Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14790

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 07:07

sigge skrev:Kiggekø er mega upassende. :cuss: :sur: :evil:

I skylder mig 15 minutter, idioter.

Hvad er en "kiggekø"?

Jeg forestiller mig nogen der står i kø for at prøve en kikkert :-D (... men jeg har heller ikke sovet så meget)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 504
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7621

Indlægaf Studsgaard » 2. okt 2017, 07:10

Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Jeg forestiller mig nogen der står i kø for at prøve en kikkert :-D (... men jeg har heller ikke sovet så meget)

Når der sker et uheld på eksempelvis motorvejen, så opstår der oftest kikkekø i retningen modsat uheldet, fordi folk tager farten af for at kikke hvad der er sket.

Vildt upassende og meget farligt.
6
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 597
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10739

Indlægaf Purple Haze » 2. okt 2017, 07:23

Troede at jeg mega upassende og pjækker fra arbejde, fordi jeg egentlig ikke er syg som jeg troede.

Nu har jeg kikket på min tlf i ca 7 min. Og erbegyndt at gå hovedpine. Erfaktisk lidt lettet, for det retfærdiggøre at jeg er blevet hjemme.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 07:27

Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Når der sker et uheld på eksempelvis motorvejen, så opstår der oftest kikkekø i retningen modsat uheldet, fordi folk tager farten af for at kikke hvad der er sket.

Ah, selvfølgelig :blush:
0

Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3289

Indlægaf Nicolait » 2. okt 2017, 09:14

Purple Haze skrev:Troede at jeg mega upassende og pjækker fra arbejde, fordi jeg egentlig ikke er syg som jeg troede.

Nu har jeg kikket på min tlf i ca 7 min. Og erbegyndt at gå hovedpine. Erfaktisk lidt lettet, for det retfærdiggøre at jeg er blevet hjemme.

God bedring.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 385
Likede indlæg: 8274

Indlægaf hotlips » 2. okt 2017, 09:45

Min drengs far og hans søster planlægger at rejse i en uge til maj, fordi det er billigt udenfor de normale ferietider. Han har luftet det før og der gjorde jeg det klart at jeg ikke var positivt indstillet men at jeg ville overveje det.
I lørdags ringer han så og siger at nu vil de til at bestille, jeg siger at jeg ikke har besluttet mig endnu, og så siger han at han har sagt det til Benjamin så han glæder sig.

Flot. Jeg siger så at det kunne han jo bare have ladet være med når jeg ikke har sagt ja, og så siger han at så vil han sige til ham at han ikke kommer med.

Fuldstændig latterligt og skamløst at forsøge den form for afpresning.

Jeg giver nok lov, men kun for denne ene gang, jeg synes det er noget underligt noget at beslutte at pris og længde er det vigtigste og så er det bare ærgerligt hvis Benjamin ikke må få fri udenfor skoleferien for mig,og så skal jeg være skurken.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 2. okt 2017, 09:49

Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Helt korrekt, bortset fra at mange gange så er afspærringer i begge sider og der opsættes hastighedsbegrænsninger i modsat retning (tit fordi redsningskøretøj skal have mulighed for at krydse kørselsretning, så der skabes en såkaldt "kiggekø".
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 2. okt 2017, 09:51

hotlips skrev:Min drengs far og hans søster planlægger at rejse i en uge til maj, fordi det er billigt udenfor de normale ferietider. Han har luftet det før og der gjorde jeg det klart at jeg ikke var positivt indstillet men at jeg ville overveje det.
I lørdags ringer han så og siger at nu vil de til at bestille, jeg siger at jeg ikke har besluttet mig endnu, og så siger han at han har sagt det til Benjamin så han glæder sig.

Flot. Jeg siger så at det kunne han jo bare have ladet være med når jeg ikke har sagt ja, og så siger han at så vil han sige til ham at han ikke kommer med.

Jeg giver nok lov, men kun for denne ene gang, jeg synes det er noget underligt noget at beslutte at pris og længde er det vigtigste og så er det bare ærgerligt hvis Benjamin ikke må få fri udenfor skoleferien for mig,og så skal jeg være skurken.

WTF????

Bortset fra det, så tror jeg ikke at Benjamin ligger i den gruppe (udfra de indlæg du har haft, der giver indtryk af ham), der ikke får lov til ekstraordinær feriie.
Men den der... WTF!
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 694
Likede indlæg: 14398

Indlægaf sigge » 2. okt 2017, 10:01

Bimmerdyret skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Helt korrekt, bortset fra at mange gange så er afspærringer i begge sider og der opsættes hastighedsbegrænsninger i modsat retning (tit fordi redsningskøretøj skal have mulighed for at krydse kørselsretning, så der skabes en såkaldt "kiggekø".

