Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Kort karma: 702
Likede indlæg: 15274

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 24. jan 2018, 15:45

Afskylia skrev:Mit barns ørelæge.
Jeg har lige været afsted til kontrol af barnets ØRE hos en ØRElæge. Vi sidder og snakker om barnets hørelse, hvor lægen pludselige udbryder til mig:
Læge: Er du godt klar over du er skeløjet?
Mig: Øh ja..?
Læge: Jeg skulle bare lige være sikker på at du vidste det!
Mig:??..Jeg skal faktisk opreres for 3. gang lige om lidt.

Jeg synes simpelthen det var så mærkeligt og lidt grænseoverskridende. Måske fordi det ikke er så rart at få pointeret "fejl" og smatidig fordi det var så meget ude af kontekst.

Ja, det kan man da kalde læger uden grænser :nerve:
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 856
Likede indlæg: 17788

Indlægaf sigge » 25. jan 2018, 20:35

Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 641
Likede indlæg: 16669

Indlægaf Flora » 25. jan 2018, 20:37

sigge skrev:Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.

Jeg ved ikke hvor man kan klage, men jeg giver dig ret i at det er upassende. Det ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om! :wacko: :boo:
0
Shmartiesh
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2168

Indlægaf Shmartiesh » 25. jan 2018, 21:45

cola skrev:Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?

Fordi børn ikke ved bedre og i ond tro kan undlade at invitere de personer de ikke kan lide, og derved holde andre uden for det fællesskab, en folkeskoleklasse faktisk er.

At holde fødselsdag for sin klasse kan styrke fællesskabet og når børn er andre steder end folkeskolen, så ændrer ‘spillereglerne’ sig. Børn skal lære at inkludere alle og det skal de voksne lære dem. Hvis man som voksen har den holdning at det er ok at undlade visse børn til en fest, så har man sikkert aldrig været i sådan en situation som barn, eller så har man ikke lært at være speciel rummelig.
Voksne mennesker på en arbejdsplads har et valg om at være der, og de har som regel andre venner udenfor arbejdet. Børn er tvunget til at gå i folkeskole og med hvad der tilhører og alt efter hvor man bor har man ikke nødvendigvis andre venner end dem i folkeskolen.

Jeg oplevede i folkeskolen at der var fødselsdage jeg ikke blev inviteret til, sammen med andre dog. Enten så jeg det i skolen ved at andre fik en invitation mens jeg ikke gjorde, ellers skulle jeg høre om det mandag morgen hvor halvdelen af klassen snakkede om den sjove fødselsdag de havde været til.
20
Allmost_Famous
Kort karma: 702
Likede indlæg: 15274

Indlægaf Allmost_Famous » 26. jan 2018, 04:33

Det er temmelig upassende at forsvinde fra debatten uden et ord, når man har lagt en bestilling på hjemmelavede varer hos en anden debattør.
Det er nu anden gang, jeg oplever en debattør gøre det.

Spild af mine materialer (=penge) og spild af min tid.

Så må jeg fremover være upassende og ikke stole på folk, selvom de har været på debatten i årevis.
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 723
Likede indlæg: 13639

Indlægaf Æble » 26. jan 2018, 08:26

Allmost_Famous skrev:Det er temmelig upassende at forsvinde fra debatten uden et ord, når man har lagt en bestilling på hjemmelavede varer hos en anden debattør.
Det er nu anden gang, jeg oplever en debattør gøre det.

Spild af mine materialer (=penge) og spild af min tid.

Så må jeg fremover være upassende og ikke stole på folk, selvom de har været på debatten i årevis.

Det et så underligt at man kan få sig selv til det. Jeg købte engang en kjole af en debattør, eller det troede jeg, men efter jeg havde overført pengene hørte jeg aldrig mere fra hende. Det var en rimelig "kendt" debattør. :s
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 856
Likede indlæg: 17788

Indlægaf sigge » 26. jan 2018, 13:22

sigge skrev:Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.

Jeg fik ret hurtigt svar på min mail, først med en undskyldning og lidt senere med en forklaring om, at det havde været akut pga. et konstateret højt vandforbrug i bygningen, så viceværten havde været nødt til at komme ind i alle lejligheder, og han havde desværre mistet mit tlf. nr. Jeg ved ikke helt, om jeg tror på det med mistet nr., men det kan da sagtens være; og hvis det virkelig har været så akut, kan jeg godt leve med det. Og jeg gætter på, at de nok ikke går ind i min lejlighed uden aftale igen, nu når de ved, at jeg ikke accepterer det stiltiende.

