Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Skinkehunden
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1821

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 2. jan 2019, 16:18

bluetof1 skrev:
Skinkehunden skrev:
bluetof1 skrev:Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.
Jeg har simpelthen ikke ord for hvor upassende jeg synes det er.

Det er faktisk så upassende at jeg nok ville have lavet en underretning - totalt grænseoverskridende og imo problematisk adfærd overfor børnene.

Der er jeg også efterhånden. Jeg tror ikke der er noget seksuelt i det, men det er klamt at ignorere andre menneskers grænser og kalde dem pjat.

Præcis. Og sådan en type fatter vel intet medmindre hun får en ordentlig en over tuden.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
didas
Kort karma: 401
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5575

Indlægaf didas » 2. jan 2019, 16:21

Delfin skrev:
Urtekussen skrev:Min mor har en halvsøster, som hedder (lad os sige) Ulla.
Ulla er opkaldt efter sin storesøster, der som 6-årig blev kørt over af en bil.
Det er også virkelig underligt at få en datter mere og kalde hende det samme.

Det ville også føles meget mærkeligt for mig, og jeg ville ikke have det godt med det, men tidligere har det været normalt. Det er noget, man ofte støder på i kirkebøgerne blot et par generationer tilbage.

Det samme har været sket i min familie, så ja, det var mere normalt i gamle dage. Mine bedsteforældre på min mors side havde en datter, der hed Inger-Grete, som døde som 2 årig. De 2 næste børn de fik blev døbt hhv. Grete og Inger.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 2. jan 2019, 16:23

Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 817
Likede indlæg: 14308

Indlægaf Misantropen » 2. jan 2019, 16:29

cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Hvorfor skulle folk herinde vide mere om det end medierne?

Jeg håber du er sarkastisk for der er en tråd.

Edit: viewtopic.php?f=32&t=13579
Senest rettet af Misantropen 2. jan 2019, 16:31, rettet i alt 2 gange.
12
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 773
Likede indlæg: 14890

Indlægaf HappyPaww » 2. jan 2019, 16:30

cola skrev:Jeg syntes det er dybt upassende at der ikke er nogen der har oprettet en tråd ang den togulykke der var på storebælt, sådan så jeg kan få at vide hvad der egentlig er hoved og hale i den sag, den eneste jeg kan læse mig frem til er at to tog er kørt sammen, eller noget der ligner kørt sammen, eller at de har ramt noget, eller... nogen der vil være søde at forklare hvad det er der er sket, for jeg forstår hverken dr.dk eller tv2.dk udgivelse af sagen.

Der er en tråd...
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 682
Likede indlæg: 18025

Indlægaf Santa » 2. jan 2019, 16:32

Altså, der er jo ingen som endnu ved (eller har offentliggjort) hvad der præcist skete?
Så medierne kan jo ikke informere bedre end de gør.
At du så synes at det er vi andres job at skære det ud i pap for dig, synes jeg er upassende.
Du kunne jo starte en tråd selv, hvori du spørger om forklaring?
Når nu den tråd der allerede findes om ulykken åbenbart ikke er nok.
10
Lad være med at læse mellem linjerne, det står ikke noget. ;)

Ikke medlem af Inderkredsen. :nej:
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 2. jan 2019, 16:44

Santa skrev:

Altså, der er jo ingen som endnu ved (eller har offentliggjort) hvad der præcist skete?
Så medierne kan jo ikke informere bedre end de gør.
At du så synes at det er vi andres job at skære det ud i pap for dig, synes jeg er upassende.
Du kunne jo starte en tråd selv, hvori du spørger om forklaring?
Når nu den tråd der allerede findes om ulykken åbenbart ikke er nok.

Havde jeg lavet tråden så ville der være blevet et ramaskrig ala det der kom ud af dette indlæg, det ved jeg, derfor laver jeg helst ikke starttråde, så hellere bede folk om det, så ved jeg da at jeg kun kan jokke i spinaten en smule.
0
1234
Kort karma: 112
Likede indlæg: 2755

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 17:38

Bare ren nysgerrighed ville I også have haft det sådan, hvis det var børnenes mor?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Kort karma: 341
Likede indlæg: 5770

Indlægaf AgentPixie » 2. jan 2019, 17:43

1234 skrev:Bare ren nysgerrighed ville I også have haft det sådan, hvis det var børnenes mor?

Ja. Uanset hvilken rolle man spiller i et barns (og andres) liv, skal man ikke overskride deres blufærdighedsgrænser.
5
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
1234

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 17:55

AgentPixie skrev:
1234 skrev:Bare ren nysgerrighed ville I også have haft det sådan, hvis det var børnenes mor?

Ja. Uanset hvilken rolle man spiller i et barns (og andres) liv, skal man ikke overskride deres blufærdighedsgrænser.

Smiling_Goat skrev:

Ja

Børnene siger, så vidt jeg kan forstå, at de ikke bryder sig om nøgenheden. Så er slægtsforholdet underordnet, synes jeg.

