Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 49
Likede indlæg: 906

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Afskylia » 8. dec 2017, 07:51

Jeg synes min søns fodboldtræner er upassende..

Min søn er 6 år gammel bliver 7 år i næste uge og går i 1. klasse. Han er ret lille, han er den yngste på fodboldtholdet og i klassen (mindre end pigerne også). Han er en del mindre end gennemsnittet. Vi har gået til en del kontroller på sygehuse og læge ang hans vækst.

Fodboldtræneren er far til et af de andre børn på holdet. Alle børn på holdet går i 1 klasse på samme skole, der er to 1.klasser.
Jeg synes træneren kommer med upassende stikpiller om min søns højde.

De har fx. noget spillertøj de bruger til stævner. Der er blevet bestilt et sæt i en mindre størrelse til min søn, hvilket jo er fedt, da han ellers ville svømme i det. Træneren skal bare hele tiden kommentere det: " i tager bare selv spillerdragten hjem og vasker, han er jo den ENESTE der kan passe det tøj"

Når de spiller han sige noget med at min søn ikke er til at få øje på, fordi han er så lille. Han er ellers ret god fordi han jo er ret hurtig fordi han er lille og er ikke bange for at spille mod nogle der er meget større end ham.

I går efter træning snakkede vi om størrelse på fodboldstøvler og træneren begynder at fnise over så små fødder min søn har i forhold til de andre.
Det virker som om at han hver gang der er mulighed for det skal kommentere hans højde, fordi han synes han er ekstremt lav og bliver ved med at pointere at min søn er anderledes end de andre på et ret ubehaglig måde med fnis og løftede øjenbryn.

Jeg tror ikke min søn opfatter hans stikpiller. Han virker heller ikke til at være ked af at han er mindre end de andre, men det er tydeligt at han bare gerne vil være som de andre drenge og han ønsker sig at være større.
De andre børn virker ikke til stikke til ham med hans højde.

De irritere mig bare at et voksent menneske skal komme med stikpiller og grine af min søn for noget han ikke kan gøre for eller noget ved og som på sigt muligvis vil være noget der bliver svært for ham.

Er jeg en upassende curligmor hvis jeg hiver fat i træneren og siger at jeg synes det er upassende..?
15
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 749
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 11580

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2017, 07:56

Afskylia skrev:
Er jeg en upassende curligmor hvis jeg hiver fat i træneren og siger at jeg synes det er upassende..?

Nej! Men vær forberedt på, at træneren kan finde op at negligere det og fremover antage, at du er snerpet. Men sådan må det så være, det er ham, der er den dumme.
18
S - 09.10.18 :love2:
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 281
Likede indlæg: 4907

Indlægaf Charly » 8. dec 2017, 10:26

Afskylia skrev:...

Absolut ikke! Tværtimod, det er ikke i orden,og det skal han have at vide.

Jeg har selv en lille dreng, der har gået til alverdens vækstkontroller, og vi er godt nok også rendt ind i nogle voksne, der ikke havde nogen pli. Ungerne er der som regel ingenting med.
1
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 8. dec 2017, 13:46

Afskylia skrev:

Jeg sad og krummede tæer på dine vegne over trænerens opførsel, han er trods alt forgangsbillede for børn, og ligefrem lære børn at mobbe det er sku forkert, for det er det han gør, de ser og hører hvad han siger og derfra og til de gør det er ikke særligt langt, så få det stoppet... i går, for alt andet er for langsomt.
9
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Indlægaf Æske » 9. dec 2017, 08:15

Shmartiesh skrev:Samme veninde var på besøg i dag. Midt i en samtale ringer hendes tlf. Jeg forventer at hun spørger om det er vigtigt det personen vil snakke med hende om, ellers kan de snakke senere. Det er først efter er kvarters samtale hun giver udtryk for at vedkommende kan ringe senere.
Og det er ikke første gang det sker. Hun har op til flere gange snakket i op til en time mens jeg har været på besøg eller omvendt.

