cola skrev:Hele historien ret kort... min mor er i bundløs gæld, hun har dog en livsforsikring i banken, som de har taget "pant" eller hvad de nu har, de gjorde det samme da jeg skulle have et lån mens jeg var på su. Den vil dække evt tab i banken hvis hun dør eller lign. Men jeg forstår det stadig ikke helt. Altså de der folk der håndtere gældssaneringen for hende sagde hun blot skulle vente til hun flyttede så ville hun kunne få det.
Og det er det jeg tror hun tror så gør at hun slipper for at betale banken (altså hun betaler sine afdrag nu), men jeg sagde til hende at banken jo netop havde sikkerhed i den der ting i banken.
En ret sparsom affære, eller hvordan man nu siger noget hvor man kun ved halvdelen :-)
Uanset hvad så syntes jeg det er uopdragen at tage et lån, man håber på, man slipper for at betale tilbage.
Prøv at læse her, hvis du ikke allerede har været der https://www.lfgr.dk/gaeldssanering/
Jeg skal ikke kloge mig på noget vedr gældssanering, jeg har ikke for fem flade øre forstand på det. Men jeg ved fra LF, at det ikke bare lige er noget man får - nok også fordi det meste i de programmer er forbrugsgæld og det kan man ikke få saneret.