Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5621

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Frøken Himmelblå » 25. apr 2018, 16:54

Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Far skal også have en chance for at være babysitter
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1063
Likede indlæg: 18322

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 16:58

Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!

Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 16:58

Frøken Himmelblå skrev:Hele internettet er sgu upassende når de spoiler Infinity War! Not cool!

Jeg var inde og se den i eftermiddag af samme grund. Jeg ville se filmen før spoilerne kom frem.

Da vi gik ud af salen lagde jeg mærke til at flere snakkede højlydt om filen lige foran næste hold som skulle ind og se den, er det ikke længere almindelig kotume at vente til man kommer ud :gruble:
0
Altid penis.
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5621

Indlægaf Frøken Himmelblå » 25. apr 2018, 17:04

Persnikedy skrev:

Det er bare mega strengt! :cuss: Folk ved jo godt, at der er mange der har fuldt med de sidste mange år, så man vil nok gerne se filmen uden at vide på forhånd hvad der kommer til at ske.
Vi skal først ind og se den i morgen aften. Indtil da må jeg jo bare holde mig fra visse dele af nettet.
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Far skal også have en chance for at være babysitter
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2981
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 32988

Indlægaf Daine » 25. apr 2018, 17:17

Frøken Himmelblå skrev:
Persnikedy skrev:

Det er bare mega strengt! :cuss: Folk ved jo godt, at der er mange der har fuldt med de sidste mange år, så man vil nok gerne se filmen uden at vide på forhånd hvad der kommer til at ske.
Vi skal først ind og se den i morgen aften. Indtil da må jeg jo bare holde mig fra visse dele af nettet.

Jeg har også lukket ned for visse sider og skimmer kun lynhurtigt FB. Jeg skal først se den lørdag og jeg VIL bare ikke have noget af handlingen at vide!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 25. apr 2018, 17:28

Persnikedy skrev:Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene

Er man dårligt opdraget hvis man ber forældre om at få deres børn til at tie stille, DAMN så har jeg dælme og jeg mener det været uopdragen RIGTIG mange gange, for jeg har sku betalt penge for at se filmen, ikke for at høre på dit barn ævle gennem filmen, eller gå foran i køen eller hoppe i sæderne i toget, eller sidde med lyd på filmen uden ørepropper... og jeg vil langt hellere være uopdragen end at lade det ske, for jeg mener det er almindelig pli at tage hensyn til andre end sig selv.
1
Allmost_Famous
Kort karma: 702
Likede indlæg: 15260

Indlægaf Allmost_Famous » 25. apr 2018, 17:34

Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
didas
Kort karma: 402
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5591

Indlægaf didas » 25. apr 2018, 17:44

At vores nye spisebord, som vi indtil videre har ventet 3 måneder på, bliver yderligere 1 måned forsinket. Det skulle have været leveret i denne uge. Vi fandt kun ud af forsinkelsen, fordi vi spurgte forhandleren om en status.

Ingen tilbud om kompensation, et gavekort eller noget som helst som undskyldning. Jo forresten, vi fik tilbudt et gratis lånebord :rulle: Fordi sandsynligheden for, at vi har levet uden spisebord i 3 måneder jo er vildt stor.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Allmost_Famous
Kort karma: 702
Likede indlæg: 15260

Indlægaf Allmost_Famous » 25. apr 2018, 18:09

Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...
13
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2018, 18:10

cola skrev:
Persnikedy skrev:Hvis dit barn ikke er gammel nok til at læse undertekster, forstå engelsk, eller overhoved har styr på hvem figurene er i filmen så skal man ikke tage barnet med i biografen.

Færdig, punktum, slut!

"HVem er det?", "Haha, rum donut", "Hvad sker der nu?".... Havde jeg været dårliger opdraget havde jeg ikke holdt mig til det så-hold-dog-kæft blik jeg sendte til forældrene

Er man dårligt opdraget hvis man ber forældre om at få deres børn til at tie stille, DAMN så har jeg dælme og jeg mener det været uopdragen RIGTIG mange gange, for jeg har sku betalt penge for at se filmen, ikke for at høre på dit barn ævle gennem filmen, eller gå foran i køen eller hoppe i sæderne i toget, eller sidde med lyd på filmen uden ørepropper... og jeg vil langt hellere være uopdragen end at lade det ske, for jeg mener det er almindelig pli at tage hensyn til andre end sig selv.

Nej, det skriver jeg da ikke. Min første indskydelse var at kvæle forældrene i daggammel popcorn, men jeg er bedre opdraget end det og valgte at holde mig til hold-kæft blikket
0
Altid penis.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 703
Likede indlæg: 18649

Indlægaf Santa » 25. apr 2018, 18:13

Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, det står ikke noget. ;)

Ikke medlem af Inderkredsen. :nej:
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 25. apr 2018, 18:33

Persnikedy skrev:
cola skrev:

Færdig, punktum, slut!

Nej, det skriver jeg da ikke. Min første indskydelse var at kvæle forældrene i daggammel popcorn, men jeg er bedre opdraget end det og valgte at holde mig til hold-kæft blikket

Nååå ok så misforstod jeg dit indlæg :-) Jeg vil heller ikke kvæle nogen, men påtale det, bestemt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1736
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16736

Indlægaf Fru Sunshine » 26. apr 2018, 04:27

Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Han er mere end upassende.
Hvis vi havde en "Jordens største røvhul af en spassernar"-tråd, ville han være selvskreven.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8658

Indlægaf Muspel » 26. apr 2018, 06:16

Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...

Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.
6
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 856
Likede indlæg: 17788

Indlægaf sigge » 26. apr 2018, 07:02

Smiling_Goat skrev:
sigge skrev:Det er upassende af Brunata, at de først i dag har hængt et opslag op i opgangen om, at de kommer i morgen mellem 9 og 12 og aflæser varmemålere. Der har jeg så ikke tid til at være hjemme - jeg har et job, jeg skal passe.
De må estimere mit forbrug, ligesom de gjorde forrige år, hvor de kom før det angivne tidspunkt, hvilket resulterede i, at min søde far, som havde brugt sin fridag på at hjælpe mig, sad og ventede forgæves i tre timer.

Det er vildt upassende ja.

Kan du måske tage billeder af varmemålerne, finde dit kundenr. Og sende dem oplysningerne via mail?

Sagt af én, der har arbejdet for et el-selskab, kan der være nogle penge at spare ved at undgå estimeringer.

"Mit" el-selskab brød sig i øvrigt af samme grund ikke om at estimere - det skaber bare rod i systemet.

Det er selvfølgelig sagt med forbehold for, at estimering for varmeregnskab findes på anden vis end vi gjorde ved el.

Jeg ved faktisk ikke, om det er muligt med de der fordampningsmålere, der sidder på radiatorerne? Under alle omstændigheder tror jeg også, de skal "nulstilles" på en eller anden måde efter aflæsning, jeg synes han plejer at være henne og banke et eller andet ind på dem.

Jeg er ikke så nervøs for det med at lade dem estimere. Som sagt gjorde de det forrige år, og deres estimat lå ret tæt på mit gennemsnitlige forbrug, og jeg får altid penge tilbage. Jeg har boet her i 9 år, så de har et ret godt grundlag for at gætte mit forbrug. Og så satser jeg på, at jeg får lidt længere varsel til næste år, så jeg kan få lavet en rigtig aflæsning der, og så udjævner det sig jo.

Men jeg havde faktisk overvejet at sende Brunata en mail om, at det ikke er okay med så kort varsling. Så kan jeg jo i samme omgang spørge til det med at sende et billede.
5
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"