Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 10. nov 2015, 17:17

NØJ, den dame jeg stødte ind i ved bussestoppestedet for et par timer siden var upassende. Til hendes forsvar er jeg ret sikker på, at hun er udviklingshandicappet (der ligger et handicapbosted tæt på, og hun havde mange af de tegn jeg kunne se fra, da jeg arbejdede med den type borgere), men omfg alligevel.
Jeg havde netop fået en åbenbaring omkring, at jeg nok havde blærebetændelse, havde fået stixet min urin og jeg havde svingende blærebetændelse - og i øvrigt høj feber og ondt i halsen. Jeg var sådan set RET skidt tilpas, og er stadig, men da jeg var ok tæt på apoteket kunne jeg ligeså godt få hentet det antibiotika fremfor at begynde at forstyrre veninder (familien bor langt væk, og min kæreste og jeg bor ikke sammen før om et par uger), og få købt lidt sukkerfri saft og sodavand til at supplere vandindtaget og blive skyllet igennem.

Nå, men jeg står der med mine 2 Pepsi Max, min saft og min selexid i en pose, og skal over et fodgængerfelt til stoppestedet hjem. Da det modsatte signal bliver rødt og jeg kan se, at bilsignalet i vores retning bliver gult, begynder jeg langsomt at træde ud i feltet, som så bliver grønt.
Da jeg rammer stoppestedet, begynder denne her kvinde at skælde mig ud over, at jeg gik overfor rødt. Jeg siger "ja, det må man heller ikke, men det gjorde jeg, og jeg tvivler helt ærligt på, at politiet ville give en bøde for de 2 sekunder min halve fod var i feltet, før der var grønt, men det er mit problem, hvis de gjorde".
Hun fortsætter, og flytter jeg mig, følger hun med. Til sidst holdt jeg en hånd op foran ansigtet på hende, og sagde "STOP, lad mig være, jeg er syg, og jeg har forstået dig". Selv der fortsatte hun.

Så kom bussen og hun skulle ikke med.
Jeg ved godt, hun nok var handicappet, men så håber jeg, at nogen træner grænser med hende, og at det er, fordi det er umuligt for hende at lære.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10297

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. nov 2015, 05:42

Min mor skulle have haft kemo i går, men pga. blødprøver, der viste, at marven i hendes knogleskøre ryg ikke kan følge med, blev det udsat en uge.
Mine forældre var derfor nødt til at aflyse en planlagt tur i sommerhuset med min onkel, hvor de sammen skulle lukke ned for vinteren.
Min onkel lægger så ud med at blive fornærmet og sige, at så må man jo lade være med at lave aftaler :stoned:

Det er ikke svært at lukke sommerhuset ned, og mine forældre tilbød at gøre det i september for at være på den sikre side, men det afslog min onkel. Jeg fandt det i forvejen upassende, at han overhovedet foreslog en tur kun en uge efter min mors behandling, og at min far bare kunne tage med, hvis min mor ikke orkede det.

Det skal siges, at han forholdsvist hurtigt modererede sin reaktion, men der havde han nået at gøre min mor ked af det.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9270

Indlægaf Fru Sunshine » 11. nov 2015, 08:49

Det er upassende at bevæge sig ind i en boghandel i træningstøj, når man stinker af selvdødt æsel efter træning, og man nærmest efterlader sig stink-linjer i luften.

Det var så mig i går. Jeg beklager til alle der kom i nærheden.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 11. nov 2015, 09:05

Festudvalget i den ældstes klasse. De har lavet arrangementer i snit 2 gange hver måned udenfor skoletid, hvor de opfordrer alle, så vidt som muligt, til at deltage. Det er fair nok, men det er lidt upassende at svare tilbage på et afbud med følgende besked;

" Kære Marott.

I kan bare komme efter kl 18, så behøves du ikke tage mad med."

Hvad var det lige ved nej, som kvinden ikke forstod? :stoned:
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1317

Indlægaf hotlips » 11. nov 2015, 19:41

et opslag der er delt på facebook fra sådan en gruppe med platte jokes og den slags,det der bliver delt som sjovt er en video med en kvinde der truer en lilledreng med sin badesandal så han kryber sammen og gemmer sig i hjørnet,det sjove er så åbenbart at der er 2 hunde der gør og forhindrer hende i det fordi de tror hun vil lege...jeg kan godt forstå man føler skadefryd,men at dele det som sjovt opslag,nej..bare nej.det er trods alt ikke en ligegyldig lille ting at man hele tiden ser der sidder en bange lille dreng og bliver truet med vold.

afskyeligt.
5
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 12. nov 2015, 08:22

Marott skrev:Festudvalget i den ældstes klasse. De har lavet arrangementer i snit 2 gange hver måned udenfor skoletid, hvor de opfordrer alle, så vidt som muligt, til at deltage. Det er fair nok, men det er lidt upassende at svare tilbage på et afbud med følgende besked;

" Kære Marott.

