Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8506

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 20:44

Det er upassende at spamme sin facebook side med musikvideoer. 8 stk på under en time er simpelthen bare for mange
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 24. nov 2015, 20:47

... Jeg tænker ret ofte, at der simpelthen ER hold i mange af mine fordomme om Randers. Jeg får dem i hvert fald væsentligt oftere bekræftet end afkræftet. Det er nok lidt upassende.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 24. nov 2015, 23:29

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at bagboen bruger tid nu på at rydde i sin indkørsel, når min mand og jeg går og forsøger at banke sneen af den fælles hæk, der er ved at lægge sig

Hvorfor er det upassende?

Fordi vedkommende burde fokusere mere på den fælles hæk end en udkørsel kl. l...om natten.
Vedkommende har ikke bil og indkørslen bruges aldrig.
Den fælles hæk skal såfremt den vælter reetableres = en pæn udgift for begge parter.

Upassende prioritering.

Men så kan idioten få lov til at stå for udgiften denne gang!

Ok jeg ville nok prioritere som naboen. Hækken rejser sig såmænd nok igen, når sneen smelter, og skulle der være knækket et par grene, vokser den hurtigt til igen til foråret. Som husejer har man pligt til at rydde sne på fortov og indkørsel. Har man ikke opfyldt sine forpligtelser, kan man risikeret et erstatningskrav, hvis nogen falder. Godt nok kun mellem 7 og 22, men jeg ville foretrække at tage det værste om aftenen, så jeg ikke skulle i gang med en større omgang inden kl. 7.

Det lyder ikke til, at I talte med dem om det?

Problemet er at nej..hækken rejser sig ikke - der er nu 3 m...der er knækket..
Indkørsel og fortov er 2 forskellige ting. Der er ikke rydningspligt til indkørsel - bagboen har ikke fortov og når der ikke er nogen grund til adgang i indkørsel så behøver man ikke rydde ;)
Men der er nu givet besked om at denne gang må de stå for at få etbleret hækken i fuld højde.

Ok det gør sådan en ellers for det meste, men sneen var også meget tung. Det kan jeg godt se, er ærgerligt.

Indkørsel skal ryddes, hvis andre har ærinde på grunden. Dvs. post og renovation fx. Hvor meget kommer selvfølgelig an på, hvor skraldespanden står. https://www.bolius.dk/husk-dine-vinterp ... jer-17778/

Alt skal stå ved kantsten her.
Hvilket så for os betyder, at når kommunen rydder sne..så laves der kæmpe driver foran postkasse og skraldespand, som vi så ikke får tømt :cuss:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9681

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2015, 23:52

Bil på motorvejen med ca 70km/h. Jeg kommer med 90 og trækker ud for at overhale. Lige da, vælger forankørende at trække ud i midtersporet?? Der er ikke et øje på vejen lige der, bortset fra os to. Hvad filan ligner det, at trække ud i midtersporet med 70km/h på en motorvej? Uden nogen forankørende, så en overhaling var der ikke tale om.
What.The.Actual.Fuck?
Nå, men jeg måtte pænt stå på bremsen og trække ud i 3.spor for at overhale en bilist på motorvejen, der kører i knallertfart.
Jeg er rødglødende. Den bilist skulle have inddraget kortet øjeblikkeligt og aldrig få lov, at køre i bil igen.
At man kan skabe så farlig en situation på en motorvej, hvor der kun er 2 biler, fordi man er så inkompetent, at man åbenbart er nødt til, at køre i midtersporet, for at være sikker på ikke at støde på kanterne (eller hvad fack årsagen er), er mig en gåde.
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3875

Indlægaf Delfin » 25. nov 2015, 00:39

Bimmerdyret skrev:

Hvilket så for os betyder, at når kommunen rydder sne..så laves der kæmpe driver foran postkasse og skraldespand, som vi så ikke får tømt :cuss:

Kommunal snerydning - og viceværters samme - er i sandhed upassende.