Det er naturligvis ikke de situationer, hvor der er lavet officielle afspærringer mm., jeg raser over. :)
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 2. okt 2017, 10:11

sigge skrev:
Bimmerdyret skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Det er naturligvis ikke de situationer, hvor der er lavet officielle afspærringer mm., jeg raser over. :)

I know :)
Men det er ofte i de situationer, der råbes op om kiggekø.

Nogle gange er det så faktisk en fordel med kiggekø, fordi trafikken kører langsommere og dermed kan give hurtigere mulighed for redningskøretøjer at komme til (ja, de kan komme fra modsat side)

I bund og grund så er jeg ligeglad med om en kø - og en kiggekø sinker mig. Jeg har selv stoppet og været barriere for en ulykke og i medierne omtalt som "en i ulykken".

Nogle gange ER nysgerrighed ikke så forkert,
0
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2063

Indlægaf cola » 2. okt 2017, 10:12

sigge skrev:
Bimmerdyret skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Hvad er en "kiggekø"?

Jeg kan så sige at jeg er mega upassende hvis jeg kører som nr 2 bil efter den der laver kiggekø, for så dytter jeg, er ikke helt klar over om jeg må, men det er sku træls at de sætter farten ned bare for at se et uheld... gå hjem og tjek YT der kan du få lysten stillet.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 2. okt 2017, 10:21

cola skrev:Det er naturligvis ikke de situationer, hvor der er lavet officielle afspærringer mm., jeg raser over. :)

Jeg kan så sige at jeg er mega upassende hvis jeg kører som nr 2 bil efter den der laver kiggekø, for så dytter jeg, er ikke helt klar over om jeg må, men det er sku træls at de sætter farten ned bare for at se et uheld... gå hjem og tjek YT der kan du få lysten stillet.[/quote]

Well..du bryder loven mht at dytte (det burde du vide hvis du har kørekort ;) )..og du ved som udgangspunkt ikke lige hvad der kan være årsag til at den forankørende billist sænker farten :)
Det kan være fx være at der er personer der går rundt på kørbanen som du ikke lige kan se.

Og no shit..sker der et uheld i modsat køreretning, så sænker JEG farten, men ikke fordi jeg skal glo, men fordi jeg er "opmærksom på trafikken" og hvad der kan ske...

Og...jeg ignorerer 100% dem der dytter :D
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 597
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 10739

Indlægaf Purple Haze » 2. okt 2017, 10:47

Det ville være super upassende at prøve at starte en shitstorm over at der nu bliver lavet kønsopdelte genoptræningshold for kræftpatienter.
Men hold nu op hvor ville det alligevel være passende, hvis det kunne udstille hykleriet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 385
Likede indlæg: 8274

Indlægaf hotlips » 2. okt 2017, 16:34

Bimmerdyret skrev:
hotlips skrev:Min drengs far og hans søster planlægger at rejse i en uge til maj, fordi det er billigt udenfor de normale ferietider. Han har luftet det før og der gjorde jeg det klart at jeg ikke var positivt indstillet men at jeg ville overveje det.

WTF????

Bortset fra det, så tror jeg ikke at Benjamin ligger i den gruppe (udfra de indlæg du har haft, der giver indtryk af ham), der ikke får lov til ekstraordinær feriie.
Men den der... WTF!

Det er egentlig selve holdningen der irriterer mig mest, søsteren er på bistand og har mig bekendt aldrig arbejdet fuldtid, hun siger hun har ondt i ryggen men har aldrig gjort noget for at finde ud af hvad der er galt. Hun har en pige med ukendt donor der er lidt ældre end min dreng, hun bliver taget ud af skolen to gange om året for at tage på ferie.
Jeg er på førtidspension, som den eneste i min familie, de eneste andre der er på overførselsindkomst er det fordi de er folkepensionister.

Jeg har tilbudt at det kunne blive en forlænget weekend men det havde ingen interesse, en uge eller ingenting.

Men det er nok eneste chance for at han kommer på ferie med sin far foreløbig, han havde ham en forlænget weekend sidste sommer, og har ikke hverken før eller siden nævnt noget om den slags,og det er jeg jo nødt til at tage i betragtning. Fuldstændig åndssvagt.
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 17:22

Jeg er lidt i tvivl om i hvilken tråd nedenstående hører til i, men nu blev det her.

Jeg synes det er mega sært at vi kan se krig, død og ødelæggelse, uden advarsel og nærmest uden nogen efterhånden løfter et øjenbryn. Men drejer det sig om terror i især vesten eller andre "uventede/uvante" steder, som fx et skoleskyderi eller nu med det i Las Vegas så bliver der advaret inden de i fjernsynet viser en video hvor man hører skuddene og selve klippet er nærmest censureret eller forkortet.

Misforstå mig ikke, det er ganske forfærdeligt når sådan noget sker! Men det bør være sådan uanset hvordan og hvor i verden det sker.

Jeg synes det er upassende at medierne og nyhedsformidlerne forskelsbehandler på den måde.
7

Tilbage til "Generelt"