Jeg synes så egentlig også at det er ret upassende at lave så mange arrangementer. Som om man ikke havde et liv udover dét, der foregik gennem ens barns klasse....
3
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2015, 09:20

Jeg synes det er upassende, at sige, at alle rygere lugter, hvis man ikke har snuset til dem alle sammen. :)
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10360

Indlægaf icelady » 12. nov 2015, 09:26

Lemonella skrev:Jeg synes det er upassende, at sige, at alle rygere lugter, hvis man ikke har snuset til dem alle sammen. :)

Nemlig. Man kunne lige sætte "alle de rygere jeg har mødt" på. :)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11829

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. nov 2015, 10:05

hotlips skrev:et opslag der er delt på facebook fra sådan en gruppe med platte jokes og den slags,det der bliver delt som sjovt er en video med en kvinde der truer en lilledreng med sin badesandal så han kryber sammen og gemmer sig i hjørnet,det sjove er så åbenbart at der er 2 hunde der gør og forhindrer hende i det fordi de tror hun vil lege...jeg kan godt forstå man føler skadefryd,men at dele det som sjovt opslag,nej..bare nej.det er trods alt ikke en ligegyldig lille ting at man hele tiden ser der sidder en bange lille dreng og bliver truet med vold.

afskyeligt.

- og hvem fanden filmer dog sådan noget i stedet for at gribe ind :cuss:
1
The more I eat the butter I feel
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 12. nov 2015, 12:22

icelady skrev:
Lemonella skrev:Jeg synes det er upassende, at sige, at alle rygere lugter, hvis man ikke har snuset til dem alle sammen. :)

Men mon ikke det er ret implicit? Nu er jeg en af dem, der liiiige bliver smølfesparket til her, men jeg tænker da, at det er fuldstændig logisk, at man mener "alle de rygere jeg har mødt, lugter" - for man kan jo ikke udtale sig om de andre :stoned:
7
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 12. nov 2015, 12:30

Er vi tilbage til at skulle huske jubii-disclaimer hver gang man ytrer sin mening? :whine:

(disclaimer : dette indlæg er ikke rettet mod nogen specifik person, befolkningsgruppe, etnicitet eller bestemte kunder hos bestemte teleselskaber, online dildoshops, offline dildoshops og/eller folk med dialekt eller andre spassere)
18
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 12. nov 2015, 12:47

Garfield skrev:
Marott skrev:Festudvalget i den ældstes klasse. De har lavet arrangementer i snit 2 gange hver måned udenfor skoletid, hvor de opfordrer alle, så vidt som muligt, til at deltage. Det er fair nok, men det er lidt upassende at svare tilbage på et afbud med følgende besked;

" Kære Marott.

Jeg synes så egentlig også at det er ret upassende at lave så mange arrangementer. Som om man ikke havde et liv udover dét, der foregik gennem ens barns klasse....

Derudover er der legeaftaler med venner, legegruppe i klassen, fritidsaktivitet og vores liv generelt, som der også skal være tid til.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3464

Indlægaf HappyPaww » 12. nov 2015, 12:50

Karkluden skrev:
icelady skrev:

Men mon ikke det er ret implicit? Nu er jeg en af dem, der liiiige bliver smølfesparket til her, men jeg tænker da, at det er fuldstændig logisk, at man mener "alle de rygere jeg har mødt, lugter" - for man kan jo ikke udtale sig om de andre :stoned:

Lige præcis. Og der var også en grund til, at jeg skrev det i "Det må man ikke sige"-tråden. Det er en rent subjektiv tråd, hvor jeg har lov til at ytre mine personlige, måske snæversynede og forudindtagede, holdninger.
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 12. nov 2015, 13:01

Karkluden skrev:Men mon ikke det er ret implicit? Nu er jeg en af dem, der liiiige bliver smølfesparket til her, men jeg tænker da, at det er fuldstændig logisk, at man mener "alle de rygere jeg har mødt, lugter" - for man kan jo ikke udtale sig om de andre :stoned:

Lige præcis når det drejer sig om rygning og lugt, synes jeg ofte, at det implicitte forbehold er ikkeeksisterende. Det er sommetider lidt som om, ens argumenter er skudt ned på forhånd, hvis man formaster sig til at tro, at man ikke stinker af tobak, og det synes jeg egentlig også skinner lidt igennem i den aktuelle debat ovre i den anden tråd lige nu, altså det her ligner da i hvert fald et 'rygere stinker pr. definition'-indlæg:
Rygere stinker. Det er fuldstændig ligegyldigt hvor meget tyggegummi du gnasker, og om du kun ryger udenfor og altid vasker hænder osv. Nej, du lugter af gammel sur røg - og det er virkelig ulækkert.

