Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 252
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2611

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 29. okt 2015, 12:49

En på min "venne"-liste på facebook, der pt. plastrer min væg til med talrige delinger af artikler og videoer fra alle mulige "Islamisterne ud af Europa" grupper :rulle: Han får vist æren af, at blive min første blokering.
4
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Marott
Kort karma: 92
Likede indlæg: 488

Indlægaf Marott » 31. okt 2015, 14:15

didas skrev:En på min "venne"-liste på facebook, der pt. plastrer min væg til med talrige delinger af artikler og videoer fra alle mulige "Islamisterne ud af Europa" grupper :rulle: Han får vist æren af, at blive min første blokering.

Jeg har et nært familiemedlem, der røg på bloker efter lige lovligt mange af de der opdateringer og delinger. Faktisk er jeg ret large og så igennem fingre med det i starten, men da der kom 5 i træk af den slags opdateringer fra pågældende, så røg han altså på bloker. Normalt ville jeg slette sådan en ven på fb, men familie, det er lidt mere tricky. :genert:
2
Marott

Indlægaf Marott » 31. okt 2015, 14:24

Og til trådens emne: Jeg har skiftet arbejde i foråret og på trods af det, så modtager jeg stadig post fra mit gamle arbejde med mødeindkaldelser, invitationer til kurser og påmindelser om ting, som jeg ikke har fulgt op på. Det sidste giver jo egentlig fint nok mening, når jeg ikke arbejder der længere. :stoned:
4
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 233
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Mi55y » 31. okt 2015, 16:34

Marott skrev:Og til trådens emne: Jeg har skiftet arbejde i foråret og på trods af det, så modtager jeg stadig post fra mit gamle arbejde med mødeindkaldelser, invitationer til kurser og påmindelser om ting, som jeg ikke har fulgt op på. Det sidste giver jo egentlig fint nok mening, når jeg ikke arbejder der længere. :stoned:

Jeg skiftede arbejde for over et år siden, men bliver stadig jævnligt kontaktet, fordi jeg stadig står som kontaktperson på mit gamle arbejdes hjemmeside. Selvom jeg har påpeget det flere gange!
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10489

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2015, 16:43

Min gamle arbejdsplads har lige givet afskedsbrød til en, der har været der siden midt august.
Jeg betaler til det, da jeg stadig er ansat og derfor betaler til gavekasse, ligesom jeg så er med i fødselsdagsgaver til kolleger.
Jeg fik ikke så meget som en blomst på min fødselsdag, og jeg er ikke blevet tilbudt afskedsbrød efter 5 år. Min opsigelsesperiode slutter 30. november, så jeg er da spændt på at se, om jeg får en afskedsgave.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Marott

Indlægaf Marott » 31. okt 2015, 17:32

Fru Sunshine skrev:Min gamle arbejdsplads har lige givet afskedsbrød til en, der har været der siden midt august.
Jeg betaler til det, da jeg stadig er ansat og derfor betaler til gavekasse, ligesom jeg så er med i fødselsdagsgaver til kolleger.
Jeg fik ikke så meget som en blomst på min fødselsdag, og jeg er ikke blevet tilbudt afskedsbrød efter 5 år. Min opsigelsesperiode slutter 30. november, så jeg er da spændt på at se, om jeg får en afskedsgave.

Det mindede mig om, at, da jeg havde opsagt mit job under sygemelding, så fik jeg da lige en mail fra hende, der bestyrer gavekassen, at jeg stadig skulle betale for de sidste 2 måneder, som min opsigelse løb. :pompom:
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1374

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 17:36

Hvor er det tragisk med det russiske flystyrt i Egypten, men hvor er det dog afsindigt upassende at der stod horder af journalister og tog billeder og filmede lige op i fjæset på de totalt opløste pårørende ganske kort efter de fik at vide at der ingen overlevende var. Fulgte lige i hælene på dem rundt i lufthavnen. Så giv dog for pokker de stakkels mennesker noget privatliv.
8
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 481
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5662

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 18:32

Fru Sunshine skrev:Min gamle arbejdsplads har lige givet afskedsbrød til en, der har været der siden midt august.

Jeg fik heller ikke en skid, da jeg blev fyret pga sygdom efter næsten 6 års ansættelse. Ude af øje ude af sind. Jamen tak da.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2733

Indlægaf Tibbler » 31. okt 2015, 19:37

Kattefjæs skrev:Hvor er det tragisk med det russiske flystyrt i Egypten, men hvor er det dog afsindigt upassende at der stod horder af journalister og tog billeder og filmede lige op i fjæset på de totalt opløste pårørende ganske kort efter de fik at vide at der ingen overlevende var. Fulgte lige i hælene på dem rundt i lufthavnen. Så giv dog for pokker de stakkels mennesker noget privatliv.

