Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 26. aug 2017, 08:10

Dmitra skrev:Vi har en relativ nyansat. Sofie hedder hun.

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.

Det er et af de få steder hvor jeg faktisk ville kalde racistisk, for vedkommende gør det udelukkende pga hudfarve, altså ikke fordi hun syntes at hun ligner mere en sofia men bare fordi... du er sort altså kan du kun hedde sofia og ikke sofie, der kun passer til de hvide... basta bum. Dybt racistisk.
9
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 714
Likede indlæg: 12454

Indlægaf Lemonella » 26. aug 2017, 09:26

Jeg måtte have det afklaret om hun hed Sofie som jeg havde forstået eller Sofia som jeg kunne høre souschefen kalder hende.

Hun hedder Sofie, hvilket hun også flere gange har gjort souschefen opmærksom på, men souschefen mener at da hun er mørk i huden passer Sofia bedre, og hun insisterer på at kalde hende det og selv på vagtplanen står der Sofia.

Det kan man sgu ikke, det er da sindssygt upassende og jeg var personligt blevet ret knotten over en sådan, som jeg ser det, disrespekt.

Jeg ville tage en snak med tillidsrepræsentanten, hvis I har en sådan.
Havde det været mig, var jeg blevet temmelig knotten.

Jeg havde en veninde, hvis kæreste konsekvent kaldte mig Yvonne, hvilket overhovedet ikke minder om mit navn, men han mente jeg lignede en Yvonne. Det gad jeg så ikke finde mig i og begyndte, at kalde ham Adolf. Han spurgte mig, hvorfor og jeg svarede "well, du er ikke ret høj, du er mørkhåret, altså ligner du en Adolf". Så stoppede det. :D
20
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 20556
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 26. aug 2017, 09:37

Lemonella skrev:

Jeg havde en veninde, hvis kæreste konsekvent kaldte mig Yvonne, hvilket overhovedet ikke minder om mit navn, men han mente jeg lignede en Yvonne. Det gad jeg så ikke finde mig i og begyndte, at kalde ham Adolf. Han spurgte mig, hvorfor og jeg svarede "well, du er ikke ret høj, du er mørkhåret, altså ligner du en Adolf". Så stoppede det. :D

Vi har ikke en decideret tillidsrepræsentant men jeg snupper en snak med chefen på mandag eller når han er her næste gang. Jeg kender ham nok til at vide at han vil finde det upassende og han er den der i kraft af sin stilling bedst kan nå ind bag hendes tykhovede holdninger og igen i kraft af sin stilling kan sige, "det der er no-go med mig som overhoved". Jeg tænker i det her tilfælde skal jeg gå til hovedet fra start fremfor røven.

I øvrigt en fed måde du håndterede ham der på :-D.
12
As-salama-lama alaykum, you big hater
86451132020. :lun:
Proud anarchocapitalist in the making
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 427
Likede indlæg: 5343

Indlægaf Skralde » 26. aug 2017, 10:03

Det er fandeme upassende at jeg er blevet syg på den dag jeg skal rejse alene med afkommet til Tyrkiet!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 582
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10420

Indlægaf Purple Haze » 26. aug 2017, 10:12

Dmitra skrev:
Lemonella skrev:

Vi har ikke en decideret tillidsrepræsentant men jeg snupper en snak med chefen på mandag eller når han er her næste gang. Jeg kender ham nok til at vide at han vil finde det upassende og han er den der i kraft af sin stilling bedst kan nå ind bag hendes tykhovede holdninger og igen i kraft af sin stilling kan sige, "det der er no-go med mig som overhoved". Jeg tænker i det her tilfælde skal jeg gå til hovedet fra start fremfor røven.

I øvrigt en fed måde du håndterede ham der på :-D.

God ide at gå til chefen.

Havde en lignende situation hvor en kollega kaldte mig et forkert navn. Begyndte så konsekvent at kalde ham Jan (synes han lignede lidt en Jan), så stoppede det også.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 376
Likede indlæg: 8116

Indlægaf hotlips » 27. aug 2017, 00:32

Lisma skrev:Hold nu kæft det er dumt det her :tie:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... jl/6794180

Jeg tænker lidt at det vel hører under ting der kan forekomme når en person ændrer status drastisk på ingen tid.
Madsen skulle have sendt sin nye raket op i denne weekend og det plejer at være en del i medierne, den ene gang fyldte det nærmest hele sendefladen på tv2 news, så det var vel ret beset et uheld der skete fordi de har prøvet at gøre det ordentligt.

Det er så lidt der skal til for at man rammer en knap forkert, og jeg synes egentlig det er værre at de her mennesker nu skal hænges ud for sådan noget pjat, det var noget andet hvis det var fordi de selv syntes de var mega sjove.

Lad den der aldrig har ramt en forkert knap kaste den første knap eller hvordan er det nu man siger..
13
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8959

Indlægaf ManicNinja » 27. aug 2017, 19:58

Øj, hvor kunne man godt lige få lyst til at kalde souschefen Idiota ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 700
Likede indlæg: 14526

Indlægaf Animi » 27. aug 2017, 20:03

Ekstra Bladet havde for nogen dage siden en artikel med overskriften "Mystiske dødsfald på verdenskendt ubåd kan være opklaret" (eller noget i den stil, kan ikke huske det helt ordret). Det handlede så om en ubåd for 100 år siden. Mega upassende at spille på den nuværende sag og opnå clickbaits :tie:
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 20556
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 28. aug 2017, 09:08

Lille update:

Jeg har nu talt med chefen angående souschefens ide om at kalde Sofie for Sofia fordi hun er mørk i huden og Sofia derfor passer bedre.

