Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7837

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ShuruQ » 12. okt 2015, 09:11

Jeg er godt klar over et tørklæde provokerer en del, det er så en del jeg må tage med og det generer mig egentligt ikke så meget når det er folk udefra, jeg møder udenfor min privatsfære.

For lidt siden kom jeg ned af trappen , i stuen sidder husets souschef der nærmest hver gang hun ser mig har den ene eller anden stikpille med på vejen, da hun ser mig lyder det "hvad er det for et spøgelse". Godt nok smågrinende, men jeg kender hendes holdning, så derfor er det upassende. Måske generer det mig også mere, fordi det er anstrengende at skulle høre på det i ens eget hjem i tide og utide. Og så synes jeg i øvrigt, det udover at være upassende også er virkelig uprofessionelt konstant at skulle slynge om sig med den slags stikpiller. Og jeg bliver faktisk ked af det når ikke engang mit eget hjem kan være et helle og et pusterum :(.
Senest rettet af ShuruQ 17. maj 2016, 06:16, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7837

Indlægaf ShuruQ » 12. okt 2015, 09:42

Liseletpåtå skrev:
ShuruQ skrev:Jeg er godt klar over et tørklæde provokerer en del, det er så en del jeg må tage med og det generer mig egentligt ikke så meget når det er folk udefra, jeg møder udenfor min privatsfære.

For lidt siden kom jeg ned af trappen , i stuen sidder husets souschef der nærmest hver gang hun ser mig har den ene eller anden stikpikke med på vejen, da hun ser mig lyder det "hvad er det for et spøgelse". Godt nok smågrinende, men jeg kender hendes holdning, så derfor er det upassende. Måske generer det mig også mere, fordi det er anstrengende at skulle høre på det i ens eget hjem i tide og utide. Og så synes jeg i øvrigt, det udover at være upassende også er virkelig uprofessionelt konstant at skulle slynge om sig med den slags stikpiller. Og jeg bliver faktisk ked af det når ikke engang mit eget hjem kan være et helle og et pusterum :(.

Kan du ikke klage over hende? Sige det som du skriver her, at du ikke føler dig velkommen i dit eget hjem? For det er altså ikke ok og ikke bare noget du skal finde dig :kys:

Jeg gik lidt som katten om den varme grød da hun og chefen er et par og bor sammen. Men til sidst gik jeg til ham og sagde jeg synes det var anstrengende og at hun selvfølgelig måtte mene hvad hun ville, men visse holdninger skulle pakkes sammen når hun var på arbejde. Han var enig og snakkede åbenbart hurtig med hende, for der gik ikke mange minutter førend hun bankede på min dør. "Jamen det var jo bare en joke og du plejer da godt og bla bla". Ja, jeg hørte godt du grinede og jeg plejer godt, men du burde også vide at lige hvad dette emne angår volder det mange kvaler i forvejen . Og at når lige præcis du der ikke har lagt skjul på dine holdninger kommer med den, så bliver jeg altså trist. Vi fik en god snak, men jeg synes stadig uanset at det er uprofessionelt.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10473

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 10:02

Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.
DET KAN MAN IKKE. Jeg skal hente min mand i lufthavnen onsdag aften og vi skal i sommerhus i Ebeltoft på fredag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 892
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8593

Indlægaf Daine » 12. okt 2015, 10:08

Fru Sunshine skrev:Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.
DET KAN MAN IKKE. Jeg skal hente min mand i lufthavnen onsdag aften og vi skal i sommerhus i Ebeltoft på fredag.

Snestorm??? :8: :8:
Hvilken vejrudsigt kigger du på?

Edit: Det er vel i Norge de melder snestorm, right? :blush:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 10:41

Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.

Snestorm??? :8: :8:
Hvilken vejrudsigt kigger du på?

Edit: Det er vel i Norge de melder snestorm, right? :blush:

Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 408
Likede indlæg: 3906

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 10:52

Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.
4
x
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:05

Sophaya skrev:Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.

Kan man få det ud af at barbere armhulerne? Gad vide, hvad de så siger om os, der også barberer ben?
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 833
Likede indlæg: 11883

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:08

Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.

Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.
1
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:10

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.

Jeg kan ikke huske det.
Det var i hvert fald noget via FB.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 408
Likede indlæg: 3906

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 11:13

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.

Kan man få det ud af at barbere armhulerne? Gad vide, hvad de så siger om os, der også barberer ben?

Åbenbart. Jeg turde slet ikke sige noget om hvad jeg gør på resten af kroppen.
1
x
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 12. okt 2015, 11:44

