Alkaia skrev:Tilly skrev:icelady skrev:Jeg synes det er upassende, at enkelte af områdets villa-ejere smider deres haveaffald ved vores miljøstation.
Hvorfor skal vi betale for at de kan komme af med det?? Kør da på genbrugspladsen med det selv; det er gratis at komme af med.
Der har bla været efterladt 2 plæneklippere, en håndskubber og en benzin-drevet, og ingen af delene bruges af gårdmændene.
Derudover har der flere gange søndag aften ligget frisk affald fra hækkeklipning, af hække, som ikke forefindes i de afdelinger, som er tilknyttet miljøstationen.
Hvor jeg bor (boligblok) har min udlejer været nødt til at låse affaldscontainerne, da villaejere i nærheden drev rovdrift på dem. Det synes jeg virkelig også er upassende adfærd, at de åbenbart prøvede at spare deres egen afgift til affaldsordning væk.
Så nu har min udlejer i stedet uddelt nøgler til alle os lejere i blokken.
Det var det samme i min gamle afdeling. Udover almindelige villaejere, kom der også håndværkere forbi. Ehm, nej. Kør selv på genbrugsstationen med jeres lort!
Bare fordi det er tilgængeligt, betyder det ikke at der er adgang for andre end boligforeningens beboere.
Det behøver skam ikke kun ved boligblokke. Vi boede (med firmaet) i en større villa - og der blev vores skraldespande tit fyldt op i weekender fra de andre villaer. De fleste gange kunne man finde data på nogle af tingene - så gik vi retur med skraldet. Manner det var sjovt den dag jeg kom gående med to store skraldeposer med fødselsdagsgøjl - damen i huset så mig udmærket ud gennem vinduet. Jeg bankede hårdt på og smed så skraldet foran deres dør. Vi fandt aldrig mere skrald fra dem.
Vi fik også stjålet vores blomsterkrukker første weekend de var sat op.