Jeg sad og tænkte det samme - og tænkte så lige efter, hvor upassende jeg selv var, at jeg sad og kiggede på det. :blush:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1374

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 19:59

Tibbler skrev:
Jeg sad og tænkte det samme - og tænkte så lige efter, hvor upassende jeg selv var, at jeg sad og kiggede på det. :blush:

Jeg ser altid nyheder, og man er da vant til at se alt muligt tragisk, men det var alligevel uventet upassende, syntes jeg. Jeg havde ikke selv ledt efter sådan nogle klip, det er helt sikkert. Jeg kan slet ikke forestille mig noget mere grænseoverskridende end at have været ude for en tragisk hændelse for så at have en helt fremmed stikke et kamera op i mit ansigt for at lukrere på min sorg. Føj.
1
computermus
Kort karma: 54
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1181

Indlægaf computermus » 31. okt 2015, 22:33

Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.
Selvfølgelig kan man glemme en gang imellem, men når der adskillige gange bliver nævnt på deres fællesmøde at de skal sætte deres fodtøj op på skohylden når de går , og der samtidig er en ret stor seddel i garderoben der også gør opmærksom på det, så bliver jeg ret træt og sur.
At personalets garderobe mere end 1 gang om ugen faktisk ligner noget hvor børn har smidt deres støvler /sko og bare er gået ,gør mig ikke mindre træt.
Så hvis det her ikke snart ændrer sig ,hvilket jeg ikke har den store tiltro til, da det er blevet mere og mere hyppigt at sko og støvler bare ligger smidt, så kunne jeg finde på at blive ret upassende og finde en stor sæk og fylde de sko i, der ligger på gulvet. Så kunne posen stå på de ekstra skobakker der er sat frem til deres vinterstøvler.
7
Modesty Blame
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Modesty Blame » 2. nov 2015, 09:45

Har en kollega, for hvem det nu er lykkedes to gange at ringe til mig i ferier. Første gang var jeg i Italien, og anden gang var i går. Og det er bare typisk. Der er INGEN anden i hele verden, der kan hjælpe hende. INGEN. (jo der er)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 233
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Mi55y » 2. nov 2015, 13:12

Det er yderst upassende, at en, der har fået frakendt sit kørekort, alligevel tog bilen på arbejde en dag i sidste uge...
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3066

Indlægaf sigge » 2. nov 2015, 14:41

computermus skrev:Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.
Selvfølgelig kan man glemme en gang imellem, men når der adskillige gange bliver nævnt på deres fællesmøde at de skal sætte deres fodtøj op på skohylden når de går , og der samtidig er en ret stor seddel i garderoben der også gør opmærksom på det, så bliver jeg ret træt og sur.
At personalets garderobe mere end 1 gang om ugen faktisk ligner noget hvor børn har smidt deres støvler /sko og bare er gået ,gør mig ikke mindre træt.
Så hvis det her ikke snart ændrer sig ,hvilket jeg ikke har den store tiltro til, da det er blevet mere og mere hyppigt at sko og støvler bare ligger smidt, så kunne jeg finde på at blive ret upassende og finde en stor sæk og fylde de sko i, der ligger på gulvet. Så kunne posen stå på de ekstra skobakker der er sat frem til deres vinterstøvler.

Så bliver gulvet vel bare ikke gjort rent? Det kan jo ikke passe, at du skal slide på din ryg for at gå og rydde op efter voksne mennesker.

På min arbejdsplads er det bord, vi spiser frokost ved, efterhånden godt nusset, fordi vores rengøringspersonale ikke tørrer det af, hvis der ligger noget på det. Og der ligger næsten altid aviser el.lign. Nu har jeg sagt til mig selv, at jeg skal huske at rydde det i morgen, når vi får gjort rent, så det kan blive tørret af. Men så konsekvent er det altså her.
1
Har du endnu ikke planlagt sommerferie? Hvad med en tur til Budapest? :sol:

Se min tråd i salgsforummet. http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=58&t=6538
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1465
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12807

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 15:18

.kr
Skumfidusen skrev:
computermus skrev:Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.

Min far truede med at smide min søsters sko i fryseren, hvis hun ikke satte dem på plads. Og en dag gjorde han alvor af det...godt nok med den utilsigtede bivirkning at da han så EN gang selv glemte det, røg hans sko naturligvis også i fryseren, men altså - ideen er da givet videre.

På vores kontorfællesskab har jeg truet med at hvis jeg skal være rengøringshjælp, så vil jeg have penge for det. Det er et hæderligt erhverv, jeg gerne udfører, men min normaltakst er 1150 i timen og jeg fakturerer pr påbegyndte halve time, så en efterladt kaffekop kan give en regning på 575 bobs plus moms.

Det giver en månedsløn på knap 179.000kr for en fuldstidsstilling.... Hvad laver du i grunden? (Og kan jeg komme til det, hvadbehager?!)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"