Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1350

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophies-mor » 19. okt 2015, 10:38

Kattefjæs skrev:
Hunkat skrev:
Gud hvor jeg håber du sagde noget? Eller ringede til vagten?
Ej, jeg kan godt forstå hvis man er for chokeret men for fanden hvor jeg håber de ikke slipper godt fra det.

Jeg var ude at løbe og derfor rimelig langt væk i tankerne, så til at starte med nåede jeg lige akkurat ikke andet end at måbe og tænke "Det gør de bare ikke.........", og så var jeg allerede forbi - efter 50 meter eller sådan noget vendte jeg om, for med tanke på at folk altså får bøder når deres gravsteder efterlades i dårlig stand, kunne jeg ikke rigtig lade det passere. Da jeg kom derhen igen stod der så en gartner og sagde at det dér ikke gik på kirkegården, og så behøvede jeg alligevel ikke sige noget. Det havde jeg dog gjort hvis ikke han var kommet først. Den skulle bare lige ind og vende præcis hvad det egentlig var der foregik. :stoned:

Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.

Løb du på en kirkegård?
Det er imo også upassende. :blush:
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 19. okt 2015, 10:44

Hende der fra singlegruppen. Er ret sikker på at hun ikke tigger, men betaler i form af naturalier. Men det er måske upassende at sige :fløjt:.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 19. okt 2015, 13:09

Sophies-mor skrev:Løb du på en kirkegård?

Arh, så upassende er det vist heller ikke på en historisk kirkegård som fungerer mere eller mindre som park med to cykelstier og hundredevis af daglige besøgende, herunder mange løbere, yoga-entusiaster, skolegrupper og guidede ture.

Kirkegårde kan sagtens fungere som en slags offentlige parker så længe der fortsat er respekt for aktive begravelsesområder, begravelsesfølger og gravfreden. Man hverken løber eller dyrker yoga oven på gravene, trods alt, og hvis man holder de ikke-kirkegårds-relaterede aktiviteter til de ældre dele, hvor de nyeste grave er fra sidste halvdel af 1800-tallet, er det nok begrænset hvor mange man kan forarge. Det er vel ikke mere forargende end de mange turister som kommer for at tage selfies ved siden af de særligt interessante gravsteder.

Jeg kunne aldrig finde på at foretage mig noget som helst på et aktivt gravsted andet end at besøge den afdøde.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2015, 13:47

Det er fandme upassende, at jeg glemte p-skiven :sur:

Pissesur på mig selv.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1350

Indlægaf Sophies-mor » 19. okt 2015, 14:05

Kattefjæs skrev:
Sophies-mor skrev:Løb du på en kirkegård?

Arh, så upassende er det vist heller ikke på en historisk kirkegård som fungerer mere eller mindre som park med to cykelstier og hundredevis af daglige besøgende, herunder mange løbere, yoga-entusiaster, skolegrupper og guidede ture.

Kirkegårde kan sagtens fungere som en slags offentlige parker så længe der fortsat er respekt for aktive begravelsesområder, begravelsesfølger og gravfreden. Man hverken løber eller dyrker yoga oven på gravene, trods alt, og hvis man holder de ikke-kirkegårds-relaterede aktiviteter til de ældre dele, hvor de nyeste grave er fra sidste halvdel af 1800-tallet, er det nok begrænset hvor mange man kan forarge. Det er vel ikke mere forargende end de mange turister som kommer for at tage selfies ved siden af de særligt interessante gravsteder.

Jeg kunne aldrig finde på at foretage mig noget som helst på et aktivt gravsted andet end at besøge den afdøde.

Jeg synes så heller ikke, at kirkegårde skal fungere som parker, skovtursområder osv.
Det er noget fis.

Men enige, det bliver vi vist nok ikke.
3
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 19. okt 2015, 15:20

Sophies-mor skrev:Jeg synes så heller ikke, at kirkegårde skal fungere som parker, skovtursområder osv.
Det er noget fis.

Men enige, det bliver vi vist nok ikke.

Mja, jeg er lidt ligeglad egentlig - forstået på den måde at hvis jeg ikke kan lide den slags, så lader jeg være med at komme der/planlægge at blive begravet der. Det står jo én frit for at benytte sig af en af landets mange andre hundrede kirkegårde når den tid kommer hvis man ikke bryder sig om de store by-kirkegårde hvis anvendelse har ændret sig meget gennem tiden. Så længe folk husker at tage hensyn til de aktive begravelsesområder, kan jeg ikke se det store problem (og det er så ikke alle som kan finde ud af det, desværre, hvilket jo også var min oprindelige klage her i tråden).

