Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1422
Likede indlæg: 18223

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2019, 11:31

paint skrev:
Dmitra skrev:
paint skrev:Jeg sad lige og så noget om optakten til aftenens Oscar-uddeling i Hollywood. Kokken og hans stab af verdensberømte kokke, stod og fortalte, at gæsterne får 30 retter mad. Nogle af retterne er belagt med 24 karats guld (bladguld formentlig). Der er indkøbt 15 kg kaviar, af den dyreste slags osv. osv. Og som en lille erkendtlighed, får alle en lille gavepose med 'små' gaver i, som har en værdi på ca. 100.000 dollar (650.000 kr) pr person.
Meget af tøjet de har på, er noget de har fået af sponsorer, som så håber at de vil købe deres næste kjole hos dem.

Hele banden, er stinkende rige i forvejen.

En mæsken sig i mad og gaver osv. i dén størrelsesorden, nærmer sig ødselhed af nærmest svinske dimensioner. Og så undrer de sig over at seertallet i tv (fra uddelingen) har et dalende seertal. Hvem har lyst til at se en flok kosmetisk opererede multimillionærer, sidde og æde sig fede på den måde?

Jeg er lettere krænket.

Det er også virkelig ulækkert. Ærligt, får jo IKKE misundelses ondt i røven, men jeg synes det er unødig lefleri for folk med gode bankkonti og totalt sløseri med resourcer der kunne bruges så meget bedre. Alt bliver mere og mere kommercielt.

Jeg er heller ikke misundelig, hvis jeg havde lyst til det, kunne jeg selv betale for en overdådig middag. Men at de brænder så mange penge af, på absurd, overdreven luksus, til mennesker som har så meget i forvejen - synes jeg også er direkte ulækkert.

Ét af de værste slumkvarterer jeg nogensinde har set, ligger i kort afstand fra Oscar-festlighederne. 'Skid Row' i Los Angeles, er noget af det mest usle jeg nogensinde har set. Der 'bor' noget i retning af 8.000 hjemløse i gaden, som må tigge sig til et måltid mad eller sælge sig selv til ét eller andet, og så sidder de der stenrige millionærer og hælder mad med 24 karats guld på i kraniet og får en 'lille gavepose' til 650.000 kr, lige om hjørnet.
Jeg siger ikke, at de skulle tage deres egen madpakke med. Men lidt mindre end dette absurde ædegilde, må kunne gøre det. Og så kunne de jo skænke pengene til folkene i nabolaget, i Skid Row.

Det er sjældent at jeg bliver forarget. Men her i dette tilfælde, er jeg det.

'Skid Row' LA

Billede

Ad, for pokker. Jeg anede ikke, at det var sådan det forløb, men det er eddermanemer upassende, hvis der nogensinde er noget, der har været upassende! Filmindustrien er i forvejen i sin essens anløben - rige mennesker skaber historier som andre bedøver sig selv i, og ALLE betaler til det.
Hvor ville det være en passende og meget fantastisk gæstus, hvis de bare ét enkelt år tog hele det der ekstravagante shit væk og donerede pengene til verdens fattige.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1422
Likede indlæg: 18223

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2019, 11:34

HappyPaww skrev:
Charly skrev:
HappyPaww skrev:
HappyPaww skrev:
Charly skrev:
HappyPaww skrev:En bekendt har udklædt sin vildt kære 2-årige søn som en mini-Hitler og har sendt ham i vuggestue sådan til Fastelavn.

Godt han er nuttet, for synes godt nok det er upassende :shock:

Men hvorfor? :gruble:

Du mener ikke det er upassende at klæde sit lille uskyldige/uvidende barn ud som en diktatorisk massemorder?

Prince Harry blev sablet ned for at klæde sig ud som nazist for nogle år tilbage - jeg mener det er helt fair at tage anstød af det, når det er noget så mange mennesker historisk er påvirket af.

Edit: Eller spørger du hvorfor de klæder drengen ud sådan...? :blush:

Jeg undrer mig over hvorfor i al verden man vælger at klæde sit barn ud som Hitler.