Han kom først med et lidt skævt smil, gør han tit i den slags situationer, ikke fordi han synes det er sjovt men mere sådan "hvor er det typisk". Men han var glad for jeg sagde det og supplerede med "vi skal sgu være ordentlige ved hinanden". Nu har souschefen fri de næste par dage, hvilket også giver chefen lidt tid så han ville "lagre" den og finde ud af hvordan han bedst greb det an. Om han gør noget ved jeg ikke, men nu har gjort hvad jeg umiddelbart kan lige nu.
26
As-salama-lama alaykum, you big hater
86451132020. :lun:
Proud anarchocapitalist in the making
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 710
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 11022

Indlægaf Mi55y » 28. aug 2017, 09:38

Min kæreste og jeg har arrangeret en kanotur med overnatning. Kanosejlads foregår kun første dag til en teltplads, hvor vi skal hygge med bål og grill. Det skal foregå her i weekenden, og i dag melder en af deltagerne så ud, at han kun deltager den første dag og tager hjem om aftenen. I kølvandet på dette melder to mere ud, at de også tager hjem om aftenen. Det har hele tiden været klart, at den begivehed man tilmeldte sig varede fra lørdag kl. 10 til søndag kl. 15, så synes det er så dårlig stil først at melde fra til halvdelen af turen mindre end en uge før. Og det gør vores planlægning med placering og afhentning af biler mere kringlet, når vi nu ikke skal følges alle sammen.
2
S - 09.10.18 :love2:
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 474
Likede indlæg: 13903

Indlægaf Santa » 28. aug 2017, 09:43

Mi55y skrev:Min kæreste og jeg har arrangeret en kanotur med overnatning. Kanosejlads foregår kun første dag til en teltplads, hvor vi skal hygge med bål og grill. Det skal foregå her i weekenden, og i dag melder en af deltagerne så ud, at han kun deltager den første dag og tager hjem om aftenen. I kølvandet på dette melder to mere ud, at de også tager hjem om aftenen. Det har hele tiden været klart, at den begivehed man tilmeldte sig varede fra lørdag kl. 10 til søndag kl. 15, så synes det er så dårlig stil først at melde fra til halvdelen af turen mindre end en uge før. Og det gør vores planlægning med placering og afhentning af biler mere kringlet, når vi nu ikke skal følges alle sammen.

Nu nævner du ikke økonomien på turen, men jeg ville mene at melder man fra så sent - osse delvist! - så betaler man stadig fuld pris og sørger i øvrigt selv for logistikken ved at rejse tidligere hjem.
Med andre ord, de må sq da selv sørge for at komme hjem fra teltpladsen.
4
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 28. aug 2017, 09:50

Santa skrev:Nu nævner du ikke økonomien på turen, men jeg ville mene at melder man fra - osse delvist! - så betaler man stadig fuld pris og sørger i øvrigt selv for logistikken ved at rejse tidligere hjem.

Problemet er, at vi skulle køre i 3 biler, og den ene bil tilhører en af dem, der nu vil hjem tidligere. Bil 1 og 2 skulle køre til destination og stille bil 1 med oppakning og mad, og chaufføren fra bil 1 hopper over i bil 2 og kører til startstedet for kanoturen, hvor den parkeres sammen med bil 3.

Dagen efter skulle bil 1 så køre alle 3 chauffører hen til bil 2 og 3, hvorefter de alle 3 kører tilbage og samler hele selskabet op, før vi kørte hjem.

I og med at der nu skal være 2 biler til rådighed på destinationen, får vi brug for en ekstra bil.
2
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Tricolette » 28. aug 2017, 10:52

Mi55y skrev:
Santa skrev:Nu nævner du ikke økonomien på turen, men jeg ville mene at melder man fra - osse delvist! - så betaler man stadig fuld pris og sørger i øvrigt selv for logistikken ved at rejse tidligere hjem.

Problemet er, at vi skulle køre i 3 biler, og den ene bil tilhører en af dem, der nu vil hjem tidligere. Bil 1 og 2 skulle køre til destination og stille bil 1 med oppakning og mad, og chaufføren fra bil 1 hopper over i bil 2 og kører til startstedet for kanoturen, hvor den parkeres sammen med bil 3.

Dagen efter skulle bil 1 så køre alle 3 chauffører hen til bil 2 og 3, hvorefter de alle 3 kører tilbage og samler hele selskabet op, før vi kørte hjem.

I og med at der nu skal være 2 biler til rådighed på destinationen, får vi brug for en ekstra bil.

Kan det ikke løses ved at bil 1 kører chaufførerne til bil 2 og 3 om lørdagen, inden bil 1 kører helt hjem. Herefter kører bil 2 og 3 tilbage til jeres lejr?

Men træls når folk melder afbud - helt eller delvist
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 28. aug 2017, 10:58

Tricolette skrev:
Kan det ikke løses ved at bil 1 kører chaufførerne til bil 2 og 3 om lørdagen, inden bil 1 kører helt hjem. Herefter kører bil 2 og 3 tilbage til jeres lejr?

Det ville betyde, at chaufførerne ikke kan drikke alkohol på stort set hele turen, og det er ellers planen, at der skal være drinks og øl i løbet af dagen.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Tricolette » 28. aug 2017, 11:08

Mi55y skrev:
Tricolette skrev:

Det ville betyde, at chaufførerne ikke kan drikke alkohol på stort set hele turen, og det er ellers planen, at der skal være drinks og øl i løbet af dagen.

Okay - nej, så kan det ikke løses på den måde :gruble:

Næste forslag - bil 1+2+3 kører til startsted og sætter alle af bortset fra chaufførerne. Bil 1+2+3 kører til destination, chaufførerne fra bil 1+2 hopper over i bil 3, som kører til startsted?
0

Tilbage til "Generelt"