Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Firebird » 18. nov 2015, 16:03

Dikus skrev:
Kattefjæs skrev:
HappyPaww skrev:Det er mere end bare upassende, især i disse tider, at lave "hø hø der er en bombe i kufferten" i en fyldt lufthavn, der derefter skal evakueres, og man ødelægger flere hundrede menneskers planer :sur:

Håber de får en passende hård og dyr straf - sådan nogle idioter :rulle:

Den artikel blev delt på Facebook og jeg så et utal af kommentarer fra folk som syntes at det var tåbeligt at gå i selvsving over det og at man måske liiige var paranoid nok og bla bla bla... Der har jeg det så lidt anderledes.

Hvis man seriøst er så blæst i knolden at man i dagens Danmark, eller skal vi sige dagens Europa, går ind i en lufthavn og overhovedet så meget som overvejer at nævne ordet "bombe" for sjov, så fortjener man at blive slæbt væk på knæ og albuer og buret inde langt, langt væk indtil man har lært at opføre sig ordentligt. Seriøst. Så dum er der sgu da ingen der er!

Det kan sgi da ikke passe, man ikke kan tale om aktuelle begivenheder i en lufthavn. Det kan altså også blive for tåbeligt.

Du har ikke siden 2001 kunne tale om bomber i en lufthavn, og lige nu går de da helt i splint hvis de hører om så meget som en lynkineser.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1276

Indlægaf Kattefjæs » 18. nov 2015, 17:17

Dikus skrev:Det kan sgi da ikke passe, man ikke kan tale om aktuelle begivenheder i en lufthavn. Det kan altså også blive for tåbeligt.

Jo. Det har været sådan siden 11. september 2001. Det er fjorten år man har skullet moderere sit sprog i lufthavne - tåbeligt eller ej, nyt er det i hvert fald ikke.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 410
Likede indlæg: 7206

Indlægaf Animi » 18. nov 2015, 17:40

Dikus skrev:
Kattefjæs skrev:
HappyPaww skrev:Det er mere end bare upassende, især i disse tider, at lave "hø hø der er en bombe i kufferten" i en fyldt lufthavn, der derefter skal evakueres, og man ødelægger flere hundrede menneskers planer :sur:

Den artikel blev delt på Facebook og jeg så et utal af kommentarer fra folk som syntes at det var tåbeligt at gå i selvsving over det og at man måske liiige var paranoid nok og bla bla bla... Der har jeg det så lidt anderledes.

Hvis man seriøst er så blæst i knolden at man i dagens Danmark, eller skal vi sige dagens Europa, går ind i en lufthavn og overhovedet så meget som overvejer at nævne ordet "bombe" for sjov, så fortjener man at blive slæbt væk på knæ og albuer og buret inde langt, langt væk indtil man har lært at opføre sig ordentligt. Seriøst. Så dum er der sgu da ingen der er!

Det kan sgi da ikke passe, man ikke kan tale om aktuelle begivenheder i en lufthavn. Det kan altså også blive for tåbeligt.

Jeg tror nu heller ikke at man ville blive tilbageholdt, hvis man siger ordet bombe i konteksten "Har du hørt der sprang en bombe i Paris?" For jeg har da selv nævnt ordet bombe i lufthavnen mens der var personale til stedet, uden at der skete noget.
Men i dette tilfælde skulle den ene mand have sagt at han havde en bombe i taske, hvorefter at de efterlod taske i skranken. Så er der altså ikke nogt at sige til, at det blev undersøgt.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 442
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4616

Indlægaf Delfin » 18. nov 2015, 17:49

Dikus skrev:
Kattefjæs skrev:

Det kan man sikkert også, hvis man sidder på en cafe i lufthaven og taler generelt om begivenhederne, men hvis man stiller sig op i køen til tjek in eller sikkerhedstjek, er man mere end ualmindelig dum, hvis man står og siger, at man har en bombe i kufferten.

Jeg vil i øvrigt stille mig tvivlende overfor, at en rigtig terrorrist ville sige sådan i køen, men selv som spøg kan det skabe utryghed og panik.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 304
Likede indlæg: 5170

Indlægaf Flora » 18. nov 2015, 19:47

Delfin skrev:
Dikus skrev:
Kattefjæs skrev:

Det kan man sikkert også, hvis man sidder på en cafe i lufthaven og taler generelt om begivenhederne, men hvis man stiller sig op i køen til tjek in eller sikkerhedstjek, er man mere end ualmindelig dum, hvis man står og siger, at man har en bombe i kufferten.

Jeg vil i øvrigt stille mig tvivlende overfor, at en rigtig terrorrist ville sige sådan i køen, men selv som spøg kan det skabe utryghed og panik.

