Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Kort karma: 687
Likede indlæg: 15032

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 07:38

Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...

Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.

Ja, jeg kan da godt fundere lidt over om hun overhovedet holder af sin nevø, når hundehvalpens navn er vigtigere end hans følelser.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9201

Indlægaf hotlips » 26. apr 2018, 08:43

Allmost_Famous skrev:
Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:Min søster har givet sin nyeste hundehvalp samme navn som min søns far (som ikke vil have noget med ham at gøre). Jeg har påpeget, at jeg ærligt talt finder det noget sært at sætte min søn i den situation. Det er hun umiddelbart temmelig ligeglad med. Tak for omtanken...

Det der... det burde være eksemplet, der kommer frem i ordbogen, når man slår “upassende” op. Og hjerteløs.

Ja, jeg kan da godt fundere lidt over om hun overhovedet holder af sin nevø, når hundehvalpens navn er vigtigere end hans følelser.

Jeg ved ikke lige hvordan det fungerer hos jer men her ville det være en af de meget sjældne tilfælde hvor jeg ville forsøge at få familien til at blande sig, og jeg er heller ikke i tvivl om at så ville de også gøre det. Hvis hun så valgte at være helt ligeglad så det forhold blive begrænset til et absolut minimum for fremtiden.

Det er jo altid svært med familie, folk har deres nåde at være på og nogle af de ting der kan virke meget voldsomt for en selv kan være så almindeligt for andre at det vil være noget de skal tænke over hele tiden for at ændre og så bliver det umuligt at afgøre hvad der er værst for hvem.

Men fuldstændig overlagt at gøre den slags og så mod et barn, og insistere selv når du har prikket hende på skulderen og spurgt om det nu også er en god idé.. Så må man godt sætte foden ned og blive gnaven.
5
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 09:42

Jeg har skam allerede sagt noget om det til familien.

Min bror har siden snakket om at ville have hund, og spurgte efter forslag til navne. Jeg fik tørt konstateret, at X (navnet på hendes ekskæreste, som var rigtig rådden) ville være et fint hundenavn. Efter hendes blik at dømme og min fars "oh no she didn't"-ansigt, ville der blive ballade hvis det gik den anden vej rundt... :tie:
10

Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9201

Indlægaf hotlips » 26. apr 2018, 11:13

Allmost_Famous skrev:Jeg har skam allerede sagt noget om det til familien.

Min bror har siden snakket om at ville have hund, og spurgte efter forslag til navne. Jeg fik tørt konstateret, at X (navnet på hendes ekskæreste, som var rigtig rådden) ville være et fint hundenavn. Efter hendes blik at dømme og min fars "oh no she didn't"-ansigt, ville der blive ballade hvis det gik den anden vej rundt... :tie:

Men har du prøvet helt bevidst og direkte at sige "prøv lige at hør, jeg har brug for hjælp til det her, vil du ikke nok prøve at få hende til at forstå det?"

Der må vel være en bevidsthed om at situationen med hans far er et potentielt problem og at det er noget der kan blive rigtig svært for ham hvis ikke folk tænker sig lidt om?
2
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 12:29

Jeg har sagt det til hende.
1

Sorenspige
Kort karma: 723
Likede indlæg: 5933

Indlægaf Sorenspige » 26. apr 2018, 17:38

Allmost_Famous skrev:Jeg har sagt det til hende.

Og hun er bare helt ligeglad?
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 17:53

Sorenspige skrev:

Ja.
0

Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 776
Likede indlæg: 14970

Indlægaf HappyPaww » 26. apr 2018, 19:52

Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.

Hvem er det? :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2145
Likede indlæg: 43563

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2018, 20:07

HappyPaww skrev:
Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:Dennis Kristensen.

Forklaring burde være aldeles overflødig.

Overvejede samme indlæg, men nu får du bare et grønt for din indsats.

Hvem er det? :genert:

FOAs chefforhandler, der i går gik solo i Forligsen.

#enløsningfordennis
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 756
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 14721

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2018, 08:25

Allmost_Famous skrev:
Sorenspige skrev:

Ja.

Har du også sagt til hende at det gør hende til en hjerteløs kælling?