Fremme ved sent tirsdag aften, to fulde døgn efter snefald, var boligselskabets stier stadig ikke ryddet ordenligt, og cykelstierne er åbenbart blevet til kommunens midlertidige opbevaring af sne. Men ok min kommune vil også hellere bruge penge på unødvendige prestigebyggerier.
1
14 11 14 :banan:
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 25. nov 2015, 04:12

kidkomb skrev:Bil på motorvejen med ca 70km/h. Jeg kommer med 90 og trækker ud for at overhale. Lige da, vælger forankørende at trække ud i midtersporet?? Der er ikke et øje på vejen lige der, bortset fra os to. Hvad filan ligner det, at trække ud i midtersporet med 70km/h på en motorvej? Uden nogen forankørende, så en overhaling var der ikke tale om.
What.The.Actual.Fuck?
Nå, men jeg måtte pænt stå på bremsen og trække ud i 3.spor for at overhale en bilist på motorvejen, der kører i knallertfart.
Jeg er rødglødende. Den bilist skulle have inddraget kortet øjeblikkeligt og aldrig få lov, at køre i bil igen.
At man kan skabe så farlig en situation på en motorvej, hvor der kun er 2 biler, fordi man er så inkompetent, at man åbenbart er nødt til, at køre i midtersporet, for at være sikker på ikke at støde på kanterne (eller hvad fack årsagen er), er mig en gåde.

Såå nu. Vi skal være tolerante overfor de mennesker der er bange for de vilde blomster i rabatten. :fløjt: Nej. Ærligt. Jeg ønsker mig også nogengange ekstra udstyr til min bil. AIM-9 Sidewinders :devil: AIM-9 Sidewinders. :cool2:
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 25. nov 2015, 16:02

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:

Kommunal snerydning - og viceværters samme - er i sandhed upassende.

Fremme ved sent tirsdag aften, to fulde døgn efter snefald, var boligselskabets stier stadig ikke ryddet ordenligt, og cykelstierne er åbenbart blevet til kommunens midlertidige opbevaring af sne. Men ok min kommune vil også hellere bruge penge på unødvendige prestigebyggerier.

Vi oplevede 40 mins snerydning kl 02:30 natten til mandag.
Det var snerydning af en strækning på 20 m:
Ishakker og så skovle op i stor lastbil...lastbil kører, da den skal tømmes og imens står ishakker så tilbage i tomgang 5 m fra soveværelset...sukk..
Men det er da altid noget fordi vi klagede til kommunen sidste år fordi de skovlede driver op foran vores indkørsel, så vi måtte stoppe..sætte harvariblink på, forcere snedrive hente sneskovl og rengøre så vi kunne komme ind = en massiv kø på vejen.
1
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 25. nov 2015, 16:32

icelady skrev:[color=#]Slettet[/color]

Undskyld. :engel: Hvis ikke det var så tragisk et emne, så ville jeg grine ( og gør det :lol2: ) min r** i laser.
Hun er - det vi i gamle dage- kaldte en plebejer, som staver ualmindeligt dårligt :nerve:
Undskyld, igen :tie:
1
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 25. nov 2015, 16:48

Vores skole har åbenbart tradition med de der forældremiddage, som nogen har valgt at pifte op til running dinner. :tie: jeg har virkelig ikke lyst og jeg har faktisk ikke ønsket fri den weekend, hvor det skal foregå, fordi en hel aften med en fremmed mand og en cykel rundt i kvarteret, jeg dør lidt ved tanken :blush:

Skumfidusen skrev:Det minder mig om at der skal være fest kun for forældre i en af mine rollingers klasse. Det har jeg SÅ meget lyst til ikke at komme til. Måske er det mig der er upassende, men jeg kan virkelig ikke se ideen i at møde op til en fest med mennesker jeg kun kender overfladisk og for de flestes vedkommende ikke har nogen ambitioner om at komme til at kende bedre.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10290

