Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 13916
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 3591
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2017, 15:44

Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Lemonella
Indlæg: 8058
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:04
Kort karma: 712
Likede indlæg: 12451

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lemonella » 29. sep 2017, 16:13

kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 3896
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 527
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 8371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2017, 16:26

Jeg var upassende i dag, da jeg skulle forklare en af mine medstuderende hvordan man bevægede pelvis under (heste)ridning. Jeg kunne ikke rigtig finde de passende anatomiske termer så endte med at forklare det som "Du ved, lidt ligesom når man rider en fyr ..." :forvirret2:

Og så fik jeg tilføjet i relation til en postural vurdering og snak om problematikker, at så gav det jo rigtig god mening at jeg ikke kunne sidde dybt om ham.

:gisp:

Hvordan jeg kan være færdig og klar til at praktisere til sommer er mig en gåde. Til gengæld grinte hun over det i 10 minutter og fik en medstuderende samt lærer med på den. Det skal dog lige siges at den sidste faktisk var helt uskyldig og passede godt ind i konteksten. Jeg er dog sikker på at englænderne synes jeg er virkelig upassende 90% af tiden :fløjt:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 13916
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 3591
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2017, 17:02

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Lemonella
Indlæg: 8058
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:04
Kort karma: 712
Likede indlæg: 12451

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lemonella » 29. sep 2017, 17:09

kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:


Sådan. :gogo: Du får jo de 400kr retur, hvis du får medhold i sagen. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 13916
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 3591
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2017, 17:15

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:


Sådan. :gogo: Du får jo de 400kr retur, hvis du får medhold i sagen. :)

Er du sikker?
Jeg troede ikke det fungerede ligesom retssager.
Det er en god nyhed! Tak :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
Lemonella
Indlæg: 8058
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:04
Kort karma: 712
Likede indlæg: 12451

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lemonella » 29. sep 2017, 17:35

kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:


Sådan. :gogo: Du får jo de 400kr retur, hvis du får medhold i sagen. :)

Er du sikker?
Jeg troede ikke det fungerede ligesom retssager.
Det er en god nyhed! Tak :banan:


Det er i hvert fald sådan jeg læser det og mener også, at kunne huske, jeg har fået mine penge retur, de to gange jeg har fået hjælp af Forbrugerklagenævnet. :)
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... agenaevnet
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 13916
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 3591
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 36892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2017, 19:12

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Bilka har haft min bærbare computer til reparation i 7 uger nu.
Ja, du læste rigtigt. 7 uger i dag.
Lang historie kort så har jeg bedt om mine penge tilbage og jeg forudser en kamp for at få dem igen.
De siger at de forventer min computer kommer tilbage fra reparation næste uge, men jeg er løbet tør for både tid og tålmodighed.
4 gange ringede jeg til dem og hver gang lovede de at vende tilbage med svar.
Ingen af gangene vendte de tilbage.
Upassende!


Du kan jo altid true dem med, at du går til Forbrugerrådet. :)

Jeg har allerede været i kontakt med Forbrugerklagenævnet og er mere end klar til at smide de 400kr det koster at køre en sag :devil:


Sådan. :gogo: Du får jo de 400kr retur, hvis du får medhold i sagen. :)

Er du sikker?
Jeg troede ikke det fungerede ligesom retssager.
Det er en god nyhed! Tak :banan:


Det er i hvert fald sådan jeg læser det og mener også, at kunne huske, jeg har fået mine penge retur, de to gange jeg har fået hjælp af Forbrugerklagenævnet. :)
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... agenaevnet

Tak, Lemonella, du er en knag :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5041
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 703
Likede indlæg: 13588