Ja - det er vist simpelthen bare et udtryk for virkelig plat og upassende sort humor, med lidt manglende socialt filter. De er et multietnisk par, så ingen arisk baggrund (heldigvis).

Jeg er ikke sikker på at det gør det bedre, at det er et multietnisk par. Blandt andet fordi jødehad jo langt fra kun har rod hos ariske etnocentrister. Det kan meget nemt blive opfattet antisemitisk. Meget uheldigt og synd, at de ikke er bevidste om hvor mange tæer de kan risikere at træde på dér og hvordan det kan skabe problemer for deres ry.
10
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 712
Likede indlæg: 13760

Indlægaf HappyPaww » 1. mar 2019, 11:36

LaScrooge skrev:
HappyPaww skrev:
Charly skrev:
HappyPaww skrev:
HappyPaww skrev:
Charly skrev:
HappyPaww skrev:En bekendt har udklædt sin vildt kære 2-årige søn som en mini-Hitler og har sendt ham i vuggestue sådan til Fastelavn.

Godt han er nuttet, for synes godt nok det er upassende :shock:

Men hvorfor? :gruble:

Du mener ikke det er upassende at klæde sit lille uskyldige/uvidende barn ud som en diktatorisk massemorder?

Prince Harry blev sablet ned for at klæde sig ud som nazist for nogle år tilbage - jeg mener det er helt fair at tage anstød af det, når det er noget så mange mennesker historisk er påvirket af.

Edit: Eller spørger du hvorfor de klæder drengen ud sådan...? :blush:

Jeg undrer mig over hvorfor i al verden man vælger at klæde sit barn ud som Hitler.

Ja - det er vist simpelthen bare et udtryk for virkelig plat og upassende sort humor, med lidt manglende socialt filter. De er et multietnisk par, så ingen arisk baggrund (heldigvis).

Jeg er ikke sikker på at det gør det bedre, at det er et multietnisk par. Blandt andet fordi jødehad jo langt fra kun har rod hos ariske etnocentrister. Det kan meget nemt blive opfattet antisemitisk. Meget uheldigt og synd, at de ikke er bevidste om hvor mange tæer de kan risikere at træde på dér og hvordan det kan skabe problemer for deres ry.

Jeg er helt enig. NU kender jeg dem jo, men det gør mange andre jo ikke - og man kan da kun forestille dig hvad fx andre forældre i vuggestuen tænker :(
1
Hewlett
Kort karma: 53
Likede indlæg: 2554

Indlægaf Hewlett » 1. mar 2019, 18:07

En lille historie der kan relateres til dårlige læger:

Da jeg var omkring 19år gammel fik jeg midt i efterårsferien besvær med at trække vejret dybt ned i lungerne uden at det gav en stikkende smerte bag kravebenene. I løbet af få dage var det blevet værre og bekymret ringede jeg til lægevagten som bad mig komme med det samme.

Han lyttede lidt til mine lunger og mente at min ene lunge muligvis var punkteret. Han sendte mig så afsted (på cykel, vel at mærke) til skadestuen som lå under 3 km. væk. Her undrede de sig godt nok over, at jeg var blevet sendt afsted fra vagtlægen på cykel men lægen hér kunne ikke høre mislyd på nogle af mine lunger, så jeg endte med at blive sendt til røntgen. Her fandt de heller ingenting hvilket resulterede i, at de kaldte det for "muskelømhed" og gav mig nogle smertestillende piller med hjem. Dét til trods for, at jeg fortalte dem at jeg havde slappet helt af i min ferie og altså ikke burde have ømme muskler bag mine kraveben. De smertestillende hjalp da heller ikke spor, jeg havde lige så ondt som før.

Vagtlægen ringede til mig dagen efter og da han hørte hvad de havde sendt mig hjem med fra skadestuen, bad han mig om at ringe til min egen læge lige så snart jeg kunne.

Jeg fik tid hos en lægepraktikant hos min læge og det var da godt nok til mit held, for hun stillede mig omtrent 3 spørgsmål og så havde hun diagnosticeret mig med mavesyre i spiserøret og sendte mig på apoteket efter nogle piller som tog smerterne samme dag.

