Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ina
Kort karma: 363
Likede indlæg: 2662

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ina » 13. okt 2017, 18:35

Jeg læser konsekvent en titel på en tråd herinde, som "Mødre sælger deres børn for at få råd til sex". :tie: Emnet er frygteligt nok i forvejen, hvorfor skal min hjerne gøre det endnu mere forskruet? :rulle:
16
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 20565
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 15. okt 2017, 09:43

ina skrev:Jeg læser konsekvent en titel på en tråd herinde, som "Mødre sælger deres børn for at få råd til sex". :tie: Emnet er frygteligt nok i forvejen, hvorfor skal min hjerne gøre det endnu mere forskruet? :rulle:

Siden jeg læste dit indlæg i går har jeg gjort det samme :tie:.
2
As-salama-lama alaykum, you big hater
86451132020. :lun:
Proud anarchocapitalist in the making
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 15. okt 2017, 12:34

Lidt first world problems og ja man kan bare gå udenom hvilket jeg også gjorde med kufferter, tasker osv men jeg synes egentligt det er lidt småupassende at spærre hele bredden af fortorvet med et så stort skilt om et privat loppemarked :boo: .

FB_IMG_1508070805354.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 322
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 5715

Indlægaf Kattefjæs » 15. okt 2017, 12:50

Dmitra skrev:Lidt first world problems og ja man kan bare gå udenom hvilket jeg også gjorde med kufferter, tasker osv men jeg synes egentligt det er lidt småupassende at spærre hele bredden af fortorvet med et så stort skilt om et privat loppemarked :boo: .

FB_IMG_1508070805354.jpg

Det er meget upassende, og hvis jeg var gået forbi, så havde jeg fjernet det. Det hører ikke hjemme nogen steder at spærre fortovet på den måde.

Det er jo meget fint at almindelige gående bare kan gå udenom, men for ældre, gangbesværede og kørestolsbrugere er det rimelig træls at blive mødt af den slags forhindringer. Det er træls nok at butikker sætter skilte ud som fylder halvdelen af fortovet, og gerne forskudt af hinanden til den ene eller den anden side så fodgængere skal gå slalom hele vejen - der er ikke behov for at private også bidrager til forhindringsbanen... Så ja, jeg havde fjernet det, ærligt talt. Det er måske også upassende, det ved jeg ikke helt.
5
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 15. okt 2017, 12:56

Kattefjæs skrev:
Dmitra skrev:Lidt first world problems og ja man kan bare gå udenom hvilket jeg også gjorde med kufferter, tasker osv men jeg synes egentligt det er lidt småupassende at spærre hele bredden af fortorvet med et så stort skilt om et privat loppemarked :boo: .

FB_IMG_1508070805354.jpg

Det er meget upassende, og hvis jeg var gået forbi, så havde jeg fjernet det. Det hører ikke hjemme nogen steder at spærre fortovet på den måde.

Det er jo meget fint at almindelige gående bare kan gå udenom, men for ældre, gangbesværede og kørestolsbrugere er det rimelig træls at blive mødt af den slags forhindringer. Det er træls nok at butikker sætter skilte ud som fylder halvdelen af fortovet, og gerne forskudt af hinanden til den ene eller den anden side så fodgængere skal gå slalom hele vejen - der er ikke behov for at private også bidrager til forhindringsbanen... Så ja, jeg havde fjernet det, ærligt talt. Det er måske også upassende, det ved jeg ikke helt.

Selv for mig der er almindeligt gående, dog læsset godt op i dag, var det kun med møje og besvær, til den ene side er der cykelsti, til den anden lygtepæle, elbokse og meget andet. Og ja, selvom det er muligt, er argumentet med "bare gå udenom" lidt halt, for det kæmpe skilt har ikke noget at gøre, på den der måde, selv 50 cm længere inde ville det være fint synligt og til noget mindre besvær.
Jeg overvejede også at skubbe det længere ind men var totalt stresset i forvejen, så bandede over det mens jeg møjede mig forbi.