Hun lyder sgu lidt irriterende....
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 58
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 3279

Indlægaf Ondemand » 9. dec 2017, 08:52

Mine forventninger til den menneskelige races evne til at overleve er på hastig retur :nej:

Bryggeri advarer: Julebryg er udsolgt - og vi kan ikke nå at brygge mere!

https://www.bt.dk/danmark/bryggeri-advarer-julebryg-er-udsolgt-og-vi-kan-ikke-naa-at-brygge-mere
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
kartoffelpizza
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2815

Indlægaf kartoffelpizza » 9. dec 2017, 09:51

TakeAChanceOnMe skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg hækler og strikker også og tager IKKE imod bestillinger af nogen som helst art under nogen omstændigheder. Færdig. Hvis jeg laver noget til nogen, så er det fordi jeg synes de fortjener det.

Folk er vildt upassende med deres underlige forestillinger om at fordi jeg har brugt tid og kræfter på at lære et håndværk, så skal mit talent da stå til rådighed for dem 24/7. Det er lige meget om det så koster mig flere tusind kroner eller flere hundrede arbejdstimer - af en eller anden grund føler folk at det da er det mindste jeg kan gøre når nu jeg har det her talent og sikkert alligevel bare synes at det er hyggeligt at bruge al min fritid på. Øhmm nej? Hvad med at lære et håndværk selv eller købe dine egne gaver, sådan som ca. alle andre gør?

Jeg beder heller ikke venner som kan synge om gratis koncerter, eller it-kyndige om gratis konsultationer, eller ekspedienter om gratis varer... Der er ikke nogen gratis frokost. Hvis du ikke betaler, så er der en anden som gør. Og det bliver ikke mig...

Jeg laver noget ala. fysio og folk er præcis det samme overfor mig.
"Kan jeg ikke lige få en massage?"
"Kan du ikke fixe min skade?"
"Så da jeg var x år gammel skete dette, lægen gjorde y og nu er det z, er det et godt tegn?"

Jeg kunne ærlig talt ikke være mere ligeglad og nej, jeg gider heller ikke at massere bare fordi det er ét af de værktøjer jeg har ifm. min uddannelse. Jeg havde en veninde der var så forbandet anmasende med at få en massage at jeg var tæt på at kyle hende ud af mit hus.
Hvis jeg skal fikse nogens skader, så kan de passende betale de 2-400 kr. det ville koste at tage til enhver anden professionel ellers kan de sgu fikse det selv.

Hvis jeg er interesseret skal jeg nok selv spørge indtil eller tilbyde min hjælp, ellers skal folk kraftedme lade være med at tro at de har krav på det ene eller det andet :cuss:

Jeg er sygeplejerske, og mange jeg kender tror jeg er deres private vagtlæge... kan jeg ikke lige komme ud og kigge på dit og dat (fredag aften kl 22), kan jeg ikke skaffe medicin, hvad betyder de her symptomer? Gå dog for helvede til læge.
0
bluetof1
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 6627

Indlægaf bluetof1 » 18. dec 2017, 16:03

Min kærestes mor er temmelig upassende. Og lidt sjov.

Hun har en søster, der er hypokonder og et værre klynkehoved, men som lige for tiden faktisk er ret syg og har været ved at dø flere gange for nylig og er ikke ked af at gøre opmærksom på det (to eller tre gange akut i respirator indenfor den sidste måned).
Søsteren er skrækkelig. Altså virkelig god awful med ynk, klynk, piv og hyl konstant og hun har altid gang i et eller andet passivt aggressivt martyrtrip, hvor hun enten presser andre til at gøre alt muligt for sig eller gør det selv under prusten og stønnen og højlydte udgydelser om hvordan ingen kan lide hende. Hun har KOL, men insisterer på at det er astma og ryger derfor fortsat (fordi astma bliver jo ikke forværret af rygning :stoned: ) og dårlige knæ, hvilket kunne afhjælpes i ret høj grad med træning, men det vil hun ikke fordi det gør ondt og er for hårdt for hende, synes hun.
Nå, hun hun spurgte for nogle dage siden om nogen ville hente noget medicin for hende og min kærestes mor sagde at det kunne hun godt for hun skulle den vej alligevel, men inden hun kører for at gøre det siger hun lige så tørt at det da kunne være hun skulle vente til i morgen for at se om der overhovedet var brug for medicinen, underforstået at det jo kunne være søsteren døde i løbet af natten (hun er ikke akut syg lige nu).