Det korte af det lange er: jeg synes det er ganske upassende at en ikke-færdiguddannet læge overgår hhv. lægen hos Lægevagten OG lægen på skadestuen i viden omkring hvad der kan forårsage smerter bag kravebenene - altså hvis det vel at mærke hverken er en punkteret lunge eller almindelig muskelømhed :forvirret2:
9
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 309
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 5335

Indlægaf Ladysparrow » 2. mar 2019, 00:48

Min ex mand sendte mig en sms her kl 22.30 indeholdende: "omg hvad skete der?" Jeg svarer en time senere hvad han mente... lidt senere ringer telefonen, han er tydelig meget fuld og han kone er i baggrunden. Han insisterer på at tale engelsk og vil at jeg skal snakke med hans kone, for at forsikre hende der ikke er noget mellem os.

Så skide upassende af dem begge... Det er 3 år siden til april hvor jeg gik fra ham. Vi har sporadisk kontakt, når han skriver til mig på min arbejdsmail. Hun læser hans sms:er. Hold nu kæft hvor jeg ikke gider de 2.

Efter jeg har lagt på (svarede at jeg ikke gider det pis) får jeg en sms fra hende skrevet fra hans mobil "dont contact me anymore" 2 minutter efter skriver han at jeg bare skal ignorere det.

Jeg magter ikke det drama. Jeg har ondt af ham, vi var sammen i 15 år og bruddet var hårdt for ham. At han så finder sig en crazy kontrollerende kælling er sgu ikke mit problem. .
16
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3289

Indlægaf Nicolait » 2. mar 2019, 05:43

Ladysparrow skrev:Min ex mand sendte mig en sms her kl 22.30 indeholdende: "omg hvad skete der?" Jeg svarer en time senere hvad han mente... lidt senere ringer telefonen, han er tydelig meget fuld og han kone er i baggrunden. Han insisterer på at tale engelsk og vil at jeg skal snakke med hans kone, for at forsikre hende der ikke er noget mellem os.

Så skide upassende af dem begge... Det er 3 år siden til april hvor jeg gik fra ham. Vi har sporadisk kontakt, når han skriver til mig på min arbejdsmail. Hun læser hans sms:er. Hold nu kæft hvor jeg ikke gider de 2.

Efter jeg har lagt på (svarede at jeg ikke gider det pis) får jeg en sms fra hende skrevet fra hans mobil "dont contact me anymore" 2 minutter efter skriver han at jeg bare skal ignorere det.

Jeg magter ikke det drama. Jeg har ondt af ham, vi var sammen i 15 år og bruddet var hårdt for ham. At han så finder sig en crazy kontrollerende kælling er sgu ikke mit problem. .

Hvorfor svarede du på hans besked i første omgang?
Hvad med at blokere deres numre, så de i det mindste ikke kan ringe til dig.

Det må være irriterende at blive trukket ind i deres drama og fuldskab. :ae:

Jeg håber ikke ovenstående virker fordømmende. Det er bestemt ikke min mening. :)
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 309
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 5335

Indlægaf Ladysparrow » 2. mar 2019, 23:18

Nicolait skrev:
Ladysparrow skrev:Min ex mand sendte mig en sms her kl 22.30 indeholdende: "omg hvad skete der?" Jeg svarer en time senere hvad han mente... lidt senere ringer telefonen, han er tydelig meget fuld og han kone er i baggrunden. Han insisterer på at tale engelsk og vil at jeg skal snakke med hans kone, for at forsikre hende der ikke er noget mellem os.

Hvorfor svarede du på hans besked i første omgang?
Hvad med at blokere deres numre, så de i det mindste ikke kan ringe til dig.

