efter henstillinger fra både personalet og mig om, at der altså var kø, var de ligeglade. Den ene far var endda så venlig lige at sende et smil og en vis finger efter os mens de kørte af sted i deres vogn.

Idioter.

:nerve:

Og her har vi forklaringen på, hvorfor nogle børn er nogle lorte møgunger.

Det er enormt synd for sådanne typers børn, at det er det, de får med sig.
6
B. 22.09.18

... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2002

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 14:16

Jeg har lige haft en lidt underlig oplevelse.

Min yngste dreng leger med nogle af de andre drenge på vejen. De render sådan lidt rundt imellem de forskellige huse og have og var på et tidspunkt endt hos os.

Jeg står ude i mit køkken, da en af drengenes mor pludselig kommer ind i køkkenet. Hun er smilende og siger at hun bare kommer for at hente sin dreng. Jeg er sådan lidt overrasket, da man immervæk skal igennem en del af huset for at komme ud i køkkenet og da jeg viser hende ud i haven hvor ungerne er, spørger jeg hende på vejen om hun havde ringet på, for så havde jeg ikke hørt det, men hun siger "nej, jeg gik bare gik ind!".

Vi snakker lidt og da de skal til at gå, siger jeg til hende at en anden gang vil jeg gerne have at hun lige ringer på inden hun går ind i huset, jeg kunne jo have rendt nøgen rundt eller noget. Hun svarer ikke rigtigt men bliver ret fornærmet og hendes kropssprog viser tydeligt at hun mener jeg er for meget.

Men hvad sker der for det? Man vader da ikke bare ind i andres hjem uden at blive lukket ind. Jeg KUNNE have været nøgen, eller i bad eller have knaldet min mand. Og ligemeget hvad, så gider jeg faktisk ikke at folk bare går ind uden et være inviteret indenfor først.
26
fisken80
Kort karma: 599
Likede indlæg: 21861

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2017, 15:47

Allmost_Famous skrev:De to fædre, der snød sig foran køen i Legoland. Sønnike ville gerne sidde i forreste vogn i en forlystelse, så vi tjekkede med personalet om han godt måtte det, selvfølgelig forudsat, at han sprang sin tur over, og ventede til næste omgang (hvor han jo så ville være den første). Det måtte han selvfølgelig godt, og det er ret normalt at gøre det, sagde de.

Hele to fædre snød deres børn ind foran ham (altså til første vogn), og selv efter henstillinger fra både personalet og mig om, at der altså var kø, var de ligeglade. Den ene far var endda så venlig lige at sende et smil og en vis finger efter os mens de kørte af sted i deres vogn.

Idioter.

What? Det kan man da ikke. Jeg hælder mest til at tvangsfjerne deres børn omgående, passende straf og så er der mulighed for børnene kan nå at lære ordentlig opførsel.., (og nej jeg er er selvfølgelig ikke seriøs, men for helvede altså, man får virkelig lyst til at tage drastiske midler i brug over for den type mennesker)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
fisken80
Kort karma: 599
Likede indlæg: 21861

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2017, 15:48

Orchidea skrev:Jeg har lige haft en lidt underlig oplevelse.

Min yngste dreng leger med nogle af de andre drenge på vejen. De render sådan lidt rundt imellem de forskellige huse og have og var på et tidspunkt endt hos os.

Jeg står ude i mit køkken, da en af drengenes mor pludselig kommer ind i køkkenet. Hun er smilende og siger at hun bare kommer for at hente sin dreng. Jeg er sådan lidt overrasket, da man immervæk skal igennem en del af huset for at komme ud i køkkenet og da jeg viser hende ud i haven hvor ungerne er, spørger jeg hende på vejen om hun havde ringet på, for så havde jeg ikke hørt det, men hun siger "nej, jeg gik bare gik ind!".

Vi snakker lidt og da de skal til at gå, siger jeg til hende at en anden gang vil jeg gerne have at hun lige ringer på inden hun går ind i huset, jeg kunne jo have rendt nøgen rundt eller noget. Hun svarer ikke rigtigt men bliver ret fornærmet og hendes kropssprog viser tydeligt at hun mener jeg er for meget.

Men hvad sker der for det? Man vader da ikke bare ind i andres hjem uden at blive lukket ind. Jeg KUNNE have været nøgen, eller i bad eller have knaldet min mand. Og ligemeget hvad, så gider jeg faktisk ikke at folk bare går ind uden et være inviteret indenfor først.

Det gør eller gjorde man mange steder. Det er måske ikke så almindeligt mere, men da jeg var barn var det ret normalt bare at gå ind og se om folk var hjemme.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 5. aug 2017, 16:38

Orchidea skrev:Jeg har lige haft en lidt underlig oplevelse.

Ringede børneflokken på, eller må de gerne se dig knalde din mand mens du er nøgen ?

