Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 707
Likede indlæg: 14692

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 26. jan 2018, 13:22

sigge skrev:Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.

Jeg fik ret hurtigt svar på min mail, først med en undskyldning og lidt senere med en forklaring om, at det havde været akut pga. et konstateret højt vandforbrug i bygningen, så viceværten havde været nødt til at komme ind i alle lejligheder, og han havde desværre mistet mit tlf. nr. Jeg ved ikke helt, om jeg tror på det med mistet nr., men det kan da sagtens være; og hvis det virkelig har været så akut, kan jeg godt leve med det. Og jeg gætter på, at de nok ikke går ind i min lejlighed uden aftale igen, nu når de ved, at jeg ikke accepterer det stiltiende.

I øvrigt drømte jeg i nat, at jeg flere gange vågnede enten om morgenen eller i løbet af natten, og så stod min hoveddør pivåben. Der manglede ikke noget, men døren var bare åben. Min løsning i drømmen var at få en sikkerhedskæde på. :gruble: Jeg tror, at den drøm godt kan være affødt af den følelse af invasion af mit privatliv, jeg havde i går.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8536

Indlægaf hotlips » 27. jan 2018, 10:55

En eller anden dame har smidt opslag i grupper der intet har med det at gøre, hun skriver endda hun godt ved det er fuldstændig irrelevant for de grupper, hun tigger stemmer til en eller anden konkurrence hvor hun kan vinde et bryllup og at hun er ligeglad med at folk bliver sure bare hun når at få nogle stemmer.

Fedt at te sig som en idiot for den slags.

Jeg har anmeldt hendes profil, for at spamme, for at være falsk og for at overtræde fællesskabsreglerne.. Og sendt mega dårlig karma til hendes ægteskab.

jeg ved ikke om det er det med karmaen der virkede, men pludselig er opslagene forsvundet, det kan jo også være det er admin i grupperne der har smidt hende ud.
6
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 107
Likede indlæg: 4826

Indlægaf Ghattner » 1. feb 2018, 15:03

Jeg holdt i lyskryds på cykel. Pludselig begyndte høj musik fra bilen der holdt til venstre for mig at brage ud af vinduerne. Instinktivt kiggede jeg til venstre for at se hvad det var for en Brian. Det var så en børnefamilie hvor moderen sad på bagsædet og røg med to små børn lige ved siden af...
Stakkels unger
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 927
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16181

Indlægaf Delfin » 1. feb 2018, 19:20

sigge skrev:Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.

Nej det er ikke lovligt medmindre det er noget akut, og du har krav på varsel.
(Jeg ville dog ikke gå op i de seks ugers varsel, der er nævnt i links, og det får vi vist heller ikke, når der fx skal renses ventilation her, men lidt fleksibilitet skader ikke.)

http://lejerensjurist.dk/lejeret/maa-ud ... illadelse/

https://familieadvokaten.dk/emner/744.html
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 927
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16181

Indlægaf Delfin » 1. feb 2018, 19:21

Nå jeg burde måske havde læst næste side også. Du har jo allerede fået det ene link :D
2
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3717
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37945

Indlægaf kidkomb » 2. feb 2018, 21:01

Omg, nej! Skrid, din klammert! :badr:

Skridsvin.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 12:29

Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.
Hun havde fået tilbudt et lån af min søsters mand, men hun takkede nej, fordi hun havde forventet at få dem, ikke låne dem, selvom min søster på ingen måde havde sat en gave i udsigt, men altid et lån.

Nå hun fik så et lån i banken, som hun så ikke forventer at betale tilbage, da hun nu vil søge gældssanering, efter hun er flyttet, så hun slipper for at betale pengene tilbage til banken, det er hendes plan.

Hun vil søge og sikkert få gældssanering, ifølge de folk hun har snakket med, men hun skulle flytte først.
1
bluetof1
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 6627

Indlægaf bluetof1 » 3. feb 2018, 17:09

cola skrev:Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.
Hun havde fået tilbudt et lån af min søsters mand, men hun takkede nej, fordi hun havde forventet at få dem, ikke låne dem, selvom min søster på ingen måde havde sat en gave i udsigt, men altid et lån.

Nå hun fik så et lån i banken, som hun så ikke forventer at betale tilbage, da hun nu vil søge gældssanering, efter hun er flyttet, så hun slipper for at betale pengene tilbage til banken, det er hendes plan.

Hun vil søge og sikkert få gældssanering, ifølge de folk hun har snakket med, men hun skulle flytte først.

Hvis hun har optaget et lån uden at have intention om at betale tilbage så kan hun godt vinke farvel til gældssanering. Herudover er der meget stramme regler for hvornår man sidst har optaget lån og hvordan man har skabt sin gæld for at kunne få gældssanering. Med forbehold for at jeg ikke kender din mors situation så lader det ikke til at hun opfylder de betingelser.
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 18:05

bluetof1 skrev:
cola skrev:Min mor har været upassende og kommer nok til at blive det igen senere.

