hotlips skrev:bluetof1 skrev:1234 skrev:AgentPixie skrev:1234 skrev:Bare ren nysgerrighed ville I også have haft det sådan, hvis det var børnenes mor?
Ja. Uanset hvilken rolle man spiller i et barns (og andres) liv, skal man ikke overskride deres blufærdighedsgrænser.
Smiling_Goat skrev:1234 skrev:Bare ren nysgerrighed ville I også have haft det sådan, hvis det var børnenes mor?
Ja
Børnene siger, så vidt jeg kan forstå, at de ikke bryder sig om nøgenheden. Så er slægtsforholdet underordnet, synes jeg.
Jeg må indrømme, at jeg synes det er anderledes. Jeg ville fx ikke holde op med at rende halvnøgen rundt i mit eget hjem, fordi min børn ikke synes om det. Altså jeg ville aldrig tvinge dem til skifte tøj foran mig eller lignende, hvis de ikke brød sig om det, men jeg synes så heller ikke omvendt, at familiemedlemmer skal begrænse hinanden på sådan nogen uskyldig ting.
I det her tilfælde er det så ikke bare turen fra badeværelset til soveværelset nøgen, men vist snarere spankuleren omkring kun iført bh, en stor dreng, der får at vide at han ikke må skifte tøj på badeværelset for det er noget pjat og at hun lægger sig nøgen sammen med dem i deres seng (deres far ligger der også som jeg har forstået det. Jeg ved ikke hvad han er iført).
Jeg synes det springende punkt er hvad der reelt ligger i ordet tvang her, er der tale om at døren ud til badeværelset bliver slået ind og de bliver hevet ind i stuen og får at vide at enten tager de selv tøjet af eller også så bliver de tvunget til at gøre det.
Eller er det mere noget med at hun siger at det synes hun de burde gøre fordi hun synes det er noget pjat at gå og gemme sig.
Det synes jeg er af betydning og jeg har ikke helt forstået hvad der er med at de skal tage tøjet af i stuen, er der et formål med at det lige skal være der, eller er det bare noget med at det ikke skal være noget der kun foregår på badeværelset med låst dør?
Jeg ville iøvrigt klart foretrække at min drengs far gik nøgen rundt når han har ham, men det gør han aldrig, og så nægter min dreng at gå nøgen rundt der, det er jeg noget ærgerlig over, og jeg ville klart foretrække at han gjorde det bare lidt.
Mit problem med det her er, at barnet jeg talte med, sagde "jeg kan ikke lide at skifte tøj når hun kan se mig. Men jeg har vænnet mig til det fordi det er jeg nødt til. Far siger også at det er noget pjat at jeg er genert".
Det er ikke det at barnet eller farens kæreste er nøgne i hinandens nærvær, det er det, at barnet finder det grænseoverskridende og at det bliver negligeret.
Det drejer sig heller ikke kun om tøjskift, men om en kvinde, der går rundt kun iført ENTEN bh eller trusser og som lægger sig nøgen i børnenes senge når de ligger der.
Jeg tror stadig ikke der er noget seksuelt i det (i hvert fald ikke overfor børnene), men hun har tydeligvis et problem med at forstå andres grænser.
Jeg spurgte barnet om det ville være noget andet hvis det var mor eller far og barnet svarede at det var noget helt andet. Det ville stadig ikke være rart hvis mor eller far gik næsten nøgne rundt, men tøjskift foran dem betyder ikke noget.
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.