Juki skrev:Jeg er lidt i tvivl om i hvilken tråd nedenstående hører til i, men nu blev det her.
Jeg synes det er mega sært at vi kan se krig, død og ødelæggelse, uden advarsel og nærmest uden nogen efterhånden løfter et øjenbryn. Men drejer det sig om terror i især vesten eller andre "uventede/uvante" steder, som fx et skoleskyderi eller nu med det i Las Vegas så bliver der advaret inden de i fjernsynet viser en video hvor man hører skuddene og selve klippet er nærmest censureret eller forkortet.
Misforstå mig ikke, det er ganske forfærdeligt når sådan noget sker! Men det bør være sådan uanset hvordan og hvor i verden det sker.
Jeg synes det er upassende at medierne og nyhedsformidlerne forskelsbehandler på den måde.
Husker stadig en morgen i bussen for et par år siden, hvor jeg (og de andre passagere) en helt almindelig hverdag fik vist billeder af folk der brændte ihjel på skærmene....
Det var simpelthen så forfærdeligt.
Forfærdeligt på alle måder. De stakkels folk der brændte, at de skulle udstilles som "underholdning" for os i der ser det i nyhederne, stakkels deres pårørende, og så også det at vi skulle have smidt det i hovedet sådan en alm. Hverdagsmorgen.