I øvrigt drømte jeg i nat, at jeg flere gange vågnede enten om morgenen eller i løbet af natten, og så stod min hoveddør pivåben. Der manglede ikke noget, men døren var bare åben. Min løsning i drømmen var at få en sikkerhedskæde på. :gruble: Jeg tror, at den drøm godt kan være affødt af den følelse af invasion af mit privatliv, jeg havde i går.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9201

Indlægaf hotlips » 27. jan 2018, 10:55

En eller anden dame har smidt opslag i grupper der intet har med det at gøre, hun skriver endda hun godt ved det er fuldstændig irrelevant for de grupper, hun tigger stemmer til en eller anden konkurrence hvor hun kan vinde et bryllup og at hun er ligeglad med at folk bliver sure bare hun når at få nogle stemmer.

Fedt at te sig som en idiot for den slags.

Jeg har anmeldt hendes profil, for at spamme, for at være falsk og for at overtræde fællesskabsreglerne.. Og sendt mega dårlig karma til hendes ægteskab.

jeg ved ikke om det er det med karmaen der virkede, men pludselig er opslagene forsvundet, det kan jo også være det er admin i grupperne der har smidt hende ud.
6
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 134
Likede indlæg: 6340

Indlægaf Ghattner » 1. feb 2018, 15:03

Jeg holdt i lyskryds på cykel. Pludselig begyndte høj musik fra bilen der holdt til venstre for mig at brage ud af vinduerne. Instinktivt kiggede jeg til venstre for at se hvad det var for en Brian. Det var så en børnefamilie hvor moderen sad på bagsædet og røg med to små børn lige ved siden af...
Stakkels unger
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1029
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 18760

Indlægaf Delfin » 1. feb 2018, 19:20

Nej det er ikke lovligt medmindre det er noget akut, og du har krav på varsel.
(Jeg ville dog ikke gå op i de seks ugers varsel, der er nævnt i links, og det får vi vist heller ikke, når der fx skal renses ventilation her, men lidt fleksibilitet skader ikke.)

http://lejerensjurist.dk/lejeret/maa-ud ... illadelse/

https://familieadvokaten.dk/emner/744.html
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1029
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 18760

Indlægaf Delfin » 1. feb 2018, 19:21

Nå jeg burde måske havde læst næste side også. Du har jo allerede fået det ene link :D
2
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 45727

Indlægaf kidkomb » 2. feb 2018, 21:01

Omg, nej! Skrid, din klammert! :badr:

Skridsvin.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 12:29

Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.
Hun havde fået tilbudt et lån af min søsters mand, men hun takkede nej, fordi hun havde forventet at få dem, ikke låne dem, selvom min søster på ingen måde havde sat en gave i udsigt, men altid et lån.

Nå hun fik så et lån i banken, som hun så ikke forventer at betale tilbage, da hun nu vil søge gældssanering, efter hun er flyttet, så hun slipper for at betale pengene tilbage til banken, det er hendes plan.

Hun vil søge og sikkert få gældssanering, ifølge de folk hun har snakket med, men hun skulle flytte først.
1
bluetof1
Kort karma: 1174
Likede indlæg: 6896

Indlægaf bluetof1 » 3. feb 2018, 17:09

cola skrev:Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.
Hun havde fået tilbudt et lån af min søsters mand, men hun takkede nej, fordi hun havde forventet at få dem, ikke låne dem, selvom min søster på ingen måde havde sat en gave i udsigt, men altid et lån.

Nå hun fik så et lån i banken, som hun så ikke forventer at betale tilbage, da hun nu vil søge gældssanering, efter hun er flyttet, så hun slipper for at betale pengene tilbage til banken, det er hendes plan.

Hun vil søge og sikkert få gældssanering, ifølge de folk hun har snakket med, men hun skulle flytte først.

Hvis hun har optaget et lån uden at have intention om at betale tilbage så kan hun godt vinke farvel til gældssanering. Herudover er der meget stramme regler for hvornår man sidst har optaget lån og hvordan man har skabt sin gæld for at kunne få gældssanering. Med forbehold for at jeg ikke kender din mors situation så lader det ikke til at hun opfylder de betingelser.
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 18:05

bluetof1 skrev:
cola skrev:Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.

Hvis hun har optaget et lån uden at have intention om at betale tilbage så kan hun godt vinke farvel til gældssanering. Herudover er der meget stramme regler for hvornår man sidst har optaget lån og hvordan man har skabt sin gæld for at kunne få gældssanering. Med forbehold for at jeg ikke kender din mors situation så lader det ikke til at hun opfylder de betingelser.

Hun opfylder betingelserne, hun fik det råd at hun først skulle flytte før hun søgte, eller blive boende til sagen var afsluttet. Hun valgte at flytte først.
0

Tilbage til "Generelt"