Hvis hun har optaget et lån uden at have intention om at betale tilbage så kan hun godt vinke farvel til gældssanering. Herudover er der meget stramme regler for hvornår man sidst har optaget lån og hvordan man har skabt sin gæld for at kunne få gældssanering. Med forbehold for at jeg ikke kender din mors situation så lader det ikke til at hun opfylder de betingelser.

Hun opfylder betingelserne, hun fik det råd at hun først skulle flytte før hun søgte, eller blive boende til sagen var afsluttet. Hun valgte at flytte først.
0
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 18:09

BTW hvis nogen herinde kender reglerne 100 % angående det der med at optage lån for derefter at få gældssanering, så må i meget gerne sende en pm... så kan jeg give min mor røde øre, som jeg personligt, føler hun fortjener.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 445
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13969

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2018, 18:18

cola skrev:BTW hvis nogen herinde kender reglerne 100 % angående det der med at optage lån for derefter at få gældssanering, så må i meget gerne sende en pm... så kan jeg give min mor røde øre, som jeg personligt, føler hun fortjener.

Det ved jeg desværre ikke men jeg ved at det er decideret ulovligt at optage lån når man ved at man ikke kan/vil betale tilbage.
6
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 725
Likede indlæg: 12722

Indlægaf Lemonella » 3. feb 2018, 18:28

Hunkat skrev:
cola skrev:BTW hvis nogen herinde kender reglerne 100 % angående det der med at optage lån for derefter at få gældssanering, så må i meget gerne sende en pm... så kan jeg give min mor røde øre, som jeg personligt, føler hun fortjener.

Det ved jeg desværre ikke men jeg ved at det er decideret ulovligt at optage lån når man ved at man ikke kan/vil betale tilbage.

Altså, banken burde vel kunne se om en potentiel lånetager, overhovedet har økonomi til at tilbagebetale et lån, ellers giver banken vel ikke en et lån. At man så efterfølgende ikke vil betale, kan da ikke udløse en gældssanering. Låntagerens økonomi var jo okay, da lånet gik igennem.
Jeg må indrømme at jeg ikke lige kan gennemskue den situation. Noget virker forkert.
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
bluetof1
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 6627

Indlægaf bluetof1 » 3. feb 2018, 18:42

cola skrev:
bluetof1 skrev:

Hun opfylder betingelserne, hun fik det råd at hun først skulle flytte før hun søgte, eller blive boende til sagen var afsluttet. Hun valgte at flytte først.

Med det du beskriver her så opfylder hun ikke betingelserne.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 3. feb 2018, 20:08

Hele historien ret kort... min mor er i bundløs gæld, hun har dog en livsforsikring i banken, som de har taget "pant" eller hvad de nu har, de gjorde det samme da jeg skulle have et lån mens jeg var på su. Den vil dække evt tab i banken hvis hun dør eller lign. Men jeg forstår det stadig ikke helt. Altså de der folk der håndtere gældssaneringen for hende sagde hun blot skulle vente til hun flyttede så ville hun kunne få det.
Og det er det jeg tror hun tror så gør at hun slipper for at betale banken (altså hun betaler sine afdrag nu), men jeg sagde til hende at banken jo netop havde sikkerhed i den der ting i banken.

En ret sparsom affære, eller hvordan man nu siger noget hvor man kun ved halvdelen :-)

Uanset hvad så syntes jeg det er uopdragen at tage et lån, man håber på, man slipper for at betale tilbage.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 725
Likede indlæg: 12722

Indlægaf Lemonella » 3. feb 2018, 20:19

cola skrev:Hele historien ret kort... min mor er i bundløs gæld, hun har dog en livsforsikring i banken, som de har taget "pant" eller hvad de nu har, de gjorde det samme da jeg skulle have et lån mens jeg var på su. Den vil dække evt tab i banken hvis hun dør eller lign. Men jeg forstår det stadig ikke helt. Altså de der folk der håndtere gældssaneringen for hende sagde hun blot skulle vente til hun flyttede så ville hun kunne få det.
Og det er det jeg tror hun tror så gør at hun slipper for at betale banken (altså hun betaler sine afdrag nu), men jeg sagde til hende at banken jo netop havde sikkerhed i den der ting i banken.

En ret sparsom affære, eller hvordan man nu siger noget hvor man kun ved halvdelen :-)

Uanset hvad så syntes jeg det er uopdragen at tage et lån, man håber på, man slipper for at betale tilbage.

Så vidt jeg kan læse mig til om gældssanering, er det ikke helt let at få slettet sin gæld og dermed blive gældfri.
Som regel, får man forhandlet sig frem til en afdragssats som skyldneren har mulighed for at betale.
Banken vil vel tage pengene fra livsforsikringen. Det er jo det de gør, hvis låntageren dør før lånet er betalt ud.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"