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 29. sep 2017, 19:18

Mistermor skrev:
Lisma skrev:
Studsgaard skrev:
Lisma skrev:Jeg synes at jeg selv er mega upassende og pinlig. I dag var det 4. gang jeg havde en tid hos en frisør i en anden by. Jeg har endnu ikke været derhenne. Første gang glemte jeg tiden og havde derfor dobbeltbooket dagen, 2. gang var min datter feberramt og måtte blive hjemme, 3. gang sov jeg over mig og i dag - da der ENDELIG ikke var noget til hinder for det, var bussen åbenbart omlagt, så den ikke kørte fra 3 timer før jeg skulle afsted, til nogle timer efter... Følte ikke lige for 40 minutter i taxa. Stakkels dem, at de har brugt så meget spildtid på mig. Nu tør jeg ikke ringe til dem mere. :genert:

Jeg håber du havde ringet og aflyst så en anden kunne få tiden.

Selvfølgelig har jeg haft kontakt med dem alle 4 gange. :)


Jeg kan godt forstå, du har det skidt med det. På den anden side kunne de gardere sig.

Hos min frisør ville det nemlig koste. Hvis man ikke melder afbud 12 timer før tid, skal man betale 50% af behandlingens pris. Hvis man kommer 15 minutter for sent, bliver tiden aflyst, og det ses som udeblivelse.
Heldigvis har de online booking, så man kan bestille tid samme dag, hvis man (som jeg) har svært ved at kunne forudsige, om man kan møde op.

Til gengæld klipper de godt og er ikke for dyre. :)

Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 2831
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 20:18

HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?


Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5041
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 703
Likede indlæg: 13588

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 29. sep 2017, 20:28

Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?


Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.

Men så ville de fleste vel bare undlade at komme der igen en anden gang...?
Tror også det reelt er tomme trusler. Nogle fx restauranter kræver jo kreditkortinfo på forhånd - men det har jeg ikke oplevet fx firsører gøre (endnu)...
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 2831
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 20:38

HappyPaww skrev:
Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?


Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.

Men så ville de fleste vel bare undlade at komme der igen en anden gang...?
Tror også det reelt er tomme trusler. Nogle fx restauranter kræver jo kreditkortinfo på forhånd - men det har jeg ikke oplevet fx firsører gøre (endnu)...


Ja, og det er præcis hensigten. De der kunder, der er ligeglade med klinikkernes tid/ufatteligt glemsomme/helt utroligt uheldige er oftest også dem, der nægter at betale ved udeblivelse, og så slipper man da for dem fremadrettet.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 3896
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 527
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 8371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2017, 20:41

HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?


Hvor jeg bor betaler du et 10 punds depositum for bookede tider og hvis du så aflyser 24 timer inden, så er det bare ærgerligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 2831
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2017, 21:36

Lisma skrev:
Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:
Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over hvordan frisører, kosmetologer og andre der kræver betaling for sent afbud eller udeblivelse, rent faktisk indkræver pengene? :gruble: Sender de et girokort eller hvad?


Jeg tror, mange bruger det forebyggende og egentlig ikke reelt bruger ressourcer på at indkræve penge.
Eller beder om betalingen inden en ny tid kan bookes. Det sidste er ret effektivt til at undgå de der kunder, der udebliver gentagne gang.

Men så ville de fleste vel bare undlade at komme der igen en anden gang...?
Tror også det reelt er tomme trusler. Nogle fx restauranter kræver jo kreditkortinfo på forhånd - men det har jeg ikke oplevet fx firsører gøre (endnu)...


Ja, og det er præcis hensigten. De der kunder, der er ligeglade med klinikkernes tid/ufatteligt glemsomme/helt utroligt uheldige er oftest også dem, der nægter at betale ved udeblivelse, og så slipper man da for dem fremadrettet.


Tak for den. :)


Ej, undskyld. Jeg kan godt se, det kunne opfattes som en stikpille, det var nu ikke ment sådan. Jeg havde en bestemt type kunder og deres attitude i tankerne, ikke dig. :)
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 9064
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 676
Likede indlæg: 13955

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 2. okt 2017, 06:44

Kiggekø er mega upassende. :cuss: :sur: :evil:

I skylder mig 15 minutter, idioter.
6
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"