Jeg passer selv en grav på en kirkegård som er noget meget privat af karakter og ligger udenfor byen, og da ville det da også være temmelig malplaceret hvis folk gav sig til at cykle, løbe, holde skovtur eller solbade topløs (som folk jo også gør på de store by-kirkegårde). Men det er jo også en aktiv kirkegård hvor ingen gravsteder er ældre end ca. 50 år og hvor den eneste egentlige aktivitet er gartnernes arbejde og de pårørendes besøg.

Alting til sin tid, eller hvad det nu er man siger. :)
3
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2576

Indlægaf Mi55y » 20. okt 2015, 04:20

Jeg synes, det er upassende, at der ikke er nogen af mine naboer, der gider at flytte... Jeg blev skrevet op til en overdækket p-plads i marts, da jeg fik min bil, og blev jo noget glad, da jeg var den eneste på venteisten. Men hvad hjælper det, når der ikke er nogen pladser, der bliver frie? Og nu kommer nattefrosten :(
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 20. okt 2015, 05:27

Det er virkelig upassende at sælge skrammel der ikke virker.

Jeg havde købt sådan en pinata,det vil i dette tilfælde sige en papkasse klædt ud som skattekiste,til 150 kr i BR,den skulle funktionelt ikke andet end at blive hængende mens den blev slået i smadder..men 3 børnehavebørn var nok,så knækkede hængestroppen..og man tager den jo ikke lige mens der står 20 unger klar til at slå og går over og bytter den.

Skodbiks.
3
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5112

Indlægaf ManicNinja » 21. okt 2015, 02:06

:dåne:
Kvittevisse skrev:
Ado skrev:Og nu har hun så fået hjælp. Igen. Så hører vi ikke fra hende før hun mangler noget nyt.

Er det der - virkeligt, virkeligt ??
Jeg mangler ord, altså.
Det er- dog det klammeste jeg har læst længe :(
Hvordan er det dog muligt, at mennesker- på den måde- kan få andre til at gøre den slags ting.
Jeg er målløs :gruble:

Det er vel noget med, at så længe der findes nogle, der er dumme nok og lader sig udnytte, så ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 21. okt 2015, 16:20

Interflora er pisse upassende.

Sidste sommer bestilte jeg blomster hos dem. Den del gik fint, faktisk var jeg ret begejstret for deres services.
Men så i dag, der fik jeg mail fra et firma der laver forbrugerundersøgelser. Det var om interflora og jeg fik mail fordi jeg har handlet hos dem. Hvordan pokker kan et firma synes det er i orden, at videregive ens mail til sådan noget? Især når der udtrykkeligt står i deres fortrolighedspolitik at ens mail kun bliver brugt i forbindelse med ordren.
4
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 23. okt 2015, 14:39

at bruge begrebet mandeinfluenza..det er ikke ok i vore dage at omtale hinanden på hinanden på den måde.iøvrigt er det røvnedladende på linje med at spørge en kvinde om hun er præ.
5
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4160

Indlægaf decibell » 23. okt 2015, 15:30

I bus på vej til Roskilde:

En mand hører så højt musik i sit headset (eller de er meget dårlig kvalitet), at resten af bussen kan høre, hvilke sange det er. Topmålet af ironi er, at han har sat sig på det sæde, hvor der på væggen står "Skru ned for larmen - ikke for charmen - det er go stil". :stoned:

Og så lige personen bagest i bussen, der stinker så meget af sved, at det kan lugtes længere fremme. Det er en meget lang tur. :cool:
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 23. okt 2015, 15:43

Jeg synes det er upassende at jeg ikke kan logge ind på min skolemail så jeg kan se om min vejleder har skrevet
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Urtekussen » 23. okt 2015, 16:16

Kvinde på mit arbejde i dag.
Hun fortæller om sit barn, som snart skal konfirmeres, og hvis der skal være stor fest, har hun disse og disse planer.
Jeg siger så noget i retning af "Ja, eller hvis h*n VIL konfirmeres"

"Det er ikke et valg! H*n er døbt, så bliver man også konfirmeret. Basta!"

Jeg synes dælme det er upassende at tvinge den over hovedet på sit barn. Der er vist en, som burde gå med sit barn til konfirmationsforberedelse.
13
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 17:08

Urtekussen skrev:Kvinde på mit arbejde i dag.
Hun fortæller om sit barn, som snart skal konfirmeres, og hvis der skal være stor fest, har hun disse og disse planer.
Jeg siger så noget i retning af "Ja, eller hvis h*n VIL konfirmeres"

"Det er ikke et valg! H*n er døbt, så bliver man også konfirmeret. Basta!"

Jeg synes dælme det er upassende at tvinge den over hovedet på sit barn. Der er vist en, som burde gå med sit barn til konfirmationsforberedelse.

Hjemme hos mig er det: Du er mit barn, så det bliver holdt en fest for dig på dagen, om du vil eller ej
1

Tilbage til "Generelt"