Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 610
Likede indlæg: 10560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TinaW » 10. jun 2020, 13:03

Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.

Jeg tror jeg ville være vred nok, til at sende en mail til deres hovedkontor og oplyse om det skete.
Det er bare ikke ok.
28
zembra1986
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6766

Indlægaf zembra1986 » 10. jun 2020, 13:14

TinaW skrev:
Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.

Jeg tror jeg ville være vred nok, til at sende en mail til deres hovedkontor og oplyse om det skete.
Det er bare ikke ok.

Det ville jeg KLART også gøre. Hold nu op for en nar-opførsel.

Og kram til Dmitra :kram: (du har da virkelig været uheldig med at rende ind i idioter på det seneste)
3
Bergen
Kort karma: 127
Likede indlæg: 4226

Indlægaf Bergen » 10. jun 2020, 13:17

Skriv en mail til deres ledelse. Det der er ikke ok. Overhovedet. De bør hive vedkommende til en lille snak om respekt.

Jeg stoppede med at støtte Red Barnet, da Helle Thornings løn og pension i den butik blev offentliggjort. Når jeg siger det, så dropper de at tale til mig.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 709
Likede indlæg: 13643

Indlægaf HappyPaww » 10. jun 2020, 13:21

Du skal helt klart klage, Dmitra! Det er langt over grænsen, selv for en facer (og hele det koncept burde virkelig forbydes :sur:). Men tror trods alt ikke den slags "argumenter" er en del af lærebogen fra RB.
4
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1399
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 20666
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 10. jun 2020, 13:56

Jeg fik desværre ikke facerens navn men jeg har tid og sted og kan beskrive ham og så ved jeg han gik der sammen med sin søster, det må være rigeligt.

Og I kan tro der kommer en klage. Min grænse er ret, jeg kan slet ikke finde det ord, hjælp mig lige... det jeg mener er der skal meget til at træde over den, men det gjorde han noget så eftertrykkeligt at jeg ikke kan sidde det overhørig. Uanset om jeg havde mødt forståelse herinde eller ej havde jeg klaget, men det er alligevel rart at blive bekræftet i at man ikke blot er nærtagende.

Og for en god ordens skyld, så tror jeg bestemt ikke det er almen RB taktik, men i nær fremtid vil det nok ikke være dem jeg først tænker på hvis jeg lige har en smule at give af.
15
As-salama-lama alaykum, you big hater
86451132020. :lun:
Proud anarchocapitalist in the making
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1435
Likede indlæg: 17455

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2020, 14:07

Min nabo har fået smidt kattelort på sin bil. Og ja, hans kat skider alle steder og er røvirriterende, men det er da godt nok lavt at reagere på den måde :( Hvis man er så træt af det, at man vil gøre noget ved det, så må man jo have nosser nok til at tage dialogen med ham.
5
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Mads
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Mads » 10. jun 2020, 14:10

Dmitra skrev:Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

For satan, hvor havde jeg taget ham på ordet, og havde givet igen! Han ville blive mit projekt resten af den dag. Jeg ville lave en scene, og udskamme ham retur. Derefter ville jeg blive ved ham, og følge efter ham, når han gik væk. Jeg ville følge ham så meget, som det var mig muligt hele den dag. Og HVER gang han henvender sig til en person mhp. at få dem til at bidrage, så ville jeg sætte alt ind for at ødelægge det for ham! Jeg ville afbryde hans salgstale, og henvende mig til personen og fortælle vedkommende om hans metoder. Jeg ville sikkert gå all in og smide nogle løgne på også.

Kort sagt, jeg ville smide enhver skam overbords og dedikere min dag på at få ham til at betale for den kommentar.
3
78 % af danskerne betragter Jarl Friis Mikkelsen som vor tids David Hasselhoff.

- Megafonmåling bragt i Politiken, 12. september 2020.
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 10. jun 2020, 14:17

Mads skrev:
Dmitra skrev:Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

For satan, hvor havde jeg taget ham på ordet, og havde givet igen! Han ville blive mit projekt resten af den dag. Jeg ville lave en scene, og udskamme ham retur. Derefter ville jeg blive ved ham, og følge efter ham, når han gik væk. Jeg ville følge ham så meget, som det var mig muligt hele den dag. Og HVER gang han henvender sig til en person mhp. at få dem til at bidrage, så ville jeg sætte alt ind for at ødelægge det for ham! Jeg ville afbryde hans salgstale, og henvende mig til personen og fortælle vedkommende om hans metoder. Jeg ville sikkert gå all in og smide nogle løgne på også.

Kort sagt, jeg ville smide enhver skam overbords og dedikere min dag på at få ham til at betale for den kommentar.