Enig. Men omvendt, hvis der ikke blev reageret på det fordi det netop virker usandsynligt at en terrorist vil stå og sige det, så gik der nok ikke længe før terrorister lurede den af. Sig højlydt du har en bombe og så er der ingen der checker. Derfor er de jo nødt til at checke.
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 442
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 4616

Indlægaf Delfin » 18. nov 2015, 19:49

Delfin skrev:
Dikus skrev:
Kattefjæs skrev:

Det er der ingen tvivl om.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Joe » 18. nov 2015, 20:53

Jeg har oplevet meget upassende opførsel i biografer, men i aften tog prisen. Var selvfølgelig også i Palads og se en film, der hovedsageligt tiltrækker teenagepiger og teenagepigeagtige sjæle (jeg er blandt sidstnævnte, skulle nogen være i tvivl.)
Cirka ti minutter efter filmen var gået i gang, begynder en kvindelig stemme inde i biografen pludselig at råbe og skrige hele hysterisk. I slutningen af hendes skrigeanfald kan jeg høre noget i retningen af "fuck dig" og så forlader hun biografsalen.
Jeg overvejer lidt, hvad der kan have gjort hende så gal på personen hun var inde i biografen med, og som ikke var kommet frem i lyset inden de satte sig ind, eller bare mens reklamerne kørte, men som altså først resulterede i et raserianfald mens filmen freaking var i gang.

Og så var det lidt upassende at folk begyndte at grine efterfølgende. Men jeg tror også i et kort sekund mange af os var blevet nervøse over, at der pludselig blev skreget inde i en biograf. Paranoiatid.

Nå, men jeg håber da, hun er kommet i bedre humør.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 72
Likede indlæg: 858

Indlægaf Bimmerdyret » 18. nov 2015, 23:01

Jeg synes en kollega er upassende, når x sidder her i forbindelse med engangstillæg og kæfter op om at det jo er til fedterøvene, når vedkommende på 5 år har fået over 100k i engangsvederlag og jeg på 10 år ikke engang har fået 1/10 af det beløb.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10955

Indlægaf kidkomb » 18. nov 2015, 23:16

Jeg har tilgode, at forstå, hvad der drev de to grækere, til at lave den joke?
Altså, så retarderet kan man da ikke være?
Jeg er fuldkommen uforstående?
Vil de gerne blive her måske?
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11250

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 23:24

kidkomb skrev:Jeg har tilgode, at forstå, hvad der drev de to grækere, til at lave den joke?

Jeg fatter heller ikke en hujende fis og var faktisk lige ved at lave en tråd om det.
Som jeg har forstået det, fik de endda en advarsel, hvor de kunne have stoppet, uden at der var sket noget, men hvor de valgte at fortsætte og endda gøre det endnu mere dramatisk.
0
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10955

Indlægaf kidkomb » 18. nov 2015, 23:27

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:Jeg har tilgode, at forstå, hvad der drev de to grækere, til at lave den joke?

Jeg fatter heller ikke en hujende fis og var faktisk lige ved at lave en tråd om det.
Som jeg har forstået det, fik de endda en advarsel, hvor de kunne have stoppet, uden at der var sket noget, men hvor de valgte at fortsætte og endda gøre det endnu mere dramatisk.

Der må simpelthen være eet eller andet, der stikker under!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1276

Indlægaf Kattefjæs » 19. nov 2015, 09:50

Åbenbart ikke andet end at de selv syntes at de var vittige. Og at det var en skidegod spøg.

Men nu har de tilbragt natten i spjældet og vil blive stillet for en dommer i dag. Så ser vi hvor sjovt det er til den tid...
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 155
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4222

Indlægaf Hunkat » 19. nov 2015, 10:01

Kattefjæs skrev:

Åbenbart ikke andet end at de selv syntes at de var vittige. Og at det var en skidegod spøg.

Men nu har de tilbragt natten i spjældet og vil blive stillet for en dommer i dag. Så ser vi hvor sjovt det er til den tid...

Og hvor sjov regningen for politiets udrykning og en god håndfuld forsinkede fly er... :tie: Ej men det er så dumt
3
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
DenBlødeJyde
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1087

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. nov 2015, 11:44

At nogle mennesker mener at nedenstående er et argument for, at jægere ikke må skyde råvildt. I følgende tråd: https://www.facebook.com/tv2dk/posts/10 ... tif_t=like

(...)det giver da stadig ikke mening at jægerne skulle have respekt for dyret de slår ihjel.
Skal jeg så også bare rende rundt nede i gågaden og skyde byens alkoholikere, for at "holde bestanden nede", mens jeg med et stort smil fortæller folk at jeg elsker mennesker og har respekt for dem.
Nej vel. Så ville jeg sgu nok blive indlagt på den lukkede.
Hvorfor er det blevet normalt at skyde nogle levende earthlinger, men ikke andre?
Hvorfor er det blevet normalt at spise køer, grise, hjorte, kyllinger og fisk, men ikke katte, hunde og marsvin?

:rulle:
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 155
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4222

Indlægaf Hunkat » 19. nov 2015, 11:47

DenBlødeJyde skrev:At nogle mennesker mener at nedenstående er et argument for, at jægere ikke må skyde råvildt. I følgende tråd: https://www.facebook.com/tv2dk/posts/10 ... tif_t=like

(...)det giver da stadig ikke mening at jægerne skulle have respekt for dyret de slår ihjel.
Skal jeg så også bare rende rundt nede i gågaden og skyde byens alkoholikere, for at "holde bestanden nede", mens jeg med et stort smil fortæller folk at jeg elsker mennesker og har respekt for dem.
Nej vel. Så ville jeg sgu nok blive indlagt på den lukkede.
Hvorfor er det blevet normalt at skyde nogle levende earthlinger, men ikke andre?
Hvorfor er det blevet normalt at spise køer, grise, hjorte, kyllinger og fisk, men ikke katte, hunde og marsvin?

:rulle:

Sure sign of crazy :stoned:
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Generelt"