Jeg må indrømme, at jeg synes det er anderledes. Jeg ville fx ikke holde op med at rende halvnøgen rundt i mit eget hjem, fordi min børn ikke synes om det. Altså jeg ville aldrig tvinge dem til skifte tøj foran mig eller lignende, hvis de ikke brød sig om det, men jeg synes så heller ikke omvendt, at familiemedlemmer skal begrænse hinanden på sådan nogen uskyldig ting.
2
bluetof1
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6805

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2019, 18:01

1234 skrev:
AgentPixie skrev:

Smiling_Goat skrev:

Ja

Børnene siger, så vidt jeg kan forstå, at de ikke bryder sig om nøgenheden. Så er slægtsforholdet underordnet, synes jeg.

Jeg må indrømme, at jeg synes det er anderledes. Jeg ville fx ikke holde op med at rende halvnøgen rundt i mit eget hjem, fordi min børn ikke synes om det. Altså jeg ville aldrig tvinge dem til skifte tøj foran mig eller lignende, hvis de ikke brød sig om det, men jeg synes så heller ikke omvendt, at familiemedlemmer skal begrænse hinanden på sådan nogen uskyldig ting.

I det her tilfælde er det så ikke bare turen fra badeværelset til soveværelset nøgen, men vist snarere spankuleren omkring kun iført bh, et stort barn, der får at vide at h*n ikke må skifte tøj på badeværelset for det er noget pjat og at hun lægger sig nøgen sammen med dem i deres seng (deres far ligger der også som jeg har forstået det. Jeg ved ikke hvad han er iført).
Senest rettet af bluetof1 3. jan 2019, 07:20, rettet i alt 1 gang.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
1234

Indlægaf 1234 » 2. jan 2019, 18:09

bluetof1 skrev:
I det her tilfælde er det så ikke bare turen fra badeværelset til soveværelset nøgen, men vist snarere spankuleren omkring kun iført bh, en stor dreng, der får at vide at han ikke må skifte tøj på badeværelset for det er noget pjat og at hun lægger sig nøgen sammen med dem i deres seng (deres far ligger der også som jeg har forstået det. Jeg ved ikke hvad han er iført).

Altså jeg er helt med, at det er noget andet i eksemplet, fordi det netop ikke er en forældre.
Der ville jeg også finde en grænseoverskridende, fordi personen ikke er en primæromsorgperson og ansvarlig for barnets opdragelse.
Jeg fandt det bare interessant og se om folk fandt det anderledes ved en forældre.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 731
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 14120

Indlægaf Purple Haze » 2. jan 2019, 21:22

Skinkehunden skrev:
bluetof1 skrev:Jeg talte med et barn før jul og barnet fortalte mig hvordan fars kæreste gik nøgen rundt derhjemme, insisterede på at børnene skiftede tøj i stuen selvom børnene fandt det ubehageligt at være nøgne foran hende/i samme rum som hende og kunne finde på at lægge sig nøgen i deres seng mens de lå der.

Det er faktisk så upassende at jeg nok ville have lavet en underretning - totalt grænseoverskridende og imo problematisk adfærd overfor børnene.

Hvis det var en mand der opførte sig sådan der, er der vel ingen der var i tvivl.

Voksen mand tvinger pre-teen piger til at være nøgne sammen med ham, og ligger sig nøgne i sengen hos den, selvom de finder det ubehageligt.
12
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
bluetof1
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6805

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2019, 21:49

Purple Haze skrev:
Skinkehunden skrev:

Hvis det var en mand der opførte sig sådan der, er der vel ingen der var i tvivl.

Voksen mand tvinger pre-teen piger til at være nøgne sammen med ham, og ligger sig nøgne i sengen hos den, selvom de finder det ubehageligt.

Det er faktisk skræmmende at det bliver opfattet værre hvis det er en mand end hvis det er en kvinde.
12
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9200

Indlægaf hotlips » 3. jan 2019, 03:25

bluetof1 skrev:
1234 skrev:
AgentPixie skrev:

Smiling_Goat skrev:

Ja

I det her tilfælde er det så ikke bare turen fra badeværelset til soveværelset nøgen, men vist snarere spankuleren omkring kun iført bh, en stor dreng, der får at vide at han ikke må skifte tøj på badeværelset for det er noget pjat og at hun lægger sig nøgen sammen med dem i deres seng (deres far ligger der også som jeg har forstået det. Jeg ved ikke hvad han er iført).

Jeg synes det springende punkt er hvad der reelt ligger i ordet tvang her, er der tale om at døren ud til badeværelset bliver slået ind og de bliver hevet ind i stuen og får at vide at enten tager de selv tøjet af eller også så bliver de tvunget til at gøre det.
Eller er det mere noget med at hun siger at det synes hun de burde gøre fordi hun synes det er noget pjat at gå og gemme sig.

Det synes jeg er af betydning og jeg har ikke helt forstået hvad der er med at de skal tage tøjet af i stuen, er der et formål med at det lige skal være der, eller er det bare noget med at det ikke skal være noget der kun foregår på badeværelset med låst dør?

Jeg ville iøvrigt klart foretrække at min drengs far gik nøgen rundt når han har ham, men det gør han aldrig, og så nægter min dreng at gå nøgen rundt der, det er jeg noget ærgerlig over, og jeg ville klart foretrække at han gjorde det bare lidt.
0

Tilbage til "Generelt"