Jeg tænkte faktisk på om det overhovedet er lovligt? Jeg mener, forretningsdrivende fx, der er regler for hvordan deres skilte må så på et fortov.
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 15. okt 2017, 13:01

Dmitra skrev:
Selv for mig der er almindeligt gående, dog læsset godt op i dag, var det kun med møje og besvær, til den ene side er der cykelsti, til den anden lygtepæle, elbokse og meget andet. Og ja, selvom det er muligt, er argumentet med "bare gå udenom" lidt halt, for det kæmpe skilt har ikke noget at gøre, på den der måde, selv 50 cm længere inde ville det være fint synligt og til noget mindre besvær.
Jeg overvejede også at skubbe det længere ind men var totalt stresset i forvejen, så bandede over det mens jeg møjede mig forbi.

Jeg tænkte faktisk på om det overhovedet er lovligt? Jeg mener, forretningsdrivende fx, der er regler for hvordan deres skilte må så på et fortov.

Det kunne jo stå på det lille græsareal som ikke er en del af stien eller fortovet og stadig være rimelig synligt.

Jeg tvivler på at det er lovligt - man må jo heller ikke bare stille sin gamle sofa på tværs af fortovet... Men det har nok ikke noget med forretningsdrivende at gøre. Dem gælder der selvfølgelig nogle bestemte regler for. Det er nok noget andet med private, men uanset er jeg temmelig sikker på at loven ikke tillader at man spærrer fortovet på ubestemt tid!
0
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 15. okt 2017, 13:07

Kattefjæs skrev:
Dmitra skrev:

Det kunne jo stå på det lille græsareal som ikke er en del af stien eller fortovet og stadig være rimelig synligt.

Jeg tvivler på at det er lovligt - man må jo heller ikke bare stille sin gamle sofa på tværs af fortovet... Men det har nok ikke noget med forretningsdrivende at gøre. Dem gælder der selvfølgelig nogle bestemte regler for. Det er nok noget andet med private, men uanset er jeg temmelig sikker på at loven ikke tillader at man spærrer fortovet på ubestemt tid!

Præcis, græsarealet ville være ret nærliggende.

Nej, det er ikke det samme som almindelige forretningsdrivende men ja, har rimelig svært ved at forestille mig det der er lovligt, det kan det sgu nærmest ikke være.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 434
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13549

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2017, 14:29

Jeg føler mig ret upassende.

En bekendt har reageret på et opslag om at miste et barn. Den oprindelige forfatter af oplægget mistet et par få dage før termin og det er selvfølgelig dybt dybt tragisk (og jeg ville selvfølgelig ALDRIG sige noget af det her hverken på facebook eller i virkeligheden!). Men... når man så vælger at få tegnet et billedet af sit barn (kan jeg godt forstå), så forstår jeg ikke at man vælger en 'stilling' hvor barnet holder sin tissemand i hånden, tegneren har virkelig fået det til at se upassende ud :tie:
6
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 257
Likede indlæg: 4739

Indlægaf Charly » 15. okt 2017, 17:28

Hunkat skrev:Jeg føler mig ret upassende.

En bekendt har reageret på et opslag om at miste et barn. Den oprindelige forfatter af oplægget mistet et par få dage før termin og det er selvfølgelig dybt dybt tragisk (og jeg ville selvfølgelig ALDRIG sige noget af det her hverken på facebook eller i virkeligheden!). Men... når man så vælger at få tegnet et billedet af sit barn (kan jeg godt forstå), så forstår jeg ikke at man vælger en 'stilling' hvor barnet holder sin tissemand i hånden, tegneren har virkelig fået det til at se upassende ud :tie:

Kan det ikke være navlestrengen barnet har i hånden?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 434
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13549

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2017, 17:37

Charly skrev:
Hunkat skrev:Jeg føler mig ret upassende.

Kan det ikke være navlestrengen barnet har i hånden?

Jeg har tænkt tanken, det har jeg. Og jeg kan virkelig ikke se det, det kan jeg ikke. Jeg kan desværre ikke finde opslaget igen men det ser umiddelbart ud som om at barnet har lukket hånden om noget med hånden hvilende ovenpå pungen. Nu har jeg ikke set tusindvis af babytegninger men jeg har da set et par stykker og hvis det er navlestrengen så er det godt nok dårligt gengivet.
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1086
Likede indlæg: 8871

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2017, 22:11

Jeg er netop startet nyt job, hvor vi er to nyansatte. Og den anden har nu to gange på 3 dage antydet, at jeg jo nok skal have et barn mere, fordi snakken er landet på at min barsel lige er slut.
Anden gang var foran de fleste af vores kollegaer.