Sindsygt upassende at jeg blevet slået/dasket ud efter (og råbt af) af en medcyklist for at ringe med klokken og ville overhale.
Situationen er således:
Jeg kommer kørende over Torvegade på Christianshavn, mod Amager, forrest i en række af cyklister, i en grøn bølge. Vi nærmer os fodgængerovergangen der ikke er lysreguleret. Jeg ser at en bus og lastbil holder på kørebanen for at lade en far og hans søn passere vejen fra en mindre sidevej, de krydser hele vejbanen ca. 30 meter FØR fodgængerovergangen. Barnet er nybegynder og trækker på ingen måde til højre da de kører ind på cyklerstien, og faren dækker ham op længere og længere mod venstre, de kører sådan de næste ca. 40 meter. Jeg overvejede et sekund om de var turister der ikke vidste at de skulle trække ind. Dem er der en del af i Kbh :P Anyway, jeg ringer med klokken, og kører langsomt op på siden af faren, med flere cyklister i hælene og kan se andre cyklister, på nippet til at overhale drengen indenom. Wtf, i øvrigt??
I forbifarten siger jeg (stille og roligt) at de skal trække ind.
Så får jeg et slag på armen og han brøler af mig: " KAN DU FOR FANDEN IKKE SE AT DET ER ET LILLE BARN?".
Jeg kunne godt se at han nok var helt forskrækket over at de måske var blevet overrasket af de der busser, så jeg kigger bare flere gange på ham helt roligt og siger at det er ok. Helt ok, prøvede at glatte lidt ud forstås :genert: Så faldt han heldigvis ned. Han var virkelig vred.
Men hvad fuck er det for en opførsel at udvise foran sit barn. Slå et andet menneske? Råbe på den måde? Hvis jeg ikke havde været sikker på min cykel, kunne jeg have væltet direkte ud på kørebanen.

Og så skulle han i øvrigt hellere lære sit barn at bruge en fodgængerovergang, eller evt. bare et lysreguleret kryds næste gang de skal ud og øve i trafikken.
Åndsvage bonghovede altså.
Han kiggede mig ikke engang i øjnene da jeg prøvede at glatte situationen ud. Bøjede bare nakken og kiggede på asfalten. Suuuper forbillede :gogo:
10
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 216
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3422

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2015, 11:46

Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Jeg kan ikke huske det.

En på min FB har slået denne op... Men kan ikke finde nogen datomærkning, og det ligner ikke nogen specielt seriøs nyhedsside. Jeg tror, du kan tage det helt roligt.

http://kallus.dk/snestorm-rammer-danmar ... t-ramt-377
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 833
Likede indlæg: 11883

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:48

Lækre Arne skrev:Sindsygt upassende at jeg blevet slået/dasket ud efter (og råbt af) af en medcyklist for at ringe med klokken og ville overhale.
Situationen er således:
Jeg kommer kørende over Torvegade på Christianshavn, mod Amager, forrest i en række af cyklister, i en grøn bølge. Vi nærmer os fodgængerovergangen der ikke er lysreguleret. Jeg ser at en bus og lastbil holder på kørebanen for at lade en far og hans søn passere vejen fra en mindre sidevej, de krydser hele vejbanen ca. 30 meter FØR fodgængerovergangen. Barnet er nybegynder og trækker på ingen måde til højre da de kører ind på cyklerstien, og faren dækker ham op længere og længere mod venstre, de kører sådan de næste ca. 40 meter. Jeg overvejede et sekund om de var turister der ikke vidste at de skulle trække ind. Dem er der en del af i Kbh :P Anyway, jeg ringer med klokken, og kører langsomt op på siden af faren, med flere cyklister i hælene og kan se andre cyklister, på nippet til at overhale drengen indenom. Wtf, i øvrigt??
I forbifarten siger jeg (stille og roligt) at de skal trække ind.
Så får jeg et slag på armen og han brøler af mig: " KAN DU FOR FANDEN IKKE SE AT DET ER ET LILLE BARN?".
Jeg kunne godt se at han nok var helt forskrækket over at de måske var blevet overrasket af de der busser, så jeg kigger bare flere gange på ham helt roligt og siger at det er ok. Helt ok, prøvede at glatte lidt ud forstås :genert: Så faldt han heldigvis ned. Han var virkelig vred.
Men hvad fuck er det for en opførsel at udvise foran sit barn. Slå et andet menneske? Råbe på den måde? Hvis jeg ikke havde været sikker på min cykel, kunne jeg have væltet direkte ud på kørebanen.

Og så skulle han i øvrigt hellere lære sit barn at bruge en fodgængerovergang, eller evt. bare et lysreguleret kryds næste gang de skal ud og øve i trafikken.
Åndsvage bonghovede altså.
Han kiggede mig ikke engang i øjnene da jeg prøvede at glatte situationen ud. Bøjede bare nakken og kiggede på asfalten. Suuuper forbillede :gogo:

Det er helt hen i vejret at cykeltræne med sit barn i, lyder det til, myldretiden på et af de mest trafikerede steder i Kbh, men ja, faderen fremstår heller ikke just logisk tænkende.
4
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:56

Mi55y skrev:
Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Jeg kan ikke huske det.

En på min FB har slået denne op... Men kan ikke finde nogen datomærkning, og det ligner ikke nogen specielt seriøs nyhedsside. Jeg tror, du kan tage det helt roligt.

http://kallus.dk/snestorm-rammer-danmar ... t-ramt-377

Ja, der var den jo. Og jeg blev altså lige lidt bange, indtil min hjerne fattede, at det er en god idé at tjekke mere troværdige sider :blush:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1013
Likede indlæg: 14298

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. okt 2015, 12:17

Jeg gider ikke at læse linket men går bare ud fra at det er nyheden om snefnug her på Debatten som har ramt FB :-D
6
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"