Jeg ved simpelthen ikke om jeg skal lave en forarget hønserøv eller om jeg skal græde af grin.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 504
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7621

Indlægaf Studsgaard » 22. dec 2017, 12:12

Jeg var i en lille smykkebutik idag, imens jeg er der, går en anden kunde ud af butikken, han har købt julegave til konen lyder det til. Staraks som han er gået ud begynder to af de kvindelige ansatte at snakke om at det også var dagens mål, at få solgt den store diamantring de havde sat frem aftenen inden, "til en aller anden desperat mand"

Helt ærligt, hvis de skal bagtale kunderne kunne de da lige vente til butikken var tom.
34
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 107
Likede indlæg: 4826

Indlægaf Ghattner » 22. dec 2017, 13:02

Studsgaard skrev:Jeg var i en lille smykkebutik idag, imens jeg er der, går en anden kunde ud af butikken, han har købt julegave til konen lyder det til. Staraks som han er gået ud begynder to af de kvindelige ansatte at snakke om at det også var dagens mål, at få solgt den store diamantring de havde sat frem aftenen inden, "til en aller anden desperat mand"

Helt ærligt, hvis de skal bagtale kunderne kunne de da lige vente til butikken var tom.

Kan vi ikke lige få navnet på den butik så vi undgår at handle der fremover?
3
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 341
Likede indlæg: 2674

Indlægaf Daphne » 22. dec 2017, 23:17

At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:
2
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 23. dec 2017, 08:54

Daphne skrev:At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:

Jeg syntes du er upassende sådan at skyde skylden for din ledighed over på dem, du vidste godt at det job du sad i ikke var det som de havde reklameret med, alligevel så blev du der. i stedet for at hoppe fra selv og måske have chancen for at gå tilbage til dit sidste job, men det har nok noget at gøre med at så skal du til at gå tilbage med hatten i hånden...
Jeg forstår virkelig ikke at folk bliver i et job de ikke syntes om... bare fordi. Hvad er det de er så bange for?
0
Muspel
Kort karma: 496
Likede indlæg: 7409

Indlægaf Muspel » 23. dec 2017, 08:57

cola skrev:
Daphne skrev:At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:

Jeg syntes du er upassende sådan at skyde skylden for din ledighed over på dem, du vidste godt at det job du sad i ikke var det som de havde reklameret med, alligevel så blev du der. i stedet for at hoppe fra selv og måske have chancen for at gå tilbage til dit sidste job, men det har nok noget at gøre med at så skal du til at gå tilbage med hatten i hånden...
Jeg forstår virkelig ikke at folk bliver i et job de ikke syntes om... bare fordi. Hvad er det de er så bange for?

Jeg synes det er upassende ikke at kunne se det trælse i at blive fyret. Og så endda lige op til jul. Måske ikke lige timingen til det ‘input’ ?

Kram til daphne.
45
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 23. dec 2017, 09:01

Muspel skrev:
cola skrev:

Jeg synes det er upassende ikke at kunne se det trælse i at blive fyret. Og så endda lige op til jul. Måske ikke lige timingen til det ‘input’ ?

Kram til daphne.

Ja timingen stinker totalt, at blive fyret op til jul, men ville den ikke stinke på alle andre tidspunkter? Jeg syntes fx det er træls at blive fyret hele året. Og hvis man er bange for at blive fyret til december bør man ikke tage et job hvor prøvetiden ligger i december.
0
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 23. dec 2017, 09:07

Ja rigtig glædelig jul til alle, men det ville jeg ønske uanset hvem du er og hvordan du har behandlet mig igennem hele året. For mig går der nemlig ingen skår af at ønske en glædelig vidunderlig jul til alle, både unge og gamle, og alle der i mellem.
Husk du er den der skaber dit liv. Spred glæde og lev dit liv som døde du i morgen. Men stil spørgsmål, for uden at lære nyt, lærer du aldrig noget.
0

Tilbage til "Generelt"