Det lyder fantastisk.

Jeg er desværre den type der ofte bliver helt paf i den slags situationer og så først bagefter bliver ramt af alle de ting jeg burde have gjort og sagt.

Jeg sad på en bænk bagefter og lige sundede mig, da jeg skulle til at gå var han i færd med at ordne formaliteterne med en kvinde, jeg fik tanken om jeg netop burde gå hen til hende og sige "hey det er dit valg jo, men du skal bare lige vide, inden du bestemmer dig...", men jeg er nosseløs hvad den slags angår og ikke kun fordi jeg er kvinde.
0
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 10. jun 2020, 14:20

Dmitra skrev:Jeg er desværre den type der ofte bliver helt paf i den slags situationer og så først bagefter bliver ramt af alle de ting jeg burde have gjort og sagt.

Man burde have en lille pamflet liggende standby i lommen eller håndtasken, hvor man har forberedt x antal comebacks til de mest gængse situationer. Bare så man kan hive en verbal kindhest frem på stående fod, selvom man er blevet lidt paf.
5

Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 350
Likede indlæg: 6796

Indlægaf PaleSeptember » 10. jun 2020, 14:21

Mads skrev:For satan, hvor havde jeg taget ham på ordet, og havde givet igen! Han ville blive mit projekt resten af den dag. Jeg ville lave en scene, og udskamme ham retur. Derefter ville jeg blive ved ham, og følge efter ham, når han gik væk. Jeg ville følge ham så meget, som det var mig muligt hele den dag. Og HVER gang han henvender sig til en person mhp. at få dem til at bidrage, så ville jeg sætte alt ind for at ødelægge det for ham! Jeg ville afbryde hans salgstale, og henvende mig til personen og fortælle vedkommende om hans metoder. Jeg ville sikkert gå all in og smide nogle løgne på også.

Ej undskyld, men det der er sgu da lige til WTF-tråden.
4
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » 10. jun 2020, 14:24

PaleSeptember skrev:

Hvorfor undskylder du dog??
0

Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 336
Likede indlæg: 6750

Indlægaf BlueBunny » 10. jun 2020, 14:31

Mads skrev:

Jeg overvejede meget om jeg skulle slentre ned ad Ballerup gågade... men det er nok for sent. Men jeg skal derhen i morgen!

D hvor stod han? Så skal jeg se om han er der i morgen (aften :/ )
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 350
Likede indlæg: 6796

Indlægaf PaleSeptember » 10. jun 2020, 14:32

Mads skrev:
PaleSeptember skrev:

Hvorfor undskylder du dog??

Ja, det er faktisk et godt spørgsmål :gruble:
1
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 10. jun 2020, 15:33

For lige at følge op.

Jeg sendte jo den klage til Red Barnet pr mail. Der gik cirka en time og så ringede min telefon.

Det var fra Red Barnet, de ville rigtig gerne undskylde mange gange og slå fast det på ingen måder var i orden og heller ikke noget de blot ville se gennem fingrene med, hvorfor de også ville kontakte pågældende facer og gøre ham det klart at noget lignende ikke skulle ske igen.

Og takkede mig for jeg delte oplevelsen og sagde at de altid gerne ville høre de negative ting også for kun når de hørte dem kunne de tage hånd om dem.

Hun ville også sende mig en mail med svar så jeg havde deres uforbeholdne undskyldning på skrift.
42
Brugeravatar
Dmitra
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 10. jun 2020, 15:37

Og mailen:

Hej .....

Tak for en god snak.

Som er jeg utrolig ked af den oplevelse som du har haft med en af vores fundraisere.

Vi har stort fokus på at vores fundraisere skal sikre, at en hver form for møde med os i gadebilledet skal være en god oplevelse og samtidig er det en del af vores retningslinjer, at vi til hver en tid acceptere et nej tak og sender folk godt videre.

Det er tydeligvis ikke sket i den dialog som du havde med en af vores fundraisere tidligere idag og det vil jeg rigtig gerne sige undskyld for.

Den type adfærd som du er blevet mødt af, kan vi på ingen måde stå inde for.

Vi ved at ikke alle har mulighed for at donere hver måned, og det er også helt okay! Det er ligeså fantastisk at man giver når man selv har mulighed og overskud til det og det kan jeg se at du har gjort igennem årene. Det skal du have stor tak for. :)

Som jeg nævnte for dig i telefonen, så vil vi tage en alvorlig samtale med den pågældende fundraiser som du mødte, for at sikre at han ved at det på ingen måde er acceptabel opførsel.
22

Tilbage til "Generelt"