Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 22:33

Apropos det der tricolore-halløjsa på FB:

Jeg har fået et par PBer, om jeg ikke ville gøre det samme.

I begge tilfælde svarede jeg noget ala "Næh, det har jeg ikke lige planer om. :)"

Hvilket blev accepteret af den ene, men ikke af den anden. Så fik en besked tilbage om, om jeg var ligeglad med ofrene?

Hvortil jeg svarede:
Nej jeg er skam ikke ligeglad med ofrene. Men nu skal jeg da gerne fortælle dig, hvorfor jeg ikke vil have tricolore på mit profilbillede:
1. Jeg kan sagtens ære ofrene for det på min måde, uden at skulle skilte med det.
2. Hvorfor skulle jeg, når dem, folk gerne vil vise at de står sammen imod (dvs IS/andre ekstremister), er totalt ligeglade og højst sandsynligt ikke tjekker min profil.

Så fik jeg en besked tilbage om
Ja, du er sgu også så irriterende træls i pressede situationer.

Så svarede jeg tilbage:
Hellere irriterende træls end fanget af noget, der kunne minde om massehysteri :).
Hvilket nok er ret upassende skrevet.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 22:38

Jeg synes det er virkeligt trist, og ironisk sigende, at de, der ændrer deres profilbilleder til sympati- og solidaritetsstatement, dømmer dem, der ikke gør. Og de, der ikke gør, dømmer dem der gør. Vorherre bevares, altså.

Dis: Og jeg ved såmænd godt, at det ikke er alle.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 22:55

Jeg følte mig også vildt meget fordømt af hende... :D

Hun lavede samme numemr med Breivik. Og med Charlie Hebro. Hvor hun sjovt nok fik samme smøre. Så ja, jeg dømmer, når kvinden for 3. gang spørger til noget, hun ganske udmærket ved, ikke kommer til at ske. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3842

Indlægaf Delfin » 14. nov 2015, 23:13

Jeg har heller ikke sat det på. Ej heller postet tændte lys eller nogle af de forskellige 'Pray for', eller hvad der nu står. Det er ikke fordi, jeg synes, det er upassende, at andre gør det, men det siger mig ikke rigtigt noget at gøre det. Det gør jo hverken fra eller til, at jeg har et fransk flag på min profil. Skulle jeg endelig gøre noget i den retning, ville det nok blive noget, der udtrykker mine personlige tanker og ikke en massedims, men jeg tror bare, jeg sender mine tanker i stilhed.
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9179

Indlægaf Fru Sunshine » 14. nov 2015, 23:17

Jeg har franske striber på mit profilbillede, og ja, det er da fordi jeg gerne vil vise min medfølelse på en eller anden måde.

Jeg synes så, det er fjollet ikke at respektere, at vi har hver vores måde. Sidst der var sådan noget med ændret profilbillede skiftede jeg ikke, men det var ikke fordi, jeg ikke havde sympati for sagen.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8327
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. nov 2015, 06:00

Hvor er det dumt at begynde at gå op i trefarvede profilbilleder eller ej. Hvordan det overhovedet kan blive et emne at tale om, fatter jeg ikke. Jeg har ikke gjort det, men jeg kan godt lide tanken. Al form for medfølelse er sgu da sød og har intet at gøre med massehysteri eller selvpromovering.
7
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 15. nov 2015, 08:22

Jeg har postet dette men ikkeændret profilbillede osv. Synes det budskab er meget vigtigere at få ud:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 15. nov 2015, 10:44

Jeg vil skide på, hvor dygtig en DJ man er. Hvis man efterlader sin pult med sådan et roderi efter endt vagt:
image.jpg

Så er det sidste gang, man er blevet booket af mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 15. nov 2015, 11:34

Ado skrev:Hvor er det dumt at begynde at gå op i trefarvede profilbilleder eller ej. Hvordan det overhovedet kan blive et emne at tale om, fatter jeg ikke. Jeg har ikke gjort det, men jeg kan godt lide tanken. Al form for medfølelse er sgu da sød og har intet at gøre med massehysteri eller selvpromovering.

jeg er principielt enig,men jeg må nu tilstå jeg tænkte hold nu kæft da der var en der postede et billede i en havegruppe af en blomst med regndråber der var ved at dryppe af og skrev "selv blomsterne græder"

jeg har ikke skiftet til tricolore,jeg har regnbuen fra homo kampagnen,jeg har en regnbuefamilie og mig og min dreng er på mit billede så jeg synes den hører til hos os.
2
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. nov 2015, 11:39

Jeg har en indvending mod tricolore-profilbillederne. Jeg bliver snothamrende forvirret over hvem det er jeg lige scroller over fordi der er så mange flag, jeg kan ikke være doven, min nysgerrighee tillader det ikke, så skal være ekstra vågen :-D.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 15. nov 2015, 12:22

Jeg er nok upassende, men jeg nyder at se min 18-årige slagte en flok voksne mænd med sine saglige og veldokumenterede argumenter, som de ikke kan tilbagevise. Det er sgu sjovt.
8
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. nov 2015, 12:25

Fru Sunshine skrev:Jeg er nok upassende, men jeg nyder at se min 18-årige slagte en flok voksne mænd med sine saglige og veldokumenterede argumenter, som de ikke kan tilbagevise. Det er sgu sjovt.

Jeg er i givet fald lige så upassende, for jeg har ofte frydet mig over det samme. Din datter er kanon skarp.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:40

Set på et gratisblad:

"GRATIS! Bare ta' mig! Helt uden at spørge!"
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 16. nov 2015, 19:03

Allmost_Famous skrev:
ShuruQ skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er nok upassende, men jeg nyder at se min 18-årige slagte en flok voksne mænd med sine saglige og veldokumenterede argumenter, som de ikke kan tilbagevise. Det er sgu sjovt.

Jeg er i givet fald lige så upassende, for jeg har ofte frydet mig over det samme. Din datter er kanon skarp.

Hvad er det for noget? :genert:

Det er Sunshines datter, der generelt er velargumenterende, velformuleret, knivskarp og saglig og ikke holder sig tilbage overfor at give folk facts på bordet. Tror dog ikke hun er herinde, men har ofte set det på Facebook.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 19:26

ShuruQ skrev:
Allmost_Famous skrev:
ShuruQ skrev:

Hvad er det for noget? :genert:

Det er Sunshines datter, der generelt er velargumenterende, velformuleret, knivskarp og saglig og ikke holder sig tilbage overfor at give folk facts på bordet. Tror dog ikke hun er herinde, men har ofte set det på Facebook.

Hun er ikke herinde.
Men det er så sjovt, når hun lige ruller sig ud, og får folk til at ty til "lille ven", fordi deres argumenter slipper op. Og så har hun jo vundet diskussionen.
2

Tilbage til "Generelt"