Og jeg skal ikke have flere børn. Det gjorde jeg klart allerede første gang, vedkomne sagde det.

Men skulle jeg have flere børn, ønskede jeg måske ikke lige at indvie alle mine nye kollegaer i det inden for den første uge.
14
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 16:56

Lisma skrev:Mig og min datter var lige inde i en butik fordi jeg skulle have en ting derfra. Vi ville lige ose på overetagen også, inden vi betalte. Så snart vi kommer op af trappen bliver vi mødt af to ældre mennesker, der sidder der, lige over for det sidste trin. Vi siger Hej, men de hører det åbenbart ikke, for:
"Eeej, de kan jo alligevel ikke forstå dansk sådan nogle."
"Nej, det kan de jo aldrig"
"DO YOU SPEAK DAAAANISHH? - No, they don't understand daaaaniiishhh."
"Ja, man ved jo hvad de vil, sådan nogle."
Vi stod fuldstændig måbende, stadig lige ved det sidste trappetrin, det gik så hurtigt fordi de talte i munden på hinanden. Fik sagt at jeg altså talte fint dansk, og så stod de ellers og måbede og prøvede at forklare med at sådan nogle som os jo tit bare gik rundt i butikken uden at sige noget eller købe noget.
Jeg var fuldstændig paf, fordi jeg aldrig har oplevet den slags før, ikke på denne måde i hvert fald. Vi kiggede lidt rundt og gik ned igen og betalte for varen. Jeg fik forklaret ekspedienten dernede hvad der var sket og var nu godt vred. Jeg fik ikke engang en ordentlig undskyldning. Jeg er så pisse sur på mig selv over at jeg rent faktisk købte noget derinde, jeg burde jo ikke lægge penge i butikken. Og så er jeg pisse ked af, at min datter skulle overvære den behandling!

Var de ansatte eller andre kunder?

Sgu da latterlig opførsel!!!
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 17:15

Lisma skrev:Ansatte.

Saa er det bare med at fyre en klage af sted i en fart.
4
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 17:38

Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg har lige siddet og googlet, prøver at finde frem til ejeren. Det kan i realiteten også godt være dem der ejer biksen, de var i al fald ret gamle.
Jeg kan stadig ikke forstå at det virkelig skete. Jeg er bestemt ikke den konfliktsky type når jeg møder den slags uretfærdighed, men i dag var jeg åbenbart. Eller, måske ikke konfliktsky, jeg er pisse syg og har ikke sovet i to døgn og gad det nok ikke lige dér. Men jeg er ked af at jeg ikke tog den med det samme, det havde min datter også fortjent.

Selvfoelgelig, og i den ideelle verden er vi alle helt klare i hovedet, altid i stand til at sige til og fra, og har de skarpe, smarte bemaerkninger lige paa tungen - men saadan er realiteterne jo ikke. Nogle gange bliver man virkelig mundlam. Jeg er ikke ligefrem den stille type som finder sig i hvad som helst, men jeg har ogsaa oplevet slet ikke at kunne reagere i en situation fordi jeg simpelthen blev saa benovet. Der er heller ikke noget galt med at laere din datter at man nogle gange bare gaar helt i staa og traekker blankt - og at ja, man skal helst sige fra overfor uretfaerdigheder, men selv om man nogle gange fejler og ikke faar det gjort - fordi man blot er et menneske - saa er det stadig forkert at folk opfoerer sig paa den maade til at starte med.

Jeg er virkelig ked af at I skulle opleve det!
8
Aesel82
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1535

Indlægaf Aesel82 » 20. okt 2017, 17:42

Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg har lige siddet og googlet, prøver at finde frem til ejeren. Det kan i realiteten også godt være dem der ejer biksen, de var i al fald ret gamle.
Jeg kan stadig ikke forstå at det virkelig skete. Jeg er bestemt ikke den konfliktsky type når jeg møder den slags uretfærdighed, men i dag var jeg åbenbart. Eller, måske ikke konfliktsky, jeg er pisse syg og har ikke sovet i to døgn og gad det nok ikke lige dér. Men jeg er ked af at jeg ikke tog den med det samme, det havde min datter også fortjent.

Jeg kan godt forstå, at du gerne ville have sagt fra, når din datter var med.

Jeg synes dog, at du som minimum skal sende dem en mail - de skal da have at vide, at den opførsel ikke er okay!
1

Tilbage til "Generelt"