Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 144
Likede indlæg: 3226

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tux » 19. jun 2018, 16:12

Guilded_Lily skrev:
Tux skrev:
Guilded_Lily skrev:
Tux skrev:At skrive at folk skal dø for mindre trafikforseelser er ret upassende...

Og det skulle lige klemmes ud mellem sidebenene...

Passer det ikke i trådens emne eller hvorledes?

Mener DU den slags er passende?

PS: I lige måde

Nej. Det var bare spøjst, at din bemærkning kommer lige i kølvandet på et andet indlæg af Cola. Det virker ikke tilfældigt.

Det må stå for din egen regning, hvis det var relateret til indlægget før havde jeg citeret. Det kunne jeg i øvrigt også have gjort i en anden tråd..

Spøjst du skriver den slags når du et enig i at det er upassende..
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 714
Likede indlæg: 9526

Indlægaf Guilded_Lily » 19. jun 2018, 16:17

Tux skrev:
Guilded_Lily skrev:
Tux skrev:
Guilded_Lily skrev:
Tux skrev:At skrive at folk skal dø for mindre trafikforseelser er ret upassende...

Og det skulle lige klemmes ud mellem sidebenene...

Passer det ikke i trådens emne eller hvorledes?

Mener DU den slags er passende?

PS: I lige måde

Nej. Det var bare spøjst, at din bemærkning kommer lige i kølvandet på et andet indlæg af Cola. Det virker ikke tilfældigt.

Det må stå for din egen regning, hvis det var relateret til indlægget før havde jeg citeret. Det kunne jeg i øvrigt også have gjort i en anden tråd..

Spøjst du skriver den slags når du et enig i at det er upassende..

Det var ikke emnet, jeg synes, er upassende. Det er det helt bestemt. Og havde Cola ikke skrevet indlægget over dit, så havde dit indlæg heller ikke udstrålet passiv-aggressivitet på mig. EOD fra min side.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 431
Likede indlæg: 8140

Indlægaf Tilly » 22. jun 2018, 21:00

Mine naboer spiller så højt musik (et eller andet med sindssygt tung bas) at væggene i min lejlighed nærmest runger og ryster... Jeg har ringet på to gange, og de åbner ikke. Tværtimod har de nok nærmest skruet endnu højere op for deres lort.

Jeg får det faktisk næsten fysisk dårligt af det :( :trist: Det er fucking upassende at opføre sig sådan!

Min plan lige nu er at prøve at holde det ud, og så jeg snakke med dem i “fredstid” i morgen.
1
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 23. jun 2018, 04:12

Tilly skrev:Mine naboer spiller så højt musik (et eller andet med sindssygt tung bas) at væggene i min lejlighed nærmest runger og ryster... Jeg har ringet på to gange, og de åbner ikke. Tværtimod har de nok nærmest skruet endnu højere op for deres lort.

Jeg får det faktisk næsten fysisk dårligt af det :( :trist: Det er fucking upassende at opføre sig sådan!

Min plan lige nu er at prøve at holde det ud, og så jeg snakke med dem i “fredstid” i morgen.

Dette hører til i upassende tråden, men jeg ville gå ind og skrue ned... hvis altså døren er åben. Har jeg gjort før, og folk er for paf til at gå helt amok, og når jeg så bare stille og roligt siger "skru venligst ned", og så går igen så... ja ballonen den er lidt punkteret derefter.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14768

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 05:01

cola skrev:
Tilly skrev:Mine naboer spiller så højt musik (et eller andet med sindssygt tung bas) at væggene i min lejlighed nærmest runger og ryster... Jeg har ringet på to gange, og de åbner ikke. Tværtimod har de nok nærmest skruet endnu højere op for deres lort.

Dette hører til i upassende tråden, men jeg ville gå ind og skrue ned... hvis altså døren er åben. Har jeg gjort før, og folk er for paf til at gå helt amok, og når jeg så bare stille og roligt siger "skru venligst ned", og så går igen så... ja ballonen den er lidt punkteret derefter.

Virker det også når folk er så egoistiske og ligeglade at de bare ignorerer henvendelser og evnen til at tage hensyn, men i stedet bare skruer højere op for lyden?

For hvis de tager det til efterretning uden videre er det da en forholdsvis nem måde at løse det på.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 23. jun 2018, 05:45

Juki skrev:
cola skrev:

Virker det også når folk er så egoistiske og ligeglade at de bare ignorerer henvendelser og evnen til at tage hensyn, men i stedet bare skruer højere op for lyden?

For hvis de tager det til efterretning uden videre er det da en forholdsvis nem måde at løse det på.

Jeg har prøvet det to eller tre gange, er ikke helt sikker, kan også være flere, men det er dem jeg husker :-) og hver gang har det virket, og folk har bagefter kun kigget underligt i min retning, men hvis det er prisen at betale for at jeg kan få ro om natten, så betaler jeg den gerne :-)
1
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 07:22

cola skrev:
Juki skrev:
cola skrev:

Jeg har prøvet det to eller tre gange, er ikke helt sikker, kan også være flere, men det er dem jeg husker :-) og hver gang har det virket, og folk har bagefter kun kigget underligt i min retning, men hvis det er prisen at betale for at jeg kan få ro om natten, så betaler jeg den gerne :-)

Smart.