Bonus spørgsmål :
var din mand også nøgen mens i knaldede i køkkenet ?
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Orchidea

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 16:51

fisken80 skrev:Det gør eller gjorde man mange steder. Det er måske ikke så almindeligt mere, men da jeg var barn var det ret normalt bare at gå ind og se om folk var hjemme.

Det har aldrig været almindelig opførsel hvor jeg kommer fra.
2
Brugeravatar
Orchidea

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2017, 16:54

Aspargsen skrev:Ringede børneflokken på, eller må de gerne se dig knalde din mand mens du er nøgen ?

Bonus spørgsmål :
var din mand også nøgen mens i knaldede i køkkenet ?

Det er princippet, Asparges. Princippet!
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 435
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 4551

Indlægaf Lurende Peber » 5. aug 2017, 17:25

Jeg tror det er meget lokalt. Nogle steder er det helt normalt at vade ind, andre steder bliver man skudt, hvis man ringer på. Og en masse gråzoner ind imellem.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1085
Likede indlæg: 8868

Indlægaf Bøtte » 6. aug 2017, 20:01

I min fødeby, går man bare ind. To korte bank og så går man ind. Har gudskelov aldrig taget naboen midt i et knalde :tie: :genert:

Hvor jeg bor nu, ville jeg aldrig gøre det, hvis det var uventet.
Hos venner der ved vi kommer går vi bare ind, men hvis jeg skal ind til naboen, banker jeg altid på.

Har dog haft en enkelt genbo, hvor vi bare gik ind uden at vente på der blev åbnet.

I den konkrete situation, kunne jeg måske godt finde på bare at gå ind, hvis mit barn legede i naboens have, ville jeg i hvert fald ikke forvente at finde forældrene i en situation, hvor de fx ikke havde tøj på. Og derfor kunne jeg måske godt finde på det. Var det uventet ville jeg banke på.
5
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1674
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30073

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2017, 20:21

Hvis nogen bare gik ind hos mig så ville jeg gå amok. Fremmed eller familie, ventet eller uventet, det er fuldstændig ligegyldigt.
Jeg gider ikke engang forsvare mig med at jeg kunne være nøgen - eller ligene. Jeg kunne også sidde fuldt påklædt og se Netflix, og jeg ville stadig se det som uhøfligt, ubehageligt og vel egentlig også ulovligt?
13
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 598
Likede indlæg: 14975

Indlægaf Flora » 6. aug 2017, 20:29

LadyFox skrev:Hvis nogen bare gik ind hos mig så ville jeg gå amok. Fremmed eller familie, ventet eller uventet, det er fuldstændig ligegyldigt.
Jeg gider ikke engang forsvare mig med at jeg kunne være nøgen - eller ligene. Jeg kunne også sidde fuldt påklædt og se Netflix, og jeg ville stadig se det som uhøfligt, ubehageligt og vel egentlig også ulovligt?

Det ville jeg også. Hvis folk mente det var ok bare at vade ind hos mig, så ville jeg føle jeg aldrig kunne være privat i mit eget hjem. Det ville jeg synes var virkelig ubehageligt.
6
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 543
Likede indlæg: 23835

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. aug 2017, 11:53

"Hos Carglass kommer vi nemlig over alt. Også på din arbejdsplads."

Ok så.
4
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 376

Indlægaf Hurrze » 17. aug 2017, 00:04

Manden der tydeligvis var meget meget fuld, var meget upassende da han stilte sig op og tissede midt på et torv midt i det hele, selvom der var et toilet 10 m væk, mens jeg sad og nød en kold cola med en ven på baren lige ved siden af :badr: :puke:
Senest rettet af Hurrze 17. aug 2017, 14:01, rettet i alt 1 gang.
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 582
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10419

Indlægaf Purple Haze » 17. aug 2017, 08:38

Smiling_Goat skrev:For pokker, jeg synes, det er provokerende at invitere nogen med til en begivenhed uden at inddrage den, man egentligt havde aftalen med først. Det der med at skrive til nogen: "forresten, ang. Den middag vi har aftalt at have fredag for at fejre din fødselsdag.. Jeg har inviteret Svend-Palle og Gurli-Marie med, er det okay?"

Hvad har man lige tænkt sig, at andre skal svare til det?

Jeg prøvede med: "Nej.. Afinviterer du dem selv?" (naturligvis som sjov, sjov joke)

Jeg har faktisk mest lyst til at blive hjemme nu.

Hej Inger.
Jeg kan ikke komme til din middag med Svend og Gurli alligevel, da jeg skal holde min fødselsdag den dag.

Vi må ses en anden dag i stedet.
Hils de andre, håber i får en hyggelig aften.
12
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1381
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 20510
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 26. aug 2017, 07:36

Vi har en relativ nyansat. Sofie hedder hun.

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.
31
As-salama-lama alaykum, you big hater
86451132020. :lun:
Proud anarchocapitalist in the making

Tilbage til "Generelt"