Tænker det måske er direkte nok til at hun fatter det.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 434
Likede indlæg: 8391

Indlægaf Tilly » 29. apr 2018, 12:00

Tilly skrev:Min udviklingshæmmede svoger bliver mobbet af en kollega i den virksomhed hvor han er ansat i et skånejob. Kollegaen kalder ham alle mulige grimme skældsord, og er ubehagelig overfor ham. Fuck hvor er jeg rasende. Min svoger er utrolig pligtopfyldende og hårdtarbejdende, og har været ansat i over 5 år uden problemer. Nu er der så kommet en ny medarbejder som har udset sig min svoger som offer. Jeg har lyst til at køre derud og råbe og skrige af kollegaen. Hvad fanden er man for et menneske når man mobber en udviklingshæmmet? Min svoger har holdt det skjulte et stykke tid, men nu er det begyndt at påvirke ham fysisk, så han blandt andet kaster op når han kommer hjem. Men min storesøster (som også er udviklingshæmmet) havde bemærket at han havde det skidt, så nu har han endelig betroet sig til hende. Og i går fik mine forældre og jeg det så at vide.

Min svoger har heldigvis en hjemmevejleder (bostøtte), så vi aftalte at han skulle fortælle det til hende, og så må hun hjælpe med at tage kontakt til hans leder. Men mine forældre og jeg vil i hvert fald sørge for at der blive fulgt op på det. Fuck hvor er jeg gal.

Synes lige jeg ville komme med en opdatering, da så mange af jer reagerede på mit indlæg (og tak for det i øvrigt).

Min svoger fik det fortalt til sin hjemmevejleder, med min storesøsters hjælp. Hjemmevejlederen tog kontakt til arbejdspladsen og torsdag havde hende og min svoger så et møde med chefen. Chefen var ked af situationen, og lovede at tage hånd om det ift kollegaen der mobber min svoger. Udover situationen med mobningen, så har min svoger også lidt skavanker med ryggen, som han heller ikke har været god til at få fortalt sin arbejdsplads. Og da det arbejde han hidtil har været sat til har været meget fysisk hårdt, så er det ikke helt ideelt for ham. Så virksomheden vil meget gerne finde nye arbejdsopgaver til ham, hvor han kan gå lidt til hånde med mindre fysisk krævende opgaver. For de vil meget gerne beholde ham. Og så får det også den fordel, at han ikke længere vil skulle arbejde direkte sammen med den ubehagelige kollega.

Så det synes jeg er en rigtig fin og tilfredsstillende løsning. Og min svoger er i hvert fald meget glad. Og han er slet ikke ked af at få nye arbejdsopgaver, tværtimod. Han var snarere lidt bange for at miste sit arbejde, og at virksomheden evt valgte at skille sig af med ham. Så han har fået lidt af sin selvtillid tilbage, da chefen sagde at de bestemt ikke ville af med ham. Og nu er de jo i hvert fald obs på den pågældende kollega. Og min svoger sagde til mig, at nu havde han lært at han skulle huske at sige det til nogen, når der var noget med arbejdet der gjorde ham ked af det.

Og øvrigt, så blev min svoger hjemme fra arbejde resten af denne uge (efter mandag hvor vi fik det at vide). Og chefen har også givet ham lidt ekstra fri her de kommende uger, så han lige kan komme helt ovenpå igen. Og så vil de (virksomheden) bruge tiden på at finde de nye arbejdsopgaver til ham :)
Senest rettet af Tilly 29. apr 2018, 12:49, rettet i alt 1 gang.
57
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 5. maj 2018, 16:45

Endnu engang har en hundeejer brugt sætningen "den gør intet" ... denne gang for en hund der kom gøende imod os, og nærmest stod og hoppede frem mod os da vi kom gående på en offentlig brugt sti, og ejeren kom cyklende.

Er jeg den eneste der ser det totalt upassende i at en hund "angriber" på den måde, den kom ikke tæt på os, men den gøede og det gjorde den hele vejen forbi os, den var vel at mærke uden snor.
2
Lykke
Kort karma: 213
Likede indlæg: 5716

Indlægaf Lykke » 5. maj 2018, 17:04

cola skrev:Endnu engang har en hundeejer brugt sætningen "den gør intet" ... denne gang for en hund der kom gøende imod os, og nærmest stod og hoppede frem mod os da vi kom gående på en offentlig brugt sti, og ejeren kom cyklende.

Er jeg den eneste der ser det totalt upassende i at en hund "angriber" på den måde, den kom ikke tæt på os, men den gøede og det gjorde den hele vejen forbi os, den var vel at mærke uden snor.

For nogen hundeejere gælder der tilsyneladende helt særlige regler
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 465
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 5320

Indlægaf Lurende Peber » 5. maj 2018, 18:12

Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:
7
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 524
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8132

Indlægaf Studsgaard » 5. maj 2018, 19:43

Lurende Peber skrev:Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:

Utroligt at folk er så elendige til at styre deres hunde.
Min er bare en lille uldtot og bryder dig ikke om (store) hunde, specielt ikke når de kommer farende direkte imod hende.
Men måske kan jeg sige “min hund er syg og smitter” eller noget i den stil
0

Tilbage til "Generelt"