Det må være irriterende at blive trukket ind i deres drama og fuldskab. :ae:

Jeg håber ikke ovenstående virker fordømmende. Det er bestemt ikke min mening. :)

:kys: Nej slet ikke. Jeg har ikke haft nogen grund til at blokere ham. Skilsmissen tog hårdt på ham og vi havde en del kontakt i starten, vi skiltes fredeligt, selvom han var vred og bitter, har han altid behandlet mig med respekt. Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle svare ham på en sms. Men mine grænser gik ved den opringning. Jeg ved at hans nye kone er noget speciel, men det kan ikke være mit problem.
6
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 385
Likede indlæg: 8277

Indlægaf hotlips » 4. mar 2019, 01:28

Nu var der den tråd med om børn i whisky bæltet bruger penge til at tørre næse i..

Da jeg gik i skole i Hellerup var der nogen der havde mange penge men det var ikke noget der blev gået op i, det var normale børn i cowboybukser og sweater som os andre, det eneste der var en smule anderledes var at nogen gik op i det her med hvem der havde kendte forældre.

Ikke i min klasse men der var på nogle punkter nok lidt forskel på hvor meget man levede op til rygterne om at bo i Hellerup og i den klasse der var over os der gik de meget op i det. De var også kærester på kryds og tværs og kom i skole med make up i hele hovedet og af og til så vi en af dem med en skoldning fra solarie, det var ikke noget kønt syn men det var tydeligvis noget der fyldte meget og de dyrkede også det her med at være in eller ej.

Og de gik meget op i det her med at være kendt så af og til kom et par af dem ned i vores klasse med et sladderblad for at vise et af børnene "se vi ved godt din mor har været i bladet fordi hun har været til derby" eller hvad det nu måtte være, det var tydeligvis ment som en kompliment men det gjorde bare der sad et barn og ikke rigtig vidste hvor de skulle gøre af sig selv, det var frygteligt pinligt og akavet for dem og efter en 5-6 gange hvor de havde forsøgt sig hos de forskellige og fået samme reaktion droppede de det heldigvis, vi talte aldrig om det, vi andre var jo også børn og vi havde fanget at det var meget ubehageligt for dem.

Jeg har siden tænkt på hvor de har vidst det fra og hvordan en pige på måske 12-13 får fat i sådan et blad og hvorfor de tænker at det der er da xxxx mor eller far, dengang var det så almindeligt at være til alt muligt på skolen og det var helt almindeligt at de der havde skuespillere eller musikere havde bedsteforældre, ældre kusiner og så videre med når der en sjælden gang var noget, man kan jo ikke få fri fra det kongelige teater fordi man skal til skolefest eller aflyse sin egen koncert for det.

Jeg tror der har siddet nogle forældre og været med til det der i et eller andet omfang, om de så har fortalt deres børn at det der er xxxx mor hver gang de har været i fjernsynet, om de har vist dem de blade eller om de ligefrem har giver børnene de blade med og sagt de skulle prøve at blive gode venner med de børn ved jeg ikke, men vi var for små til at jeg tror på det har været helt deres eget værk, jeg kan huske den ene gang hvor de kom ind i den lille gård for at vise at den enes mor var i et blad, noget med at vise sit tøj tror jeg, mens vi løb rundt og legede og der løb de nærmest efter ham, jeg tror måske de tænkte han ikke havde forstået hvad de sagde siden han ikke blev vildt glad og takkede dem. Vi må have gået i tredje, hvad er man der, 10 år?

Det var vildt upassende og hvis der er nogle forældre der har været med til det på et eller andet plan, så håber jeg det er sådan en ting de gemmer for sig selv og skammer sig over endnu.

I dag ville det være noget man tog hånd om på de fleste skoler og dét er sådan noget jeg synes er en god ting, det var heller ikke sjovt at være ven med dem og stå der og ikke vide hvor man skulle gøre af sig selv, jeg kunne ikke så godt skælde dem ud for de havde helt sikkert kun gode hensigter men det var tydeligt at de havde brug for at nogen gjorde noget, jeg kan stadig huske hvor gennem ubehageligt det var, også fordi de ikke bare gik, de blev i måske fem minutter der føltes som en evighed mens de prøvede at få en anden reaktion end et barn der sad og kiggede ned i bordet og ikke vidste hvad de skulle svare på ting som det er virkelig en flot kjole din mor har på eller skal hun snart i fjernsynet igen..