Jeg har også engang debatteret det på Jubii, hvor jeg fortalte om en bekendt, der havde smugrøget i 30 år, uden nogen på noget tidspunk fattede mistanke, fordi hun var så god til at camouflere lugten af de der 2-4 cigaretter, hun røg dagligt, men jeg fik ikke en fod til jorden, folk var sådan helt "Selvfølgelig har folk fattet mistanke, de har bare ikke sagt det, og din egen erfaring tæller ikke, når du selv er ryger, for rygere kan ikke lugte det, men ikke-rygere kan! Altid!!"

^ Så er det sgu lidt op ad bakke :lol:

Nå, anyway, jeg er personligt blevet ligeglad, jeg gør, alt hvad jeg kan for at genere andre mennesker mindst muligt med min, efterhånden meget begrænsede, ryge-vane. Hvis folk synes, vi lugter ulækkert, så synes de jo dét, og hvis de får nogen som helst afløb for deres irritation ved at ytre, at rygere stinker og at de sommetider er lige ved at brække sig over, hvor ulækkert vi lugter, jamen, so be it.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 12. nov 2015, 13:06

Aima skrev:
Karkluden skrev:Men mon ikke det er ret implicit? Nu er jeg en af dem, der liiiige bliver smølfesparket til her, men jeg tænker da, at det er fuldstændig logisk, at man mener "alle de rygere jeg har mødt, lugter" - for man kan jo ikke udtale sig om de andre :stoned:

Lige præcis når det drejer sig om rygning og lugt, synes jeg ofte, at det implicitte forbehold er ikkeeksisterende. Det er sommetider lidt som om, ens argumenter er skudt ned på forhånd, hvis man formaster sig til at tro, at man ikke stinker af tobak, og det synes jeg egentlig også skinner lidt igennem i den aktuelle debat ovre i den anden tråd lige nu, altså det her ligner da i hvert fald et 'rygere stinker pr. definition'-indlæg:
Rygere stinker. Det er fuldstændig ligegyldigt hvor meget tyggegummi du gnasker, og om du kun ryger udenfor og altid vasker hænder osv. Nej, du lugter af gammel sur røg - og det er virkelig ulækkert.

Jeg har også engang debatteret det på Jubii, hvor jeg fortalte om en bekendt, der havde smugrøget i 30 år, uden nogen på noget tidspunk fattede mistanke, fordi hun var så god til at camouflere lugten af de der 2-4 cigaretter, hun røg dagligt, men jeg fik ikke en fod til jorden, folk var sådan helt "Selvfølgelig har folk fattet mistanke, de har bare ikke sagt det, og din egen erfaring tæller ikke, når du selv er ryger, for rygere kan ikke lugte det, men ikke-rygere kan! Altid!!"

^ Så er det sgu lidt op ad bakke :lol:

Nå, anyway, jeg er personligt blevet ligeglad, jeg gør, alt hvad jeg kan for at genere andre mennesker mindst muligt med min, efterhånden meget begrænsede, ryge-vane. Hvis folk synes, vi lugter ulækkert, så synes de jo dét, og hvis de får nogen som helst afløb for deres irritation ved at ytre, at rygere stinker og at de sommetider er lige ved at brække sig over, hvor ulækkert vi lugter, jamen, so be it.

Lige det indlæg du citerer er så også væsentligt hårdere, end jeg ville sige det.
Jeg synes ikke, at alle rygere lugter grimt. Fx ville det være mærkeligt, hvis min morfar ikke lugtede lidt af pibe, og det hører også til min mors duft at lugte lidt af de cigaretter, hun ryger lidt af. Begge to ville have bedre af at stoppe, men det er jo en anden diskussion og i øvrigt deres private valg.

Men ja, for mig var det bare implicit, at jeg kun udtalte mig om dem, jeg havde mødt, men hvis det ikke fremgik, håber jeg, at folk forstår det nu :)
0

Tilbage til "Generelt"