Det havde dog aldrig fungeret der hvor jeg er vokset op.
1

Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 391
Likede indlæg: 7733

Indlægaf BlueBunny » 23. jun 2018, 09:56

^ hvis ikke det sker ofte, synes jeg høj musik en fredag aften er forventeligt engang imellem. Særligt hvis klokken ikke har rundet midnat.
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4125
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43817

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2018, 09:57

Jeg er upassende i dag tror jeg. Jeg hader alle mennesker kan jeg mærke. Sådan en rigtig stram dag. Jeg kommer til at tænke mange upassende tanker i dag.
Så på forhånd undskyld.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 32010

Indlægaf Daine » 23. jun 2018, 10:02

Juki skrev:
cola skrev:
Juki skrev:
cola skrev:

Smart.

Det ville jeg aldrig turde. Har boet et sted hvor min unge nabo holdt fest hver fredag og lørdag. Altså HAN var sød nok, men hans venner! :shock: Han (naboen) endte også med at få en alvorlig omgang bank af nogle af dem, fordi han vist havde rodet rundt med den forkerte pige og så flyttede han.

Men jeg ville aldrig vade uinviteret ind i en privat bolig, hvor jeg ikke vidste hvem jeg kunne ende med at stå over for. Det er jo da direkte tåbeligt, især hvis det er alkohol indblandet.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 10:06

kidkomb skrev:Jeg er upassende i dag tror jeg. Jeg hader alle mennesker kan jeg mærke. Sådan en rigtig stram dag. Jeg kommer til at tænke mange upassende tanker i dag.
Så på forhånd undskyld.

Det er squ også dejligt at give los og "hade igennem" nogle gange, i stedet for at alt skal være så rosenrødt og vi alle er en stor familie der skal sidde i rundkreds, synge fællessange og blive enige om ting i fællesskab.

Jeg håber dog det snart vender alligevel :kram:
3

Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 10:09

Daine skrev:
Juki skrev:
cola skrev:Jeg har prøvet det to eller tre gange, er ikke helt sikker, kan også være flere, men det er dem jeg husker :-) og hver gang har det virket, og folk har bagefter kun kigget underligt i min retning, men hvis det er prisen at betale for at jeg kan få ro om natten, så betaler jeg den gerne :-)

Smart.

Det ville jeg aldrig turde. Har boet et sted hvor min unge nabo holdt fest hver fredag og lørdag. Altså HAN var sød nok, men hans venner! :shock: Han (naboen) endte også med at få en alvorlig omgang bank af nogle af dem, fordi han vist havde rodet rundt med den forkerte pige og så flyttede han.

Men jeg ville aldrig vade uinviteret ind i en privat bolig, hvor jeg ikke vidste hvem jeg kunne ende med at stå over for. Det er jo da direkte tåbeligt, især hvis det er alkohol indblandet.

Jeg skulle heller ikke nyde noget.

De naboer jeg kender, nu som tidligere, ville aldrig opføre sig sådan, og dem der ville er ikke nogen jeg har haft noget at gøre med andet end at være ufrivillig nabo til.
0

No1
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4561

Indlægaf No1 » 23. jun 2018, 10:13

Purple Haze skrev:Jeg har, eller dvs min hortensia har, fået uldlus.

Og jeg vil være så upassende at sprøjte dem det bedste jeg har lært!
Har en 'ormeforbi' så kan slet ikke have det!

Yousee er bare upassende generelt.
Jeg har lige modtaget en regning med det forkerte beløb. Ringer selvfølgelig ind, og fyren i den anden ende modsiger mig fra start af. Jeg bliver ved indtil han lige pludselig vender på en tallerken og godt kan se, at jeg har ret. Derefter siger han - betal den bare, det bliver rettet i næste måned. Han forstod ikke ligefrem min skepsis over, at det nu er 3. gang i træk, at jeg skal ringe ind for at få ddt korrigeret. :rulle:
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 431
Likede indlæg: 8140

Indlægaf Tilly » 23. jun 2018, 12:52

BlueBunny skrev:^ hvis ikke det sker ofte, synes jeg høj musik en fredag aften er forventeligt engang imellem. Særligt hvis klokken ikke har rundet midnat.

Du synes det er ok hvis det er så højt at væggene ryster og runger konstant i 6-7 timer?

Højt musik en fredag aften er også ok med mig, og det har jeg accepteret utallige gange mens jeg har boet her, uden at reagere på det. Men det i går var vanvittigt, og har resulteret i at jeg i dag har startet dagen med vanvittig hovedpine og kvalme, fordi jeg blev så fysisk påvirket af det.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 391
Likede indlæg: 7733

Indlægaf BlueBunny » 23. jun 2018, 13:10

Tilly skrev:
BlueBunny skrev:^ hvis ikke det sker ofte, synes jeg høj musik en fredag aften er forventeligt engang imellem. Særligt hvis klokken ikke har rundet midnat.

Du synes det er ok hvis det er så højt at væggene ryster og runger konstant i 6-7 timer?

Højt musik en fredag aften er også ok med mig, og det har jeg accepteret utallige gange mens jeg har boet her, uden at reagere på det. Men det i går var vanvittigt, og har resulteret i at jeg i dag har startet dagen med vanvittig hovedpine og kvalme, fordi jeg blev så fysisk påvirket af det.

Jeg synes både høj og meget høj musik er ok engang imellem en fredag aften. Jeg synes det skal varsles.
Hvis det er sket utallige gange, så er det ikke bare en gang imellem. Hvis vægge ryster og runger lyder det helt vildt, og nok også over grænsen for hvad jeg vil synes er i orden. Jeg ville henvende mig til dem og gøre opmærksom på problematikken så de forhåbentlig tager hensyn fremadrettet. Hvis ikke de overholder reglementet så ville jeg kontakte boligselskabet og indgive en klage.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"