Gyseligt.
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 192
Likede indlæg: 6381

Indlægaf Tibbler » 4. apr 2019, 20:06

En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ge/7583688
14
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 580
Likede indlæg: 10451

Indlægaf Misantropen » 4. apr 2019, 20:21

Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

Fedt for pigen at hele verden kender hemmeligheden. Spændende hvor hurtigt hun får sandheden at vide :stoned:

Jeg har svært ved at tro på det er sandt. Det er i hvert fald ikke særlig gennemtænkt.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 341
Likede indlæg: 6851

Indlægaf BlueBunny » 4. apr 2019, 20:41

Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Voldsomt upassende. Underligt de synes det er fantastisk.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3663
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37466

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2019, 21:33

BlueBunny skrev:

Englænderne syntes også at det var det mest upassende de nogensinde havde hørt, da Cliff Richard blev frifundet for pædofili og han sagde at han var glad for et retssystem hvor uskyldige ikke bliver dømt og at han hellere så 10 skyldige blive frifundet end 1 uskyldig blive dømt for noget så væmmeligt.
Det syntes jeg til gengæld var sygt mærkeligt. Der var virkelig stor opstandelse og rigtig mange der mente at der hellere burde være 10 uskyldige der blev dømt, men så til gengæld 1 skyldig ikke gik fri. Meget mærkeligt land.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 02:48

kidkomb skrev:
BlueBunny skrev:

Englænderne syntes også at det var det mest upassende de nogensinde havde hørt, da Cliff Richard blev frifundet for pædofili og han sagde at han var glad for et retssystem hvor uskyldige ikke bliver dømt og at han hellere så 10 skyldige blive frifundet end 1 uskyldig blive dømt for noget så væmmeligt.
Det syntes jeg til gengæld var sygt mærkeligt. Der var virkelig stor opstandelse og rigtig mange der mente at der hellere burde være 10 uskyldige der blev dømt, men så til gengæld 1 skyldig ikke gik fri. Meget mærkeligt land.

Prøv at kigge i leaving neverland tråden herinde, der er masser der ikke er et hak bedre her og endda de der mener at hvis man opfører sig som hvad de har besluttet for sig selv er skummelt så er det dem der skal bevise at de ikke har gjort noget, så faktisk er det værre for man kan ikke bevise at man ikke har gjort noget.

Jeg er ikke religiøs og forstår ikke helt den der med at fortælle børn deres nære er kommet i himlen og stadig er bevidste, jeg kan godt se det er en rar tanke men man risikerer jo at de får en opfattelse af at de her mennesker stadig er der, det tror jeg ikke nødvendigvis er super sundt. Det har utvivlsomt været pænt ment af den postarbejder og når nu faren selv er med på at de håndterer det på den måde med at lade som om der er en mor et sted så tror jeg det er harmløst men hele ideen i at lade hende tro hendes mor stadig eksisterer det synes jeg er bekymrende,jeg tror det kan give store problemer med at få håndteret den sorg og komme igennem den proces at hun er der ikke mere og nu skal du videre og ud på den anden side med de der er levende endnu.
Da min dreng gik i børnehave var der to forældre der døde indenfor en uge, det var forskellige børn der mistede og der fik vi brev om at de havde fået at vide de var blevet til stjerner på himlen og ikke mere end det, det syntes jeg var fint, det er svært for et lille hoved at forstå noget bare er væk men der var ingen der gjorde det til stadig levende væsener de skulle forholde sig til og de lod til at komme godt igennem, der er jo også den fordel når de er så små at de glemmer, og selvom jeg synes det er fint man holder minderne i live så de beholder dem til de er voksne så har de alt andet lige en fordel i at de ikke husker så godt som de voksne og de hurtigere får en ny hverdag til at være det de plejer.
0
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 05:17

Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 341
Likede indlæg: 6851

Indlægaf BlueBunny » 5. apr 2019, 05:25

hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med
8

Tilbage til "Generelt"