Indlægaf icelady » 25. nov 2015, 16:53

Marott skrev:Vores skole har åbenbart tradition med de der forældremiddage, som nogen har valgt at pifte op til running dinner. :tie: jeg har virkelig ikke lyst og jeg har faktisk ikke ønsket fri den weekend, hvor det skal foregå, fordi en hel aften med en fremmed mand og en cykel rundt i kvarteret, jeg dør lidt ved tanken :blush:

Al ære og respekt for de der forældremiddage... men jeg synes altså det tager overhånd nogle gange.

Talte med en bekendt; i hendes barn klasse havde forældrerådet aftalt at forældrene skulle finde en aften, hvor alle kunne og så skulle de på restaurant for at lære hinanden at kende under lidt "løsere" former.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 25. nov 2015, 17:00

Jeg er i forvejen ret akavet i sociale situationer og jeg vil da sikkert have en masse tilfælles med de der forældre, men jeg har slet og ret ikke lyst til at tilbringe en aften i selskab med "fremmede".
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2600

Indlægaf Fillie » 25. nov 2015, 19:51

Min arbejdsplads er mildest talt upassende. Jeg er efter otte år blevet sygemeldt i indtil videre fire uger med akut, alvorlig stress. Jeg har virkelig givet (alt for) meget af mig selv gennem årene, og alle i organisationen ved, at min sygemelding skyldes en urimeligt stor arbejdsbyrde i kombination med alt for voldsomme krav. F.eks. arbejdede jeg i månederne op til min sygemelding 70 timer om ugen. Men nu, hvor jeg er blevet syg, hører jeg intet fra nogen af dem - ikke engang så meget som en enkelt sms fra min chef. Jeg ved, at "det bare er et arbejde", men jeg synes, man som arbejdsplads bør udvise omsorg i en sådan situation og om ikke andet så sende en blomst med et sødt kort og ønsket om god bedring. Det har jeg selv stået for flere gange, når kollegaer har været sygemeldt. Jeg er usigeligt skuffet, og ovenpå dette forløb overvejer jeg alt i alt kraftigt, om ikke der er et andet sted, hvor mit engagement, mine evner og mine personlige egenskaber vil være mere værdsatte. Jeg kan næsten ikke tro andet.
16
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 18:23

TV2-Nyhedernes indslag om Black Firday - jeg kom til at grine helt hysterisk over at i det de siger Black Friday og dørene går op er den første der træder ind af døren en meget, meget, meget mørk mand, nærmest sort.

Jeg er med garanti upassende i manges øjne, men det ændrer ikke på at det virkede virkelig urkomisk :-D.
8
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3875

Indlægaf Delfin » 27. nov 2015, 21:10

ShuruQ skrev:TV2-Nyhedernes indslag om Black Firday - jeg kom til at grine helt hysterisk over at i det de siger Black Friday og dørene går op er den første der træder ind af døren en meget, meget, meget mørk mand, nærmest sort.

Jeg er med garanti upassende i manges øjne, men det ændrer ikke på at det virkede virkelig urkomisk :-D.

Jeg morede mig mere over, at personalet stod og talte ned til den helt store kundestorm ala USA, og da dørene så går op, trisser manden lige så langsomt ind støttet til sin stok, og de andre går stille og roligt udenom ham :D
8
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 27. nov 2015, 22:15

Når butikker prøver at manipulere vha vildledende prisskilte.

Vinterjakker

spar: 100

Normalpris 499

Ovenstående prisskilt spottet i Kvickly i går, og jeg nåede lige at blive så glad og lykkelig over at have fundet en varm jakke, men så gik sandheden op for mig. :sur: Givetvis er jeg lidt langsom i opfattelsen, men skiltet gør sgu ikke sit for at lette kommunikationen.
Jeg gik selvfølgelig derfra uden at købe jakken. Asshats.
9
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"